Jos ei ole kuin 50 euroa haalariin niin kannattaako ostaa käytetty Reimatec? Vai uutena H&M-haalari?
Onko käytetyissä haalareissa enää sitä lämmönpitokykyä? Siis siistin ostaisin tietenkin jos ostaisin käytetyn. Mutta pitääkö ne enää lämpöä? Pitäisikö lämpöä paremmin H&M uutena ostettu 50 euron haalari?
Kumman ostaisit? Käytetyn Reimatecin saisi noin 30 eurolla, uuden H&M 49 eurolla!
Kommentit (60)
Ostaisin ehdottomasti uutena H&M:n talvihaalarin!
Reimatec myy nimellä, laatu on jo unohdettu aikoja sitten, meillä on kahtena talvena toisena haalarina ollut hm:n haalari ja suosittelen lämpimästi, kestää kulutustakin ja talven jälkeen oli molempina talvina paremmassa kunnossa vaikka sillä mentiin päiväkodissakin.
Reimatecista on polvet välittömästi puhki, saman olen kuullut tuttaviltani.
Lassie on myös hyvä jos alesta saisit budjettiisi sopivaan hintaan.
Nykyään onkin jo siirrytty urheiluliikkeiden merkkeihin, mutta olen yleisesti ollut tyytyväinen hm:n lastenvaatteiden hinta/laatusuhteeseen.
Ostaisin ensisijaisesti sijassasi uuden, esimerkiksi Lassietecin tai Kappahlin haalarin. Tai jos merkkihaalari olisi ystävältä ja tietäisin hyvin, miten kauan ja miten sitä on käytetty, se olisi hyvä vaihtoehto myös.
Huutiksesta tai kirppikseltä en ostaisi merkkihaalaria ykköskäyttöön, sillä polvet tosiaan kuluvat eikä muitakaan vikoja heti huomaa. Yleensä haalaria on myös käytetty ja pesty paljon enemmän kuin myyjä antaa ymmärtää...
Varahaalariksi kirppishaalarit on toki ok.
olen aina ostanut talveksi reimateciä tai superremua, siis laadukkaita materiaaleja. Toiselle lapselle ne on jäänyt ns. kakkoshaalareiksi ja vaatteiksi. Isomman lapsen vaatteista ainakin hihansuut kuluvat. Ihmettelen, että mitä teidän lapset tekee, jos vielä kahdenkin lapsen käytön jälkeen ne ovat siinä kunnossa, että ne voi mun mielestä kalliilla myydä eteenpäin? Meillä ei kyllä niistä jää enää myyntiin, jollekin tutulle voi hantaa "remonttivaatteiksi" jos huolii. Hoidettu on ohjeisen mukaan. Vai onko teillä vain ihan pieniä lapsia tai monet ulkoiluvaatteet? Meillä esim. nyt 11-vuotiaalla talvitakki muuten ok, mutta hihansuut rikki, käytetty yksi talvi parempana takkina ja toinen talvi koko ajan. Nuoremmalle sitä voi käyttää ns. pihatakkina, mutta kyllä pitää ostaa parempi toiseksi. Ja kyllä ne kosteussuojat ajan mukaan kärsii. Mä en henk.koht. ostaisi käytettyä kuin se todella on melkein uutta vastaava. Meillä oli joskus pojalla h&M:n talvitakki, mutta sen kangas kovettui kovissa pakkasissa ja poika ei tykännyt kun se kahisi.
Riippuu kuinka kulunut se käytetty Reimatecin haalari on. Jos on vain pikkuisen kulunut ostaisin Reimatecin koska olen havainnut merkin erittäin hyväksi. Kerran yritin ostaa halvempaa, mutta tuli kalliimmaksi kun jouduin ostamaan kuitenkin uuden koska ei ollut riittävästi kosteutta kestävä.
Jos Reimatecin haalari on hirveän kulunut niin ei ostaisi.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2011 klo 15:55"]
Meillä ostetaan aina esikoiselle Reimatec, nuorempi pitää ne kaikki. Ovat vielä hyväkuntoiset ja siistit. Ei tulisi mieleenkään, että ostaisin samaan hintaan molemmille uudet halvat. Myrkkyjäkin niissä halvoissa tekstiileissä on enemmän, ja on ekologisempaa kierrättää.
[/quote]
Itse olen esikoiselle ostanut hänen ollessaan pienempi(n. alle4v.) aina Reimatecin ulkohaalarit. Sitten tulin järkiini ja löysin Kapphallista KAXS PROXTEC-merkin ulkoiluvaatteita. Ulkoilu(ja muiden vaatteiden) kierrätys hyäkuntoisina on ihan jees. Reimatec vain valmistetaan myös nykyisin kiinassa joten siitä myrkyttömyydestä sitten niin tiedä! Viimetalvena vanhemmalla lapsella oli H&M:n haalari, oikein hyvä ja piti vettä! Lassie-merkki kuuluu REima-konserniin, laatu ihan yhtä hyvä mutta hinta huomattavasti halvempi. Ei kannata oikeasti kopsahtaa tuohon REiman "kotimaisuuteen" ja ylihinnoiteltuihin tuotteisiin! Onneksi tulin järkiini ;)
Lassie on hyvä myös ja saa alle 50 euron
Meillä ollut yksi H&M enkä enää osta, materiaali oli tönkköä.
olosuhteihin ostaisi H&Mn haalaria. Suomen talvi on pitkä ja kylmä, kuten ehkä olet huomannut. Siisti Reimatec on varmasti parempi!
sunnuntaina -40% lastenvaatteista. Kannattaa hyödyntää.
On vielä su asti Luhdan toppahaalarit -30%, hinta 55,90 alennettuna. kuomat ja viking goretkin oli tarjouksessa.
Ei mulla vaan eilen annettu mitään kuponkia CM.n kassalta.....?!
ostan uuden. ei käytettyä talvihaalaria. sisävaatteita voin ostaakin kirppikseltä, mutta ulkoiluun aina uudet. ja osta tosiaan se lassie uutena, on vielä halvemoikin ja varmasti parempi kuin H&M. net anttila on ainakin joskus myynyt lassieta.
En ole mikään merkkien perään haikailija, mutta kehaisenpa tuota Reimaa vähän. Esikoinen on 8 ja hänelle ostettiin 2-vuotiaana Reiman ulkoiluvaatteet, syysasu, takki ja haalarihousut. Samaa vaatetta on käyttänyt kaksi muutakin muksua meidän perheessä ja toissa päivänä juuri ihailin, kun ei ole edes hihansuut kuluneet auki. Ainoa vika on se, kun keskimmäisellä lapsella tarttui leikkiessä takki johonkin ja tuli palkeenkieli.
En kyllä itse tykkää Reimateceista, aina jostain irvistää tai jotain muuta vikaa tulee. Eikä ole edes lämpimimmästä päästä.
viime talvena h&m.n talvivaatteet. 3 vuotiaalla haalari ja 6 vuotiaalla takki ja housut.
Molemmat tosi kivan näköisiä ja muutenkin niihin olin tosi tyytyväinen. Kestivät koko talven hyvässä kunnossa ja olivat vedenpitäviä.
Hintalaatu suhde paras mihinkään muuhun verrattuna mitä meillä on aikaisemmin ollut (eli reimatec, tähti jonathan, lassie,luhta).
Täksi talveksi ostan myös talvivaatteet h&m.ltä!
En kyllä itse tykkää Reimateceista, aina jostain irvistää tai jotain muuta vikaa tulee. Eikä ole edes lämpimimmästä päästä.
Lapselle pitäis nyt ostaa toppahaalari, enkä tiedä minkä ostaa? haluan tietenkin parasta..
Lassiet ainakin oli 90-luvulla mielestäni halpikset. Kumma, että niitä nykyään myydään kalliilla laatukamana. Jotenkin outoa tämä Reimatec ylistys, koska halvemmallakin saa varmasti ihan yhtä hyviä haalareita.