Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis MÄ EN KESTÄ...

03.11.2005 |

Olen niin poikki ja olen alkanut sekoilla yöllä unissani. Lääkäri määräsi unilääkkeitä, eikä ymmärrä, etten voi käyttää niitä tässä tilanteessa, kun lapsemme on kovin sairas. Meidän terveyskeskuksessa hoidetaan oiretta ei sen syytä.... En saisi valittaa, koska monella on paljon sairaampiakin lapsia, mutta tässä tarinamme. Mitä mieltä olette?

Kun poikamme syntyi, niin kuin monella vauvalla, hänen lonkkansa jouduttiin tutkia huolellisesti ja ultraamaan. Säästyimme lastalta, mutta samalla havaittiin voimakas, pitkittynyt keltaisuus, jota selvitettiin useiden eri lääkäreiden tahoilta. Lopetin sen takia imettämisen, mikä auttoi asiaan, mutta vauvallemme puhkesi useita eri allergioita (mm. maito, muna ja soija). Niiden takia olemme juosseet prick -testeissä, allergiasairaalassa, yksityisellä lääkärillä jne. Kun allergia-asiat saatiin jotenkin kuriin, puhkesivat ensimmäiset hampaat ja pojallamme todettiin paha sammas). Taas olimme lääkärissä...

Kun ensimmäisen sammaksen aiheuttamasta syöttö-itku-ravarijaksosta selvittiin, meni noin viikko tai kaksi ja poikamme sairastui pahaan influenssaan. Nokka tuhisi, yskä oli kova ja yöt niin risaisia kuin olla ja voi. Kahden viikon köhimisen jälkeen nousi viideksi päiväksi kova kuume (pahimillaan 41 astetta) ja lopulta päädyimme Jorviin. Jorvissa todettiin, että pojan molemmat välikorvat ovat tulehtuneet ja kurkku punoittava. Antibioottikuurin alkuvaiheessa todettiin, ettei se tehoa. Olemme käyneet tällä viikolla ainakin kolme kertaa lääkärissä. Viimeiset yksitoista päivää olen kantanut lastamme päivät ja suuren osan öistä. Illat ovat huutoa ja aamuisin neljän/viiden aikoihin se alkaa taas. Loppu yön lapsi nukkuu sylissäni.

Välillä tuntuu, ettei kukaan tajua, kuinka poikki alan olla. Mies kylläkin autttaa, mutta hänen on käytävä täissä päivisin. Muutama läheinen on käynyt parina päivänä auttelemassa, mutta lapsoseni on juuri eroahdistuvaiheessa, eikä hyväksy kuin hetkeksi muun kuin äidin sylin. Väsyneenä ja kivuissaan, ei edes hetkeä mitään muuta kuin minut.

Sairastelua, lääkärissä ravaamista ja tutkimuksia on jatkunut jo kohta kahdeksan kuukauden ajan. Lapsemme on siin jo melkein kahdeksan kuinen ja syö pääasiassa korviketta. Välillä saan menemään perunaa, maissia ja possua sekä mustikkaa, mutta siinä kaikki. Heh, jopa Panadolin oraaliliuos aiheutti iho-oireita, samoin kuin antibiootti, (mutta mikä nyt ei aiheuttaisi....)

Ihan kuin hoitaisin hyvin vakavastikin sairasta lasta, kun lääkitsen hänet vähintään kymmenen kertaa vuorokaudessa, öisinkin. Ja eilen kaikenkukkuraksi todettiin (ilmeisesti kovan kuumeen aikaansaama) sammas. Lapsemme on siis entistä kiukkuisempi.

Olen päättänyt, että jaksan huomiseen. Olen itsekin korvatulehduksessa, enkä jaksa enää päivääkään pidemmälle, jos emme saa asianmuikaista hoitoa vauvallemme tai jos hän ei jo pian tervehdy. Menee jo rääkkäyksen puolelle, kun lapsi itkee yksitoista päivää putkeen. Itse asiassa, jos lääkäri sanoo, että katsotaan vielä pari päivää, niin minä lähden suoraan Jorviin. Lapsemme pääsee sinne vielä samalla lähetteellä kuin viime sunnuntaina.

Maaliskuisten pinosta, jos joku lukee tämän viestini, niin varmasti ymmärtää, miksi meistä ole kuulunut vähään aikaan. Palaan kyllä, kun taas pystyn. Nyt pääsin koneelle, kun mies sai ensimmäistä kertaa moneen viikkoon poikamme nukkumaan.

Äsh, lopetan. Ehkä kaikki tuntuu vaan nyt niin raskaalta, kun olen niin väsynyt.

- Ränkkä

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun myös avioon (lapsen syntymän jälkeen) astunut, nuori, kasvatusalaa opiskelevakin olen :)

Meidän pojan kanssa oltiin sairaalassa 1,5 kuukauden välein, tosin eri syistä, mutta infektiotautien osastolle jouduttiin molempina kertoina eristyshuoneeseen. Ekalla kerralla oli selluliitti niminen infektio kasvon kudoksissa (jälkitautina) ja toisella kerralla infektioastma tukkis hengitystiet (jälkitauteja edelleen).

Ekalla kerran olin myös itse kipeänä ja nauru oli kyllä kaukana, kun lapsi oli kuumeillut jo jonkin aikaa. Saatiin kaupan päälle koko perhe osastolla riehuva raju influenssa ja vaikka ekan taudin tulehtusarvot olivat laskeneet kova kuumeilu jatkui, eikä oikeen oikeen tiennyt mikä johtui mistäkin taudista. Äkkiä siinä meni sitten viikkoja taistellessa, kunnes taas oltiin siellä samalla osastolla keräämässä uusia pöpöjä. Kyllä siinä välillä todellisuudentaju vähän lähtee ja maailma pysähtyy.

Arki kuitenkin palaa jossakin vaiheessa ja mekään ei sen tiuhan reissuilun jälkeen sinne enää olla jouduttu, vaikka siitä on kohta aikaa pari vuotta. Silloin vain tuntui siltä, että miks meille tulee kaikki, mutta oli vain huonoa tuuria...

Vierailija
22/29 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun osaisi sanoa jotain muutakin, mutta VOIMIA ja JAKSAMISTA minäkin teille toivotan. Koita jaksaa kirjoitella tänne vaan edelleen, jos kirjoittaminen oloasi helpottaa. Ainakin mulla se auttaa.

kua ja Kaisa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toistelen koko ajan mielelläsäni ja ääneenkin, kuin että onneksi ei ole vakavampaa. (KOP, KOP, KOP). Sairaalan päivitykset ovat kyllä sellaisia tautipesäkkeitä, ettei olisi ihme, jos sieltä poimisi aina uuden taudin matkaan. =/. Onneksi tänään meillä oli oma huone, ettei mitään suurta tartuntariskiä ollut.

Mies on ollut tosiaan saikulla joitakin päiviä. Hän on kuitenkin joutunut olemaan Vn takia kaikenkaikkiaan niin paljon poissa töistä, että pyrimme siihen, että hän hoitlee oman jaksamisensa mukaan sitten iltaisin ja viikoloppuisin.

Ei kai tässä sen kummempaa. V nukahti taas. Joi vaan 60 ml maitoa. Nyt mies huutelee suihkuun. =)

- Ränkkä

Vierailija
24/29 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no enpä tee enää. En valita. Voimia ja siunausta sinulle ja koko perheellesi. Ainoa lohdutus jonka keksin on, että ensi vuonna tähän aikaan kaikki on varmasti toisin, eli paremmin...+ VAADI hoitoa, yksityinen lääkäriasema ei mielestäni ole tänä päivänä laadun tae(samat ukot ja akat siellä on töissä kuin julkisella puolella). Muista myös pitää huolta itsestäsi!

BR Bubble

Vierailija
25/29 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa Sannilla korvatulehdus ja tultiin juuri päivystyksestä kotio. (Oli kyllä aivan ihana lääkäri tällä kertaa!!! )

Koitahan siekin kestää. On se vaan kyllä hurja, minkälaisia voimia sitä äidiltä tarpeen vaatiessa löytyy!

Vierailija
26/29 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ränkällä ja koko perhelle voimia ja jaksamista! Yhdessä kyllä selviätte ja toivotaan, että on jo menossa parempaan päin! Ja Pikku-Veetille haleja.

Maalismamma Kevätmama

Vierailija
27/29 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että saat kaupungilta ilmaiseksi kodinhoitajan jos haluat hiukan lepoa...kerro neuvolassa asiasta...ja vaadi apu kotiin... niin minäkin tein ja meille tulee 2 kertaa vko:ssa apu kotiin niin saan itse nukkua tai lähteä tuulettumaan.Hoitajat ovat ihania ja ammattitaitoisia!

Älä mieti vaan toimi heti!

Jos äiti voi hyvin niin voi lapsikin!

Marsa

Vierailija
28/29 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan oikein paljon jaksamista! Toivottavasti asiat paranevat mahdollisimman pian.

Myötätuntoisin ajatuksin,

Marju ja Jenna

Vierailija
29/29 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa muuta toivoa kuin jaksamista tunti ja päivä kerrallaan.

Korvis & Minikorvis