Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko muotivärisiä vaatteita?

Vierailija
16.05.2024 |

Niitä on vaikea käyttää enää seuraavana vuonna.

Esim. Viime keväänä oli sitä voimakasta vihreää kaikkialla. Nyt se tuntuisi huutomerkiltä.

Itse en siis osta muotivärejä, mutta kiinnostaa teidän kantanne, ja että pidättekö niitä sitten seuraavina vuosina. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole apina tai lammas enkä juokse muodin perässä

Vierailija
2/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa muotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värit on ominaisuuksia, mitkä ei ole ikinä huonoja, jos vaate on sopiva ja väri sopii vaatteeseen ja sen pukijalle. Olipa muodissa tai ei.

Vierailija
4/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut satsaamaan muotivärisiin vaatteisiin silloin kun ne ovat omaa suosikkiväriä.

Vierailija
5/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan silloin, jos lempivärini on muodissa.

Jos haluaisin vain osallistua trendiin, ostaisin vaikka nilkkasukat.

Vierailija
6/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ostaa voinkeltaisen paitapuseron.

Väri on käsittääkseni nyt pinnalla, mutta vaatekaupoista en ole sellaista löytänyt.

Kokeilin t-paitaa siinä värissä ja näytti hyvältä, kerrankin muotiväri joka sopisi myös itselle!

Vierailija
7/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole huomannut niin joka kevät tulee jotain hempeitä pastelleja, jotain kirkkaampia värejä jotka lähes neonvärejä, ja syksyllä muoti muuttuu viininpunaiseksi, tummanvihreäksi, tummanpunaiseksi, tummanruskeaksi, tummanharmaaksi.

On vain yksi ja ainoa ns. "muotiväri" joka vuosi ja se on Pantonen määrittelemä värikartastaan. Nyt vuden väri 2024 on Peach Fuzz eli pehmeä persikka. Ei sitä silti kaikkialla näe.

Vuonna 2023 oli Viva Magenta eli voimakkaan puna-fuksia.

Vuonna 2022 oli Very Peri joka keskitumma violetti.

jne.

Tuo paprikan vihreä minkä mainitsit, on ihan perusmuotivärejä kevääseen ja kesään, aivan kuten sitruunankeltainen.

Tuon lisäksi maailman muodissa tulee puuterin väriä, eri valkoisen sävyjä, kukkakuoseja, ja aina se sama khaki- ja army-safari- ja merimiestyylinen sinivalkoraita-pukeutuminen, jotka liittyy lomailuun.

Vierailija
8/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, jos pidän siitä. Oli ihanaa, kun laventelin väri oli muodissa ja kaupoista sai ostettua sen värisiä vaatteita. Muita lempivärejäni ovat koralli ja turkoosi. Neutraalia kaapissani on tummansininen. Näitä ostan, jos löydän. Niiden ollessa muodissa, valikoimakin on parempi. 

Vierailija
9/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämää auttoi värianalyysissä käynti 90-luvun lopulla. Siinä määriteltiin ensin ihon, silmien ja oma luonnollinen hiusten väri.

Olen 'vaalea kultainen kevät' räätälöidyssä Color Alliance / Beauty For All Seasons paletissani.

Se karsii KAIKKI turhat vaateostokset, ja tiedän mikä näyttää parhaimmalta omiin väreihini nähden ja korostaa silmiä, ihoa ja hiuksia, eikä latista olemusta tai tee tunkkaiseksi.

Samoin pystyny yhdistellä niitä värejä keskenään esim. vaatteissa ja asustesissa, ja saanut hyviä meikkivinkkejäkin huulimeikkien, poskipunien ja luomivärien suhteen.

Vierailija
11/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun elämää auttoi värianalyysissä käynti 90-luvun lopulla. Siinä määriteltiin ensin ihon, silmien ja oma luonnollinen hiusten väri.

Olen 'vaalea kultainen kevät' räätälöidyssä Color Alliance / Beauty For All Seasons paletissani.

Se karsii KAIKKI turhat vaateostokset, ja tiedän mikä näyttää parhaimmalta omiin väreihini nähden ja korostaa silmiä, ihoa ja hiuksia, eikä latista olemusta tai tee tunkkaiseksi.

Samoin pystyny yhdistellä niitä värejä keskenään esim. vaatteissa ja asustesissa, ja saanut hyviä meikkivinkkejäkin huulimeikkien, poskipunien ja luomivärien suhteen.

Sama! Ostan muotivärejä silloin kun omat värini ovat muodissa. Esim nyt on laventelia paljon ja se on juuri kesän väri. Eli silloin täydentelen vaatekaappia kun se on mahdollista :) 

Vierailija
12/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun lähes kaikki tämän kauden meikkipaletit on luomiväreissä täynnä ruusukultaa, kuparia, kulta-pronssi sekoitusta, poltettua oranssia, punertavaan taittavia beigejä, jotain luumuisia sävyjä ym.

Nuo on aivan mahtavia sävyjä jos haluaa itselleen joko allergisen tai humalaisen näköiset silmät! :D :D :D :D :D

Vierailija
13/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun lähes kaikki tämän kauden meikkipaletit on luomiväreissä täynnä ruusukultaa, kuparia, kulta-pronssi sekoitusta, poltettua oranssia, punertavaan taittavia beigejä, jotain luumuisia sävyjä ym.

Nuo on aivan mahtavia sävyjä jos haluaa itselleen joko allergisen tai humalaisen näköiset silmät! :D :D :D :D :D

Heh, en ole koskaan tajunnut, miksi ihmiset käyttävät niitä.

Vierailija
14/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan värejä joista pidän. En seuraa muotia. Joskus minua miellyttäviä värejä ja kuoseja on enemmän tarjolla ja silloin teen hankintoja. Näillä sitten mennään laihempien vuosien yli. Mielelläni käytän kirkkaita värejä läpi vuoden. Syksyllä ja talvella kauppojen tarjonta on usein ankeaa. Onneksi ei tarvitse miettiä asiallista työvaatetusta, kun olen alalla, jossa käytetään työnantajan työvaatteita ja vapaalla voin pukeutua kuten haluan.

Vierailija
15/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotivärejä? Ostan vaatteita, joiden väri ja malli sopii minulle. Eli pastellisävyt. En voisi koskaan laittaa päälleni esimerkiksi oranssia. Musta kesällä on kauhistus. 

Vierailija
16/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele meikkaamaan. 

Vierailija
17/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan eniten ulkoilu- ja liikuntavaatteita silloin kun ne ovat kunnolla alennuksessa. Yleensä omaa kokoani on vain vähän tarjolla jos ollenkaan joten otan minkä saan väristä ja aika paljon myös mallista välittämättä. Muita vaatteita ostan vain harvoin ja todelliseen tarpeeseen. Tuolloinkaan kriteerinä ei ole väri vaan käyttötarve. Jos mistä valita, olen alkanut kääntymään keltainen, persikka, oranssi - linjalle kun aikaisemmin se oli vain musta, musta ja musta. Seuraanki muotia, no en todellakaan. 

Vierailija
18/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan ja käytän sen värisiä vaatteita jotka sopii mulle ja joista mä pidän. Esim. tuollainen vihreä ei sovi mulle niin eipä ole tullut ostettua tuon värisiä vaatteita, mutta jos olisin ostanut niin kyllä käyttäisin niitä edelleen. En ole mikään muodin orja. 

Vierailija
19/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei värillä väliä, mutta tietyn vihreästä en pidä, vaikka juuri sen värinen pusero mulla on kovassa köytössä. 

Vierailija
20/20 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämän kesän muotiväri? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi