Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiaa tuon synnäriketjun kammottaville anopeille!

Vierailija
10.07.2011 |

Tuossa "en halua isovanhempia synnärille" tms. ketjussa muutamat anopit vetivät pussillisen herneitä nenään ja olivat täysin kyvyttömiä ymmärtämään, miksi juuri synnyttänyt nainen saattaa tahtoa omat vanhempansa sairaalaan vierailulle, mutta ei anoppia. Itselleni tuo anoppien asenne kuulostaa todella sairaalle ja itsekkäälle, enkä pysty siihen samaistumaan vaikka kuinka yritän.

Jotkut vetosivat siihen, että ihan sama miten äiti jaksaa, vauvaahan sinne tullaan katsomaan. Ehkä tuossa piileekin se salaisuus ja koko jutun pointti! Naisen äiti tulee katsomaan, tukemaan ja onnittelemaan omaa lastaan ja tapaamaan samalla lapsenlastaan, kun taas miehen äiti tulee tapaamaan lapsenlastaan, siitä "synnytyskoneesta" viis. Miksihän oma äiti on läheisempi kuin anoppi? Toivotteko te, että pojallenne se anoppi on yhtä arvokas ja läheinen kuin te itse??? Tasa-arvo ei nyt vaan voi biologisista syistä toteutua kaikessa, sen kanssa on opittava elämään. Miten muuten, raivoatteko omalle pojallenne jos hän ei kutsu varpajaisiin äidin kavereita? Yhtä lailla se vauva on äidinkin ja varmasti äidinkin kaverit tahtovat vauvaa juhlia, vai mitä?

Ja siitä huolimatta, että lapsi on yhtä lailla miehenkin, synnärillä äiti ja vauva ovat pääasiassa, piste. Asiaa voi testata ihan käytännössä vaikka sillä, että isä ottaa vauvan kainaloonsa ja ilmoittaa lääkärille lähtevänsä sen kanssa kotiin koska vauva on yhtä lailla hänen...

Miten te anopit kestätte sen, jos nainen ottaa oman äitinsä synnytykseen tukihenkilöksi? Toinen mummo pääsee siis tapaamaan lapsenlapsen heti syntymässä ja toinen ehkä vasta päivien jälkeen? Onko tämä maailman kaikkien vääryyksien ehdoton ykkönen, pystyttekö tällaista julmuutta edes kuvittelemaan?

Huh. Anteeksi vuodatus, mutta alkoi ärsyttämään tuo joidenkin mummojen asenne niin kovaa, että oli pakko purkautua. Kiitos, helpotti.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietityttää, että onko näillä hirmuanopeilla, joilla on vain hankalia miniöitä, hyvät välit edes tyttäriinsä? Koska jos ei pysty asettumaan toisen naisen (oli kyseessä sitten oma tytär tai pojan vaimo) asemaan edes tilanteessa, jonka on itse aikoinaan käynyt läpi poikansa syntyessä ja muutenkin tietää miltä tuntuu tulla äidiksi, niin pystyykö siihen empatiaan tai huomioimiseen muissakaan tilanteissa?

Nykyisin tullaan äideiksikin jo itsenäisinä aikuisina 30 molemmin puolin eikä suoraan äidinhelmoista. Ei meillä ainakaan äitinikään ryntää kotiimme tai synnytyssairaalaan ilman että kysyy sopiiko nyt tai milloin olisi hyvä hetki... KOSKA se lapsi tai koti tai kesämökki on miehenikin ja kyseessä on meidän perheyksikkö, jossa äidilläni on sananvaltaa tasan yhtä paljon kuin anopillani eli ei ollenkaan. Miksi anoppi siis olisi tässä kohtaa jotenkin erityisasemassa?

Jos anoppina askarruttaa, että tuntee joutuneensa sivuosan esittäjäksi, kannattaa aikuisen ihmisen nostaa kissa pöydälle tai käyttää hieman sitä elämänkokemustaan, josko se auttaisi näkemään asioita oman navan keskiöstä hieman laajemmalle.

Vierailija
2/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri synnyttänyt äiti on itselleen tähti, hän haluaa itse olla se huomion keskipiste. Oma äiti, omat vanhemmat ja kaverit tulevat pönkittämään synnyttäneen sankaruutta. Anoppi taas tulisi ensisijassa katsomaan suvun uutta jäsentä, sitä VAUVAA. Se taas olisi huomion siirtämistä pois äidistä.

Näitä kommentteja kun lukee niin ymmärtää täysin miksi anopeilla on yleensä paljon läheisemmät suhteet tyttärensä kuin poikansa lapsiin.

juuri synnyttäneenä en todellakaan halua olla mikään keskipiste. haluan että muu maailma katoaa että lapsi voi olla minun ja mieheni maailman keskipiste. Kyllä ne äidinkin sukulaiset tulevat vauvaa katsomaan eikä sitä äitiä.

Yleensä äidit ovat niitä jotka jäävät kotiin hoitamaan lapsiaan, ja näin ollen myös etsivät lapselle hoitajan tarvittaessa. useimmiten se on se johon luottaa eniten, eli oma äiti. Siksi anoppi hoitaa tyttärensä lapsia, ja pojan lapsia yleensä miniän äiti. En nyt väitä että KAIKILLA on näin mutta ainakin meidän perheessä ja lähipiirissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jonkun mielestä on ok, että naisen äiti päästetään sairaalaan, mutta miehen ei. Ja miten se ei jonkun mielestä ole itsekästä?

Siis jos mies haluaa, synnytys on ollut suht normaali jne. Ennen kuin joku tulee viisastelemaan, että mun mies ei edes halunnut tms.

Jos kaikki on mennyt hyvin, niin kyllä se oma äitikin tulee sinne sairaalaan vauvaa pääasiassa katsomaan ja tuore äiti myös esittelee innoissaan vauvaa äidilleen. Miksi tätä ei voi sallia omalle miehelle ja anopille, vaikka sitten siellä kahviossa? (ja ei nyt oteta tähän esimerkeiksi mitään hirviönarsistianoppeja)

Vierailija
4/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jonkun mielestä on ok, että naisen äiti päästetään sairaalaan, mutta miehen ei. Ja miten se ei jonkun mielestä ole itsekästä?

Siis jos mies haluaa, synnytys on ollut suht normaali jne. Ennen kuin joku tulee viisastelemaan, että mun mies ei edes halunnut tms.

Jos kaikki on mennyt hyvin, niin kyllä se oma äitikin tulee sinne sairaalaan vauvaa pääasiassa katsomaan ja tuore äiti myös esittelee innoissaan vauvaa äidilleen. Miksi tätä ei voi sallia omalle miehelle ja anopille, vaikka sitten siellä kahviossa? (ja ei nyt oteta tähän esimerkeiksi mitään hirviönarsistianoppeja)

Käsittäkseni yhdessäkään tekstissä ei ole kirjoitettu, että anoppi ei saisi tulla lainkaan katsomaan vauvaa, esim. kahvioon. Osa kirjoittajista on ilmeisesti käsittänyt, että sairaalavierailu tarkoittaa vierailua huoneessa, ja SEN saa toki äiti kieltää. Luulen, että lähes kaikille sopii, että vauvan voi käydä näyttämässä kahviossa.

Näissä ketjuissa puhutaan ristiin siitä kahviovieralusta ja synnyttäneen naisen oikeudesta yksityisyyteen. Tosin aika monella on kirjoitusten perusteella ollutkin ikäviä kokemuksia siitä, kun sukulaiset ovat tulleet huoneeseen vierailemaan, joten ymmärrän, että siihen tartutaan. Ja onhan jossain tekstissä jopa peräänkuulutettu sitä, että synnyttäneen naisen pitäisi unohtaa itsensä miellyttääkseen anoppia, vaikka kuinka tuntuisi alastomalta ottaa vastentahtoisesti vieraita heti synnytyksen jälkeen!

Sen sijaan oman äidin saa kyllä päästää katsomaan myös itseään sinne huoneeseen, vaikka ei haluaisi sinne anoppia. Ja jos joku haluaa, oman äidin saa päästää myös synnytykseen, mutta anoppia ei tarvitse sinne ottaa. Tajuatko?

Vierailija
5/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tulla vaikka sata vierasta...

Miksei saa kieltää myös siltä naapuripetiläiseltä tämän sukulaisia ja kavereita?

Vierailija
6/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei saa tulla, mutta naapurisängyn äidille saa tulla vaikka sata vierasta...

Miksei saa kieltää myös siltä naapuripetiläiseltä tämän sukulaisia ja kavereita?

Läpinäkyvää. :D

Vierailija
7/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas vierasmäärä kuormittaa myös muita samassa huoneessa olijoita. Itse haluan ainakin keskittyä ensimmäisinä päivinä vauvaan, imetyskin lähtee paremmin käyntiin. Ekan synnytyksen jälkeen appivanhemmat kävivät sairaalassa (en tykännyt, ei kysytty lupaa, olin tosi huonossa kunnossa) mutta omat vanhemmat eivät.

Sairaalassa ollaan nykyään vain pari päivää enkä ymmärrä miksi sitä aikaa ei saisi käyttää "pesimiseen". Ei se isovanhemmuus häviä jos näkee vauvan vasta muutaman päivän ikäisenä. Jos äiti on seurallinen, voi sitten tavata sukulaisiaan jossain muualla kuin huoneessa, esim osaston päiväsalissa tai kahviossa.

Tätä ketjua lukiessa en ihmettele imetysongelmia enkä sairaaloiden tiukentuneita ohjeita vierailujen suhteen. Tuore äiti hormonihuuruissaan pyrkii alitajuisesti myös suojaamaan vastasyntynyttä.

Vierailija
8/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten kun täällä asiaa kommentoin, niin av:n tulkinta oli, että olen vain kateellinen kun naapurilla käy enemmän vieraita kun minulla. ;-DD

-ohis

Vierailija
9/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitisi soittaa synnytyksen jälkeen ja kysyy, saako tulla sairaalaan. Annat luvan. Anoppi soittaa miehelle ja kysyy samaa. Kehtaatko todella kieltää?

Itse en ikinä olisi kehdannut. Varsinkaan kun tiesin, miten tärkeää se oli miehelle.

Vierailija
10/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ärsytti enemmän se naapurisängyn taukoamaton vierasruljanssi. Joskus vuosia sitten kun täällä asiaa kommentoin, niin av:n tulkinta oli, että olen vain kateellinen kun naapurilla käy enemmän vieraita kun minulla. ;-DD

-ohis

Ot juu, mutta on aika väsyttävää yritä toipua synnytyksestä tai leikkauksesta ja yrittää levätä, jos naapurivuoteen äitsykällä on koko ajan joku pitämässä kädestä kiinni ja verhon takaa kuuluu taukoamaton puheensorina. Onneksi vierailusääntojä on tiukennettu.

Samoin vierustoverin jatkuva kännykän räplääminen ja lörppääminen on aika rasittavaa, mutta minkäs teet jos et perhehuoneeseen pääse.

Synnärillä olisi siksi vieraidenkin hyvä huomioida, ettei siellä ei olla vain sitä (mummin) omaa kullannuppua katsomassa, vaan hieman isommasta kuvioista on kyse.

Vierailija
11/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin ollut siinä kunnossa, että jaksan tavata muitakin ihmisiä kuin vauvaa. Isä kun oli jo ajat sitten lähtenyt laitokselta varpajaisiin. ;)

Onneksi sekä vanhempani että appivanhempani ovat tajunneet, että maailma ei kaadu siihen jos ei pienokaista heti muutaman tunnin ikäisenä näe.

Oma äitisi soittaa synnytyksen jälkeen ja kysyy, saako tulla sairaalaan. Annat luvan. Anoppi soittaa miehelle ja kysyy samaa. Kehtaatko todella kieltää?

Itse en ikinä olisi kehdannut. Varsinkaan kun tiesin, miten tärkeää se oli miehelle.

Vierailija
12/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sekä vanhempani että appivanhempani ovat tajunneet, että maailma ei kaadu siihen jos ei pienokaista heti muutaman tunnin ikäisenä näe.

En itsekään tiedä, onko niin välttämätöntä ihmisten heti tulla sairaalaan. Halusin kysymykselläni selvittää, voiko joku tosiaan kohdella miestään (ja toista isoäitiä) niin töykeästi. Mä en miehelleni tosiaan kehtaisi selittää, että mun äiti saa tulla sairaalaan, mutta omalle äidillesi sanot, ettei tule.

Vierailija
14/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuvitellen tilannetta, jossa synnyttänyt nainen ei halua anoppia sänkynsä viereen, mutta oman äidin haluaisi nähdä. Hän voi antaa äidilleen luvan tulla, ja sitten eri aikaan anoppi voi tulla tapaamaan miestä ja vauvaa vaikka sinne kahvioon tai päiväsaliin.

Miksi anopin pitäisi tulla nimenomaan huoneeseen??? Olen kysynyt tätä monta kertaa, ja KUKAAN ei ole tähän vastannut. Eli kelpaako se kahvio tapaamispaikaksi vai ei? Jos kelpaa, mitään ongelmaa tuskin on. Jos ei kelpaa, niin perusteluja kehiin!

Vierailija
15/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuvitellen tilannetta, jossa synnyttänyt nainen ei halua anoppia sänkynsä viereen, mutta oman äidin haluaisi nähdä. Hän voi antaa äidilleen luvan tulla, ja sitten eri aikaan anoppi voi tulla tapaamaan miestä ja vauvaa vaikka sinne kahvioon tai päiväsaliin.

Miksi anopin pitäisi tulla nimenomaan huoneeseen??? Olen kysynyt tätä monta kertaa, ja KUKAAN ei ole tähän vastannut. Eli kelpaako se kahvio tapaamispaikaksi vai ei? Jos kelpaa, mitään ongelmaa tuskin on. Jos ei kelpaa, niin perusteluja kehiin!

t. Se kysyjä

Uskotteko muuten, että on naisia, jotka vänkäisivät anopin kohdalla myös tuosta kahvioasiasta? Eli sitten keksisivät syitä, miksei se käy ja miksei anoppi voi odottaa useampaa päivää (vaikka oma äiti sai tulla heti). Tää oli ohis, mutta tuli vaan mieleen tällainen naistyyppi. Hankalia ihmisiä kun löytyy sekä miniöistä että anopeista.

Vierailija
16/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos anoppini olisi niin huomaavainen että kysyisi sopiiko tulla. Tämä vain paukkasi huoneeseen kutsumatta, ja etukäteen ilmoittamatta. Sillä onhan hänellä oikeus nähdä lapsenlapsensa! lapsen äidillä ei tiettävästi siis ole oikeutta yksityisyyteen.

Vierailija
17/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos anoppini olisi niin huomaavainen että kysyisi sopiiko tulla. Tämä vain paukkasi huoneeseen kutsumatta, ja etukäteen ilmoittamatta. Sillä onhan hänellä oikeus nähdä lapsenlapsensa! lapsen äidillä ei tiettävästi siis ole oikeutta yksityisyyteen.

Vierailija
18/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverini menetti synnytyksessä paljon verta ja oli tosi heikossa kunnossa pari päivää

onneksi hänellä on ymmärtäväinen anoppi joka ei loukkaantunut siitä että pääsi katsomaan vauvaa vasta kun kotiutuivat ja että kaverin vanhemmilla oli tietysi iso huoli tyttärensä puolesta (vauva oli kunnossa) ja saivat (pikaisesti) käydä katsomassa."

Vierailija
19/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen olemassa tuoreita äitejä, jotka eivät halua anoppiaan lähellekään synnytyssairalaa, vaikka oma äiti tulisikin katsomaan. Riippuu sitten vauvan isästä miten hän osaa tilanteessa navigoida, jotta kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä. Tuoreella äidillä pitäisi olla oikeus keskittyä vain toipumiseen ja vauvaa. Kaikki eivät ole hormonihöyryissään täysin normaalitilassa.

Uskotteko muuten, että on naisia, jotka vänkäisivät anopin kohdalla myös tuosta kahvioasiasta? Eli sitten keksisivät syitä, miksei se käy ja miksei anoppi voi odottaa useampaa päivää (vaikka oma äiti sai tulla heti). Tää oli ohis, mutta tuli vaan mieleen tällainen naistyyppi. Hankalia ihmisiä kun löytyy sekä miniöistä että anopeista.

Uskon myös että on olemassa anoppeja, jotka ilman näkyvää syytä tekevät lastenlapsistaan kiistakapuloita eli mietitään aivan turhaan miksi anoppia sorsitaan ja miniän oma äiti on läheisempi ja saa nähdä lapsenlapsensa päivää aikaisemmin tai tuntia ennen ja jatkossa enemmän ja silloin ja tällöin ja sitä ja tätä jne. On TODELLA rasittavaa, jos joutuisi vatvomaan vielä tuollaisia asioita - kuin kuka ehtii ensiksi - siellä synnytyslaitoksella.

Ja ohi topicin, että vaikka oma anoppini on mukava ihminen, niin oma äiti kun on aina oma äiti, myös sille anopin tyttärelle. Pitäisikö minun olla heidän suhteestaan esimerkiksi kateellinen? Oman äidin läsnäollesssa sitä saa olla täysin oma itsensä, väsynyt synnytyksestä tai äitiydestä, hämmentynyt, vaikka itkuinenkin jos siltä tuntuu. Ne negatiiviset tunteet, joita VOI olla välillä äitiyden taipaleella, on kuitenkin useasti helpompi näyttää ja paljastaa omalle äidille, joka tuntee sinut läpikotaisin ja osaa laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Äidiksi synnytään siellä laitoksella, mutta kasvetaan vasta ajan kanssa.

Vierailija
20/156 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sen synnyttämisen hoitaa, joten kyllä hän on se jonka kuuluu saada päättää tuleeko vieraita sairaalaan, ja ketä saa tulla. hullua edes kuvitella että anopeilla tai muillakaan sukulaisilla olis asiaan mitään sanomista, miehen kuuluu tukea tässä asiassa puolisoaan, jos synnytys on kovin rankka, sekstiota tms, niin ei siinä tule vieraiden jututtaminen välttämättä ekana mieleen!

itsellä anoppi ja appiukko kuuluvat lähipiiriin, joten tottakai saavat tulla sairaalaan katsomaan, ainakin ekan lapsen kanssa saivat tulla, kun oli helppo ja nopea synnytys. Omat vanhemmat sen sijaan pyysin kylään vasta vähän ajan päästä, olisko ollut 2vkoa synnytyksestä, koska he olivat meillä yötä, ja halusin ekaksi kotiutua kunnolla oman perheen kesken. äitini sen ymmärsi eivätkä olleet asiasta nyreissään.

joka tapauksessa ymmärrän sen, ettei jokainen synnyttäjä halua vieraita, ja tosiaan nuo yhteishuoneetkin pitäis rauhoittaa ylimääräiseltä trafiikilta ja hoitaa vierailut käytävällä ja vierailuhuoneissa!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme