Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljastin lapsilleni, että isän uusi tyttöystävä on eromme syy

Vierailija
12.06.2011 |

Mies petti ja jätti minut toisen naisen takia kolme kuukautta sitten. Mies on esitellyt tämän naisen lapsillemme heti alusta lähtien kaverina. Tänään isä oli kertonut lapsillemme (9,5-vuotiaat kaksoset sekä taapero), että tämä muuttaa taloon asumaan.

Minä kuulin tästä asiasta lapsiltani ja puuskahdin "Nyt te sitten tiedätte, miksi me erosimme"....

Teinkö ihan väärin?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä paljon kummassakin. Jokin syy/syyt ovat johtaneet siihen, että toinen pettää. Jos parisuhde on kunnossa ja hyvällä pohjalla, ei ole tarvetta pettää. Oma avioliittoni kaatui miehen pettämiseen ja tiedän tasan tarkkaan, missä itse tein virheitä.

Toisekseen eroavien vanhempien tulisii muistaa, että parisuhteen hajoaminen on aikuisten asia ja sen problematiikkaan ei tulisi lapsia sotkea.

Kun aikuisten välinen rakkaus loppuu, ei vanhemmat kuitenkaan lakkaa rakastamasta lastaan eikä varsinkaan lapsi vanhempiaan, ei edes sitä väkivaltaista juopporenttu isää.

Aikuisen ei pidä missään tapauksessa tai missään olosuhteissa sotkea lapsia omiin tuntemuksiinsa ja lapselle tulee antaa henkinen lupa olla ja viihtyä isän luona sekä luoda suhde isän uuteen puolisoon.

Tapaamisista ja niiden sisällöstä ei saa tehdä ristikuulustelua lapselle vaan annetaan lapsen kertoa se, minkä lapsi haluaa kertoa.

Lapsi ei saa missään vaiheessa eikä tilanteessa kuulla toisen vanhemman haukkuvan ja arvostelevan toista tai tämän puolisoa negatiivisesti.

Vierailija
42/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin lapsilleni pitkään, että he saavat tykätä siitä uudesta naisesta ja että minulla ei ole mitään sitä vastaan. Puhuin, että ero ei ole lasten syy ollenkaan. Tähän lapset sanoivat "se on sen naisen syy". Minä yritin selittää, että ei se ihan niinkään ole, mutta kaksoset jatkoivat yhteen ääneen inttämistä, että se on sen naisen syy.

Miksi et sanonut lapsillesi että eron syy oli isä ja äiti ei se toinen nainen? Isä ei enää rakastanut äiti vaan rakastui tähän toiseen naiseen ja siksi katsoimme järkevämmäksi erota että isä voi olla rakastamansa naisen kanssa. Nainen ei ole syyllinen isän rakkauteen. Ym.

Puhu nyt tänään viimeistään lastesi kanssa uudestaan. Hankalaa tulee lapsillasi olemaan jos he joutuvat syyttämään äitipuoltaan vanhempiensa erosta! Pahimmillaan tilanne menee siihen että isä ei ote heitä enää luokseen kun eivät osaa käyttäytyä asillisesti hänen kotonaan ja hänen uutta puolisoaan kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei pitäisi valehdella ikinä eikä mistään. Joskus voi jättää kertomatta jonkun asian mutta EI tätä. Lapset nimittäin saattavat syyttää itseään erosta -kuten hyvin tiedät.

Siinä teit mielestäni virheen kun et laittanut ukkoasi kertomaan itse tätä asiaa ja syytä eroon!

Koetä saada isä ottaan vastuuta kertomisesta eikä siihen kelpaa sepustus, että äidin kanssa sovittiin niin!

Tämän jälkeen ota asia uudelleen puheeksi ja kerro lapsillesi että isä haluaa asua tämän uuden naisen kanssa eikä äidin. Lapset varmaan kysyy miksi ja voit vastata että tykkää tästä naisesta enemmän. Korosta että asia ei ole lasten syy eivätkä he ole tehneet mitään väärin -jos tämä on tarpeen.

Lapsille kannattaa kertoa vaan sen minkä kysyvät ja pala palalta.

Älä myöskään hauku miestäsi tai uutta naista mutta älä lässytäkkään vaan toimi asiallisesti.

Näin heijastat itsestäsi voimaa ja lapset luottavat sinuun. Sen jälkeen voitkin kääntää sivua elämässäsi! Tsemppiä sulle!!:))

Vierailija
44/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenkään ero voi olla toisen ihmisen syytä!

Tämäkin pitäisi lapsille kertoa. Ero tuli muutakin kuin uuden tyttökaverin vuoksi. Vanhemmat kasvoi erilleen. Oli ehkä paljon vastoinkäymisiä, rankkoja aikoja... mielikuvat toisistaan muuttui ja lopulta odotukset ei enää kohdannut ja SITTEN tuli tyttökaveri. Näin se menee. On täyttä huuhaata, että ilkeä, kaunis, nuori sinkku tulee ja varastaa perheellisen miehen vaimoltaan. Kyllä siinä on ollut paljon muitakin syitä taustalla, että näin on päässyt käymään. Älä siis ap vääristele asioita lapsille.

Vierailija
45/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin selittää, että ei se ihan niinkään ole, mutta kaksoset jatkoivat yhteen ääneen inttämistä, että se on sen naisen syy.

Lapsilla on halu syyttää jotain tuntematonta ja ulkopuolista ihmistä, jottei tarvitsisi olla vihainen omille vanhemmille. Voit ihan hyvin sanoa TÄMÄN lapsille: että ymmärrät että helpointa on olla sille uudelle naiselle. Ja että sinäkin välillä olet. Mutta oikeasti hän ei ole paha ihminen, ja että oikeasti on TÄRKEINTÄ katsoa eteenpäin. Miten tästä eteenpäin. Millaista elämä tulee olemaan? Miten tulette toimeen toistenne kanssa, kun kuitenkin yhteisiä asioita tulee olemaan lasten takia?

Kannusta lapsia ja itseäsi rakentamaan tulevaisuutta, hellästi ymmärtäen, että menneisyttä tulee aina välillä katkerana kaiveltua, mutta ei anneta katkeruuden kasvaa tulevaisuuteen.

"Nyt on nyt, ja kuka onkin tehnyt mitä kenellekin, niin NYT me voimme valita olla kilttejä ja tehdä parhaamme". Se on hyvä hokema.

Olen itse osallinen tosi sotkuisessa avioerossa ja uusperheiden muodostumisessa. Olen se "toinen nainen" mutta oli siellä "toinen mieskin". Missään tapauksessa en ollut erityisen syyllinen perheen hajoamiseen. Silti puolisoni lasten äiti oli yhdessä vaiheessa niin pahoillaan avioliittonsa päättymisestä ja jätetyksi tulemisesta, että osoitti minua kohtaan suoraa vihaa tai sitten käyttäytyi kuin en olisi olemassa - ja olimme olleet läheisiä kavereita aiemmin.

Minä olin se ulkopuolisin siinä kuviossa, jonka vihaamiseen saattoi sijoittaa suuttumuksensa ja pettymyksensä.

Hänelle kunniaksi laskettakoon, että tietääkseni hän ei koskaan, millään lailla, yrittänyt myrkyttää lapsia minua vastaan, eikä tietenkään myöskään lasten isää vastaan.

Totta kai lapset silti näkivät mikä on meininki.

Kun noin vuoden vihanpidon jälkeen hän alkoi vähitellen, tietoisesti, rakentaa siltaa välillemme, lapset panivat myös sen merkille: "ihaninta Santerin synttäreillä (juhlat joissa olimme molemmat läsnä) oli se kun äiti nauroi sun vitsille", sanoi yksi lapsista.

Lapsia ahdistaa aikuisten vihanpito - tai sitten he lähtevät siihen mukaan. Jos emme halua sälyttää lapsillemme tällaista taakkaa, meidän täytyy yrittää ymmärtää ja rakentaa, ymmärtää ja rakentaa. Ja puhua HYVÄÄ.

Vierailija
46/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehtinyt lukea ed olevia viestejä mutta olisi pitänyt!

Eiköhän asia ole niin että jokaisessa perheessä on ongelmia ja niissä kaksi aikuista ratkomassa ja rakentamassa perhettä.

Valitettavasti on niitä miehiä, jotka eivät viitsi vaan kattelevat mies vaikka mistä muijia kun ne on niiiiin helppoja ratkaisuja ongelmiin. Muutama vuosi niitten kanssa ja sitten mies vaikka mistä muijat saa kokea itse saman! Oi voi mikä huuto! Ja mies senkuin mennä leuhottaa! Naiset taitaa olla aika tyhmiä!

Vierailija
47/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti ja jätti minut toisen naisen takia kolme kuukautta sitten. Mies on esitellyt tämän naisen lapsillemme heti alusta lähtien kaverina. Tänään isä oli kertonut lapsillemme (9,5-vuotiaat kaksoset sekä taapero), että tämä muuttaa taloon asumaan. Minä kuulin tästä asiasta lapsiltani ja puuskahdin "Nyt te sitten tiedätte, miksi me erosimme".... Teinkö ihan väärin?

Eiköhän syy ollut sinussa ja miehessäsi miksi ero tuli? jos suhteenne olisi ollut kunnossa niin eihän siihen väliin olisi ketään päässyt

Vierailija
48/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ymmärtävät asian kuitenkin ennenpitkää. Ja tietenkin he pitävät uutta äitipuolta syyllisenä eroon, koska syyllinen hän osaltaan onkin. Ei kukaan fiksu nainen yritä pokata naimisissa olevaa kolmen lapsen isää! Miehesi tietenkin viimekädessä teki päätöksen lähtiessään vieraan heitukan matkaan, mutta kyllä yhtä syyllinen on tuo vieras nainenkin.

kyllästyneenä pokasi uuden naisen?

Vierailija
49/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta muutama kuukausi ja uusi naikkonen muuttaa taloon. Kyllä on kypsää ja aikuista. Lapsetkin on otettu niin hienosti huomioon, eivät ole vielä toipuneet erostakaan ja jo pitäisi sopeutua uusiin ihmisiin. Lähettäisin vanhalle ukolleni tulenkivenkatkuisen sähköpostin mutta pitäisin lapset tilanteen ulkopuolella.

Kaiken maailman "isiä" sitä maa päällään kantaakin, vielä nykypäivänäkin!

Vierailija
50/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa peilistä itseäni jos olen jotenkin ollut kolmilapsisen perheen avioerossa mukana! Kehtaako joku?

Vierailija
51/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiasi ja heidän hyvinvointiaan ajatellen teit väärin.

Saman kokeneena, vaikka kuinka tilanne satutti ja tuntui pahalta, en ikipäivänä olisi kertonut lapsille todellista syytä eroomme. Ennen kuin he ovat riittävän vanhoja ja omaavat tarvittavat työkalut käsitelläkseen asian.

Sen sijaan puhuin isän uudesta tyttöystävästä sekä isästä ainoastaan positiiviseen sävyyn. Ero sinällään on jo tarpeeksi järkyttävä ja iso asia lasten käsiteltäväksi.

Vierailija
52/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroon!

Taas nähdään av-mammojen viisausprosentit!

Kuka urpo voi oikeasti alkaa syyttelemään jätettyä naista ja lasten äitiä siitä että mies on pokannut uuden??huh huh mihin järki jäi??

Vierailija
53/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta muutama kuukausi ja uusi naikkonen muuttaa taloon. Kyllä on kypsää ja aikuista. Lapsetkin on otettu niin hienosti huomioon, eivät ole vielä toipuneet erostakaan ja jo pitäisi sopeutua uusiin ihmisiin. Lähettäisin vanhalle ukolleni tulenkivenkatkuisen sähköpostin mutta pitäisin lapset tilanteen ulkopuolella. Kaiken maailman "isiä" sitä maa päällään kantaakin, vielä nykypäivänäkin!

Aivan liian aikaista esitellä uutta naista ja yritää saada lapset pitämään hänestä! Vuoden päästä vaikka voisi olla sopivaa.

Lapset varmasti järkyttyneitä erosta, nyt joutuvat pienessä mielessään ihmettelemään miten tämä uusi nainen liittyy koko kuvioon. hyh hyh mikä mies. Jos olisin ap, laittaisin aika tiukat rajat missä tilanteessa mies saisi nähdä lapsiaan!

Vierailija
54/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita paljon ja jotta he eivät tajuaisi niitä väärin on kerrottava totuus.

Yksityiskohtaisesti ei tarvitse kertoa mutta pääpiirteittäin kyllä. Sitäpaitsi kaveripiiri pitää kyllä huolen asioista joten totuus kirpaisee hetken mutta se on mielestäni suositeltavaa.

Muutama kuukausi erosta ja lasten pitäisi ottaa isin uusi lelu vastaan urhoollisesti ikään kuin kaverina! Oletteko te hulluja neuvoinenne? Mihin malliin lapset tässä tietoisesti opetetaan?

Minusta tuntuu, että täällä on näitä leluja antamassa ohjeita!

Vierailija
55/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita paljon ja jotta he eivät tajuaisi niitä väärin on kerrottava totuus.

Yksityiskohtaisesti ei tarvitse kertoa mutta pääpiirteittäin kyllä. Sitäpaitsi kaveripiiri pitää kyllä huolen asioista joten totuus kirpaisee hetken mutta se on mielestäni suositeltavaa.

Muutama kuukausi erosta ja lasten pitäisi ottaa isin uusi lelu vastaan urhoollisesti ikään kuin kaverina! Oletteko te hulluja neuvoinenne? Mihin malliin lapset tässä tietoisesti opetetaan?

Minusta tuntuu, että täällä on näitä leluja antamassa ohjeita!

Nyyyyyyyyyh!! Mee muualle itkee pelle. Sun kohdallasi ei ainakaan jää epäselväksi miksi miehesi lähti pois.

Vierailija
56/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiettyä ihmistä ei tule vastaan, niin pariskunta voi olla naimisissa kasvaneena erilleen vaikka 10 vuotta. Jos he eroavat, on syynä erillineen kasvaminen. Jos he eroavat, kun joku kiilaa väliin, on se sen hetkinen syy kolmas osapuoli.

Pakko kommentoida... juuri näin ajattelevien naisten mies "lähtee sen toisen naisen mukaan". Ei kahden väliin voi kiilata ellei sille ole sosiaalista tilausta. Jos sosiaalinen tilaus on, suhde päättyy joka tapauksessa. Mielestäni vain sellainen nainen, joka on täysin kykenemätön näkemään omia virheitään ja niiden vaikutusta parisuhteeseen, pystyy ajattelemaan näin idioottimaisesti miehen "suhteesta lähdön" syistä. Syy on tällöin aina miehessä, tai toisessa naisessa.

Vierailija
57/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatkin olla itse uusi lelunen!

Katsos kun minun avioliittoni on se alkuperäinen ja ilman lelusia kummallakaan! Eikä kyllä mitään halujakaan päästää ulkopuolisia perhe-elämäämme. Suoraan sanottuna en tykkää heistä! Tällä hetkellä ystäväpiirissäni ei ole sellaisia yhtään enkä halua vastaisuudessakaan.

Pitäkööt kaikki leluset omia pippalojaan ja kirjaa tekosistaan!

Vierailija
58/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää toiset naiset haluaa, että lapsille eron syyksi sanotaan, että vanhemmat kasvoi erilleen. Mielellään sitten myöhemmin, että isin oli pakko pettää kun äiti oli niin kamala.

Ex-vaimot sanoo, että eron syy oli se, että isi löysi uuden ja halus jättää vanhan perheensä.

Ja kun aikaa kuluu niin nämä toiset naiset/uudet vaimot alkaa pikkuhiljaa painostaa miehelle, että ei pitäisi enää yhteyttä vanhoihin lapsiin kun ne on niin rasittavia ja niistä pitäisi päästä eroon. Mies suostuu, koska pimpan saanti loppuu muuten.

Hauskaa uusperhe-elämää vain kaikille.

Vierailija
59/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että on exän syytä, että mies pettää. On pelottavaa ajatella, että miehessä olisi jotain vikaa vrt. Tauski. Helpompaa ajatella, että elämä on kisa ja minä voitin nyt tämän miehen itselleni ja ex-vaimossa on jotain vikaa ja se on huonompi.

Tämähän on päivänselvä asia.

eroon!

Taas nähdään av-mammojen viisausprosentit!

Kuka urpo voi oikeasti alkaa syyttelemään jätettyä naista ja lasten äitiä siitä että mies on pokannut uuden??huh huh mihin järki jäi??

Vierailija
60/102 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- Ei kahden väliin voi kiilata ellei sille ole sosiaalista tilausta. Jos sosiaalinen tilaus on, suhde päättyy joka tapauksessa. ---

Oletko paljonkin lukenut rakkausromaaneja? Siis joko tai, joko tai...herttinen sentään. Ei elämä sellaista ole! Kahden väliin voi kiilata aivan hyvin jos toinen ei ole varuillaan ja etenkin jos lelu käyttää sexiä hyväkseen niinkuin oletettavasti aina käyttää.

Sosiaalinen tilaus -voiiih! Kaikkien elämässä on sossutilauksia aika ajoin mutta sen ei tarvitse johtaa mihinkään. Sanoisinko, että periaatteettomille ja vilkkuvaloille se tärppi käy. Siis jotenkin moraalittomille ihmisille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi