Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko 30+v vela tehnyt sterilisaation? Miksi? Miksi et?

Vierailija
29.11.2018 |

Harkitsemme mieheni kanssa tätä vaihtoehtoa. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi eikä meistä kumpikaan halua lisääntyä.

Kommentit (298)

Vierailija
1/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole kumppania eikä seksuaalista elämää, ei ole ollut 12 vuoteen enkä usko että enää tulee koskaan, joten ei ole tarvetta ehkäisylle.

Vierailija
2/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mieheltä on laitattu piuhat poikki kun täysi-ikäistyi kuusi vuotta minua ennen. En tiedä suostuttaisiinko edes minultakin laittamaan, olisi kyllä hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tehneet. Miksikö? Emme halua lapsia.

Vierailija
4/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio ei vaikuta runsaisiin kuukautisiin, pillerit vie menkat pois. Jos saisin kohdunpoiston lähtisin heti.

Vierailija
5/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä teit(te) ja minkä ikäinen olet(te) nyt?

Vierailija
6/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteessa saman sukupuolisien kanssa, joten ehkäisy ei ole tarpeen.

Vierailija
7/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, heti kun täytin 30. Halusin mahdollisimman varman ja helpon ehkäisyn.

Vierailija
8/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en ole parisuhteessa. Jos seksiä on, tapahtuu se joka tapauksessa kumin kanssa.

Vierailija
9/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tarvetta, koska pillerit on käytössä joka tapauksessa.

Vierailija
10/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä teit(te) ja minkä ikäinen olet(te) nyt?

Olimme 30 ja 39. Nyt olemme 36 ja 45.

Vierailija
11/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, heti kun täytin 30. Halusin mahdollisimman varman ja helpon ehkäisyn.

Miltä henkisesti tuntui lopettaa hedelmällisyys lopullisesti? Itse olen 100% varma etten halua lapsia, mutta mulla on yleisestikin vaikea ”sitoutua” mihinkään, niin lopullisuus käsitteenä sinällään hieman ahdistaa. Olisi ihanaa olla luonnostaan hedelmätön.

Vierailija
12/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29 -vuotias vela nainen, en ole saanut sterilisaatiota pyynnöistä huolimatta. Jatkuva ramppaaminen lääkäreillä on alentavaa, kuluttavaa ja aikaa vievää. Jossain vaiheessa taas kuitenkin varattava aikaa, tämä luonnollisesti vaikuttaa ihan päivittäiseen elämään. En haluaisi käyttää hormonaalista ehkäisyä, pelkään kuollakseni seksiä pelkän kumin kanssa ja tämä kaikki vaikuttaa parisuhteeseen ja sen tyydyttävyyteen. Koen ettei minua kohdata terveydenhuollossa järkevästi ja itsemääräämisoikeuttani poljetaan, LAPSIA EN HALUA, IKINÄ.

Vierailija
13/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 29 -vuotias vela nainen, en ole saanut sterilisaatiota pyynnöistä huolimatta. Jatkuva ramppaaminen lääkäreillä on alentavaa, kuluttavaa ja aikaa vievää. Jossain vaiheessa taas kuitenkin varattava aikaa, tämä luonnollisesti vaikuttaa ihan päivittäiseen elämään. En haluaisi käyttää hormonaalista ehkäisyä, pelkään kuollakseni seksiä pelkän kumin kanssa ja tämä kaikki vaikuttaa parisuhteeseen ja sen tyydyttävyyteen. Koen ettei minua kohdata terveydenhuollossa järkevästi ja itsemääräämisoikeuttani poljetaan, LAPSIA EN HALUA, IKINÄ.

Sulla ei ole tullut vielä se ikäraja täyteen, joten et ole tietenkään voinut sitä saada.

Vierailija
14/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha hakata päätä seinään kun se ikäraja on 30 ilman tosi pätevää syytä. Perseestä, mutta realiteetti.

Vierailija
15/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et teetä tuota ulkomailla? Jos mieheni ei olisi teettänyt vasektomiaa itselleen, olisin aivan varmasti hankkinut tuon ulkomailta. -2

Vierailija
16/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, heti kun täytin 30. Nyt olen 42 (nainen). Päivääkään en ole katunut. Olen aina tiennyt, että en tule haluamaan omia lapsia koskaan, ja hormonaalinen ehkäisy aiheutti lukuisia terveysongelmia. Odotin kuin kuuta nousevaa tuota päivää, kun sain mennä sterilisaatiota hakemaan. Helppoa se ei silti ollut, päätäni yritettiin käännyttää moneen otteeseen prosessin aikana. Mutta todella tyytyväinen päätökseeni olen.

Vierailija
17/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt, heti kun täytin 30. Nyt olen 42 (nainen). Päivääkään en ole katunut. Olen aina tiennyt, että en tule haluamaan omia lapsia koskaan, ja hormonaalinen ehkäisy aiheutti lukuisia terveysongelmia. Odotin kuin kuuta nousevaa tuota päivää, kun sain mennä sterilisaatiota hakemaan. Helppoa se ei silti ollut, päätäni yritettiin käännyttää moneen otteeseen prosessin aikana. Mutta todella tyytyväinen päätökseeni olen.

Millä syillä he yrittivät sinua käännyttää? Kuulostaa ärsyttävältä!

Vierailija
18/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että pyydetään harkitsemaan erittäin huolellisesti jokaiselta kannalta, ei ole käännyttämistä! Kuitenkin tapahtuu niin, että strerilisaatioita myöhemmin tulee purettaviksi, tai tulee tarvetta kalliisiin alkionsiirtoihin tms. kun mieli muuttuu. Jos ja kun itse on varma päätöksestään, voi myös vastata kysymyksiin tyynen itsevarmasti ja suuttumatta, niin kuin aikuisen ihmisen odottaisi tekevän muissakin elämäntilanteissa. Kyllähän sitä joutuu perustelemaan muitakin asioita, työpaikkahaastatteluissa tai vuokra-asuntoa etsittäessä jne. Niin miksei sitten silloin kun tekee vaikeasti peruttavan päätöksen? Oikeastaan soisin, että myös avioliittoa solmivat joutuisivat vastaamaan tiukkoihin kysymyksiin, että tietäisivät mitä ovat tekemässä... 

Vierailija
19/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää se olikin. Ei mitään varsinaista syytä ollut, mutta kolmeen kertaan prosessin eri vaiheissa jankattiin edelleen, että olenhan nyt aivan varma, ja että "turha tulla sitten muutaman vuoden jälkeen vaatimaan sterilisaation purkua, KUN mieli muuttuu". Asioita ei esitetty asiallisesti vaan siihen sävyyn, että olisin jollain tavalla vähä-älyinen ja ja tulisin varmuudella katumaan ratkaisuani myöhemmin.

Ymmärrän, että halutaan varmistaa asiakkaan seisovan päätöksensä takana, mutta vielä aamulla sairaalaan mennessäni asiaa jankattiin useaan otteeseen ja minua kohdeltiin kuin B-luokan kansalaista.

Vierailija
20/298 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että pyydetään harkitsemaan erittäin huolellisesti jokaiselta kannalta, ei ole käännyttämistä! Kuitenkin tapahtuu niin, että strerilisaatioita myöhemmin tulee purettaviksi, tai tulee tarvetta kalliisiin alkionsiirtoihin tms. kun mieli muuttuu. Jos ja kun itse on varma päätöksestään, voi myös vastata kysymyksiin tyynen itsevarmasti ja suuttumatta, niin kuin aikuisen ihmisen odottaisi tekevän muissakin elämäntilanteissa. Kyllähän sitä joutuu perustelemaan muitakin asioita, työpaikkahaastatteluissa tai vuokra-asuntoa etsittäessä jne. Niin miksei sitten silloin kun tekee vaikeasti peruttavan päätöksen? Oikeastaan soisin, että myös avioliittoa solmivat joutuisivat vastaamaan tiukkoihin kysymyksiin, että tietäisivät mitä ovat tekemässä... 

En suuttunutkaan kysymyksistä, mutta se, millä tavalla ne esitettiin, oli alentavaa. Ei sen puoleen, että itsetuntoni kestää kyllä senkin, mutta asiat voisi hoitaa ja esittää eri tavalla. Tuntui siltä, että hoitajat itse ärsyyntyivät siitä, että haluan toimenpiteen tehdä. Nakeltiin niskoja ja tiuskittiin, että turha tulla sitten vaatimaan myöhemmin toimenpiteen purkua, KUN mieli muuttuu. No, pääasia, että homma hoidettiin, ja elämänlaatu sen jälkeen parani huomattavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan