Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pienen perheen äidit...?

Vierailija
11.09.2011 |

tuntuvat olevan jotenkin katkeria isompien perheiden äideille? Vittuillaan perheen koosta ja lasten lukumäärästä? Kai sitä ihminen osaa hyväksyä muut jos osaa hyväksyä itsensä ja omat ratkaisunsa? Niin sitä ainakin luulisi....

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten yksi yhden lapsen äiti kyllä työnsi meille sen ainokaisensa yökylään tilanteessa, jossa meidän astmalapsi oli juuri sairastanut kolme viikkoa - mutta kieltäytyi seuraavalla viikolla jo ajatuksestakin, että heille tultaisiin yökylään, koska "hän on niin herkkäuninen ja kaipaa paljon omaa rauhaa"... Samassa yhteydessä sitten vielä nälvi sitten siitä, että minä en ollut käynyt ostamassa uutta kevättakkia kuten hän - sinä iltana, jolloin minä hoidon kolmen viikon valvomisen jälkeen myös sitä hänen ainokaistaan!

jos ei sen vertaa selkärankaa löydy, että kieltäytyisit hoitamasta. Yhden monilapsisen perheen äiti tyrkytti aina kissojaan hoitoon minulle. En todellakaan hoitanut, kun en kissoista tykkää. Sen sijaan olen hänen lapsiaan hoitanut omani ohella. Hän ei luonnollisestikaan ole hoitanut minun ainokaistani kertaakaan.

Vierailija
82/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä tuntuu 7v lapsen olla mökillä kesällä viikosta toiseen täysin ilman leikkiseuraa? Tai ylipäänsä loma-aikaan kun muut perheet ovat paljon matkoilla oman perheen kesken...

En tiedä mökkeilystä, me reissataan porukalla kaukomatkoilla... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin astmalapsi sairastui.

Tapanani ei ole perua lupauksiani.

Ja kyllä meillä _kaikkien_ muiden kanssa toimii vastavuoroisuus eli ekaa kertaa törmäsin ihmiseen, joka tylysti tykkäsikin, että minä joudan kyllä valvomaan vaikka miten paljon, mutta hän ei edes teoriassa. Ei meidän lapsi tapaa ketään yökyläilypaikoissa valvottaa, mutta nyt ei edes halunnut kokeilla.

Vierailija
84/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi pikku sisarus niin tyttöni 9v kaveri (ainokainen) kertoili pitkin kyliä ainakin puolen vuoden ajan miten hänkin saa sisaruksen. Meni muhun ihan täydestä kunnes tajusin että tyttöparka on puhunut koko ajan ihan lööperiä :( silloin mua säälitti.

Ehkä todellakin oli tulossa sisarus, mutta ehkä meni kesken tai tuli kohtukuolema.

No samaa teki kaverini 12-vuotias. Kertoi kaikille, että saa sisaruksen. Ja kaverillani ei ole mitään aikomusta hankkia sisarusta. Tämä lapsi tosin kertoo ties mitä (mm. että hän saa kultaisennoutajan, vaikka kaverini inhoaa koiria).

Vierailija
85/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaisi mummin luo jos meille tulisi toinen lapsi:/

Vierailija
86/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin astmalapsi sairastui.

Tapanani ei ole perua lupauksiani.

Et voi syyttää kuin itseäsi typeryydestäsi. Jos et pysty jonkin omituisen pakkomielteesi takia perumaan lupaustasi, koska oma lapsesi on sairaana, niin ei voi mitään. Jokainen normaalilla järjellä varustettu peruu sovitun asian, jos tulee sairastumisia eikä anna tuolla tavalla kenenkään hyppiä silmille.

Vierailija
87/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaa teki kaverini 12-vuotias. Kertoi kaikille, että saa sisaruksen. Ja kaverillani ei ole mitään aikomusta hankkia sisarusta. Tämä lapsi tosin kertoo ties mitä (mm. että hän saa kultaisennoutajan, vaikka kaverini inhoaa koiria).

Sen sijaan tulevalle isosisarukselle asiasta on saatettu kertoa, ja lapsi on saattanut kertoa asiasta eteenpäin, kun joku kaverikin saa sisaruksen, sen kummemmin asiaa ajattelematta.

Ja jotkut lapset vain valehtelevat. Se ei liity lapsilukuun millään lailla.

Vierailija
88/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi _oli sairastanut_. Ei siis ollut enää sairas.

Ja jos sinulla olisi pienintäkään kokemusta elämästä, tajuaisit, että jos kaiken peruisi kroonisen sairauden takia, eipä juuri mitään voisi tehdä.

Kovin jäisi laihaksi ja osattomaksi perheen terveen lapsen elämä.

Kyseinen ainokainen kun oli tämän meidän terveen lapsen kaveri ja yökyläilyä tietenkin odotettiin. Minä en tapaa perua lapsille annettuja lupauksia, vaikka ilmeisesti sinä olet samanlainen kuin tuon ainokaisen äiti, joka kyllä surutta peruu vaikka mitä lapseltaan.

Jolla on muuten äärettömän vähän kavereita... Liekö muutkin hikeentyneet pompottavaan mammaan.

Vierailija
89/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 8 kun kotona ei ole tekemistä ja vanhemmat vielä nukkuu.

Jos en päästä sisään niin sitten ronkutaan ulkona kun kotona on niin tylsää.

Mökille pitäisi saada aina meidän lapsia matkaan kaveriksi tälle ainokaiselle kun sillä on tylsää. Joo ja sitten olen nipo äiti kun ei kiinnosta päästä omia lapsia ainokaisen viihdyttäjäksi.

Omilla lapsilla on kavereita, mutta kun on sisaruksia kotona, ei tarvitse roikkua naapureiden pihoilla kyttäämässä seuraa koko ajan.

se ei tarkoit asittä etteikö joskus haluttais olla oman perhee kesken. Silti nämä notkujat eivät vaan muuta tee kuin aamusta iltaan ovat tulossa meille ja jäisivät suunnilleen kai asumaan ellen patistaisi kotiin. Minusta se on surullista...ja ahdistavaa!

Vierailija
90/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yhden lapsen äitinä on täysin päinvastaisia kokemuksia. "Sulla on niin helppoa, ethän sä tiedä lastenhoidosta mitään, helppohan se on olla hoikka, levännyt, hyväntuulinen, huoliteltu, saada lapsi hoitoon, kun on vain se yksi lapsi" ja sitä rataa.

Ikinä en ole ääneen taivastellut kenenkään perhekokoa ja lasten lukumäärää. Joskus kyllä mielessäni hiljaa mietin, että miksi piti tehdä vaikkapa se kolmas lapsi, kun jo niiden kahdenkin kanssa on niin raskasta ja työlästä, ainakin valituksen määrän perusteella. Mutta eipä kuulu minulle.

Vierailija
91/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle, miksi hän ei mene koskaan kaverin luo kylään, sinne ei pääse kun äiti ei jaksa lapsia. Niin ja se kaveri on ainokainen ja on todella paljon meillä. Sanonkin tätä poikaa lainalapseksi kun kesälomilla melkein asuu meillä kun ei viihdy äitinsä kanssa kahdestaan kotona.

vanhemmat tyrkkäävät lapsensa esin naapuriin mutta heille ei saa tulla. Onko kyse sit siitä että halutaan päästä mahdollisimman helpolla ja se yksikin lapsi tuottaa hankaluuksia vai mistä kyse? Varmasti tätä harrastaa isonkin perheen vanhemmat mutta toisaalta jos tekee vain yhden lapsen pitäisi olla hänelle aikaa sitten kun ei kavereita ole! Ainokaisella kun ei ole ollenkaan sitä kaveriseuraa muuten siellä kotona.

Vierailija
92/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi _oli sairastanut_. Ei siis ollut enää sairas.

Ja jos sinulla olisi pienintäkään kokemusta elämästä, tajuaisit, että jos kaiken peruisi kroonisen sairauden takia, eipä juuri mitään voisi tehdä.

Kovin jäisi laihaksi ja osattomaksi perheen terveen lapsen elämä.

Kyseinen ainokainen kun oli tämän meidän terveen lapsen kaveri ja yökyläilyä tietenkin odotettiin. Minä en tapaa perua lapsille annettuja lupauksia, vaikka ilmeisesti sinä olet samanlainen kuin tuon ainokaisen äiti, joka kyllä surutta peruu vaikka mitä lapseltaan.

Jolla on muuten äärettömän vähän kavereita... Liekö muutkin hikeentyneet pompottavaan mammaan.

jos on vielä väsynyt lapsen sairastelun ja yövalvomisen takia. Edelleen kyse on vain ja ainoastaan omasta selkärangattomuudestasi ja ehkä olet vähän sellainen pompoteltava ihminen, jota on helppo käyttää hyväksi.

Lapsenkin on syytä oppia, että kaikkia lupauksia ei voi aina pitää, esim. sairauden tai jonkin muun yllättävän asian takia. Se kuuluu kasvamiseen ja kasvattamiseen, että lapsi oppii ymmärtämään tämän. Toki aina pitää pyrkiä siihen, että sovitut asiat pitävät, mutta aina ei itsestään riippumattomista syistä pystykään pitämään lupaustaan. Lapsen on syytä oppia myös tämä, ettei hänestä kasva sellaista, joka pitää jokaisesta lupauksesta kiinni kynsin ja hampain, vaikka oma terveys ja hyvinvointi kärsisi.

Sinä et tiedä lapseni kavereiden määrää, mutta siinä olet osittain oikeassa, että minua ei pompotella. Jos se antaa minusta pompottelevan kuvan, niin ei voi mitään.

Vierailija
93/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oli sisaruksiakin. Ei oltu mitenkään toistemme seuralaneitejä:)

Ja koskaan ei ole tuo ainoani ottanut esim. isovanhempien mökille kaveria mukaan, vaikka mummo on sanonut, että mielellään saa tulla. Eikä lapseni tykkää olla kavereiden luona, vaan kaverit tulevat aina meille.

Mutta tervetulleita ovatkin, ja onneksi heillä on mukavat vanhemmat, joiden kanssa olemme hyviä tuttavia.

Vierailija
94/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä minun terveyteni tai hyvinvointini kärsinyt. Minä saan voimaa olemalla hyvä äiti - suosittelen lämpimästi!

Sen sijaan täydellinen vittuilun halua (joka sinun perusteellasi näyttää olevan ainokaisten "äitien" yleinenkin vaiva) ja vastavuoroisuuden puute yllättivät.

Vierailija
95/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä minun terveyteni tai hyvinvointini kärsinyt. Minä saan voimaa olemalla hyvä äiti - suosittelen lämpimästi!

Sen sijaan täydellinen vittuilun halua (joka sinun perusteellasi näyttää olevan ainokaisten "äitien" yleinenkin vaiva) ja vastavuoroisuuden puute yllättivät.

Minä taas en saa voimaa kehumalla itseään, vaan toimimalla parhaaksi näkemälläni tavalla, joka ei loukkaa muita.

Se, mikä sinusta on vittuilua, on toisista totuus. Aina ei pysty pitämään lupaustaan. Silloin ei auta kuin pahoitella ja yrittää sopia uusi ajankohta. Lapsiakin pitää kasvattaa, vaikka niitä tekisikin enemmän kuin jaksaa hoitaa. Kannattaisi näiden laumojen "äitien" se muistaa.

Vierailija
96/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin vain hiuksianostattavan esimerkiksi tökeröstä "äidistä". Sinä sitten liityit ystävällisesti ketjuun - ja tarjosit vielä kaameamman esimerkin.

Vittuilua on kuittailla kevättakin puutteesta ihmiselle, jonka tietää olleen kykenemätön pääsemään kauppaan sellaista hankkimaan ja joka on juuri mahdollistanut sille uuden takia haltijalle sen shoppailureissun. Se ei ole mitään totuutta - eikä muuten mikään ole vastenmielisempää kuin laukoa "totuuksia" ns. suoruuden varjolla.

Kaksi ei ole lauma, vaikka sinun olemattomille taidoillesi sekin on jo liikaa. Älä silti yleistä. Meitä oikeitakin äitejä onneksi on - myös paikkaamassa myös teidän mokianne.

Vierailija
97/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin monta lasta, mutta 2 kulkee meillä se raja, kun en jaksa hoitaa enempää.

Monella ilkeilijällä sama juttu.

Vierailija
98/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ilkeilyyn on vain yksi ja ainoa syy eli oma huonommuuden tunne kun ei jakseta kasvattaa useampaa lasta ja joku toinen siihen kykenee. Tosin en ymmärrä sitä miksi joku kettuilee ainokaisten äideille...t. 3n lapsen äiti

Vierailija
99/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua nostan enkä kuittaile. Onko ap.een tarve kiillottaa omaa sädekehäänsä?

Vierailija
100/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole kyse sädekehän kiillotuksesta vaan ihan siitä faktasta että esim tällä palstalla moni aukoo päätään isomman perheen äideille ja ylipäänsä äideille jotka jaksavat olla lastensa kanssa ja panostaa lapsiin tavallista enemmän. Miten usein palstallakin saa lukea miten kotiäidit on luusereita ja siivellä eläjiä? Ja auta armias jos sulla on enemmän kuin 2 lasta ja olet kotiäiti niin olet todella luuseri jonka lapset voivat huonosti. t. ap jolla vain 3 lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme