Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli virhe muuttaa "hyvälle alueelle".

Vierailija
06.09.2011 |

Löydettiin halutulta lapsiperhealueelta todella edullinen rivitalo keväällä ja muutettiin tänne. Asunnot ovat kalliita täällä, eikä meillä olisi normaalisti tänne ollut mitään asiaa, mutta remonttitaitoisena pariskuntana uskalsimme ostaa rötistkön ja remontoida sitä itse.

Nyt lasten koulun vanhempainilloissa olen tajunnut, että kaikilla muilla (tietenkin) on tajuttoman paljon enemmän rahaa käytössään, eikä me pystytä mitenkään tarjoamaan samaa varakkuutta omille lapsille.

Leirikouluun kerätään 100 euroa lukukaudessa (ei vuodessa) per oppilas, eikä mitään yhteismyyjäisiä pidetä. On liian hankalaa ja koska kaikilla on varaa, on helppo vain laittaa se raha suoraan tilille.

Lasten synttärit ovat aika älyttömiä, niihin panostetaan huomattavilla rahasummilla (esim. koko luokan pojat Linnanmäelle, jossa syödään ravintolassa).

Lapset harrastavat joka päivä jotain ja perheet matkustelevat hyvin paljon kouluaikanakin, ottavat vapaata.

Minä niin kuvittelin tarjoavani lapsilleni turvallisen elinympäristön, mutta on se raadollista elämä täälläkin.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no ehkä Lexusta vois harkita, iso-Citikka, tai vaikka leveä jenkki :)

Samasta syystä en tarvitse mersua tms "statusautoa". Parempia autoja saa halvemmallakin

voi jossain vailla varusteita olevassa perus-Toyotassa olla vähemmän vikoja mutta parempaa autoa et halvemmalla saa. Kummasti vaan kun on ihan oikeasti varaa valita niin pihassa seisoo Ässämersu tai 7-sarjan BMW tms...

Minkä auton ostaisit jos ei olis rahasta väliä? -toyotan Voiks se joku toyota olla kenenkään unelmien auto?

Vierailija
42/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvännäköisyys on rikkautta. Hieno vartalo ja siistit vaatteet.

Moni rikas noilla alueilla kärsii alkoholi turvotuksesta. Heidän lihavat miehensä raahautuvat töihin ja naiset vetävät itsensä wienerövereihin.

Onnellisuus tulee hyvännäiköisyydestä. Millään muulla ei ole väliä, kuin sillä miltä näytät ja miltä perheesi näyttää. Tärkeintä on vartalo. Viimeisenä koulutus ja raha.

Tämä ei edes ole provo. Rikkaat nimittäin rakastavat hyvännäköisiä ihmisiä ja laittavat heihin rahaa. Hyvännäköisen rinnalla näyttää itsekin vähän paremmalta. Tällöin köyhäkin pääsee nauttimaan ilmaisista mökkireissuista ja illallisista. Pitää näyttää hyvältä ja jauhaa paskaa siitä rikkaat tykkäävät. Tarjosin muuten perheelleni viikon loman Sveitsissä, sain mökin lainaani viikoksi suhteilla.

Kyllä köyhänä voi elää leveästi, muiden kustannuksella.

T: Hyvännäköinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä auton ostaisit jos ei olis rahasta väliä?

-toyotan

Voiks se joku toyota olla kenenkään unelmien auto?

jos Lexus lasketaan Toyotaksi niin miksipä ei.

44/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaatteisiin menee jonkin verran enemmän rahaa, kun tyttö haluaa osaltaan samaa kuin muutkin, mutta muuten lapsi ymmärtää ettei voi saada kaikkea.

Leirikoulurahat on kerätty ihan talkoilla, vaikka miljoonan vuositulot eivät olem ikään ihmetyksen aihe lapsen luokkakavereisen vanhemmilla.

Syttärit ovat aika peruskamaa ja lahjat noin 10-20 euroa. Ylipröystäilyä ei ole näkynyt.

Käytöstavat loistavia

Vierailija
45/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvännäköisyys on rikkautta. Hieno vartalo ja siistit vaatteet.

Moni rikas noilla alueilla kärsii alkoholi turvotuksesta. Heidän lihavat miehensä raahautuvat töihin ja naiset vetävät itsensä wienerövereihin.

Onnellisuus tulee hyvännäiköisyydestä. Millään muulla ei ole väliä, kuin sillä miltä näytät ja miltä perheesi näyttää. Tärkeintä on vartalo. Viimeisenä koulutus ja raha.

Tämä ei edes ole provo. Rikkaat nimittäin rakastavat hyvännäköisiä ihmisiä ja laittavat heihin rahaa. Hyvännäköisen rinnalla näyttää itsekin vähän paremmalta. Tällöin köyhäkin pääsee nauttimaan ilmaisista mökkireissuista ja illallisista. Pitää näyttää hyvältä ja jauhaa paskaa siitä rikkaat tykkäävät. Tarjosin muuten perheelleni viikon loman Sveitsissä, sain mökin lainaani viikoksi suhteilla.

Kyllä köyhänä voi elää leveästi, muiden kustannuksella.

Rikkailla on yleensä hyvännäköisiä ihmisiä ympärillään. Rikkaat eivät yleensä itse ole hyvännäköisiä. Kukapa ei haluaisi hyvännäköistä ystävää vierelleen?

Vierailija
46/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvännäköisyys on rikkautta. Hieno vartalo ja siistit vaatteet. Moni rikas noilla alueilla kärsii alkoholi turvotuksesta. Heidän lihavat miehensä raahautuvat töihin ja naiset vetävät itsensä wienerövereihin. Onnellisuus tulee hyvännäiköisyydestä. Millään muulla ei ole väliä, kuin sillä miltä näytät ja miltä perheesi näyttää. Tärkeintä on vartalo. Viimeisenä koulutus ja raha. Tämä ei edes ole provo. Rikkaat nimittäin rakastavat hyvännäköisiä ihmisiä ja laittavat heihin rahaa. Hyvännäköisen rinnalla näyttää itsekin vähän paremmalta. Tällöin köyhäkin pääsee nauttimaan ilmaisista mökkireissuista ja illallisista. Pitää näyttää hyvältä ja jauhaa paskaa siitä rikkaat tykkäävät. Tarjosin muuten perheelleni viikon loman Sveitsissä, sain mökin lainaani viikoksi suhteilla. Kyllä köyhänä voi elää leveästi, muiden kustannuksella. T: Hyvännäköinen

Vierailija
47/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te voitte tarjota elämyksiä yhdessä. Ei ne tarvitse olla ulkoisesti hienoja kuten mökki Sveitsissä. Lapset, ne isommatkin, tykkäävät yleensä kun tehdään asioita heidän kanssaan yhdessä ja heitä kuunnellen. Lapsi voi olla onnellinen kun saa päättää mitä tehdä yhdessä vanhemman kanssa vaikka tekeminen olisi keilaus tai uimahallikäynti. Se ruotsinristeily voi olla extraa josta lapsi oikeasti tykkää kun siellä reissussa kuunnellaan lasta ja ollaan lapsen kanssa. Sama ideahan se siellä Sveitsin mökilläkin on.

Tärkeää olisi oppia että on tyytyväinen ja arvostaa sitä mitä itsellä on ja minkä kokee tärkeäksi. Sitä mitä toisilla on ei tarvitse tavoitella sen vuoksi että toisetkin tekevät.

Vierailija
48/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilotyttö, jolla on perhe?

Minulla on myös hyvännäköinen vaimo. Ei se minun vika ole että rikkaat haluavat kaveerata kanssani. Ehkä ihmiset pitävät hyvännäköistä "kaveria" automaattisesti rikkaana. En minä ole rikas. Olen vain hyvännäköinen mies sisäkkönä.

Vierailija
49/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä en tarvitse mersua tms "statusautoa". Parempia autoja saa halvemmallakin

voi jossain vailla varusteita olevassa perus-Toyotassa olla vähemmän vikoja mutta parempaa autoa et halvemmalla saa. Kummasti vaan kun on ihan oikeasti varaa valita niin pihassa seisoo Ässämersu tai 7-sarjan BMW tms...

mun valinta on volkswagen.

Vierailija
50/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varakkaalla alueella. Minulla on edelleen parhaina ystäviäni lapsuudenystäviä samalta alueelta. Mutta: vanhempani ovat opettaneet minut ja sisarukseni säästäväiseksi. Emme todellakaan saaneet aina sitä mitä halusimme, kuljimme tavallisissa keskihintaisissa tai edullisissa vaatteissa, ruokaa ostettiin sitä mitä oli tarjouksessa, harrastuksista piti valita yksi jne. Eli kyllä varakkaillakin alueilla on ihmisiä joilla on jotain järkeä päässä ja haluavat opettaa lapsilleen rahanarvon. Minä ja ystäväni olimme tällaisista perheistä ja edelleen meitä säälittää vanhat luokkatoverimme jotka eivät ole ikinä opiskelleet mitään , eivät olleet töissä tms. mutta kummasti kyllä he asuvat kaivopuistossa, eirassa jne suurissa kattohuoneistossa. Nämä ovat sitä sakkia joille vanhemmat ovat aina maksaneet kaiken mutta joilla ei ole järkeä päässä lainkaan..

Yritän tässä sanoa sitä että varakkailla alueilla on myös vanhempia jotka ymmärtävät rahanarvon ja kasvattavat lapsiaan säästäväisiksi ja ihmisiksi jotka ottavat vastuun omasta elämästään. Ei kannata kadehtia tätä sakkia joilla ei ole muuta tekemistä kuin kylvää rahojaan ympäriinsä...

Vierailija
51/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alue on hyvä ja kallis ja kaikki muut siellä on sikarikkaita, mutta asuntoja on myynnissä paljon ja huonokuntoisen saa halvalla. Yleensä se menee niin, että hyvillä alueilla on tosi vähän kämppiä julkisessa myynnissa ja vähitellen alueen "hyvyys" nostaa niiden rempattavienkin hintaa...

Vierailija
52/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla on ollut ihan oikeasti varaa valita ja

mun valinta on volkswagen.

uusi Touareq tai Phaeton kelpaisi...

Vierailija
53/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle olemme hyvällä alueella ja varakkaita. Lapsen kouluun tuppaa nykyään tulemaan "kaikenmaailman kansalaisia" joita lapseni ja hänen luokkatoverit ei siedä.

Sanoo että ne on niin olevinaan. Suomessa on onneksi luokkajakoa ja pitäisi olla siellä minne omat rahkeet riittä. Eli ap voisi laittaa lapset oman tason kouluun....

Itselle olemme hyvällä alueella ja varakkaita. Lapsen kouluun tuppaa nykyään tulemaan "kaikenmaailman kansalaisia" joita lapseni ja hänen luokkatoverit ei siedä.

Sanoo että ne on niin olevinaan. Suomessa on onneksi luokkajakoa ja pitäisi olla siellä minne omat rahkeet riittä. Eli ap voisi laittaa lapset oman tason kouluun....

On teillä pääkaupunkilaisilla ongelmat! Onneksi asutaan maalla, niin kaikki lapset on samanarvoisia vanhempien tuloista riippumatta! Eikä ketään katota kieroon. Ollaan täällä maalla näköjään suvaitsevampiakin, kun tota sun kommenttias lukee. Ketään ei katota nenänvartta pitkin, erilaisia ollaan kaikki.

Vierailija
54/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan myös tuollaisella hyvällä alueella.

On isojen firmojen toimitusjohtajia, lääkäreitä yms. suuri tuloisia ihmisiä naapureina mutta myös ihan ihan tavallisia perheitä ja jopa pienituloisiakin. Osa, kuten me, on rakentaneet itse talonsa perintömaille tai ostaneet talon ennen kuin hinnat karkasi käsistä.

Siellä vanhempainillassa on ihan mahdollista avata suunsa ja pyytää että luokkaretkirahat kerättäisiin yhdessä. Suuri tuloisilla on usein omia firmoja ja tuntevat paljon ihmisiä, että heillä on hyvät mahdollisuudet saada talkoita tai ainakin hyviä arpajaispalkintoja.

Vierailija
55/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan saa kritisoida mutta kyllä se aika lailla niiden piikkiin menee kasvatuksen osalta jos lapsille ei ole tarjottu yhteisiä hetkiä joita muistella ja päälle nousee vain lapsuuden katkeruus siitä mitä ei ollut

ja sitten tietysti tulee kyseeseen oma aikuistuminen, mitä haluaa priorisoida ja minkä vanki haluaa olla menneisyydestään vai haluaako löytää sieltä jotain hyvää ja mennä sen kautta, tuoden niitä esiin.

Vierailija
56/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli minun lapsuuttani, "köyhänä" hyvällä alueella. En omille lapsilleni samaa toivoisi, eli ymmärrän sinua.

Tosin itse olin "suht. hyvin toimeentulevasta perheestä todella hyvätuloisten alueella".

Tiedän kuitenkin hyvin mistä ap puhuu ja mitä hän tarkoittaa. Lapset ovat raadollisia. Aikuisten ovat raadollisia. Varsinkin kun rahasta on kyse.

Vierailija
57/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Selitä siinä lapselle, että meillä ei ole varaa lähteä Mauritukselle hiihtolomalla vaikka Claudian ja Richardin perhe lähtee tänäkin vuonna.

Omassa lapsuudessani koulutoverieni isoimmat kesälomanviettoon liittyvät ongelmat olivat tyyliin: "iskä ei suostu lennättämään mun hevosia Kaliforniaan jossa mä olen kuukauden, eikö oo törkeetä".

Vierailija
58/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole varaa lähteä Mauritukselle hiihtolomalla vaikka Claudian ja Richardin perhe lähtee tänäkin vuonna.

toisiltaan koulussa, mihin ovat syyslomalla menossa. Siitä koko aloitus tuli mieleeni. Muihin maanosiin on moni lähdössä ja ottaa ylimääräisiä lomapäiviä vapaaksi koulusta. Tokioon, Etelä-Afrikkaan, Kanadaan, Kanarialle, Sveitsin mökille, isovanhemmille Kreikkaan jne. Me oltiin innoissamme varattu Tukholman risteily, joka on jo aikamoinen rahallinen panostus meidän perheessä..

ap

Vierailija
59/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meidänkin koulussa joitain tuommoisia, mutta en todellakaan ollut ainoa, joka eli ihan tavallista elämää. Nyt me asutaan Munkkiniemessä ja kouluissa on sekä noita ison rahan ihmisiä että tällaisia tavallisia keskiluokkaisia mutta lisäksi aika pienituloisista perheistä olevia lapsia. Ja kaikkia sortteja on joka luokalle useampi kuin yksi (paitsi ehkä niitä tosi rikkaita), joten kukaan ei joudu olemaan se ainoa köyhis.

Ymmärrän hyvin. Selitä siinä lapselle, että meillä ei ole varaa lähteä Mauritukselle hiihtolomalla vaikka Claudian ja Richardin perhe lähtee tänäkin vuonna.

Omassa lapsuudessani koulutoverieni isoimmat kesälomanviettoon liittyvät ongelmat olivat tyyliin: "iskä ei suostu lennättämään mun hevosia Kaliforniaan jossa mä olen kuukauden, eikö oo törkeetä".

Vierailija
60/118 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osannut ajatellakaan, kuten ap. Elämme omannäköistä, onnellista elämää, enkä ajattele, miltä me näytämme tai vaikutamme muiden silmissä. Muut saavat myös puolestani elää omannäköistä elämää ja se ei mitenkään vaikuta omaan arkeeni.

Kenties naapurilla on 60 000 e auto, mutta mepä käytämme julkisia tyytyväisinä tai sitten kävelemme ja tunnen vain helpotusta, ettei tarvitse murehtia parkkeerausta ja runsaslumista, kylmää talvea auton kannalta. Tai naapurilla on 700 000 € velaton omistuasunto, mutta samaan aikaan mepä tyytyväisinä asumme vieressä vuokralla ja olemme vain helpottuneita, ettei tarvitse miettiä lainoja ja korkojen nousua.

Tai sitten tämä "hyvä alue" on varsin poikkeuksellinen, sillä toistaiseksi olen törmännyt vain "tavallisiin" ja "tavallisen" oloisiin ja näköisiin ihmisiin.

Asumme Etelä-Helsingissä keskustan läheisyydessä.

Ulkomailla asuessamme sitten törmäsinkin jopa huikeisiin eroihin yhteiskuntaluokkien välillä. Oli rikkaiden alueita kartanoineen ja palvelijoineen ja sitten pahvilaatikkoslummeja. Esimerkiksi edellisessä asuinmaassamme luokkaerot oli niin selkeät, että pelkästään puhetyylin, aksentin ja ulkoisen olemuksen mukaan pystyi karkeasti päättelemään, onko kyseessä slummialueen asukas, köyhä mutta työssäkäyvä, duunari, akateeminen, alempaa tai ylempää keskiluokkaa tai sitten vaikka omassa maailmassaan elävä miljonääri tai seurapiirirouva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä