Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko te muut masentuneita tämän harmauden ja maailmantilanteekin takia,?

Vierailija
19.03.2023 |

Tuntuu ettei ole mitään positiivista odotettavissa. Ei jaksaisi mitään. Parisuhdekin ahdistaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, varmaan. Koko pää on ihan jumissa, masentaa, mikään ei kiinnosta.

Vierailija
2/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut masentuneisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sitä saisi vähän iloa ja virtaa elämäänsä? Ap.

Vierailija
4/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei masenna mikään maailmantilanne. Omat asiat masentaa jos masentaa.

Vierailija
5/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla. Mikset sinäkin vaan man up?

Miksi juuri sinua masentaisi kun ethän ole juoksuhaudassa ammuttavana pahmutissa vaan kotona vahtaamassa salkkareita?

Vierailija
6/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina piristää, kun miettii että joku päivä sitä kuolla kupsahtaa ja pääsee pois täältä.

Vierailija
7/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo ennen tätä maailmantilannetta. Burnout 2016 syksyllä ja sillä tiellä ollaan. Onneksi parempaan suuntaan jo.

Vierailija
8/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä. Nuo pahentavat muutenkin melankolista perusmielialaani. Saan tutkia näihin päivän raskaisiin teemoihin liittyviä asioita. Tuntuu kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan, kun käskyt tulevat kuitenkin ylhäältä päin. Tavallisen ihmisen vaikuttamismahdollisuudet ovat aika rajalliset tässä rahan ajamassa, globaalissa hulluudessa.

Pitää vaan yrittää elää elämäänsä mahdollisimman mielekkäästi, eikä ajatella liikaa raskaita asioita. Vaikeaa se on, ja parisuhde ärsyttää myös täällä kun sekin on yhtä vääntämistä!

Vierailija
9/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kaiken alkoholin siltä istumalta kun totesin etten kelpaa enää työmarkkinoille, eikä ole masennus vaivannut sen jälkeen. 

Vierailija
10/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään olin, en enää. Tutustuin paikallisiin hörhöihin ja löysin sieltä henkisen kodin. Ihania, sydämellisiä, viisaita, avuliaita ihmisiä. Paljon iloista toimintaa, joka kuulemma sai alkunsa natsipassiaikana. Luentoja, kursseja, tapaamisia rennossa tunnelmassa, positiivinen tulevaisuususko. Kaikki romahtaa, kaikki mätä valuu esiin, sitten rakennetaan uusi, parempi maailma. Olen noussut masennuksesta ja alkanut iloita enemmän kuin koskaan ennen, voin sanoa, että ympäröivästä maailmantilanteesta huolimatta, olen onnellinen. Suosittelen hörhöporukkaa!

Vierailija
11/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut, mutta en maailmantilanteen takia. Oikeastaan kaikki nämä kriisit ovat ehkä hieman parantaneet oloani, kun on saanut muuta ajateltavaa kuin omat ongelmat.

Vierailija
12/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elämässä masentaa kaikki ja tulevaisuus ei näyttäydy mitenkään positiivisena. Yksi jatkuva pelko on toimeentulosta ja rahojen riittävyydestä. Toinen on toimimaton parisuhde joka alkaa vaikuttaa itsetuntoon ja masennus alkaa nostaa päätään. Selviytymistä päivästä ja viikosta toiseen. Parasta on vaan kääriytyä sohvalle viltin alle.

Vierailija
13/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä huoli: niin kauan kun on elämää, on toivoa kuolemasta, joka tappaa elämän.

Ja sitten tietenkin alkaa kuoleman jälkeinen elämä. Ja enää ei ole edes toivoa. 

Tai toisin ilmaistuna:

"Elämä on kovaa, ja sitten kuolee, ja sitten päällesi heitetään multaa, jonka jälkeen madot syövät sinut.

Voit olla tyytyväinen vain, että tämä tapahtuu tässä järjestyksessä. "

Vierailija
14/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Päätin jo ajat sitten olla lukematta sotauutisia, koska sille asialle en kuitenkaan mitään voi. Pandemia on ollutta ja mennyttä, Ja talvea lähdin pakoon Espanjaan. Täällä aurinko paistaa, linnut laulavat ja ihmiset hymyilevät terasseilla iloisen puheensorinan keskellä.

Vierailija
15/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kovaa pitää vaan kestää se kyyti.

Vierailija
16/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen syynä maailmantilanne on suhteellisen helposti ratkaistavissa. Älä seuraa uutisia.

Vierailija
17/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani masentunut, mutta en kykene tuntemaan iloakaan.  Tuntuu, että vain hengitän ja välillä olen ahdistunut-

Vierailija
18/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuu tulee pian, eli kevät edistyy. Pääsiäinen ja värit. Kesällä valitetaan heinäkuussa kuumuutta ja itketään sitä. Odotus on syksyn viileät. Maaliskuu on vähän harmaa, liukas ja viileä. Ehkä jokin eläin on myös kolossaan odottamassa parempia säitä. Ota hyvä kirja tai video.

Vierailija
19/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuksen syynä maailmantilanne on suhteellisen helposti ratkaistavissa. Älä seuraa uutisia.

No muut ihmiset ympärillä uutisista kuitenkin puhuvat joten ei paljon auta..