Onko vielä ihmisiä, jotka kuvittelee että maito on terveellistä?
Siis se käsitelty/pastöroitu/homogenoitu maito kaupan hyllyltä? Terveellistä? Ja vahditaan että lapset mättää sitä tarpeeksi?
Olen sanaton. Onko näin valistumattomia ihmisiä olemassa? Sairastuttavat tietämättään lapsiaan.
Ja EN ole terveyshörhö, luulin vaan että kaikki tietää tuon maitoasian ihan siinä missä sen että Helsinkin on maamme pääkaupunki.
Kommentit (87)
Minä!
Hyvältä maistuu ja on terveellistä. Nykyään tosin ehkä vain lasillinen päivässä.
Ap kuvittelee, että on olemassa Se Terveellinen Juttu, jolla saavuttaa ikuisen elämän. Siinä mielessä paras konsti on kuolla traagisesti nuorena ja lahjakkaana, mutta taitaa olla mahdotonta hänelle.
Juoksen viikossa n.40km ja käyn salilla kolmesti. Olen 45v nainen ja elämäni kunnossa. Palautumisjuoma on ehdottomasti maito, punainen maito! Aina ollut.
Älkää aina takertuko liikaa shokeeraaviin uutisiin, vaan tutkikaa asioita hieman. Maidolla on ihan suotta huono maine ja jos jonkun suolisto siihen reagoi on syypää maidon käsittely eli tietyllä tapaa koko maidon koostumus on tuhottu ja se ei ole luonnollisessa muodossaan, kuten ei moni muukaan nykyinen elintarvikkeemme. Myös esimerkiksi viljatuotteet on pilalle käsiteltyä, vaikka toisin luulisi.
Syypää on siis elintarvikkeiden liika käsittely, joka tuhoaa herkimpien suolistoa.
Elämme symbioosissa bakteereiden kanssa ja tätä asiaa ei evoluutio ole vielä muuttanut. Jos syömme ruokaa, joka ei kelpaa edes bakteereille miten voimme odottaa pysyvämme terveinä?
Syypää on myös perimä. Kaikki ruikkuhousut vain yksinkertaisesti ei saisi lisääntyä, koska avannepötsit ovat periytyvä heikkous.
Ihmiselle lehmän maito on yhtä tärkeä ku kirahvin tai koiran maito. Toisen eläimen maidon juonti ei ole elintärkeää, eikä loogista. Lehmän maito on tarkoitettu sitä varten, että vasikasta tulisi mahdollisimman nopeasti lehmä.
Ihmisen kuuluu juoda ihmisen maitoo imetysiässä. Ei enää sen jälkeen.
...Nyt ihmiset alkaa väittää "entäs ne lapset, joiden äiti ei pysty imettää"... teille haluasin sanoa: katsokaa peiliin... oletko vasikka? Oletko imetysikäinen lapsi, jonka äidillä ei ole maitoa? Jos vastauksesi on ei, niin sun ei tarvitse juoda tai syödä mitään maitotuotteita.
Näin yksinkertaista se on!