Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies ei jaksa uskoa

Vierailija
09.09.2011 |

Olisikohan täällä tänään ketään muita vl-äitejä joiden mies ei jaksa uskoa...

Mentiin 3 vuotta sitten naimisiin, meillä on yksi 2 v lapsi ja toinen tulossa. Uskonasiat ei ole kohdallaan miehelläni... onko meitä muita? Tuntuu välillä ettei itekään jaksas uskoa... aika rankkaa! Miten te muut äidit tässä tilanteessa jaksatte? Arki meillä kyllä sujuu mut koo ajan takaraivossa huolettaa.

Kiitos jo etukäteen jos joku kehtaa vastata!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uskotaan ihan tosissaan että puoliso menee helvetin tuleen ja itse sinne paremmalle puolelle. Saattaa olla että vaatii siltä toiselta aika tavalla ymmärtämystä ja rakastamista että sietää moisen "luokituksen"...

Tämän takia juuri yritin avartaa sitä toista puolta. Tarkoitukseni ei ollu olla ilkeä. Mutta ei se ole helppoa sillekkään joka ei uskoon kuulu.

En minä ainakaan halua että puolisoni pelkäisi minun joutuvan helvettiin, koska itse en siihen usko.

Vierailija
42/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoastaan yhteensä lestadiolaisia on maailmanlaajuisesti eri arvioiden mukaan noin 177 000–212 000.

Oiskohan Jumalalle tullut pikku fiblu jossain kohtaa tai sitten se on täydellinen sadisti.

Eli miehesi on luultavasti oikeassa, ei rakastava Jumala voisi tehdä mitään niin älytöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan kuin hihhulit jaksavat hihhuloida minä jaksan nauraa niille.

Onko muuten tieteellisesti todistettu että Lentävää Spagettihirviötä ei ole?

Niii-i!!!!!

Vierailija
44/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaisi paljon enemmän se, etten edes osaa kirjoittaa, kuin mieheni uskomaton elämä.

Vierailija
45/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoillislestadiolaisuus ole ainut oppi mikä pelastaa. Meillä vähän sama tilanne, että mies haluaisi lähteä liikkeestä, mutta niin toisaalta haluaisin minäkin. Syynä ei ole kummallakaan uskon puute, vaan näkemyserot vl-liikkeen kanssa.

Aika näyttää mitä teemme. Anna sinäkin miehellesi vapaus valita, äläkä murehdi turhaan. Olkaa avoimia!

Vierailija
46/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viestiketjun perusteella minua

pelottaisi paljon enemmän se, etten edes osaa kirjoittaa, kuin mieheni uskomaton elämä.

Miten niin?

Vierailija
47/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhoillislestadiolaisuus ole ainut oppi mikä pelastaa. Meillä vähän sama tilanne, että mies haluaisi lähteä liikkeestä, mutta niin toisaalta haluaisin minäkin. Syynä ei ole kummallakaan uskon puute, vaan näkemyserot vl-liikkeen kanssa. Aika näyttää mitä teemme. Anna sinäkin miehellesi vapaus valita, äläkä murehdi turhaan. Olkaa avoimia!

Kiitos vastauksesta...On hänellä tietenkin vapaus valita....Itselläni ei ole mielessä että alkais vikomaan jumalanvaltakuntaa kun ite haluan kulkea taivastiellä... kasvattaa lapset myös niin. olisi mahtavan onnellista saada käydä yhdessä seuroissa jne. Välillä turvattoman oloista...

ap

Vierailija
48/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, siis 7 miljdia ihmistä elää NYT Maapallolla, mutta meitähän on elänyt täällä jo kymmeniä tuhansia vuosia... Neandertalilaisista puhumattakaan! Minne taivaaseen nekin mahtoivat päästä?

Vierailija
49/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi niitä näkemyseroja, että vl-seurakunta olisi Jumalan valtakunta. Muuallakin on elävää uskoa, vaikka vl-sääntöjä ja oppeja ei olisikaan. Tämä siis oma näkemykseni, ja suo minulle rauhan ja turvallisuuden tunteen.

Tavallaan ymmärrän sinun huolesi siitä, että perheesi arvomaailma ei ole täysin samanlainen. Löydätte kyllä yhteisen sävelen keskustelemalla jos haluatte. Voimia!

-28

Vierailija
50/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältähän löytää viisaita ajatuksia...

yksi niitä näkemyseroja, että vl-seurakunta olisi Jumalan valtakunta. Muuallakin on elävää uskoa, vaikka vl-sääntöjä ja oppeja ei olisikaan. Tämä siis oma näkemykseni, ja suo minulle rauhan ja turvallisuuden tunteen.

Juuri samaa olen minäkin viime vuosina alkanut miettiä. Olen vl kodissa kasvanut ja edelleen vl (mies),kihloissa.

Vierailija
51/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen havahtunut jotenkin siihen että ei ole ollut aikaa puhua. Tarvittaisin kahdenkeskinen hetki että voisimme keskustella asiat läpi avoimesti. Kuten sinäkin kirjoitit, avoimuus olisi tärkeä...En halua että etäännymme siksi että hän ehkä ei halua/jaksa uskoa... kiitos myötätunnostasi. Se lämmitti. Nyt täytyy mennä, hyvää viikonloppua sinulle.

Vierailija
52/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen havahtunut jotenkin siihen että ei ole ollut aikaa puhua. Tarvittaisin kahdenkeskinen hetki että voisimme keskustella asiat läpi avoimesti. Kuten sinäkin kirjoitit, avoimuus olisi tärkeä...En halua että etäännymme siksi että hän ehkä ei halua/jaksa uskoa... kiitos myötätunnostasi. Se lämmitti. Nyt täytyy mennä, hyvää viikonloppua sinulle.

myös sinulle hyvää viikonloppua ja jatkoa muutenkin! Varmasti jokaisessa parisuhteessa välttämätöntä on yhteinen aika ihan vakavalle keskustelulle. Kumpikin toinen toistaan kuunnellen ja mielipidettä kunnioittaen.

-28

Vierailija
53/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältähän löytää viisaita ajatuksia...

Juuri samaa olen minäkin viime vuosina alkanut miettiä. Olen vl kodissa kasvanut ja edelleen vl (mies),kihloissa.

mukava löytää samanhenkisiä ihmisiä. :)

Vierailija
54/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi olla hyvä isä ja puoliso vaikka ei uskoisikaan.

Vierailija
55/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hassummin J. Alaranta kirjoittanut tässä

http://gostaja.blogspot.com/2011/03/uskotoivorakkaus.html

t. yx vl-haahuilija

Vierailija
56/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun kirjoitit tuon. ajattelin ihan samaa. Vakaumukset voivat olla erilaiset mutta silti voidaan rakastaa ja kunnioittaa toinen toistaan.

Vierailija
57/65 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta...että se mies voi olla ihan hyvä puoliso ja isä ilman uskontoakin. Mulla oli sellainen käsitys että ilman uskontoa ihinen on huono ja paha ja syö lapsia.

Vierailija
58/65 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VL:ien mielestä ei vl:t on ateisteja! EI todellakaan ole!!!! Minä olen entinen vl ja en ole vel pelkästään sen äärioppien takia. Tulkitsen Raamattua sillain miten se oikeen pitää tulkita,enkä siten miten VL:t sen tulkitsee. Uskon Jumalaan enkä ole ateisti eikä ole moni muukaan ei VL.Itse päädyin tähän tilanteeseen kun oikeesti aloin miettiin omilla aivoilla asioita.Vähänkään joka käytätä omia aivoja ei voi uskoa sitä miten VL:t uskoo pelastuvansa.Anna miehellesi vapaus valita elämän polku,vaikka se helpompi ja leveämpi,elämän onnelisuus ja iloisuus vain kasvaa siiitä eikä tarvi olla kuin kettingillä sidotttuna tiettyyn ahdasmieliseen oppiin ja elää harmaata elämää koko elämä!

Kiitos hyvistä ajatuksista, näistä saa voimaa nyt juuri eräs raskaassa elämäntilanteessa oleva, joka sattumalta tuli tänne ...

Vierailija
59/65 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voidaan sivuuttaa: älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi tai joka itsensä ylentää, se alennetaan. Koska täsmälleen siitä on kyse, kun sanotaan, että joku ei ole uskovainen tai pääse taivaaseen. Eikö aidosti uskova ihminen jätä muiden pelastumisen tai pelastumatta jäämisen vain ja ainoastaan Herran haltuun? Voi toki sanoa, että kokee että oma usko pelastaa, mutta tuomitsemiseen ja itsensä ylentämiseen mennään siinä, kun sanoo, että minun uskoni pelastaa, sinun ei.

Juuri näin.

Vierailija
60/65 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin vanhan ketjun.

mutta vaikka mieheni kielsi useampi vuosi sitten, on suru suuri vieläkin. ei siihen ikinä totu.

usko on tullut tärkeämmäksi sen jälkeen kun mies kielsi, muttei helppoakaan ole. ja mitä tulee onnellisuuteen, en koe että meillä olis jotenkin helpompaa tai onnellisempaa elämää kun mies saa vapaasti elää.

huomaan että lapsillekin se oli tosi suuri suru, ja on vieläkin.

onneksi toivoa on kun on elämää.

ja kunpa itse jaksaisi uskoa.