Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pienen perheen äidit...?

Vierailija
11.09.2011 |

tuntuvat olevan jotenkin katkeria isompien perheiden äideille? Vittuillaan perheen koosta ja lasten lukumäärästä? Kai sitä ihminen osaa hyväksyä muut jos osaa hyväksyä itsensä ja omat ratkaisunsa? Niin sitä ainakin luulisi....

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään ei ole sanottu ettei ainokainen kelpaa kaveriksi totta kai kelpaa mutta ei silti tarvi olla kuin kotonaan toisten perheissä eli aamusta iltaan toisten perheessä. Pitäisi tajuta että toiset perheet kaipaavat omaakin aikaa...

Vierailija
62/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä omasta perheestä ei saa jos viihdytään aamusta iltaan vain toisten kodissa ei omassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä tuntuu 7v lapsen olla mökillä kesällä viikosta toiseen täysin ilman leikkiseuraa? Tai ylipäänsä loma-aikaan kun muut perheet ovat paljon matkoilla oman perheen kesken...

Joillakin taas voi olla mökki sellaisella alueella, missä on paljon muitakin lapsiperheitä mökkeilijöinä. Joillakin on asuntoauto ja kuljetaan minne nokka näyttää. En oikein tajua tuota vikaa lausetta? Eikö yhden lapsen perheet ole paljon matkoilla oman perheen kesken? Öh...

Vierailija
64/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on oma valinta tehdä ne kolme lasta ja voi voi jos ei sitten enää pysy kaveri kontaktit yllä kun on muka niin vaikea liikkua. EN minä yhden lapsen äitinä jaksa ain lähteä muiden luo kylään,musta on kiv kahvitella munkin luona ja tavata meitä lähimmässä puistossa.nro50

Vierailija
65/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiin ratkaisuihinsa. Itse olen enemmän kuin onnellinen siitä että olemme saaneet 3 lasta ja jokainen heistä ollut enemmän kuin toivottu. On se ihanaa nähdä miten paljon merkkaavat toisilleen ja seuraa on aina ja jokaikisellä mökkireissulla. Ei mulla ole kokemusta yhden lapsen fiiliksistä eikä oikeestaan edes kiinnosta.

Toivottavasti jokainen olisi tyytyväinen omaan elämäänsä niin ei tarvi nälviä toisia.

Vierailija
66/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiin ratkaisuihinsa. Itse olen enemmän kuin onnellinen siitä että olemme saaneet 3 lasta ja jokainen heistä ollut enemmän kuin toivottu. On se ihanaa nähdä miten paljon merkkaavat toisilleen ja seuraa on aina ja jokaikisellä mökkireissulla. Ei mulla ole kokemusta yhden lapsen fiiliksistä eikä oikeestaan edes kiinnosta. Toivottavasti jokainen olisi tyytyväinen omaan elämäänsä niin ei tarvi nälviä toisia.

Minä näen myös lapseni rakastavan mahdollisuutta päästä reissaamaan kanssamme ulkomaille ja monissa kohteissa Suomessa, mihin ei välttämättä olisi meillä mahd. jos lapsia olisi enempi.

Vierailija
67/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään ei ole sanottu ettei ainokainen kelpaa kaveriksi totta kai kelpaa mutta ei silti tarvi olla kuin kotonaan toisten perheissä eli aamusta iltaan toisten perheessä. Pitäisi tajuta että toiset perheet kaipaavat omaakin aikaa...

niin tätä harrastavat myös useampilapsisten perheiden lapset. He voisivat myös tajuta, että se pieni, rauhallinen perhe haluaa ehkä joskus myös omaa aikaa. Ja monesti olen huomannut, että halutaan nimenomaan aikuisen seuraa eli välillä tullaan lastenhuoneesta kerjäämään aikuisen huomiota, mitä ei ehkä isommassa perheessä ole niin hyvin saatavilla. Leikkisivät edes keskenään, niin saisin itse puuhailla omia asioitani.

Vierailija
68/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskon vakaasti että sisarus merkitsee enemmän kuin matkustelu. Jokainen silti tekee ratkaisut omalta kantiltaan parhaaksi katsomallaan tavalla...t. 3n lapsen äiti

Vierailija
69/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on oma valinta tehdä ne kolme lasta ja voi voi jos ei sitten enää pysy kaveri kontaktit yllä kun on muka niin vaikea liikkua. EN minä yhden lapsen äitinä jaksa ain lähteä muiden luo kylään,musta on kiv kahvitella munkin luona ja tavata meitä lähimmässä puistossa.nro50

En minä ole mikään automaattilähtijä, jos rouva kolmen lapsen äiti ei kykene saamaan laumaansa liikkeelle. Kyllä noita muita isoja perheitä näkyy liikenteessä, mutta joillekin se pelkkä lähteminen on vain niin hemmetin vaikeaa.

Vierailija
70/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kolme ihanaa lasta jotka tykkäävät paljon toisistaan, saavat aina seuraa, meillä on perhe joka tykkää olla yhdessä ja vanhemmat jotka ovat erittäin onnellisia ratkaisuistaan ja jaksavat hoitaakin lapsensa.

On olemassa paljon perheitä joissa näistä kohdista ei toimi mikään oli lapsia sit yksi tai useampi.

Vierailija
71/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä ihan mielelläni pakkaan 3 lastani autoon ja hurautan hänen luokseen kun tiedän miten paljon hankalampaa hänen olisi lähteä. Eikä tee tiukkaa kun ystävyydestä kyse! Samoin mulla on ystävä joka ihan mielellään tulee useammin mun luokseni sen ainokaisensa kanssa eikä ole koskaan rutissut. Ehkä kaveruudessa ja todellisessa ystävyydessä on eroa!

Vierailija
72/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskon vakaasti että sisarus merkitsee enemmän kuin matkustelu. Jokainen silti tekee ratkaisut omalta kantiltaan parhaaksi katsomallaan tavalla...t. 3n lapsen äiti

enempää lapsia tule.

Vierailija
73/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat tyrkkäävät lapsensa esin naapuriin mutta heille ei saa tulla. Onko kyse sit siitä että halutaan päästä mahdollisimman helpolla ja se yksikin lapsi tuottaa hankaluuksia vai mistä kyse? Varmasti tätä harrastaa isonkin perheen vanhemmat mutta toisaalta jos tekee vain yhden lapsen pitäisi olla hänelle aikaa sitten kun ei kavereita ole! Ainokaisella kun ei ole ollenkaan sitä kaveriseuraa muuten siellä kotona.

Vierailija
74/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi pikku sisarus niin tyttöni 9v kaveri (ainokainen) kertoili pitkin kyliä ainakin puolen vuoden ajan miten hänkin saa sisaruksen. Meni muhun ihan täydestä kunnes tajusin että tyttöparka on puhunut koko ajan ihan lööperiä :( silloin mua säälitti.

Vierailija
75/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla ja usein tarjotaan vielä ruoatkin. Isompien perheiden äidit vain kiittelevät, että kiva kun sai olla ja vielä syödäkin. Mutta harvemmin tämä toisinpäin toimii, ja nyt tiedän syynkin lukiessani tätä ketjua. Ainokaiset koetaan ei-toivottuina vieraina. Onneksi löytyy lähialueelta ja tuttavapiiristä muitakin yhden lapsen perheitä, niin sujuu nämä kaverivierailut vähän joustavammin.

Vierailija
76/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi pikku sisarus niin tyttöni 9v kaveri (ainokainen) kertoili pitkin kyliä ainakin puolen vuoden ajan miten hänkin saa sisaruksen. Meni muhun ihan täydestä kunnes tajusin että tyttöparka on puhunut koko ajan ihan lööperiä :( silloin mua säälitti.

Ehkä todellakin oli tulossa sisarus, mutta ehkä meni kesken tai tuli kohtukuolema.

Vierailija
77/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäistä kertaa nyt olisi mahd. että voisin saada hänelle sisaruksen.

Varmaan sisarus olisi tärkeä ja rakas, mutta tuskinpa heille toisistaan seuraa olisi. Ja kohta ei mene montaa vuotta , kun tuo vanhempi muuttaa pois.

Jos nyt tuota seura-ajatusta miettii.

Tuo muuten juuri tokaisi, että olisi aika kamalaa jos nyt tulisi sisaruksia. No ei varmaan oikeasti oikeasti ole niin, mutta siteerasin nyt vain,.

Vierailija
78/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska minulla on kaksi lasta, olen jotenkin joutilaampi kulkemaan sinne yksilapsisten luo. Tyyliin että Helsingistä Kotkaan on helppo tulla kahden kanssa, mutta yhden kanssa mahdotonta, koska se yksi ei viihdy autossa... Kahden tunnin automatka on jo täydellinen kauhistus!

Samaten yksi yhden lapsen äiti kyllä työnsi meille sen ainokaisensa yökylään tilanteessa, jossa meidän astmalapsi oli juuri sairastanut kolme viikkoa - mutta kieltäytyi seuraavalla viikolla jo ajatuksestakin, että heille tultaisiin yökylään, koska "hän on niin herkkäuninen ja kaipaa paljon omaa rauhaa"... Samassa yhteydessä sitten vielä nälvi sitten siitä, että minä en ollut käynyt ostamassa uutta kevättakkia kuten hän - sinä iltana, jolloin minä hoidon kolmen viikon valvomisen jälkeen myös sitä hänen ainokaistaan!

Vierailija
79/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäistä kertaa nyt olisi mahd. että voisin saada hänelle sisaruksen. Varmaan sisarus olisi tärkeä ja rakas, mutta tuskinpa heille toisistaan seuraa olisi. Ja kohta ei mene montaa vuotta , kun tuo vanhempi muuttaa pois. Jos nyt tuota seura-ajatusta miettii. Tuo muuten juuri tokaisi, että olisi aika kamalaa jos nyt tulisi sisaruksia. No ei varmaan oikeasti oikeasti ole niin, mutta siteerasin nyt vain,.

Vierailija
80/110 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehdannut kenenkään luokse yöksi päästää ennen kuin nyt, kun on jo noin vanha.

Meillä kyllä on ollut paljon yökyläläisiä. Monia sisaruksiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän