Äiti myi antamani ristiäislahjan huutonetissä :(
Annoin sukulaislapselle (nykyisin 3-vuotias) aikoinaan ristiäislahjaksi kauniin ja aika kalliinkin korun. Ajatelin,että tyttö pitää sitä sitten isompana tai ainakin säilyttää muistona. Nyt aiti kertoi, että hänellä on huutonetissä vaatteita ym. tavaraa myytävänä ja kertoi senkin, mistä ilmoituksen löydän. Meninkin katsomaan, olisiko siellä mitään minun lapsilleni. Ensimmäiseksi silmiin pisti tuo koru, josta oli oikein kuvakin. En kehtaa sanoa sukulaiselle mitään. Olenko ylireagoiva, vai miksi olen aivan ymmälläni??
Kommentit (159)
onks ap jo kertonut, miten toimi? onko ottanut myyjä-äitiin yhteyttä? ja mitä se sano?
Olet ostanut sen lapselle lahjaksi ja nyt äiti yrittää selvästi hyötyä.. tosi törkeetä!
kun itse on tykännyt antamastaan lahjasta. Ei sille voi mitään, jos hän ei siitä pidä. Vanhemmat kuitenkin aika pitkälle määrää nämä säilytettävät ja mieluiset tavarat, vaatteet yms. Toisaalta, syynä voi olla pahakin rahapula?
Kyllä äiti yllättyy kun kauppakumppaniksi paljastut sinä...
koska koru on teetetty. Eikä ole myöskään rahapula kyseessä. Ja jos olisikin, minusta voisi sitten myydä omia korujaan. Minusta äidin ei tarvitse tykätä lapsensa lahjoista, sehän oli lapselle tarkoitettu. Oletin, että se säästetään, kunnes tyttö on niin iso, että itse ymmärtää. Näin minun perheessäni on toimittu. Lasten (ainakin arvokkaat) lahjat ovat olleet aarteita, joita on vaalittu. Tämä äiti on tosin myynyt kaiken muunkin lahjaksi saadun, mummon ostamat vaunut, rattaat, sängyt heti ekan lapsen jälkeen, vaikka odotti toista. Sitten ostatti toisella mummolla seuraavalle lapselle uudet. :( Mutta joidenkin mielestä tuo näyttää olevan OK, ehkä minun pitäisi muuttaa asennettani. Aika vaikeaa vaan viedä enää synttärilahjoja ym., kun tietää niiden joutuvan myyntiin.
tuo korun huutaminen voisi olla hyvä ajatus, mutta en tiedä kehtaisinko. Voi, kun uskaltaisinkin, saisin sen takaisin! Tai voisin pyytää jotain tutttuani huutamaan sen... Hinta on vaan jo alussa tosi kova, onhan se arvokas. Ja olen sen jo kerran maksanut.
takasin ja antaisin sen tytölle taikaisin kun on hiukan isompi. Jos olisin oikein ilkeä kertoisin korun tarinan.
Tai oikeasti mainitset ettet ostanut sitä hänelle vaan lapselle. Ei mitään oikeutta myydä lapsen tavaroita!
Pyytää se takaisin! Tiedän kuitenkin, että välit menevät ja hän haukkuu minut koko suvulle asioihinsa puuttumisesta. Sitä en halua, on mieheni lähisukulainen, tosin miehensä kautta.
mutta ei tuossa oikein mikään auta.
En kyllä rupeaisi huutamaan korua takaisin. Ihan naurettavaa alkaa maksamaan se toiseen kertaan vain sen takia että äiti ei osaa kunnioittaa lapsen lahjoja.
Tuo viimeistä edellinen viesti ei ole minun kirjoittamani, eli en ole käynyt kyselemässä korusta mitään. Tapaan sunnuntaina tuon perheen ja aion kysyä asiasta. Kiitos kaikille kommentoijille, olen saanut paljon ajattelemisen aihetta. :)
Nyt huudat sen tai laita nikki ja mä huudan sen.
Kysyisit suoraan naiselta miksi myy lapsen lahjan? Tyttöhän voi tykätä siitä aikuisena.Ei ristiäislahjat ole pikkujuttuja,niiden tarkoitushan on säilyä jopa seuraaville sukupolville.Rahapula tai ei,täys moukka tekee noin.Murrrr.....
Ihan vain mutulla heitetty. :D
http://www.huuto.net/kohteet/uniikki-koru-925-hopeasta-ja-aidoista-koru…
että ap olis tuollaisen korun teettänyt kastelahjaksi....jos on, niin ymmärän paremmin myyjä-äitiä.
onpa hieno kastelahja! sitäpaitsi toi on minusta kaulakoru :DD
että ap olis tuollaisen korun teettänyt kastelahjaksi....jos on, niin ymmärän paremmin myyjä-äitiä.
toivotaan, ettei se ole tuo koru! :D
et voi painaa tätä villaisella, koska siitähän se innostuu ja myy kaiken muunkin! Joku raja pitää olla, sukulaisia riittää- Pistää niin vihaksi tollaset .
Tottakai koru on lapsen oma ja äidillä ei ole sitä oikeutta myydä.
Sano että koru säästöön lapselle tai sitten sinä vaadit sen takaisin säilyttääksesi itse ja antaaksesi sen lapselle kun hän on niin iso että pystyy itse puolustamaan omaisuuttaan.
Toivottavasti kyseessä on vain väärinymmärrys, että äiti on unohtanut univelkojensa tms. takia että koru on lapsen ja lahja.