1-luokkalaisen ope maha pystyssä.. kohta mammalomalle... ov
eikö olisi voinut jättää hakematta sitä paikkaa, kun kerran aikoo jäädä muutaman viikon kuluttua äitiyslomalle?
nm.äiti, jota harmittaa
Kommentit (97)
olisiko pitänyt jäädä työttömäksi äitiyslomaan saakka? Ehkä hän on peräti vakinainen työntekijä? Ei muillakaan aloilla ajatella että jos on raskaana niin ei voi ollenkaan ottaa työtä vastaan kun kuitenkin jää pois. Ehkä hän ei työstä sopiessaan tiennyt tulevansa raskaaksi.
se on rehtori, joka sen ekan luokan opeks on sijoittanut.
voi jestas.. Ei se sinulta ole pois, jos joku toinen ope tulee tilalle. Oletko varma, että ope ei ole vakkari, joka on siirretty toisesta koulusta lapsesi kouluun täksi ajaksi?
Itse jos olisin opettaja, en moraalisista syistä olisi tuossa tilassa aloittanut enää uuden luokan kanssa - tai sitten vaikka kuudesluokkalaisten tms. jotka eivät ole ihan koulu-uransa alussa...VAIKKA onhan ko. opella tietysti OIKEUS tehdä noin jne. mutta ekaluokkalaisten kannalta se vaan on aika ikävä tilanne.
Siis voivatko opettajat itse päättää, minkä luokan ottavat =O, eikö siitä päätäkään työnantaja?
siihen, vaan hänet on määrätty ekaluokan opeksi. Meidän koulussa opettajia pyöritetään miten sattuu ja vain yhdellä kolmesta lapsesta 6 vuoden aikana on ollut vain 3 opettajaa. Nuoremmilla on vaihtunut opettajat tosi usein.
Monissa (varsinkin pienissä) kouluissa homma kyllä sujuu niin hyvin, että jokainen voi toivoa, mitä tahtoo opettaa. Ja saatetaan saada onnistumaankin.
Ikävä tilanne tuo, mutta minkäs teet.
Toivottavasti uusi opettaja on kiva.
Oma tyttö meni ekalle vuosi sitten ja tytön vakituinen opettaja jäi muutaman kuukauden päästä koulun alusta sairaslomalle. Sit oli parikin sijaista ja sanottiin, että vakituinen opettaja tulee takasin kevätkaudella. Eipä tullut mutta onneksi sijainen oli tosi kiva (kävi se vakituinen 2 kertaa viikossa mutta sijainen oli myös silloin). No, kevät juhlissa tämä vakituinen opettaja ilmoittaa, että hän on muuttanut toiseen kaupunkiin eikä siis jatka tässä koulussa enää ja tämä sijainenkin menee toiseen kaupunkiin jatkamaan opintojaan :( Toivottavasti syksyllä tulisi kiva opettaja joka ei sit enää vaihtuisi.
oli satoja päteviä hakijoita, mutta kun tää on niin pidetty opettaja
t.ap
ps.ei ole siis koulun vakituista hlökuntaa? vaan tää on äitiysloman sijainen (joka nyt jää äitiyslomalle)
Naisena toivon, että naiset pidämme toistemme puolia emmekä syyttele.
Kohta varmaan pitäis ottaa vain miehiä opettamaan sun pikku kullanmurua.
sairasteli sitä raskauttaan jouluun asti ja oli vaihtelevia sijaisopettajia koko syksyn. Kevääksi saatiin pysyvämpi sijainen. Surkea ekaluokka. Itsekäs ope.
Sijainen jatkoi tokaluokan, mutta kolmannelle tuli uusi sijainen, joka aloitti nyt neljättä luokkaa ja maha pystyssä. Mulla menee hermo. Opet on itsekkäitä. Katsovat, että äitiysloma tulee palkanmaksun kannalta sopivasti.
Eli lapseni saa nyt neljännellä neljännen opettajan. Opettajat eivät kyllä ajattele ollenkaan oppilaidensa hyvinvointia. Oma napa ja sen kasvu on pääasia.
rehtorin mukaan sanonut vielä keväällä raskaana olostaan, eli salasi sen. Sama juttu on nyt tämän nelosluokan opettajan laita. Eli vasta nyt syksyllä sen kellekään kertoi.
Neljä opea neljässä vuodessa on liikaa!
Mulla ei ollut vakivirkaa ja keväällä mulle ilmoitettiin, että saisin seuraavaksi vuodeksi äitiyslomasijaisuuden 1.-2.luokalla. Olin tuolloin jo raskaana, joku rv 12 menossa. Tuntui tosi kurjalta noita pieniä ekaluokkalaisia ajatellen, joten kerroin raskaudestani ja toivoin jotakin muuta luokkaa. Sainkin sitten ihan surkean homman: 15 viikkotuntia. Mutta se oli 5. luokka, joten vedin sitä sinne syyslomaan asti.
Joten ehdottomasti ymmärrän opettajaa, vaikka itse teinki toisin. Kärsin siitä kuitenkin tilipäivänä melkoisesti...
Et ota varmuuden vuoksi mitään työtä vastaan, koska naisena saatatte joutua jäämään äitiyslomalle? Olette työttöminä, kunnes luonto ilmoittaa, ettei lapsia enää ole mahdollista saada? Ihan todellakin, onko jollakulla tänä päivänä mahdollisuutta ja uskallusta jättäytyä työmarkkinoiden ulkopuolelle, koska saattaa tulla raskaaksi tai on jo raskaana? Eiköhän jokainen yritä pyrkiä työelämään jos vain suinkin kykenee, niin opet kuin muutkin.
raskaudestaan ennen kuin tietty aika täyttyy. Miksi opettajat olisivat eri asemassa kuin muut?
On mahdotonta ajatella opettajan suunnitelevan kaiken ideaalisti muiden lapsille. Hänellä voi olla omakin perhe ja yms. eikä voida ajatella että esim. jäisi palkattomalle lomalle jottei lapsille tule muutosta. Tietenkin ideaalitilanne olisi ettei opettaja vaihtuisi, mutta toivoavasti vaihdos sujuu mahdollisimman sujuvasti.Lapset saattavat olla yllättävän joustavia.
jo "maha pystyssä", niin eihän tuo raskaus sitten aivan äkillinen tieto ole kenellekään. Lasten kannalta olisi ilman muuta ollut parempi, että opettajaksi tulee joku pysyvämpi ratkaisu.
Äitiyspäivärahoja he vain laskevat ja tekevät minkä laki sallii.
määräaikaisiin työsuhteisiin. Esim. puolivuotisjaksottain. Vältyttäisiin tältäkin. Kai tässä täytyy myös pienten koululaisten hyvinvointia ajatella.
opettajien äitiyslomavaihdoksista, että en voi kohta muuta kuin mennä rehtorin puheille ja pyytää, että ei enää ainuttakaan synnytysikäistä meidän lasten opettajaksi.
Itse jos olisin opettaja, en moraalisista syistä olisi tuossa tilassa aloittanut enää uuden luokan kanssa - tai sitten vaikka kuudesluokkalaisten tms. jotka eivät ole ihan koulu-uransa alussa...VAIKKA onhan ko. opella tietysti OIKEUS tehdä noin jne. mutta ekaluokkalaisten kannalta se vaan on aika ikävä tilanne.