Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb:n naurettava ketjuviesti: "kotiäitiys on työ.."

Vierailija
07.09.2011 |

Että näen taas punaista! Kotiäitiys EI OLE työ. Miksi hitossa siitä pitäisi maksaa palkkaa, että hoidat OMIA lapsiasi??!! Itsekin olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja olen kiitollinen siitä, että suomessa on sellainen kuin kotihoidontuki, enkä todellakaan pidä sitä itsestäänselvyytenä.

Ja sori vaan, mutta kyllä huomaa, että on "tietynlainen" ihmistyyppi joka tuollaista paskaa seinälleen postaa (ei koulutusta eikä työkokemusta jne.).

"Kotiäitiys on työ, usein kiireinen, harvoin taukoja, suurimmaksi osaksi ilman apua, palkka on huono. Työaika on 24/7. Sen lisäksi ei tule joulubonuksia, kutsuja pikkujouluihin (kuka äiti niihin voisi mennä) eikä kiitoksen sanaa kuulu.

Silti jokainen äiti tekee työnsä mielellään eikä turhia valita kelleppä sitä valittas, ei oo kunnon liittoa äideillä.

Kopioi tämä itsellesi jos kiität ja arvostat jokaista kotiäitiä! ?"

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitiys on naisen raskain ammatti- perustakaa kotiäidit liitto tai liittyvää vaikka superiin - sopisi hyvin "super-äitien liitto" ( tämä ei ole vitsi)

Vierailija
22/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankitte lapsia, jos he ovat teille työtä ja taakkaa, josta pitäisi maksaakin vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankitte lapsia, jos he ovat teille työtä ja taakkaa, josta pitäisi maksaakin vielä.

ja kaiken lisäksi maksatat valtaosan heidän hoidostaan yhteiskunnalla?

Vierailija
24/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä kommentti tulee niin sinulla on siihen varmaan vastauskin?

Ai niin, tämä kommentti vielä puuttuikin :)

Vierailija
25/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka aina jaksavat ottaa herneen nokkaan ja kirjoitella vastauksia! :D :D :D

Vierailija
26/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä siitä pitäisi maksaa? Ymmärrän nylyisen kotihodontuen täysin eli lapsi ei "kuormita" päivähoitoa ja siitä saa korvauksen. Ja hyvä näin niille, jotka haluavat mahdollisuuden hyödyntää.

Mutta miksi ihmeessä pitäisi saada palkkaa siitä, että pitää kodin siistinä (kaikki normaalit ihmiset tekevät niin), tekee ruokaa (taas vetoan normaali-ihmisiin), passaavat miehiään (ei niin normaalia, mutta tuo yksi luetteli miehensä eväät ym. ja miehen ei tarvinnut tehdä mitään kotona), hoitavat ja kasvattavat lapsiaan jne.

Vierailija
27/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa. Mutta todellisuudessa olisi hienoa jos kotiäideille kertyisi lomapäiviä. Edes yksi viikonloppu / 3kk milloin kunta järjestäisi lastenvahdit edes päiväsaikaan. Se olisi kyllä todella hieno juttu äideille joilla ei ole rahaa eikä omaa tukiverkostoa! Ja ennenkaikkea heidän parisuhteelle ja mielenterveydelle. Tämä voisi olla sitä ennaltaehkäisevää työtä! Tästähän saisikin työstettyä ihan ajatuksen. Taidankin laittaa kunnalle valtuustoaloitetta! Hmm .

Mikäs uusi innovaatio tässä on? Kunnalla on erimuotoisia tuki,-ennaltaehkäiseviä toimia lapsiperheille, jos ei ole rahaa, eikä tukiverkostoa ja muutenkin.

Niin mutta näissä täytyy olla sosiaalihuollon asiakas.

Vierailija
28/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapset hoidossa ja vanhemmat töissä. moni tääl tuntuu ajattelevan niin, että työssäkäyvällä äidillä on kotihommia samanverran kuin kotiäidillä.. tolla logiikalla lastenhoitajilla ei oo hommia ollenkaan..

Vierailija
29/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sinä teet lapsia, jos et jaksa heitä hoitaa itse ja kaiken lisäksi maksatat valtaosan heidän hoidostaan yhteiskunnalla?

Kelpaako kotihoidontuki?

Vierailija
30/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai arvosta äitejä jotka käyvät työssä.

Olen huomannut että kotiäitiyttä pitää puolustella, työssäkäyvä äiti on aina se sankari kun jaksaa työt ja kodin. pelkkä kotiäiti on vain nolla.

Ja jonkun mielestä olin naurettava listani kanssa, mutta juuri tätä tarkoitan, minun, KOTIÄIDIN pitää tehdä teille työssäkäyville äideille listaa joka päiväisitä hommistani jotta voisin kertoa mitä kaikkea olen tehnyt.

Meillä asutaan kotia 24/7. Työssäkäyvät ovat kotona 9h (matkat mukaanlukien) poissa sieltä kota, ei tule roskaa, ei sotkua koko tuolta 9 tunnilta jolloin meillä sitä elämää riittää.

Tällöin se kodin huolto, lasten huolto, lemmikeiden huolto jne. pitää hoitaa myös tuolta ajalta.

Kun työssäkäyvä äiti siivoaa sunnuntaina ja maanantaina lähtee töihin ja tulee töistä, on koti samassa kunnossa kuin silloin sunnuntaina. Meillä se ei ole. Sitä on eletty elämää täällä koko se 9 tuntia :) ja siitä jää jälkiä jotka pitää siivota. Tiskiä on luonnollisesti enemmän kun kaikki päivän ruuat syödään ja laitetaan kotona.

Tuntuu että ihmiset ovat kateellisia tästä rohkeasta valinnastani ja koittavat lyödä minut lyttyyn kommenteilla että et tee oikeaa työtä... minulle on ihan oikeaa työtä pitää huolta lapsestani ja miehestäni ja kodista. Se näkyy meidän kaikkien hyvinvoinnissa.

Vierailija
31/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perheen hoitaminen on riittämätön tehtävä naisen arvostuksen lähteeks? Onko se vähäarvoista? Missä on teidän itsekunnioituksenne?

Onko teidät pakotettu feministiseen tasa-arvoon?

Vierailija
32/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siitä ei saa saada rahaa eikä yhteiskunta saa joutua maksamaan hoidosta. Tai niin no tietysti ne, joilla on varaa kieltäytyä äitisrahasta jne. tai palkata kotiin hoitaja omilla rahoilla.

Väestönkasvu voisi olla syy hankkimatta lapsia, ei se että lapset maksatetaan jollakin. Tietysti väestönkasvu Suomen osalta lakkaisi, jos lapsia saisivat hankkia vain ne, jotka sitoutuvat olemaan ottamatta vastaan yhteiskunnan tukea missään muodossa.

Vierailija
33/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin työssäkäyvänä vietän lasten kanssa pitkät lomat (2-3kk vuodessa), viikonloput ja pitkät illat enkä todellakaan pidä sitä työnä. Se on elämää ja elämä on sellaista, että aikuisen pitää eväänsä pitää liikauttaa kohdassa jos toisessakin. Se on LOMAA kun saa olla lasten kanssa :)

Vierailija
34/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Ei voi olla kovin vaativa työ, jos kokee, että kotonaolo on sitä rankempaa. Mutta usein kotiäideillä ei olekaan työpaikkaa odottamassa tai ei ole ylipäänsä mitään koulutustakaan mihinkään. Sen takia ne ovat kotona, kun eivät muutakaan osaa.

Minun työni on ns vaativaa. Pidän siitä ihan kybällä, käytän siihen paljon aikaa jne.

Mutta kas: saan siitä N kertaa enemmän kiitosta kuin kotona ollessani sain. Pomo kehuu, työkaverit kehuvat, itsekin saan tyydytyksen tunteita hyvin tehdystä työstä. Kotona ei kukaan tsempannut, että well done, excellent, wonderful jne. Eikä kätten jälkiä saanut kauaa ihailla :-).

Lapsukaisiani (nyt jo isoja) ihailen toki edelleen, hienoja tuli. Mutta välitöntä palautetta ei ihan hirveästi saanut kotiäitinä ollessa.

Tämän tiedostin jo kotona ollessani, kun mietin, miksi koin suuria riittämättömyyden tunteita. Ei ollut kehityskeskusteluja, ei muutakaan palaveerausta, ei suoraa palautetta. Ellei nyt sitten palleroisia käsiä halaamassa lasketa siksi. (Laskin)

On erittäin halveksivaa antaa ymmärtää, että "kotiäideillä ei ole työpaikkaa odottamassa" ja antaa ymmärtää, että itsellä on katsos niin tärkeä ja "vaativa" työ, eikä siksi pidä kotona oloa minään.

Minä pidän, kotona oloa siis. Samoin arvostan kuin töissä oloa. Rankkaa eri tavalla.

Jos vaikka oltais tässä nyt sisarellisia? Good job, every one - olitte sitten kotona tai töissä! Loistavasti hoidettu, olette mahtavia ja hyvin tehty tänäänkin. Katso peiliin ja kiitä itseäsi :-)

Vierailija
35/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perheen hoitaminen on riittämätön tehtävä naisen arvostuksen lähteeks? Onko se vähäarvoista? Missä on teidän itsekunnioituksenne? Onko teidät pakotettu feministiseen tasa-arvoon?

Eikö tässä juuri ajettu takaa, että se olisi riittävä? Tiedätkö itse mitä tarkoitat feministisellä tasa-arvolla?

Vierailija
36/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun työssäkäyvä äiti siivoaa sunnuntaina ja maanantaina lähtee töihin ja tulee töistä, on koti samassa kunnossa, kuin silloin sunnuntaina"

Kyllä ne koululaiset saavat tiskejä yms. sotkua aikaiseksi, ennen koulua ja vielä senkin jälkeen.

Vierailija
37/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin työssäkäyvänä vietän lasten kanssa pitkät lomat (2-3kk vuodessa), viikonloput ja pitkät illat enkä todellakaan pidä sitä työnä. Se on elämää ja elämä on sellaista, että aikuisen pitää eväänsä pitää liikauttaa kohdassa jos toisessakin. Se on LOMAA kun saa olla lasten kanssa :)

Koen samoin, mutta jos kotiäitiydestä ei saa lomaa juuri koskaan, se ON työtä. Sitä paitsi työssäkäyvän lapset ovat yleensä isompia kuin kotiäidin, ja heidän kanssaan on monella tavalla paljon helpompaa.

Vierailija
38/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun työssäkäyvä äiti siivoaa sunnuntaina ja maanantaina lähtee töihin ja tulee töistä, on koti samassa kunnossa, kuin silloin sunnuntaina" Kyllä ne koululaiset saavat tiskejä yms. sotkua aikaiseksi, ennen koulua ja vielä senkin jälkeen.

Koululaiset voi myös opettaa laittamaan astiat pesukoneeseen. T. koululaisten äiti

Vierailija
39/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta sä kuulostat enemmänkin kotirouvalta, joka yrittää työlistallaan hakea oikeutusta sille, että paapoo yhtä isoa mukulaa kotona ja passaa miehen piloille. Eikö se lapsi ole jo eskari-iässä? Sun listalta unohtui muuten miehen seksuaalinen tyydyttäminen raskaan työpäivän jälkeen.

Vierailija
40/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessani olen ollut tilanteessa, että saan suunnilleen yöt nukkua. Töissä minulla on taukoja ja voin itse päättää paljolti työstäni. Minulla on kivoja työkavereita. Kotiäitinä ollessani en ole saanut nukkua öitä putkeen, minulla on ollut rahapula, työ on ollut usein pakkotahtista, mies on ollut usein pitkillä työmatkoilla. Pääsen helpommalla töissä ollessani, akateemista koulutustani vastaavassa työssä. Koti ei päivän aikana sotkeudu, ruokaa ei tarvitse päivällä tehdä ja pyykkiäkin pestään vähemmän kotona. En silti vaihtaisi kotiäitiaikojani muuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme