Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljastin lapsilleni, että isän uusi tyttöystävä on eromme syy

Vierailija
12.06.2011 |

Mies petti ja jätti minut toisen naisen takia kolme kuukautta sitten. Mies on esitellyt tämän naisen lapsillemme heti alusta lähtien kaverina. Tänään isä oli kertonut lapsillemme (9,5-vuotiaat kaksoset sekä taapero), että tämä muuttaa taloon asumaan.

Minä kuulin tästä asiasta lapsiltani ja puuskahdin "Nyt te sitten tiedätte, miksi me erosimme"....

Teinkö ihan väärin?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse osallinen tosi sotkuisessa avioerossa ja uusperheiden muodostumisessa. Olen se "toinen nainen" mutta oli siellä "toinen mieskin". Missään tapauksessa en ollut erityisen syyllinen perheen hajoamiseen. Silti puolisoni lasten äiti oli yhdessä vaiheessa niin pahoillaan avioliittonsa päättymisestä ja jätetyksi tulemisesta, että osoitti minua kohtaan suoraa vihaa tai sitten käyttäytyi kuin en olisi olemassa - ja olimme olleet läheisiä kavereita aiemmin.

Aloit siis suhteeseen ystävättäresi miehen kanssa, mutta mitenkään syyllinen et ole mihinkään?? Kyllä, miehellä on päävastuu, mutta omasta moraalin puutteestasi kannat vastuun yllä aivan itse. Samoin sana ystävyys ja läheinen kaveruus i taida merkitä sinulle yhtään mitään, niitä puhetta, puhetta, puhetta vaan...

Ja mikä siinäkin on ettei se petetty jolta on matto vedetty jalkojen alta saa olla pahoillaan liittonsa päättymisestä eikä näyttää merkkiäkään siitä? Hänen täytyy olla vahva lapsien takia ja vaikka valehdella eron syistä, samaan aikaan uusi "onnellinen" pariskunta vhät välittää lapsien tuntemuksista esittäessään suoraan onnellista pariskuntaa.

Vierailija
2/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko paljonkin lukenut rakkausromaaneja? Siis joko tai, joko tai...herttinen sentään. Ei elämä sellaista ole! Kahden väliin voi kiilata aivan hyvin jos toinen ei ole varuillaan ja etenkin jos lelu käyttää sexiä hyväkseen niinkuin oletettavasti aina käyttää.

Sosiaalinen tilaus -voiiih! Kaikkien elämässä on sossutilauksia aika ajoin mutta sen ei tarvitse johtaa mihinkään. Sanoisinko, että periaatteettomille ja vilkkuvaloille se tärppi käy. Siis jotenkin moraalittomille ihmisille!

Ei, en lue rakkausromaaneja. Olen itse se "toinen nainen, joka rikkoi perheen ja vei lasten isän" - avioliittomme on kestänyt jo 15 vuotta ja mies on onnellisempi kuin koskaan. Katkera ex-vaimo puhisee edelleen kiukkua, edelleen yksin. Jos syy olisi ollut minussa, olisi tuo exä ehkä jo vakiintunut, eikä tikahtunut katkeruuteensa ja karkoittanut kaikkea hyvää elämästään? Sääliksi käy.

Mutta kiitos taas naurettavasta kommentistasi, juuri tällaisia tyhjäpäitä tuo miehen exäkin on! :-DDD

Mies on oppinut ettei se vaihtamalla parane ja hoitelee nykyään pettämisensä hieman huomaamattomammin ja useammin vaihdellen. Samaan aikaan uusi vaimo hehkuttaa yhteistä onnea eikä meillä petetä kun onllaan niiiin onnellisia lauseita. Pidä vaan edelleen ne simmut kiinni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo alkuperäinen kommentti ei nyt ollut ihan täydellisen vanhemman käsikirjasta, mutta tuskin kukaan sitä pystyy aina noudattamaan. Yritä tästä lähin suhtautua lasten kuullen tyyppiin neutraalisti tai jos pystyt niin lievän positiivisesti, eiköhän tilanne ala korjaantua ainakin siltä osin kun sinä pystyt siihen vaikuttamaan. Raivoa sitten kavereillesi tai keksi jotain kostofantasioita (joita et tietenkään toteuta :) tai mikä sitten auttaakin sua selviämään.

Puhuin lapsilleni pitkään, että he saavat tykätä siitä uudesta naisesta ja että minulla ei ole mitään sitä vastaan. Puhuin, että ero ei ole lasten syy ollenkaan. Tähän lapset sanoivat "se on sen naisen syy". Minä yritin selittää, että ei se ihan niinkään ole, mutta kaksoset jatkoivat yhteen ääneen inttämistä, että se on sen naisen syy.

Vierailija
4/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elo perheessänne oli per...stä. Sinä pamautit itsesi paksuksi, jotta tilanne muuttuisi. Näinhän ne hölmöt mammat tekevät. Kuitenkin suhde oli jo tiensä päässä. Ennen tätä toista naista siis. Pitääkö piirtää!

Vierailija
5/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tämä keskustelu mennyt vilkkaaksi, vaikkakin vähän alkuperäisen aiheen vierestä. Kiitos kaikista kommenteista.

Aloittaessani ketjun olin äärimmäisen huolissani, että olen tehnyt jotain äärimmäisen vakavaa, todellisen virheen. Tiedän, että kun mies kuulee asiasta, niin hän sättii minua kuin yleinen syyttäjä. Hän kun vannotti minua erotessamme, ettei lapsille saa kertoa tätä. Olen siis helpottunut viesteistä, että lapset eivät ole menettäneet mielenterveyttään.

AP

Vierailija
6/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten asia.

Vierailija
7/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on totta

Vierailija
8/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei saisi paljastaa. Mutta sanomiseni oli täysin impulsiivista ja oletin, että tuohan on ilmiselvää pikkuvauvallekin nyt. Miten voin paikata sen?

Vierailija
9/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää penskat mitään tyhmiä ole. 9v lapset on jo tosi fiksuja ja juttelee keskenään näistä eron syistä ja muista aika selkeästi, mitä olen kuunnellut.

Esim. viime talvena tyttö kertoi, että hänen kaverinsa vanhemmat eroaa, koska äiti ei kestä enää iskää kun iskä ei ole kotona enää koskaan. Mutta oikeesti tää kaveri tietää, että iskällä on uus tyttöystävä.

Eli ei ne mitään tyhmiä ole vaan tajuaa ilman, että aikuiset salailee asioita.

Vierailija
10/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun miehesi oli asiasta joka tapauksessa jo kertonut. Kurja tilanne, voimia!

Vierailija
11/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat liian pieniä ymmärtämään puuskahduksia tuollaisissa asioissa.

Vierailija
12/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ero oli ensisijaisesti heidän isänsä tahto, ei tuon naisen.

Vierailija
13/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset sen tiesi jo muutenkin. Olisin itse kertonut jo heti.

Vierailija
14/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten asia.

vanhemmat eroaa. Pim vain ja erotaan ja se on aikuisten asia, piste ja älkää enää kyselkö.

Vierailija
15/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, tyttöystävä tosin esiteltiin ensin lapsille, sitten vasta kerrottiin mulle asiasta.

Eli ihan itse nuo ovat soppansa keittäneet.

Vierailija
16/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidille ja isälle tuli riitaa. Lapseni ovat olleet tässä uskossa siis eivätkä olleet osanneet yhdistää uutta kaveria eroon.

Vierailija
17/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillesi tulee isän luona tukalat oltavat, jos jatkat samaan malliin. Isä on esitellyt naisen heille myönteiseen sävyyn ja he näkevät, että isä viihtyy naisen kanssa. Isä myös odottaa heiltä asiallista suhtautumsita naiseen, hyvin todennäköisesti toivoo lasten jopa kiintyvän häneen.

Kun sinä samaan aikaan viestität, että nainen on syyllinen ikäviin asioihin ja kaiken onnettomuuden lähde, lapset hämmentyvät. Miten isä ja äiti voivat olla tästä ihmisestä niin eri mieltä?

Lapset kiintyvät luonnostaan helposti aikuisiin, jotka kohtelevat heitä hyvin. Äitipuolella on todennäköisesti suuri intressi kohdella lapsiasi hyvin, koska hän haluaa näyttää miehelleen, että hänessä on äitiainesta ja hän tulee lasten kanssa toimeen. Näin ollen voi olettaa, että äitipuoli yrittää olla kiva.

Lapset eivät kuitenkaan uskalla kiintyä äitipuoleen ennen kuin sinä annat siihen heille luvan. Olisi lastesi hyvinvoinnin kannalta erittäin tärkeää, että antaisit sen.

Voisit sanoa esimerkiksi ihan suoraan, että äiti ei tuosta naisesta hirveästi tykkää, mutta te saatte kyllä tykätä hänestä.

terveisin äitipuoli 24/7

Vierailija
18/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ero oli ensisijaisesti heidän isänsä tahto, ei tuon naisen.

Vierailija
19/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin lapsilleni pitkään, että he saavat tykätä siitä uudesta naisesta ja että minulla ei ole mitään sitä vastaan. Puhuin, että ero ei ole lasten syy ollenkaan. Tähän lapset sanoivat "se on sen naisen syy". Minä yritin selittää, että ei se ihan niinkään ole, mutta kaksoset jatkoivat yhteen ääneen inttämistä, että se on sen naisen syy.

Vierailija
20/102 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin pitäisi lapsille kertoa. Ero tuli muutakin kuin uuden tyttökaverin vuoksi. Vanhemmat kasvoi erilleen. Oli ehkä paljon vastoinkäymisiä, rankkoja aikoja... mielikuvat toisistaan muuttui ja lopulta odotukset ei enää kohdannut ja SITTEN tuli tyttökaveri.

Näin se menee. On täyttä huuhaata, että ilkeä, kaunis, nuori sinkku tulee ja varastaa perheellisen miehen vaimoltaan. Kyllä siinä on ollut paljon muitakin syitä taustalla, että näin on päässyt käymään.

Älä siis ap vääristele asioita lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi