Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä koululaisenne syö aamupalaksi ennen koulua?

Vierailija
26.08.2011 |

Mielenkiinnosta kyselen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa syövä on vanhin, kaksi nuorempaa eivät ole edes vauvana pystyneet puuroa syömään oksentamatta.

Kaikki maailman vinkit saa lähettää tänne päin, jos joku keksii miten saada muutkin syömään puuroa.

Vierailija
2/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaista leipää, jugurttia, hedelmää, karjalanpiirakoita, munia, salaattia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan ruispalan maksamakkaralla ja kurkulla, lasillisen maitoa, nektariinin ja muutaman lohkon omenaa.

Eilenaamulla lautasellinen hedelmämysliä, ruisleipäpala la-makkaralla ja kurkulla ja salaatilla ja puoli lasillista tuoremehua.

Toissapäivänä parin desin satsi A+jogurttia leseillä, porkkanan ja omenaa sekä sämpylänpuoliskon päällysteillä ja maitoa 2dl.

Ovat 2-ja 4-luokalla.

Vierailija
4/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman viikon söi joka aamu juustovoileipiä, nyt menee mysliä maidolla.

Vierailija
5/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-leipä ja tuoremehu

-puurolautasellinen

-kuppi muroja

-jugurtti ja auringonkukan siemeniä siinä

-joku hedelmä

Huono ollut aina syömään aamulla heti herättyä ja yleensä on vielä kiirekin...

Vierailija
6/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maailman vinkit saa lähettää tänne päin, jos joku keksii miten saada muutkin syömään puuroa.

Mä olen elänyt elämäni syömättä aamupuuroa ja ihan tavallinen ihminen olen.

Vierailija
7/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5-

Vierailija
8/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

murolautasellisen TAI meetvursileivän ja maitolasin.

Pitäisi syödä enemmän, mutta aamulla ei saa alas enempää.

Vierailija
9/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisifrutti, 1 valmislettu, maitoa. Aika köyhää, myönnän. Täytyy ens viikolla tsempata.

Vierailija
10/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää tupatko sitä puuroa niin hanakasti, muitakin kuidun lähteitä on; esim. leipä, mysli jne. Viljat muuten kerää paljon ympäristömyrkkyjä,eniten kaura... esim. liikenteen myrkkyjä...Että se siitä mammojen terveellisestä kaurapuurosta.

Vierailija
11/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina saanut esikoisen kanssa tapella aamupalan syömisestä. JOs ei ole vahtimassa, saattaa juoda vain lasin mehua =( Eikä auta vaikka asiasta on puhuttu jo miljoona kertaa. Useimmiten saan hänet syömään kuitenkin esim. näin:

-banaani

-jugurttia

-muroja ja jugurttia

-leipä (ilman päälisiä) ja banaani

-jugurttia ja banaani

Joo-o kuulostaa ykstoikkoselta, mutta minkäs teet.. Tyttö neljännellä.

Vierailija
12/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ruisleipää missä päällä voita makkaraa ja tomaattia. Vähän mehua päälle.

On niin nirso ettei muusta oikein välitä. Muut lapset syö sitten muroja puuroja jogurtteja ym.

Vierailija
13/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. luokkalainen syö 2 leipää, viiliksen ja mukillisen kylmää kaakaota. 7. luokkalainen syö 2 leipää, lasin mehua ja jugurtin/viiliksen.

Vierailija
14/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kausia, jolloin en ole saanut pakotettua syömään mitään. Välillä syövät voileipää tai jugurttia tai hedelmiä tai muroja. Nyt, kun olen alkanut keittää taas aamupuuroa ekaluokkalaisen vuoksi (isommat ovat sitä kynsin hampain vastustaneet jo vuosia; vanhin on 8-luokalla, toinen 6. luokalla), isommatkin ottavat aamulla puuroa, jos ei ole kahdeksan aamu (niin aikaisin eivät ehdi/jaksa/pysty/halua syödä juuri mitään). Yllättävän hyvin se on mennyt alas. Positiivista! Pyrin pitämään ohessa tarjolla itse tehtyjä soseita/hilloja/kiisseliä, jotta se puuro menisi paremmin alas.

Vierailija
15/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paahtoleipää, voita ja Nutellaa/marmeladia tai juustoa, kinkkua tms. päälle. Välillä mysliä ja jugurttia.

Vierailija
16/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen viitseliäs ja teen smoothie-tyyppisen juoman (banaania tai marjoja, jugurttia, tuoremehua tehosekoittimessa), kaikki juovat sitä mielellään. Sekaan vielä leseitä (eivät edes huomaa niitä) ja tuota iso lasillinen, niin aika hyvä aamupala sellaiselle, joka ei muuten suostu syömään...

Vierailija
17/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivälle laitetaan joku leikkele tai juusto sekä kurkkua ja paprikaa.

Joskus syö hedelmän leivän sijasta.

Vierailija
18/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällä floraa ja maksamakkaraa/tai jotakin muuta makkaraa. Lasin vitaminoitua tuoremehua.

14v, poika.

Vierailija
19/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä OPETTAJA valitti, että lapsenne syö liian vähän jos syö vain leivän ja lasin maitoa aamulla.

Poika ei valittanut koulussa nälkäänsä, vaan söi myös koulussa vähän, ja siitä ope heräsi huolehtimaan...Aivan kuin emme näkisi hoikkaa poikaamme omilla silmillämme. No, ne ajat on ohi, mutta yllätyin vaan kun ope innostui sanomaan asiasta. Kysyin, kuinka paljon pitäisi syödä, siihen ei kuitenkaan vastannut..

Vierailija
20/23 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro maksaa murto-osan siitä, mitä murot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä