Oletko saanut jossain aivan järkyttävän huonoa palvelua?
Kommentit (673)
Rakennusprojektimme aikana olemme huomanneet miten järkyttävällä mallilla asiakaspalvelu eri liikkeissä voi olla!
Listan kärjessä on SKAALA, jolta ostimme ikkunat ja ovet. Lähes joka tuotteessa oli vikoja. Ja nyt ei puhuta pienistä naarmuista ja vioista vaan esim. yksi koko lavallinen ikkunoita oli vedetty muovikelmuun maalipinnan ollessa vielä märkä!! Sillä seurauksella, että kun tontilla avasimme paketin, saimme huomata, että kaikki ikkunan puitteet olivat uurteiset ja raidalliset piukkaan päälle kiskotun muovin vuoksi!
Muita virheitä mm. pähkinänvärinen ovi oli petsattu oranssin värisellä öljyllä räikeäksi oranssiksi, messinkiosat vaikka oli sovittu teräksen väriset, kulmia pois ikkunoista, tiivisteet rullalla ikkunaväleissä, vaaleanpunaisia kittipaikkausjälkiä jo tullessa jne. jne.
Myyjän reaktio tähän on lähettää jatkuvasti laskuja, vaikka asiakas on tehnyt ensin suullisen reklamaation ja sitten kirjallisen reklamaation, johon ei ole saanut vastausta. Myyjää vaikea tavoittaa, ja kääntää puhelut tehtaalle, jossa puhelua pompotetaan henkilöltä toiselle.
Samaan kastiin "kannattaa pysytellä kaukana" asetamme tästedes myös TULIKIVEN sisustuskivi-puolen. Harmittaa oma naivius, että olettaa, että ihmisillä on halu myyjä hyviä tuotteita tai ainakin korjata virheet, jos niitä on. Eniten suututtaa huono asiakaspalvelu. Kivitasot kun eivät edes ole kovin halpoja, niin olettaa, että ne olisivat sentään hyviä.
Laattapistettä sen sijaan suosittelen, palvelu on todella hyvää ja asiantuntevaa!
Kaikkein huonointa asiakaspalvelua koko elämäni aikana olen saanut Toasilla, Tampereen opiskelija-asuntosäätiöllä. Siellä oli n. 20 vuotta sitten yksi varsinainen kotka asuntotoimistossa, Päivi nimeltään. Minulle hän sanoi kerran, että "jos et tule kämppiksesi kanssa toimeen, niin tule sinä tänne niin etsitään sinulle joku toinen soluasunto". Soluasujallahan ei tunnetusti ole oikeutta kotirauhaan. Yhdelle kämppikselleni hän sanoi, että "tämä ei ole mikään kopiointiliike". Kämppikseni oli vain rauhallisesti kysynyt saisiko hän kopion maksua vastaan. Myös jotkut isännöitsijät ja tekniset toimihenkilöt olivat ilmeisesti olleet asiakaspalvelukoulutuksessa entisessä Neuvostoliitossa.
Tosin K-raudasta olen saanut poikkeuksetta huonoa palvelua. Ainoastaan isäni seurassa olen saanut kohtalaista palvelua. Tästä syystä on tasan kaksi rautakauppaa, joissa nykyään asioin. Todella outoa ettei vuonna 2012 nainen saa palvelua rautakaupoissa!
Viimeisin huono kokemus oli eräässä kenkäkaupassa. Lisäkseni kaupassa oli myyjä ja myyjän tuttu. Odottelin aikani kassalla palvelua ostaakseni tietyt kengät. Myyjä jutteli tuttunsa kanssa yksityisasioistaan eikä tehnyt elettäkään tullakseen rahastamaan. Aikani odotin ja poistuin kaupasta, koska en jaksanut kuunnella myyjän viimeisimpiä kuulumisia. Mielestäni asiakkaan ei tarvitse rukoilla palvelua kassalla seistessään. Harmi liikkeen omistajan kannalta, että työntekijä ei hoida hommiaan.
Ei kukaan edes vilkaisu meitä. Oltiin kai liian nuoria. Oltais uusi auto ostettu. Onneks löyty sitten muualta myyjä jolta saatiin uus auto tilaukseen.
Myöhemmin oon kyllä saanu hyvää palvelua Autosalvasta Keravalta. Jopa ilman miestä pystyy siellä asioimaan :D
Täysin ammattitaidotonta palvelua
https://www.facebook.com/juha.kyto/posts/452639854792516
Ikävämpiä hammaslääkäreitä saa etsiä!
Mieheni osti lippiksen ko liikkestä, maksoi 50 euroa.
Kotona hän irroitti tarran lipasta, (joku mainostarra tms) ja samalla tarra repi mokkanahkaisesta lipasta pinnan irti. Vietiin lippistä takaisin seuraavana päivänä. Myyjänä oli sellainen ylimeikattu ritsap*llu valkaistussa tekotukassaan. Mies selitti tilanteen, että ottaisi mielellään uuden lippiksen jossa ei olisi ko. tarraa. Myyjä tuhahteli ylimielisesti ja sanoi että "kuule se tarra KUULUU diihen lippikseen". No ei tasan kuulu, kuka normaali ihminen haluaa että lippiksessä on joku epämääräinen tarra. Mieheni sanoi että siinä tapauksessa palauttaa lippiksen. myyjä muljautteli silmiään ja tokaisi että "onkse nyt oikeesti muka niin kauheeta jos siitä lipasta on vähän kulunut mokkaa pois, big deal hei??!" Minä totesin jäätävään sävyyn pikkuneidille että "jos me ostetaan viidenkympin lippis niin kyllä se saa olla ihan priimakuntoinen". Myyjä tuijotti mua, ja sanoi" Hei RAUHOTU! Pitääks mun soittaa vartijat, alatsä riehuu tääl??!" Oltiin mieheni kanssa suu auki siinä, että mitä ihmettä. Kukaan ei korottanut ääntään tms. Ainoa jonka käytös oli aggressiivista oli myyjäneitonen. Minä poistuin liikkeestä lasten kanssa, koska en jaksanut katsella tuota myyjää. Miehelle myyjä oli sanonut että eikö hän voisi vaan ottaa jotain muuta viidellä kympillä liikkeestä, hän ei OSAA tehdä palautusta kassakoneella. Mies sanoi että hän ottaa nyt rahat takas. Myyjä oli inttänyt ja inttänyt kuinka kaikille muillekin se tarra on lipassa kelvannut. Mieheni pyysi toisen myyjän paikalle joka teki palautuksen ja sanoi että eipä hänkään huolisi lippistä josta on mokka kulunut, eikä niiden tarrojen ole tarkoitus olla siinä lipassa. Alkuperäinen myyjä oli pyöritellyt silmiään siinä ja naula arkkuun oli se kun tämä toinen hyvinpalvelelva myyjä oli sanonut mieheni kuullen tälle pikkulikalle että "eihän noita lippiksiä kukaan o vielä voinu palauttaa kun ne on eilen vasta tänne liikkeeseen saatu!"
Mun mielestä huvittavinta oli se vartijoilla uhkailu :) En ole nähnyt daamia liikkeessä töissä, toivottavasti on saanut potkut.
Menimme porukalla ystävän synttärilounaalle, olimme kaikki vähän reilu parikymppisiä ja meitä oli semmoinen kymmenen henkeä. Heti kun tulimme ovesta sisään vanhemman puoleinen tarjoilija katsoi meitä erittäin vittuuntuneesti ja tokaisi että on kyllä nyt liian täyttä, ette mahdu. Me olimme jo lähdössä kun toimen tarjoilija sanoi että onhan tuolla tuo kabinetti vapaana. Vanhempi tarjoilija huijasi syvään ja katsoi kollegaansa äkäisesti ja lähti osoittamaan meille pöydän. Hoiti tilaukset ja laskutuksenkin äkäisesti ja turhia puhumatta. Eipä ole tullut tuon jälkeen käytyä missään Rossossa :)
Eikä huijannut :D ennakoiva tekstinsyöttö...
muutaman kerranolen sattunut olemaan tuollaisen kohtelun saaneen lapsen takana asiakkaan ja olen kyllä antanut kassan todella kuulla kunniansa. Mihin helevettiin siinä voi tuntipalkkaisella työntekijällä olla noin kiire?! Sympatiat sulle, ihan kärähti sulake sun puolesta kuin luin ton tarinasi.
sekä myös Jumbon Han Ko sushi-ravintolassa.
Rossossa nyt on aina huono ja hidas palvelu, ja tervarissa en käy enää, mutta tuo Han Ko sushi-paikan tapaus oli niin hauska että oikein nauratti. Menimme mieheni kanssa tiskille tilaamaan, niin kuin siellä on tapana. Luettelin myyjälle mitä halusin, ja heti samantien myyjä sanoi 'TONNIKALAA EI OLE.' Jäin suu auki, ja meinasin kysyä vaihtoehtoja, niin myyjä vielä jatkoi 'EIKÄ TULE. IKINÄ.' Piste. Ei mitään selityksiä ei pahoitteluja eikä ehdotusta mitä sen tilalle. No, muutimme itse tilaustamme ja söimme siellä kuitenkin, mutta tuo tapaus jäi kyllä mieleen niin erikoisena. Jäi oikein mietityttämään oliko joku tonnikalantoimittaja suututtanut kyseisen työntekijän henkilökohtaisesti :).
että anteeksi, mutta tämä rouva oli jonossa ennen teitä. Huomattavasti paljon enemmän kuin röyhkeät asiakkaat mua ärsyttää myyjät, jotka mahdollistaa moisen käytöksen.
No ei tuo nyt kovin kamalaa ollut, muut asiakkaat
Olisin ostanut punaista vuorikangasta, menin pakan kanssa leikkauspisteeseen jonoon. Edellisen asiakkaan kankaan leikattuaan myyjä melkein kääntyi puoleeni, mutta sitten sivusta joku asiakas pyysi apua, ja myyjä poistui. Odotin 5 min. Vaihdoin toiselle leikkauspisteelle ja jonotin. Kun vuoroni tuli, oli taas joku muu asiakas vierestä pyytämässä apua. Jätin kangaspakan siihen. Kolmas myyjä huuteli perääni, että tarvitsenko apua. Vastasin, että kiitos ei, ulos osaan ilman apua ja kankaita voitilata netistä.
oli röyhkeitä. Olisit ostanut siltä joka huuteli perään.
kassalla oli päivisin semmoinen niin nyrpeä ja nyreä vanhempi nais henkilö kassalla töissä että olisi useasti tehnyt mieli lärppästä eväät sen tädin nassuun.
Nenä pystyssä, ei osaa sanoa edes "hei" tai jos häneltä jotain erehtyi kysymään niin tuli tiuskintaa ja mutinaa vastaukseksi.En tiedä onko ko.henkilö enää tuolla töissä, mutta mieleen on jäänyt
Ah, mikä kauppa. Tosi lähellä kotiamme, mutta vältämme sitä. Ensinnäkin pirun kallis. Toisekseen joka ikinen kerta siellä on ihan tajuttomat jonot. Joskus joku huikkasi kassalle, että saisiko toista kassaa (lieko tuo sama naismyyjä), niin nainen kassalla karjaisi, että ei saa. Eipä kiinnostanut jonottaa, joten ostokset jätettiin koriin ja käveltiin Lidliin.
Ja siellä on yleensä ongelmana se, että hinnat on mitä sattuu: tarjoustuotteiden hintoja ei ole näkyvillä tai sitten ne on näkyvillä, mutta tarjous onkin päättynyt.
Olin juuri jäänyt äitiyslomalle ja vatsani oli siis iso, mutta ei se autolla ajamista estänyt.
Menin korjaamon konttoripuolelle ja esitin asiani tiskin takana istuvalle miehelle. Mies sanoi että aja vaan auto lehemmästä ovesta sisään niin he korjaavat renkaan. Ja minä voin tulla sitten konttoriin vaikka kahville siksi aikaa.
No kun tulin takaisin konttoriin ajettuani auton halliin niin mies vasta näki mahani. Jäi oikein tuojottamaan. Ja kun rengas oli kunnossa niin mies sanoi, että voit peruuttaa auton pois jos PYSTYT!! Sanoin vain, että enköhän pärjää, kun olen sen tännekkin asti ajanut.
Ei nyt huonoa palvelua sinänsä, mutta kyllähän se mies selkeästi piti minua jotenkin vammaisena kun minulla on vauva mahassa.
Yritin tilata yhtä tonnikalajuttua, jota aiemmin on ollut. Sanoi ettei ole tonnikalaa. Yritin kysyä vastaavantyyppistä tuotetta. Ehdin sanoa "Ennen oli sellainen...." kun ämmä karjaisi "EI OLE TONNIKALAA MINKÄÄNLAISTA!"
No en ole siellä sen jälkeen käynyt, ennen oli vakimesta.
en ole juurikaan huonoa palvelua saanut, mutta kerran sain lahtelaisessa by marja -liikkeessä niin huonoa palvelua, tai siis en saanut palvelua ollenkaan, joten poistuin paikalta enkä ole koskaan takaisin mennyt.
Kuski ei sanonut meille sanaakaan,ei päivää eikä kiitosta.Taisi olla mykkä "asiakaspalvelija" ja lasten kanssa selvinpäin oltiin liikenteessä.
Olin juuri jäänyt äitiyslomalle ja vatsani oli siis iso, mutta ei se autolla ajamista estänyt. Menin korjaamon konttoripuolelle ja esitin asiani tiskin takana istuvalle miehelle. Mies sanoi että aja vaan auto lehemmästä ovesta sisään niin he korjaavat renkaan. Ja minä voin tulla sitten konttoriin vaikka kahville siksi aikaa. No kun tulin takaisin konttoriin ajettuani auton halliin niin mies vasta näki mahani. Jäi oikein tuojottamaan. Ja kun rengas oli kunnossa niin mies sanoi, että voit peruuttaa auton pois jos PYSTYT!! Sanoin vain, että enköhän pärjää, kun olen sen tännekkin asti ajanut. Ei nyt huonoa palvelua sinänsä, mutta kyllähän se mies selkeästi piti minua jotenkin vammaisena kun minulla on vauva mahassa.
Raskaana olevat ovat näköjään todella herkkiä etsimään sanojen merkityksiä sieltä missä niitä ei ole. Myyjä kyllä tarkoitti, että mikäli pystyt ajamaan eikä pitänyt sua vammaisena.
alkkis autonkorjaaja oli asentanut käsijarruvaijerin väärin päin. Sitten se varaosa piti uudestaan tilata ulkomailta ja tämä firman omistaja halusi laskuttaa sen uuden osan kokonaisuudessaan minulla. Hohhoijakkaa, ei ole röyhkeydellä rajaa. No tämä sattui yli 15 vuotta sitten, mutta kun tuo tyyppi vielä oli perhetuttu, niin puistattaa.
Viime syksynä astuin viimeisenä bussiin ja se naispuolinen bussikuski alkoi huutaa mulle. Olin ihmeissäni sanoin "Anteeksi?", mutta siitä se sai sitten enemmän vettä myllyyn ja jatkoi sättimistä. Ennen minua bussiin astunut nainen ihmetteli ääneen bussikuskin käytöstä. En vieläkään tajua mitä mä tein väärin. Joka päivä mä siihen bussiin ihan samanlailla nousen ja ikinä ei oo kukaan huomauttanut mitään.
Sokos Emotionin ikärasismi ärsyttää, eli kaikki vanhat rouvat otetaan törkeästi jonon ohi ja mä saan vain anteeksi pyytelevän hymyn. Viime kerran jälkeen en enää vie rahojani siihen kauppaan. Onneksi Stockman beautysta saa palvelua :)