Miksi VASTASYNTYNEITÄ raahataan ostoskeskusiin?!?
onko oikeasti tyhmempää olemassakaan? Ei voi olla totta!!! Miten joku voi olla niin idiootti ja itsekeskeinen että vie juuri syntyneen vauvan ostariin? Ihan liikaa melua ja valoja niin pienelle, kamalaa. Olen ihan järkyttynyt! Tänäänkin ainakin pari vastasyntynyttä näin, ja siellä äidit menee sitten niin tukka putkella että huhhuh. Mihin tämä maailma on menossa? Vauvan paras paikka on oma koti, äidin syli ja ennen kaikkea rauhallinen ympäristö (vaikka sisaruksia yms onkin). Onko ketään kanssani samaa mieltä?
Kommentit (95)
onko oikeasti tyhmempää olemassakaan? Ei voi olla totta!!! Miten joku voi olla niin idiootti ja itsekeskeinen että vie juuri syntyneen vauvan ostariin? Ihan liikaa melua ja valoja niin pienelle, kamalaa. Olen ihan järkyttynyt! Tänäänkin ainakin pari vastasyntynyttä näin, ja siellä äidit menee sitten niin tukka putkella että huhhuh. Mihin tämä maailma on menossa? Vauvan paras paikka on oma koti, äidin syli ja ennen kaikkea rauhallinen ympäristö (vaikka sisaruksia yms onkin). Onko ketään kanssani samaa mieltä?
Typerämpi otus on ylihysteerinen mamma, jonka mukaan vauva pitäisi säilöä steriiliin tilaan, missä ei olisi pöpön pöpöä.
Hyvissä sielun ja ruumiin voimissa nuo muksut tuntuvat olevan vaikka toinen on ollut ulkomaailmassa jo reilun vuorokauden ikäisenä ja toinen viiden vuorokauden ikäisenä.
ittelles vaan. en nyt mistään bakteereista puhu. vast.synt. oleelliset bakteerit tulevat vanhemmilta, ei sitä nyt väkisin tarvitse minnekään altistamaan mennä, ihan tiedoksi vaan...
ja ei niitten muiden lasten kustannuksella tarviikkaan mennä. sukulaiset ja isä sun muut voi joskus kanssa touhuta. vauvan täytyy saada olla aluksi ihan rauhassa. sanot mitä sanot.
ap:n äiti onn tainnut ap:tä odottellassaan ryypätä "parit" kaljat ja syntymän jälkeen häippästä shoppailemaan kun ap:stä tullut mielipuoli vauhkooja ;)Kyllä kannattaisi kysyä mitä äitisi puuhannut kun olet ollut vauva,loppuisi toi turha mesoaminen näin helvetin tyhmästä aiheesta.
btw,ja kuka niitä lapsia RAAHAA,yleensä ihan vaunuissa viedään :D
Mun mies kävi kaupassa kun tenavat oli vastasyntyneitä mutta tiesithän sä ap sen että sun ilmeisen ajatusmaailman kanssa ei vauvoja voi jättää isälleen?!Mieti nyt,isä tulee töistä ihmisten ilmoilta kantaen ties mitä pöpöä ja erehtyy vielä kanssasi puhumaan (samat äänet ja pöpöt ostoskeskuksessa).Sun ainokaisesi ei sitä ääntä siedä ja pysty nukkumaan kun et kaupassakaan sen kanssa voi käydä tämän pöpö/meluongelman takia :D
Sun kannattaa ap olla kotona 18v ainakin,olkaa 4 seinän sisällä ja suojele lastasi imiskontakteilta,varsinkin autojen melulta,puheensorinalta ja pölynimurin ääneltä...äläkä varsinkaan päästä lastasi koskaan ystävystymään naapurin Jessicaan,pian opettaa hänelle miten leikitään ja tullaan ihmisten kanssa toimeen.
ittelles vaan. en nyt mistään bakteereista puhu. vast.synt. oleelliset bakteerit tulevat vanhemmilta, ei sitä nyt väkisin tarvitse minnekään altistamaan mennä, ihan tiedoksi vaan...
ja ei niitten muiden lasten kustannuksella tarviikkaan mennä. sukulaiset ja isä sun muut voi joskus kanssa touhuta. vauvan täytyy saada olla aluksi ihan rauhassa. sanot mitä sanot.
Ja sanonkin. Ei täydy. Elämä jatkuu ihan normaalisti, vauva ei tarvitse mitään erityistä rauhoittumisaikaa.
Meillä on 3 kuukauden ikäinen vauva, joka syntyi keskosena ja oli muutenkin pieni, joten häntä luullaan edelleen vastasyntyneeksi.. Joko saadaan lähteä ulos vai onko siihen joku painorajoitus?! ;)
niin sitä ei vain voi jäädä kotiin kököttämään pari-kolmeviikkoisen vauvan kanssa. Isompia lapsia pitää viedä ja hakea, kaupassa pitää käydä jne.
Toisen kanssa vähän vähemmän. Kolmannen kanssa mentiin jo viikon kahden iässä ihan pakosta. Lääkäreitä, kerhoja yms. yms. riitti kun muut olivat 4 tai 7 v vanhempia.
vauva oli 2 päivää vanha. Ja ekan kerran siellä ostoksilla, kun vauvani oli varmaan viikon vanha. Joku kysyi syitä, miksi pitäisi mennä. No minun oli ainakin pakko hakea apteekista silloin joku reseptilääke ja ostoksille piti mennä, kun yhdeltä lapselta hajosivat ainoat lenkkarit ja hänen oli pakko päästä kouluun.
ehtii sitä shoppailemaan myöhemminkin. Mutta hattua pitää nostaa, jos äidit ovat siinä kunnossa heti synnytyksen jälkeen, että jaksavat mennä. Itsellä on mennyt synntyksistä toipumiseen jo aikaa. Ja on lapsenkin hyvä olla kotona jonkun aikaa. ruokakauppa on ihan eri asia kuin joku ostari, tosin jos halusin mennä itse kauppaan mies oli vauvan kanssa. Ekan kerran taisin mennä isompaan kauppaan just ennen ristiäisiä.
Kuopus sairastui muutaman kuukauden ikäisenä vakavasti ja meiltä oli koko talven kielto mennä paikkoihin,missä isoja ihmismassoja. Opetti kunnolla, että ilman shoppailuakin pärjää. Tuskin se vauva "nauttii" ostareista.
jos ei ole miestä eikä turvaverkkoja, niin minkäs teet.
Kaikki lapset kulkeneet ihan viikon ikäisestä,allekkin mukana missä menäänkin,maassa möyrynnyt tai konttanut ulkona noin 6-7 kuukauden iästä lähtien,siinä sivussa maisteltu hiekkaa ja ruohoa.Erittäin terveitä lapsia,ei ole montaa tautia sairastanut,nämä lapsukaiset.Meiläkin lähinmäinen kauppa sattuu olemaan sello
Molemmat aloittivat tutustumisen kodin ulkopuoliseen maailmaan jo alle vuorokauden iässä. Ihan todella! Eka lähti mukaan koiria ulkoiluttamaan ja toinen muuten vaan puistoon kävelylle. Sanomattakin lienee selvää, että synnytykset oli suht helppoja.
Molemmat lapset ovat myös käyneet niin kaupassa, kuin ravintolassakin jo alle viikon ikisinä. Miksi ei? Mulla olis pää hajonnut olla kotona 24/7. Mä en esim. Ymmärrä sitä, miks vauvaperheeseen tullaan kyläilemään. Ekan kohdalla meillä kävi yhdet vieraat, ekan kuukauden aikana, tokan kohdalla isä oli meillä kylässä (esikoista hoitamassa) ja parhaat tyttökaverit kävivät kaikki kerralla. Muuten ollaan menty vauvaa näyttämään muiden kotiin. On meinaan aika paljon helpompaa olla passattavans, kuin miettiä itse kahvin laittoa ja sitä onko paikat edes jotakuinkin järjestyksessä.
Mutta kukin tavallaan. Ei mulla mitään sitä vastaan ole, jos joku on kuukauden koton eikä sieltä mihinkään liikahda. Mutta onko se varmasti tarpeeksi kauan? Mulla yksi kaveri oli ensin sen kuukauden vauvan kanssa kotona, sitten alkoi liikkua kodin ulkopuolella, mutta vauva pysyi edelleen kotona. Vasta kun vauva oli 7kk alkoi hakea satunnaisesti vanhempaa lasta tarhasta yhdessä vauvan kanssa, ja tarhaan on hänellä kokonaista 400m matkaa...
Ei oo mun yksikään lapsistani häiriintynyt valkoista ihan ovat unia vedelleet :D siellä vaunuissa!
Ei oo mun yksikään lapsistani häiriintynyt valkoista ihan ovat unia vedelleet :D siellä vaunuissa!
en nyt tarkottanutkaan että jos vaunuissa nukkuvat vaan, ja olet siitä varma kun lähdet. mutta hereillä jos ovat ja tahtovat syödä tms. niin olisi varmasti vauvalle mieluisampaa olla kotona rauhassa
Ap
kaipaan sitä normaalielämää, ulkoilua ja missävain liikkumista kun olen enimmäkseen kotona esikoisen ja vauvan kanssa...tulen hulluksi jos en pääsis minnekään.
eli kyllä, käyn vauvan kanssa shoppailemassa ja siinä samalla ruokakaupassakin. Vauva oli 1,5 vkoa kun ekankerra käytiin kaupoilla. En usko että hän siitä häiriintyy, nukkuu vain vaunuissa harson suojissa ja saa tissiä jos herää kesken.
Joskus on köynyt niin että on alkanut ruokakaupassa huutaa, jolloin annan huutaa ja teen ostokset nopeasti loppuun. Olen kyllä väliin imettänyt CM.n sovituskopissakin...
Tavallaan olen samaa mieltä kuin ap, eli vastasyntyneen on paras olla kotona ja niitä flunssapöpöjäkin on vilinässä enemmän, mutta silti, välillä on vaan mukava päästä ihmisten ilmoille.
ostosreissuista ollenkaan. Imetyksetkin sujuneet jossain rauhallisessa kahvilan nurkassa. Sori ap mutta en tajua mikä on ongelma nyt? Miksi sen lapsen kanssa pitäisi linnoittautua kotiin neljän seinän sisälle?
ostosreissuista ollenkaan. Imetyksetkin sujuneet jossain rauhallisessa kahvilan nurkassa. Sori ap mutta en tajua mikä on ongelma nyt? Miksi sen lapsen kanssa pitäisi linnoittautua kotiin neljän seinän sisälle?
ja uskon että se on lapselle parasta. joten nyt ei ketään pysty sanomaan mitään joka mielipidettäni asiasta muuttaisi. valitettavasti. näin se vain menee. ei mistään linnoittautumisesta ole kyse. tottakai täytyy käydä kävelyillä ja ruokakaupassa yms.
Ap
Vai onko kenties vaan kyse siitä ettei mammuli saa nauttia päivistään vaan korkeintaan saa poistua kotoaan ostamaan vaippoja tai lenkkeilemään kilojaan pois? Sille vauvalle on ihan sama missä ne vankkurit menee jos itse nukkuu. Olet ap aika hömelö!
jos joskus mamma vähän v ie ostoskeskukseen :D sillä tavalla niistä tulee niitä mummon potkijoita!
Apua, ihanko oikeesti on terveellistä syödä pelkästään pakastettua ruokaa 4 viikkoa, kun imetyksenkin pitäisi lähteä hyvin käyntiin. Ei siis mitään maitotuotteita, tuoretta leipää, kalaa, vihanneksia, hedelmiä, ei mitään?
Ja silläkin uhalla, että menee vähän sivuraiteille: onko oikein, että yksinhuoltajan isommat lapset joutuvat kökkimään kämpässä kuukauden poistumatta ulos, että uusi vauva ei vaan altistu ulkomaailmalle??
2:n yh ja joka paikkaan mentiin vauvan tultua laitokselta, valitettavasti