Kun joutuu miehen kanssa väittelemään siitä kumpi saa jäädä lapsen kanssa kotiin
Lapsi alle 2 vuotias ja haluan olla kotona hänen kanssaan. Imetän vielä silloin tällöin, mutta ei ole esteenä sille, että menisin töihin. Miehen mielestä minun pitäisi mennä takaisin töihin ja hänen jäädä lapsen kanssa kotiin. Ollaan sovittu, että 3 vuotiaana menee hoitoon ja siihen asti kotona jommankumman kanssa. En vain haluaisi olla päivät erossa lapsesta. Voi olla, että hormoonit ovat vieläkin pinnalla, mutta mielestäni minulla on oikeus olla lapsen kanssa kotona. Miehen aika tulee sitten myöhemmin. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa tilannetta?
Kommentit (9)
Kyllä mun mielestä äidillä on oikeus olla lapsen kanssa kotona ekat vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä naisten "tasa-arvoa" nykyaikana. Kotityöt pitää tehdä tasan (paitsi "miesten työt" kuuluvat tietenkin miehille), mutta laskun maksaa aina herrasmies ja "äidillä on oikeus olla lapsen kanssa kotona ekat vuodet". Voihan vee....
Ei todellakaan ole sinun oikeus! Nyt vähän niitä valoja päälle, ja pois sieltä 50-luvulta. Isän oikeus on nyt lapseensa tutustua. Sinä olet jo 2 vuotta saanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä naisten "tasa-arvoa" nykyaikana. Kotityöt pitää tehdä tasan (paitsi "miesten työt" kuuluvat tietenkin miehille), mutta laskun maksaa aina herrasmies ja "äidillä on oikeus olla lapsen kanssa kotona ekat vuodet". Voihan vee....
No onhan se selvä, että äidillä ja lapsella on ihan erityinen symbioosi, kun on 9 kuukautta kuitenkin sitä lasta kantanut sisällään. Tietysti kaikilla ei ole näin. Mutta on se tietynlaista väkivaltaa pakottaa äiti ja lapsi olemaan erossa toisistaan vain sen takia, että isä haluaa olla kotona. Isä ehtii siihen hommaan myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole sinun oikeus! Nyt vähän niitä valoja päälle, ja pois sieltä 50-luvulta. Isän oikeus on nyt lapseensa tutustua. Sinä olet jo 2 vuotta saanut
Tämä! Tasa-arvo on myös isiä varten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se selvä, että äidillä ja lapsella on ihan erityinen symbioosi, kun on 9 kuukautta kuitenkin sitä lasta kantanut sisällään. Tietysti kaikilla ei ole näin. Mutta on se tietynlaista väkivaltaa pakottaa äiti ja lapsi olemaan erossa toisistaan vain sen takia, että isä haluaa olla kotona. Isä ehtii siihen hommaan myöhemminkin.
Joillakin eläinlajeilla äiti huolehtii jälkikasvusta kunnes se pärjää itsekseen. Miksei ihmiselläkin?
Molempien lapsi,että olisko hyvä, et molemmat on kotona 50/50
No ajttele miten tärkeä on hyvä isäsuhde lapselle. Se määrittää itsevarmuutta ja miten antaa kohdella itseään. Jos miehesi ei ole kiusaaja, niin hänen bondaus lapsensa kanssa on todella tärkeää. On jopa tilastoja miten lapsi tulee pienemmällä todennäköisyydellä hyvaksikäytetyksi, kun isä on läsnä.
Ei ole vain sinun oikeus. Myös miehelläsi on sama oikeus.
Sanoisin, että mene töihin ja ole ikityytyväinen miehestä, joka haluaa jäädä hoitamaan lasta kotiin.