Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti myi antamani ristiäislahjan huutonetissä :(

Vierailija
24.08.2011 |

Annoin sukulaislapselle (nykyisin 3-vuotias) aikoinaan ristiäislahjaksi kauniin ja aika kalliinkin korun. Ajatelin,että tyttö pitää sitä sitten isompana tai ainakin säilyttää muistona. Nyt aiti kertoi, että hänellä on huutonetissä vaatteita ym. tavaraa myytävänä ja kertoi senkin, mistä ilmoituksen löydän. Meninkin katsomaan, olisiko siellä mitään minun lapsilleni. Ensimmäiseksi silmiin pisti tuo koru, josta oli oikein kuvakin. En kehtaa sanoa sukulaiselle mitään. Olenko ylireagoiva, vai miksi olen aivan ymmälläni??

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian esille riitaantumisenkin uhalla.

Vierailija
62/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pidä puoliasi, joudut aina sietämään pahaa mieltä. Voit pyytää korn takaisin ihan asiallisestikin tyyliin. "Voinko saada sen takaisin, jos ette sitä tarvitse?" sen kummempia selittämättä ja annat sitten lapselle sen kun hän on aikuinen. Kyllä on ajattelematonta käytöstä äidiltä. Omakin lapseni on saanut vaikka mitä lahjoja, joista en ehkä itse pidä, mutta kaiken olen säästänyt ja laitan talteen, koska ne ovat lahjoja lapselle, eivät minulle, ja lapsi saa itse vanhempana päättää mitä niille tekee. Lisäksi lahja on aina lahja ja sen antaja on sen valinnut lapselle hyvää tarkoittaen. Vaikka olen itse muuten tosi hanakka laittamaan pois kaiken tarpeettoman, lapsen saamia lahjoja en hävitä.

itse kyllä olen laittanut lapseni vauvatavarat kiertoon vaikka ehkä joskus haluaisimmekin lisää lapsia, koska meillä ei ole yksinkertaisesti tilaa säilyttää kaikkea. Mutta lahjat ovat asiat erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyytäisin korun takaisin. Menkööt sitten herne nenään, mutta et ole antanut korua äidille vaan lapselle. Pyydä koru takaisin ja kerro, että voit säilyttää sitä itselläsi kunnes lapsi on riittävän iso itse siitä huolehtimaan. Annat vaikka rippipäivänä...

Vierailija
64/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summilla eri korun tai minkään lahjan hinnalla ei ole väliä. Toisten, eikä minusta omiakaan lahjoja EI myydä! Etenkään antajan tieten.

Vierailija
65/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo oikein veemäinen ja ilkeä. ja toki kerrot vielä tytöllekin, ihan vain pahaoittaakseen t

ämän mielen ja äidille piruillakseen!!!

Vierailija
66/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon niin arka, etten kehtaisi sanoa mitään, mutta pyytäisin jotain tuttua huutamaan korun ja antaisin se tytölle vaikka rippilahjana.

Mulla on itselläni niitä vauvakoruja, joita joku tässä uhkasi myydä tilanpuutteen takia. Ne on ihania muistoja, vaikkei niitä lapsena juuri käytettykään. Olisin todella vihainen, jos äitini olisi myynyt ne. Mikä ihmisiä nykyisin vaivaa???

Meillä lapsi on joka kerta paketin avattuaan ja korua katsottuaan menettänyt sen, kun kummi on sen välittömästi takavarikoinut ettei hajoa. Itkuhan siinä on tullut eikä koruille mitään käyttöä.

Minusta on jo kiusaamista itkettää lasta tuomalla joka harva tapaamiskerta kuin kiusaksi lahja, jonka saa nähdä ja jonka kummi sitten nappaakin pois odottamaan pieneksi jäntiä.

Olen joka kerta koittanut nätisti sanoa, että alkaa korulahjat jo riittää, mutta ei.

Ihan oikeesti mikä virka noilla on? Jos on väärin myydä ne, niin annanko ne sitten prinsessaleikkiin? Osa ei enää edes sovi enää 4v sormiin ja ranteisiin tai nilkkoihin.

Vierailija
67/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta sulla on siihen oikeus, koruhan niinkuin oikeesti on sun, kun olet sen lahjaksi antanut?

Vierailija
68/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko huudat korun takaisin itsellesi, ja mietit sitten pidätkö sen itselläsi vai annatko joskus uudestaan lapselle sen.

Tai pyydät sen takaisin lapsen äidiltä henkilökohtaisesti ja selität että antamasi lahjan myyminen loukkaa sinua.

Tai sitten pyydät korun takaisin, ja kerrot tämän saman tarinan HUUTONETISSÄ kysymysosiossa. Näkeepähän muutkin sen sitten.

Vierailija
69/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaise mielesi, ap. Kerro, että olet nähnyt ilmoituksen ja korun. Sano, että otat sen takaisin, et halua että se myydään, koska olet sen teettänyt kaverisi lapselle. Jos kaveri alkaa nikotella, niin osta se häneltä. Muutaman vuoden kuluttua voit antaa sen hänen lapselleen (jolle se on tarkoitettu) synttärilahjaksi. Anna kaverin hävetä, ole itse asiallinen ja cool.

Vierailija
70/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summilla eri korun tai minkään lahjan hinnalla ei ole väliä. Toisten, eikä minusta omiakaan lahjoja EI myydä! Etenkään antajan tieten.

Minustakaan summalla ei ole väliä, mutta lahjan käyttötarkoituksella on. Jos antaa lahjaksi vaikka vaatteita tai leluja, tuskin kukaan olettaa, että niitä säilytetään muistoina. Olen jopa kerran ostanut eurolla bodyn omalle lapselleni, jonka olin antanut lahjaksi ystäväni lapselle, koska hän myi muitakin käytettyjä vaatteita :)

Mutta kyllähän koru on ehdottomasti tarkoitettu muistoesineeksi ja säilytettäväksi! En ikinä kehtaisi sitä myydä, oli korun arvo sitten mikä tahansa.

Vierailija
71/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka ylenkatsovat korulahjoja ja varmaan kaikkia muitakin lahjoja. Suututtaa viedä mitään tuollaisille ihmisille. Sitten tulee aina kutsu lapsen nimi ja syntymäpäiville ja åiti silmät kiiluen seuraa pakollisen paketin avvamista. Äidistä näkyy pettymys päältä, kun lahja on aina vääränlainen. Mutta mitä nykyään voi viedä, ku kaikilla on kaikkea?

Vierailija
72/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin todella hyväkuntoisia ja laadukkaita merkkivaatteita ystäväni lapselle, koska tiedän heidän olevan taloudellisesti tiukilla. Seuraavalla viikolla (!) ystäväni kertoi minulle, kuinka on laittanut vaatteet myyntiin huutikseen. Olin sanaton.

Vierailija
73/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin avuttomia??

En ymmärrä miksi ei vaan voi suoraan kysyä asiasta ja vaikkapa pyytää korua takaisin?? Sen voi tehdä ihan asiallisesti ja suoraan. Miksi pelkäätte toisen loukkaantumista??

Miksi suomalaiset ovat näin typeriä??

Vierailija
74/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyseinen äiti...

Vierailija
75/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsot ilkeääkö äiti pyytää siitä sinulta maksun!

Vierailija
76/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juupa juu Vesa Keskinen ja sen maasturi...

Vierailija
77/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kanssa ei kannata riidellä. Niistä ei kuitenkaan pääse eroon, joten niitä pitää kestää. Jos sanot äidille jotain omasta harmistuksestasi, tee se harkitun korrektisti ja valmistaudu sanomaan heti perään, ettei se ollut tärkeää.

Ottaisi opiksi ja antaisin tytölle jatkossa vain rahalahjoja, jotka varmasti ovat mieluisia. Tai ehkä antaisin sellaista, mitä ei kerta kaikkiaan voi myydä kuten nimelle varatut lentoliput tai kylpylämatka omassa seurassani.

Vierailija
78/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tytön äiti, vaan suomalaisiin kyllästynyt.

Miksi, OI MIKSI, pitää vääntää jotain vaikeita huutonettikuvioita, kun asia selviäisi yhdellä puhelinsoitolla?? Miksi pitää toimia tuollain seläntakana, kun asiasta voisi sanoa suoraan??

Vierailija
79/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kanssa ei kannata riidellä. Niistä ei kuitenkaan pääse eroon, joten niitä pitää kestää. Jos sanot äidille jotain omasta harmistuksestasi, tee se harkitun korrektisti ja valmistaudu sanomaan heti perään, ettei se ollut tärkeää.

Ottaisi opiksi ja antaisin tytölle jatkossa vain rahalahjoja, jotka varmasti ovat mieluisia. Tai ehkä antaisin sellaista, mitä ei kerta kaikkiaan voi myydä kuten nimelle varatut lentoliput tai kylpylämatka omassa seurassani.

Jos loukkaantuvat, niin omapahan on häpeänsä!

Vierailija
80/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun tää on provo, ja enemmän meitä saa huudatettua tällätavoin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme