Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb:n naurettava ketjuviesti: "kotiäitiys on työ.."

Vierailija
07.09.2011 |

Että näen taas punaista! Kotiäitiys EI OLE työ. Miksi hitossa siitä pitäisi maksaa palkkaa, että hoidat OMIA lapsiasi??!! Itsekin olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja olen kiitollinen siitä, että suomessa on sellainen kuin kotihoidontuki, enkä todellakaan pidä sitä itsestäänselvyytenä.

Ja sori vaan, mutta kyllä huomaa, että on "tietynlainen" ihmistyyppi joka tuollaista paskaa seinälleen postaa (ei koulutusta eikä työkokemusta jne.).

"Kotiäitiys on työ, usein kiireinen, harvoin taukoja, suurimmaksi osaksi ilman apua, palkka on huono. Työaika on 24/7. Sen lisäksi ei tule joulubonuksia, kutsuja pikkujouluihin (kuka äiti niihin voisi mennä) eikä kiitoksen sanaa kuulu.

Silti jokainen äiti tekee työnsä mielellään eikä turhia valita kelleppä sitä valittas, ei oo kunnon liittoa äideillä.

Kopioi tämä itsellesi jos kiität ja arvostat jokaista kotiäitiä! ?"

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin äitiys ylipäänsä.

Minä ainakin koen saavani hyvää palkkaa, enkä tällä tarkoita rahaa ja mitä tuohon kiitoksen saamiseen tulee niin saan sitäkin päivittäin.

Kiitos näkyy lapsissa ja tärkeintä on osata kiittää itse itseään oli sitten kotiäiti tai ei.

Mua ainakin vähän räsyttäis tuollainen tilapäivitys jonkun profiilissa. Itsepähän on kotiäitiydensä valinnut, enkä ymmärrä mitä kiitosta odottavat saavansa jos se lapsissa näkyvä kiitos ei riitä.

Jos kyse on miehestä joka pitää itsestään selvyytenä sitä että vaimo hoitaa kotona aivan kaiken lasten hoidon lisäksi, niin siihenkin voi osaltaan vaikuttaa...

Ja oikeasti! Monella kotiäidillähän on se mies...

Vierailija
42/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes työttömyyskorvauksen suuruinen summa, hän hoitaa ne lapset kotona(ei maksa yhteiskunnalle) hän käyttäisi tuon summan kulutukseen(mikä pyörittää yhteiskuntaa) ja hän antaisi työpaikkansa jollekin, joka tarvitsee töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] Eikö tässä juuri ajettu takaa, että se olisi riittävä? Tiedätkö itse mitä tarkoitat feministisellä tasa-arvolla?

[/quote]

Et huomaa epäillä feministisen ideologian sisältöä, koska nimessä lukee tasa-arvo ja vapaus. Tiedämme tänään, että feministien kannattama uraäitiyden ihanne on osa suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan ihanteita, joten feministit ovat saaneet tahtonsa läpi.

Kotiäitiyden arvostusta alettiin ajamaan alas kampanjoimalla tätä ideologiaa, jonka keskeinen väittämähän on, ettei kukaan älykäs nainen ei saa tuhlata kykyjään ainoastaan perheen ja lasten hoitamiseen.

Vierailija
44/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö omien lasten kanssa olla ihan vain rakkaudesta heihin? Minä ainakin nautin lasteni kanssa olemisesta eikä töissä oleminen ole missään nimessä mukavampi vaihtohto.

Tottakai rakastan omia lapsiani mutta oli se kyllä paljon rankempaa kuin töissäolo. Lapsia oli 5 kpl viimeisen hoitovapaapätkän aikana ja tästä haasteesta sai mieskin nauttia vuoden.

Vierailija
45/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on miehestä joka pitää itsestään selvyytenä sitä että vaimo hoitaa kotona aivan kaiken lasten hoidon lisäksi, niin siihenkin voi osaltaan vaikuttaa... Ja oikeasti! Monella kotiäidillähän on se mies...

Joo, voihan siihen yrittää vaikuttaa. Yritin aikani. Nyt tavoitteena on kasvattaa omat pojat arvostamaan kotonakin tehtyä työtä. Tosin en tiedä, miten onnistuu, koska roolimallinsa miehenä on hieman haastellinen tämän suhteen.

Syytän ihan surutta appea ja anoppia, jotka ovat miehen kasvattaneet. Ihan ei nappiin ole mennyt. Korneinta on, että kotityötä ja kotona oloa halveksiva mieheni on toki kotiäidin lapsi. Hänellä on ihanasti asenteena mm. että koska hän "ansaitsee enemmän" on hän sitten päätösvaltaisempi. Näin. Ansaitsee toki enemmän, vaikka olen töissäkin.

Vierailija
46/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] Koululaiset voi myös opettaa laittamaan astiat pesukoneeseen. T. koululaisten äiti

[/quote]

Kotona olevia lapsiako ei sitten voi...

Vierailija
47/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] Koululaiset voi myös opettaa laittamaan astiat pesukoneeseen. T. koululaisten äiti

Kotona ollessa tuo lasten ikä oli pikkaisen eri kuin töissä ollessa. Vähän kuitenkin voi vaatia enemmän 12-vuotiaalta kuin 3-vuotiaalta, noin niin kuin kärjistäen.

Vierailija
48/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et huomaa epäillä feministisen ideologian sisältöä, koska nimessä lukee tasa-arvo ja vapaus. Tiedämme tänään, että feministien kannattama uraäitiyden ihanne on osa suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan ihanteita, joten feministit ovat saaneet tahtonsa läpi. Kotiäitiyden arvostusta alettiin ajamaan alas kampanjoimalla tätä ideologiaa, jonka keskeinen väittämähän on, ettei kukaan älykäs nainen ei saa tuhlata kykyjään ainoastaan perheen ja lasten hoitamiseen.

Eihän feminismi nykypäivänä tarkoita, että naisten pitäisi olla kuin miehet, vaan naiseuden ja myös äitiyden arvostamista, jokaisen oikeutta tehdä omat valintansa.

Vierailija
49/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 6 vuotta kotiäitinä. Pidän huolta lapsesta ja kodin hoidosta. Hoidan myös kaikki kodin asiat kuten laskut, kaupassakäynnit ja ruuanlaiton monta kertaa päivässä.

Kotitöitä en ala luettelemaan koska kaikki varmasti tietää mitä ne ovat. Lasta vien eri harrastuksiin ja olen mukana erilaisissa toimikunnissa.

Hoidan perheemme lemmikit.

Shoppailen uusia vaatteita tarpeen mukaan ja olen tarkka siitä mitä ostan joten se vaatii vertailuja.

Mahdollistan sen että mieheni käy VAIN töissä. Hänen ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla työssä se 8-16 ja minä hoidan kaiken muun, sen että ruoka on valmiina, olen tehnyt eväät hänelle töihin, aina on puhtaita tai uusia vaatteita kaapissa,laskut maksettu, auto huollettu, lapsen asioista hänen ei tarvitse huolehtia. Minä muista lääkärit ja harrastukset joihin mies tosin osallistuu tulemalla paikalle.

Joka päivä koti on siisti miehen tullessa töistä.

Joku sanoo etten minä tee töitä... kyllä tämä kaikki ihan työstä käy :) Onneksi mies osaa arvostaa työtäni!

Hassua, että suurin osa työssäkäyvistä ihmisistäkin saa huollettua autot ja maksettua laskut, eikä pidä sitä kovinkaan erikoisena:) Ehkä se on vaan se tietty ihmistyyppi:)

Vierailija
50/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en koskaan kokenut olevani kotiäiti, koska olin hoitovapaalla vakituisesta työpaikastani.

Lisäraha ei olisi ollut pahitteeksi, mutta tultiin silti ihan hyvin toimeen kotihoidontuella ja miehen palkalla. En voi valittaa.

Minusta oli kaikkein hienointa, että on mahdollistettu se, että pystyy olemaan noin kauan pois töistä hoitamassa omia lapsia ja työnanataja ei pysty sanomaan irti. Tämä on hieno etu.

Ja joo, toi pitää paikkansa että ne, ketkä väittää kotiäitiyttä työksi niin ei ole paljon työkokemusta. Mulla vielä puoli vuotta kotiäitiyttä edessä ja onhan tää raskasta kun kahvitaukokin kestää vaan 2 tuntia kun lapsi nukkuu :)

Mun viimeisimmässä "kotiäiti" pätkässäni kotona oli 5 lasta. Joten kun kuopus nukkui, esim askartelin isompien kanssa.

Kotiäiti ei ole varsinaisesti = se ensimmäisen lapsen äitiyslomalainen. Tai äitiyslomalainen ylipäänsä :). Kotiäiti on vähän pidempään kotona kuin pelkän äitiyslomansa.

Minä olen ollut töissäkin, pitkäänkin. Kokemusta siis siitäkin. Ja edelleen olen sitä mieltä, että kyllä kotona ollessa sai töitä tehdä ihan tauotta.

Toki tykkään lapsistani ja esim. olen mielelläni heidän kanssaan. Mutta se ei sulje pois sitä tosiseikkaa, että kotona ollessani tein tauotta. Tosin sitten nykyään teen ensin töissä tauotta :) ja sitten päälle kotona tauotta. En osaa enää edes istua rauhassa paikoillani :-D

Niin ja meillä kotona olessani eivät isommat ole olleet päivähoidossa. Ovat kyllä esim. olleet 2 kertaa viikossa kerhossa pari tuntia, mutta siis enimmäkseen kanssani kotona.

Vierailija
51/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 6 vuotta kotiäitinä. Pidän huolta lapsesta ja kodin hoidosta. Hoidan myös kaikki kodin asiat kuten laskut, kaupassakäynnit ja ruuanlaiton monta kertaa päivässä.

Kotitöitä en ala luettelemaan koska kaikki varmasti tietää mitä ne ovat. Lasta vien eri harrastuksiin ja olen mukana erilaisissa toimikunnissa.

Shoppailen uusia vaatteita tarpeen mukaan ja olen tarkka siitä mitä ostan joten se vaatii vertailuja.

Mahdollistan sen että mieheni käy VAIN töissä. Hänen ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla työssä se 8-16 ja minä hoidan kaiken muun, sen että ruoka on valmiina, olen tehnyt eväät hänelle töihin, aina on puhtaita tai uusia vaatteita kaapissa,laskut maksettu, auto huollettu, lapsen asioista hänen ei tarvitse huolehtia. Minä muista lääkärit ja harrastukset joihin mies tosin osallistuu tulemalla paikalle.

Joku sanoo etten minä tee töitä... kyllä tämä kaikki ihan työstä käy :) Onneksi mies osaa arvostaa työtäni!

Hassua, että suurin osa työssäkäyvistä ihmisistäkin saa huollettua autot ja maksettua laskut, eikä pidä sitä kovinkaan erikoisena:) Ehkä se on vaan se tietty ihmistyyppi:)

ja jopa shoppailtua ja hoidettua lapset, lemmikit, kodin, harrastukset...

Vierailija
52/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollessa tuo lasten ikä oli pikkaisen eri kuin töissä ollessa. Vähän kuitenkin voi vaatia enemmän 12-vuotiaalta kuin 3-vuotiaalta, noin niin kuin kärjistäen.

1,5v. osaa laittaa tiskit koneeseen ja varsinkin hän on haka sen tyhjentämisessä. 3v. osaa laittaa vaateena pyykkiin, 4v. osaa hakea puhtaita vaatteita vaatehuoneesta. He osaavat osallistua siivoukseen. Roskatkin menee roskiin, varsinkin 1,5v. vie roskat, joita minun silmäni ei edes erota.

Vierailija
53/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollistan sen että mieheni käy VAIN töissä. Hänen ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla työssä se 8-16 ja minä hoidan kaiken muun

Eli sattuneista syistä hoidin ihan kaiken muun. Tosin sillä erolla, että mies EI arvostanut tekemisiäni.

Hän siis tosiaan kutakuinkin asui töissä innolla niin kauan kuin olin kotona. Lienee sanomattakin selvää, että töihin palattuani tuli kulttuurishokki. Piti siis - kamalaa - lähteä töistä "jo" neljältä. Ja vielä kamalampaa, piti kääk laittaa lapsille ruokaa. Ja ihan hirveätä, vaimolla meni pidempään töissäkäyntiin pitkän työmatkan vuoksi. Pisteenä iin päälle vaimon (kamalat) työmatkat.

Tästä sitten kuuntelin töihin palattuani kiljumista ja joustin kaksin kerroin. Ihanaa.

Vierailija
54/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v. osaa laittaa tiskit koneeseen ja varsinkin hän on haka sen tyhjentämisessä. 3v. osaa laittaa vaateena pyykkiin, 4v. osaa hakea puhtaita vaatteita vaatehuoneesta. He osaavat osallistua siivoukseen. Roskatkin menee roskiin, varsinkin 1,5v. vie roskat, joita minun silmäni ei edes erota.

Aika haka on puolitoistavuotiaasi, kun osaa jo tyhjätä tiskikoneen ja saa astiat ihan kaappiin asti. Samoin aika taitava on, jos saa päivällispöydästä tiskit vietyä koneeseen jne.

On meilläkin toki osallistuttu asioihin pienestä pitäen, mutta edelleenkin 12-vuotias on näissä asioissa huimasti taitavampi kuin 3-vuotias.

Vierailija
55/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osasi alkaa nukkumaan kun palasit töihin?

Nimittäin meillä kyllä lapset heräili yöllä silloinkin kun menin töihin taas. Samoin miehellä säilyi työreissut, vaikka menin töihin. Ei ne perusasiat sen kummemmaksi muuttuneet tämän jälkeen.

Olisi nimitäin vain hauska kuulla, miksi lapset alkaa aina yhtäkkiä nukkumaan täysiä unia kun naiset palaa töihin. Ja miksi ne valvoo yöt silloin kun äiti on kotiäitinä.

Ihmettelen tätä vain joskus.....

Töissä ollessani olen ollut tilanteessa, että saan suunnilleen yöt nukkua. Töissä minulla on taukoja ja voin itse päättää paljolti työstäni. Minulla on kivoja työkavereita. Kotiäitinä ollessani en ole saanut nukkua öitä putkeen, minulla on ollut rahapula, työ on ollut usein pakkotahtista, mies on ollut usein pitkillä työmatkoilla. Pääsen helpommalla töissä ollessani, akateemista koulutustani vastaavassa työssä. Koti ei päivän aikana sotkeudu, ruokaa ei tarvitse päivällä tehdä ja pyykkiäkin pestään vähemmän kotona. En silti vaihtaisi kotiäitiaikojani muuhun.

Vierailija
56/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika haka on puolitoistavuotiaasi, kun osaa jo tyhjätä tiskikoneen ja saa astiat ihan kaappiin asti. Samoin aika taitava on, jos saa päivällispöydästä tiskit vietyä koneeseen jne. On meilläkin toki osallistuttu asioihin pienestä pitäen, mutta edelleenkin 12-vuotias on näissä asioissa huimasti taitavampi kuin 3-vuotias.

Vierailija
57/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kotitöissä on eroa, onko oikeasti oma-aloitteisesti ja kunnolla tehtyä, vai ollaanko "äidin apuna".

Vierailija
58/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
59/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osasi alkaa nukkumaan kun palasit töihin? Nimittäin meillä kyllä lapset heräili yöllä silloinkin kun menin töihin taas. Samoin miehellä säilyi työreissut, vaikka menin töihin. Ei ne perusasiat sen kummemmaksi muuttuneet tämän jälkeen. Olisi nimitäin vain hauska kuulla, miksi lapset alkaa aina yhtäkkiä nukkumaan täysiä unia kun naiset palaa töihin. Ja miksi ne valvoo yöt silloin kun äiti on kotiäitinä. Ihmettelen tätä vain joskus.....

Kotiäidit/työäidit-tappelu on usein pikkulasten ja isompien lasten äitien tappelua, koska hyvin hyvin moni on kotona kunnes lapset ovat kasvaneet selvästi ohi vauvaiästä valvomisineen. Vrt. tuo tiskikonekeskustelu.

Vierailija
60/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kotitöissä on eroa, onko oikeasti oma-aloitteisesti ja kunnolla tehtyä, vai ollaanko "äidin apuna".

Se on osa kotiäitiyttä, lapsen arvostusta. Äidin apuna oleminen on lapsen huomioon ottamista. Mutta, ehkä se on sitten parempi potkia se lapsi pois jaloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi