Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko puolisoa pakottaa kirjoittamaan avioehtoa kun ollaan oltu naimisissa jo vuosikausia?!

Vierailija
31.07.2023 |

Ja mitenkä omaisuus muka edes jaettaisiin tasapuolisesti jne. Sen ymmärrän että jos mä ostan vaikka sukutilan niin haluan siitä tehdä paperit mutta että vuosien aikana kertynyt yhteinen omaisuus? En nyt tajua. Mies on saanut jostain päähänsä että nyt pitäisi tehdä avioehto.

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa.

Mies näköjään suunnittelee eroa.

Vierailija
2/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehtosopimus on sopimus, eli siihen vaaditaan kummankin osapuolen suostumus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa.

Jep, en keksi mitään muuta syytä, miksi nyt pitäisi saada avioehto kasattua.

Vierailija
4/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän mies oli niin täynnä kaveriani että suostui kirjoittamaan ennen eroa vaikka otti itse pahasti persnettoa. Halusi vaan äkkiä ja lopullisesti eroon vaimostaan.

Sinuna en ap menisi kirjoittelemaan nimiä mihinkään papereihin vaan ero vireille ja annat lakimiehen hoitaa asian sinun parhaaksi.

Vierailija
5/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Miehen omilla vanhemmilla on ero päällä ja avioehtoa ei ole. Aikuiset lapset ovat nyt puuttuneet omaisuuden jakamiseen mielestäni ihan liikaa! Eihän se heille kuulu mitä vanhemmat erossa päättävät?! Nyt mies vissiinkin kuvittelee että jos meille tulee ero ja suostun ehtoon niin hän saa sitten enemmän kuin minä vaikka mitään perusteita sille ei ole. ap

Vierailija
6/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietitään🤔

Minkälaisia tapoja keksit tähän pakottamiseen?

Vierailija
7/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Miehen omilla vanhemmilla on ero päällä ja avioehtoa ei ole. Aikuiset lapset ovat nyt puuttuneet omaisuuden jakamiseen mielestäni ihan liikaa! Eihän se heille kuulu mitä vanhemmat erossa päättävät?! Nyt mies vissiinkin kuvittelee että jos meille tulee ero ja suostun ehtoon niin hän saa sitten enemmän kuin minä vaikka mitään perusteita sille ei ole. ap

Taikka sitten tosiaan suunnittelee jo eroa?! ap

Vierailija
8/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehdon tekee jokainen järkevä ihminen.

Vierailija
9/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene laittamaan nimeä mihinkään paperiin jollet oikeasti halua. Älä anna painostaa itseäsi.

Vierailija
10/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään nimessä nyt enää laita nimeä mihinkään paperiin. Et anna miehen painostaa. Todennäköisesti suunnittelee eroa kun tuollaista alkanut puhua. Mies ei haluaisi avioehtoa ellei katsoisi sen hyödyttävän nimenomaan häntä.

Vierailija
11/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ennen avioon astumista. Ei siinä vaiheessa kun toinen selkeästi suunnittelee eroa.

Vierailija
12/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi me köyhät, ketkä päästään rikkaisiin naimisiin. Siinä sitten tulee hyvä tili jos mies meinaa lähteä lätkimään :)

Vierailija
13/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa.

Jep, en keksi mitään muuta syytä, miksi nyt pitäisi saada avioehto kasattua.

No tuossahan se joku muu syy tuli pari viestiä alempana. Esim juurikin nähnyt jonkun toisen sotkuisen eron ja ajatteli hoitaa asian kuntoon hyvän sään aikana varmuuden vuoksi.

Vierailija
14/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ketään voi pakottaa, mutta kyllä hän voi sinut jättää jos et suostu. Miehillä on paljon yleisempää se, että tulot ovat naista suuremmat ja silti nainen vain ottaa ja jättää tai vielä pahempaa - alkaa temppuilemaan niin ettei jää muuta vaihtoehtoa kuin erota. Silloin nämä naiset saavat temppuilunsa tai eropäätöksensä jälkeen palkkioksi vielä miehen omaisuuden. Niinhän siinä helposti käy, että jos et ap suostu allekirjoittamaan avioehtoa, niin ero tulee paljon varmemmin. Silloin hän tietää, että sinulle on tärkeintä saada hänen rahansa.

Vierailija
15/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ketään voi pakottaa, mutta kyllä hän voi sinut jättää jos et suostu. Miehillä on paljon yleisempää se, että tulot ovat naista suuremmat ja silti nainen vain ottaa ja jättää tai vielä pahempaa - alkaa temppuilemaan niin ettei jää muuta vaihtoehtoa kuin erota. Silloin nämä naiset saavat temppuilunsa tai eropäätöksensä jälkeen palkkioksi vielä miehen omaisuuden. Niinhän siinä helposti käy, että jos et ap suostu allekirjoittamaan avioehtoa, niin ero tulee paljon varmemmin. Silloin hän tietää, että sinulle on tärkeintä saada hänen rahansa.

Avioehto tehdään ennen avioliittoa eikä sen aikana. Oma moka, jos ei saanut sen vertaa aikaan.

Vierailija
16/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ottakoon sitten eron jos tämä siitä on kiinni. En suostu kirjoittamaan avioehtoa. Jo pelkästään sen vuoksi että minä sain vuosia sitten ns. ylimääräistä rahaa jonka kulutin meidän yhteiseksi hyväksi. Tätä mies ei ottaisi millään muotoa edes huomioon. Että näin. Pitäköön paperinsa ilman allekirjoitustani! ap

Vierailija
17/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo lyö kiilan teidän väliin. Miehelle jää pelko siitä, että tulee ero ja hän näkee sinut ns. vastapuolena sen sijaan, että olisit ihminen joka ajattelee myös hänen etuaan. Avioehtohan ei kerro ahneudesta, vaan nimenomaan siitä että jokainen saisi eron tullen pitää omansa - eli sen minkä on ansainnut. Jos avioehtoa ei ole, niin toinen osapuoli saa toisen osapuolen itselleen kerryttämää omaisuutta. Olisi aika vaikea jatkaa avioliittoa ihmisen kanssa, joka sanoisi minulle, ettei suostu avioehtoon. Olen siis nainen, mutta minulla on hyvät tulot ja kumppanit ovat aina olleet pienipalkkaisempia. Jos olisin mennyt heidän kanssaan naimisiin, niin olisin tietenkin ottanut avioehdon. Ja jos he eivät olisi siihen suostuneet, niin olisin vakavissani miettinyt rakastavatko he minua vai minun rahojani.

Vierailija
18/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ottakoon sitten eron jos tämä siitä on kiinni. En suostu kirjoittamaan avioehtoa. Jo pelkästään sen vuoksi että minä sain vuosia sitten ns. ylimääräistä rahaa jonka kulutin meidän yhteiseksi hyväksi. Tätä mies ei ottaisi millään muotoa edes huomioon. Että näin. Pitäköön paperinsa ilman allekirjoitustani! ap

Mikset suostuisi? Järkevää se on suostua, mutta EI TOISEN TEKEMÄÄN. Neuvottelet itsellesi reilun avioehtosopimuksen jossa otetaan tuo "ylimääräinen raha yhteiseen hyvään".

Vierailija
19/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo lyö kiilan teidän väliin. Miehelle jää pelko siitä, että tulee ero ja hän näkee sinut ns. vastapuolena sen sijaan, että olisit ihminen joka ajattelee myös hänen etuaan. Avioehtohan ei kerro ahneudesta, vaan nimenomaan siitä että jokainen saisi eron tullen pitää omansa - eli sen minkä on ansainnut. Jos avioehtoa ei ole, niin toinen osapuoli saa toisen osapuolen itselleen kerryttämää omaisuutta. Olisi aika vaikea jatkaa avioliittoa ihmisen kanssa, joka sanoisi minulle, ettei suostu avioehtoon. Olen siis nainen, mutta minulla on hyvät tulot ja kumppanit ovat aina olleet pienipalkkaisempia. Jos olisin mennyt heidän kanssaan naimisiin, niin olisin tietenkin ottanut avioehdon. Ja jos he eivät olisi siihen suostuneet, niin olisin vakavissani miettinyt rakastavatko he minua vai minun rahojani.

Miksei sitä avioehtoa voi ottaa puheeksi ennen avioliittoa eikä sen aikana?

Vierailija
20/199 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on hyvä laatia juristin kanssa aina, oli sitten menossa naimisiin tai ollut naimisissa vuosia. Siitä tehdään silloin juuri sellainen paperi, kun molemmille on mieleen ja tämän avioehto allekirjoitetaan vapaaehtoisesti. Kaksi todistajaa todistavat allekirjoitukset oikeaksi, mutta heidän ei tarvitse nähdä sopimusta. Avioehto toimitetaan eteenpäin rekisteröitäväksi digi- ja väestötietovirastoon.

Me teimme mieheni kanssa avioehdon juristin kanssa muutama vuosi sitten, kun olimme olleet naimisissa 20 vuotta. Teksti ja ehdot ovat sellaiset, että molemmat ovat ne hyväksyneet ja niissä ei ollut mitään nokan koputtamista. Lähinnä avioehto koski perittävää omaisuutta. Emme ole eroamassa.

Teimme samalla myös keskinäisen testamentin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi