Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti myi antamani ristiäislahjan huutonetissä :(

Vierailija
24.08.2011 |

Annoin sukulaislapselle (nykyisin 3-vuotias) aikoinaan ristiäislahjaksi kauniin ja aika kalliinkin korun. Ajatelin,että tyttö pitää sitä sitten isompana tai ainakin säilyttää muistona. Nyt aiti kertoi, että hänellä on huutonetissä vaatteita ym. tavaraa myytävänä ja kertoi senkin, mistä ilmoituksen löydän. Meninkin katsomaan, olisiko siellä mitään minun lapsilleni. Ensimmäiseksi silmiin pisti tuo koru, josta oli oikein kuvakin. En kehtaa sanoa sukulaiselle mitään. Olenko ylireagoiva, vai miksi olen aivan ymmälläni??

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot siina miten teetit taman korun hanen tyttarelleen eika kenellakaan muulla ole samanlaista. Jos sinulla ei ole kuvaa, tulosta huutisilmoitus.

Sano myos ihan selvalla suomen kielella etta tunteitasi on loukattu ja etta sinulla on kirjeesta kopio jonka naytat tytolle sitten kun han on tarpeeksi iso ymmartamaan.

Vierailija
42/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin sanoisin tuosta korusta. Silläkin uhalla, että äiti ottaa siitä herneen nenään. Sehän on lapsen, eikä äidin!

Vierailija
44/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitaantumisenkin uhalla. Sanoisin, etät huomasin sen huutonetissä ja haluan sen takaisin jos hän ei kerran pidä siitä ja sanoisin myös että s eoli lapselle tarkoitettu eikä hänelle.

Tai sitten vaan pyydät jotakin tuttuasi huutamaan sen ja pidät korun itse.

Mä en voisi painaa tuollaista loukkausta ihan villaisella.

Vierailija
45/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin pyydät takaisin!! Silläkin uhalla et vetää herneen nenään....Sillehän se on nolo ei sulle....Laitat vaikka tekstiviestin,jos et muuten kehtaa

Vierailija
46/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia ihmisiä oikeasti olemassa? Idiootti äiti lapsella!

Vierailija
47/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeasti mainitset ettet ostanut sitä hänelle vaan lapselle. Ei mitään oikeutta myydä lapsen tavaroita!

Jos koru on todella arvokas, niin siinä tapauksessa hipoo jo rikoslaissa määriteltyä kavallusta.

Sinun sijassasi hakisin korun talteen ja antaisin tytölle takaisin vaikka rippikouluiässä.

Vierailija
48/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotain järkeä pitää noissa lahjoissakin olla, kun kyse on kuitenkin arvokkaasta korusta ja ennen kaikkea muistosta. Törkeetä... Silläkin uhalla, että teidän välille tulee "ryppy rakkauteen", mutta kyllä sinä tässä asiassa moraalisesti oikeassa olet!

Vierailija
49/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävit katsomassa myynnissä olevia kohteita, koska hän oli neuvonut ja sano, että voisit ostaa korun itsellesi, hän tuskin edes muistaa, että koru on lahja sinulta tai ainakaan ei näytä välittävän.

Vierailija
50/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten mitä tulee lahjoiksi saatuihin, minusta ihan ok myydä niitä sitten kun ei tarvitse, mutta kyllä meillä lahjaksi saadut vaunut ja sänky säästettiin toisellekin lapselle, vaikkei hän heti tulostaan ilmoittanutkaan.

Vierailija
51/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äiti yllättyy kun kauppakumppaniksi paljastut sinä...

52/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi mitään, en kommentoisi, huutaisin vain.

Jos se ämmeä ei sittenkään tuntisi mitään tunnontuskia, niin on menetetty juttu.

Huutamalla koru takaisin pysyy välit parempina kuin menemällä puhumaan asiasta.

Ja itsehän tuo kertoi, että kannttaa mennä huutikseen katsomaan

Vierailija
53/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte kyl ihan outoja.

Vanhemmat päättää mitä lapsen tavaroilla tehdään. Ei lahjan antaja.

Vierailija
54/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikkei lapsi siitä vielä ymmärrä, se voi olla hänelle tärkeä myöhemmin. Sano että olet loukaantuntut, sinulla on siihen täysi oikeus!

Tekisin kyllä myös ko. äidille selväksi ettet osta jatkossa lahjoja koska olet huomannut että hän ei lapsen omaisuudesta välitä. (Tietenkin vanhemmat myyvät pieniä vaatteita ym. mutta tämä tapaus antaa nyt ymmärtää että mamma myy vaikka lelut kesken leikin). Annat sitten lapselle lahjassa yhdessä tekemistä: reissun uimaan/leffaan/teatteriin/sirkukseen/muuhun lastentapahtumaan tai muuta kivaa yhdessäoloa.

Vierailija
55/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 4v. Kummilahjaksi ja joka ikinen synttäri, nimppari, joulu on saanut hopeakoruja kuten sormus, rannekoru tai nilkkaremmi. Missä tuonikäinen niitä käyttää ja montako muistoksi tarvitsee kaapin pohjalle, kun ne eivät mahdu edes 10v isosiskolle eikä niitä voi suurentaakaan aikuiselle. Tai voi, mutta se maksaa enemmän kuin uusi eikä niistä saa koskaa eheän näköistä vaan jatkokset tulisivat näkymään.

Itsekin olen vakavasti harkinnut laittaisinko vaan myyntiin, kun lasta ne eivät kiinnosta pätkääkään eikä meillä ole rajattomat säilytystilat. Joku tietenkin kommentoi, että ei korut paljon tilaa vie. Joo, mutta meidän lapsilla on useampi lahjanantaja ja sitä säilytettävää muistoa - mukavaa ja käytännöllistä - muistolahjaa on ihan tarpeeksi.

Vierailija
56/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte kyl ihan outoja.

Vanhemmat päättää mitä lapsen tavaroilla tehdään. Ei lahjan antaja.

Jos lapsi on saanut arvokkaan korun, vanhemmat EIVÄT voi sitä myydä (tai no, voivat kyllä, mutta se on laitonta ja moraalitonta).

Ihan sama jos kummi olisi antanut lapselle 3999 euroa rahaa, se on lapsen omaisuutta, ei vanhempien.

Vierailija
57/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä veisi yhtään lahjaa tuohon taloon. Voi lapsiparat, millaisen opin äidiltään saavat. Kaikkia hulluja sitä onkin! Myyköhän miehensäkin saamat lahjat?

Vierailija
58/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon niin arka, etten kehtaisi sanoa mitään, mutta pyytäisin jotain tuttua huutamaan korun ja antaisin se tytölle vaikka rippilahjana.

Mulla on itselläni niitä vauvakoruja, joita joku tässä uhkasi myydä tilanpuutteen takia. Ne on ihania muistoja, vaikkei niitä lapsena juuri käytettykään. Olisin todella vihainen, jos äitini olisi myynyt ne. Mikä ihmisiä nykyisin vaivaa???

Vierailija
59/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on sekopää. Harmi, kun tuollaisia sukuun naituja tolloja on vaan pakko sietää.

Vierailija
60/159 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huutaisin takasin ja antaisin sen tytölle taikaisin kun on hiukan isompi. Jos olisin oikein ilkeä kertoisin korun tarinan.

Teepä näin. Annat sen korun sitten joskus uudestaan, kun tyttö on aikuinen. Vaikka 18 v. lahjaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi