Paljastin lapsilleni, että isän uusi tyttöystävä on eromme syy
Mies petti ja jätti minut toisen naisen takia kolme kuukautta sitten. Mies on esitellyt tämän naisen lapsillemme heti alusta lähtien kaverina. Tänään isä oli kertonut lapsillemme (9,5-vuotiaat kaksoset sekä taapero), että tämä muuttaa taloon asumaan.
Minä kuulin tästä asiasta lapsiltani ja puuskahdin "Nyt te sitten tiedätte, miksi me erosimme"....
Teinkö ihan väärin?
Kommentit (102)
No toinen nainen on sekaantunut toisten perheeseen eli ihan yhtä syyllinen
Kerroit totuuden eli teit oikein.
Miksi suojella avioliiton ja perheen rikkojaa? Miksi aina sen petetyn on aina vain rajattomasti kasvatettava sietokyvyn rajojaani? Ottakoon syylliset kerrankin vastuun teoistaan.
Ja miten ihmeessä Ap mukamas on tehnyt väärin...3kk ON TODELLA LYHYT AIKA lapsille sekä myös ap:lle. Ihan kamala mies ja ISÄ jos todella esittelee naikkosen jo nyt. SAIRASTA sanon minä.
Kertoo kyllä paljon myös tästä uudesta naisesta, on lapseton ja täys daiju kun edes kehtaa vielä naamansa näyttää lapsille.
Ap:lle paljon voimia, todella törkeää että joudut hoitamaan asian mikä kuuluisi exällesi, ja että noin pienen ajan jälkeen joudut jo tuohon, en ihmettele yhtään jos lapset ei enää isäänsä halua nähdä.
asioita paljon ja jotta he eivät tajuaisi niitä väärin on kerrottava totuus. Yksityiskohtaisesti ei tarvitse kertoa mutta pääpiirteittäin kyllä. Sitäpaitsi kaveripiiri pitää kyllä huolen asioista joten totuus kirpaisee hetken mutta se on mielestäni suositeltavaa. Muutama kuukausi erosta ja lasten pitäisi ottaa isin uusi lelu vastaan urhoollisesti ikään kuin kaverina! Oletteko te hulluja neuvoinenne? Mihin malliin lapset tässä tietoisesti opetetaan? Minusta tuntuu, että täällä on näitä leluja antamassa ohjeita!
Nyyyyyyyyyh!! Mee muualle itkee pelle. Sun kohdallasi ei ainakaan jää epäselväksi miksi miehesi lähti pois.
Toiset lähtevät varatun perheellisen matkaan.
Toiset ehdottomasti eivät, missään tilanteessa.
<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Moraali" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Moraali">http://fi.wikipedia.org/wiki/Moraali</a>
Hyvin yksinkertaista.
rakastui minuun suunnattomasti. Hän olisi halunnut jättää vaimonsa minun vuokseni. Tilanne oli silläviisiin hankala, että aloin itsekin olla sen ikäinen, että olisi ollut mies itselle hommattava jos meinasin lapsia suunnitella. Eli tämä mies olisi ollut hyvä vaihtoehto ja ihastunut olin itsekin.
Mutta tein kuitenkin päätöksen, että miehen kertoessa onnettomasta avioliitostaan, aloin kertoa hänelle naisen kantaa asioihin. En siis lähtenyt ymmärtämään ja antamaan kuvaa, että onpa paska akka ja minä olen parempi. Puhuin, että mietipä jos sillä sun vaimollasi on vaikka töissä ongelmia ja on väsynyt ja lapsetkin valvottaa yms.
Meistä ei tullut paria sitten ja mies jäi vaimonsa luokse ja ovat vieläkin yhdessä ja käsittääkseni heillä menee hyvin. Vaimo ei tiedä, kuinka hilkulla oli, että mies olisi lähtenyt matkaani. Minun ei olisi tarvinnut muuta kuin etusormea koukistaa niin meistä olisi tullut pari.
se ei kyllä ole kenenkään uuden-naisen vika, jos entinen parisuhde miehellä on ollut huono. Tai se, että rakkaus loppuu, niin tyhmyyttä se olisi siihen suhteeseen jäädä. Katkerat exät eivät ehkä sitä tajua.
Tahdosta rakastaa? Harva jaksaa tahtoa niiden vaikeuksien yli vaikka juuri siitä on kyse. Aika moni suhde pelastuisi jos olisi siihen molemminpuolista tahtoa- haettais apua sekä omaan että yhteiseen kasvuun. SE olisi myös lapsille todella tärkeää. Harva nyxä tätä tajuaa. Että jos sillä miehellä olis ollu vastuuntuntoa ja tahtoa rakastaa, se olisi voinut pelastaa sen ensimmäisen suhteensa- ei olis katkeraa exää eikä onnettomia lapsia. Ja mun kokemuksen mukaan ne lhtijät on niiin usein miehiä. Se rikki mennyt perhe kertoo paljon miehen kyvystä vaalia läheisiään. MInä en oo katkera exä.
epäonnistuneet ihmiset yrittävät rakentaa jotain valheille ja vannovat kulisseja ylläpitäen, että hyvin menee.
No, jokainen elää elämänsä miten haluaa, mutta ei tuollainen oikein elämisen arvoista elämää ole.
epäonnistuneet ihmiset yrittävät rakentaa jotain valheille ja vannovat kulisseja ylläpitäen, että hyvin menee.
No, jokainen elää elämänsä miten haluaa, mutta ei tuollainen oikein elämisen arvoista elämää ole.
Ihan yhtä onnettomia on tavisperheissäkin, ja sen lisäksi et voi yleistää kaikkia uusperheitä tuohon samaan kaavaan. Miten niin perustuu valheille? Nuo lässytykset alkavat jo olla säälittäviä :(
Juttelin tuossa taannoin erään lastenpsykologin kanssa juuri asioista, joita ei voi ja joita voi kertoa lapselle. Hänen mielipiteensä oli, että lapsen on oikeus olla asioista perillä. Tietenkin on eri asia, miten asian kertoo. Mielestäni ap teki asiassa ihan oikein. Tässä tapauksessa on isän tehtävä perustella tekojensa syyt.
Ei lapsia tule pitää valheessa. Jossain vaiheessa he kuitenkin ehkä tulevat asiasta kysymään.
Yes ja jos eivät nyt juuri kysy niin miettivät ja ajattelevat ja ehkä syyllistävät itseään. Siksi pitää kertoa sopivasti tosiasiat ja erikoisesti isän itsensä pitää kertoa miksi lähti!
ja työkavereiden uusperheitä. Kaksi tapaa on aika tyypillisiä.
1. mies/nainen rakastuu tulisesti ja lähtee toisen naisen/miehen matkaan. Kun ero on tullut ja uuden kans nussittu tarpeeksi, heillekin tulee ero ja mies kykkii sitten yksin kun vanha ei ota takaisin ja uus on lähtenyt.
2. Rakastutaan tulisesti ja erotaan ja syöksytään uuteen suhteeseen ja tehdään rakkauslapsi. Kaikki alkaa sen jälkeen mennä päin persettä, mutta ylpeys ei anna myöten ja kulisseja pidetään yllä kaksin kourin kun ei uskalleta myöntää, että tuli vähän töpättyä.
Ihan yhtä onnettomia on tavisperheissäkin, ja sen lisäksi et voi yleistää kaikkia uusperheitä tuohon samaan kaavaan. Miten niin perustuu valheille? Nuo lässytykset alkavat jo olla säälittäviä :(
---mutta jätin mieheni ensin ja sitten vasta aloin miettiä muita suhteita. Tilaisuuksia pettämiseen olisi kyllä ollut, mutta moraali ei antanut periksi. ohis, joka itsekin omasta halustaa ex ja nykyisen "se äitipuoli" tosin miehen kanssa joka oli eronnut jo muutama vuosi ennen tapaamistamme.---
Sä kuulut ihan eri kastiin! Et ole toisen lapsiperheen rikosavustaja! Tsemppiä sulle!
Toivon sydämestäni, että löydät sen ainoan oikean ihan palkaksi fiksuudestasi!! Sitäpaitsi vältyit niin monelta ongelmalta.
ja olemme kumpikin ensimäisessä avioliitossamme. Sen verran tunnen tätä vaimoa, että monesti olen siunannut, että jos en elämässäni muuta hyvää ole tehnyt, niin sen, että yritin miestä saada ymmärtämään vaimoaan ja heidän kriisiään. Heillä on hieno perhe ja 2 lasta ovat saaneet juttumme jälkeen.
Ja toiseksi se, että en ottanut miestä toiselta naiselta itselleni siksi, että biologinen kello tikitti ja pelotti, että näinkö minulle käy, että jään ikisinkuksi ja lapsettomaksi.
Toivon sydämestäni, että löydät sen ainoan oikean ihan palkaksi fiksuudestasi!! Sitäpaitsi vältyit niin monelta ongelmalta.
mutta se oli tyypillinen juttu. Olimme tunteneet toisemme aika kauan etäisesti ja sitten pikku viineissä alkoi toinen näyttää ihanalta ja siitä sänkyyn jne...
ja olemme kumpikin ensimäisessä avioliitossamme. Sen verran tunnen tätä vaimoa, että monesti olen siunannut, että jos en elämässäni muuta hyvää ole tehnyt, niin sen, että yritin miestä saada ymmärtämään vaimoaan ja heidän kriisiään. Heillä on hieno perhe ja 2 lasta ovat saaneet juttumme jälkeen.
Ja toiseksi se, että en ottanut miestä toiselta naiselta itselleni siksi, että biologinen kello tikitti ja pelotti, että näinkö minulle käy, että jään ikisinkuksi ja lapsettomaksi.Toivon sydämestäni, että löydät sen ainoan oikean ihan palkaksi fiksuudestasi!! Sitäpaitsi vältyit niin monelta ongelmalta.
Minusta oli ihan oikein. Minusta kaksinaamaisuus lapsia kohtaan on väärin. Jotkut vanhemmat salaavat lapsiltaan juuri tuollaisia isoja "aikuisten" asioita, mutta lapset elävät koko elämänsä näiden salaisuuksien ja suputuksien ympäröimänä. Kyllä ne salaisuudet tulevat muutenkin tietoon, mutta myöhemmkin saattavat järkyttää lasta/nuorta/aikuista aivan toisessa mittakaavassa kuin siinä autenttisessa tilanteessa. Nythän teidän perheenne elää tätä ikävää vaikeaa aikaa. Miksei lapsi saisi elää sitä oikeasti myös? Miksi hänelle pitäisi järjestää erilainen todellisuus, jota hän kuitenkin epäilee ja joka jonakin päivän kuitenkin sortuu. Ihmettelen ja paheksun syvästi näitä neuvoja, jossa sinun pitäisi valehdella kaikille, että tässä on tällainen nykyaikainen normaali tilanne vaan menossa äiti hoitaa kaiken ja pärjää ja osaa eikä syyllistä ketään, jotta iskä ja uusi äippä saavat kiva alun suhteellensa. Tänäpäivänä osa ihmisistä näemmä ajattelee, että kodin rikkomisessa ei ole mitään väärää, väärää on ihmetellä tätä meininkiä.
Oletko jo montako vuotta, näytkkö sormilla tädille?
En nyt jaksa tähän muuta kuin että elä vähän pidempään, niin tiedät sitten jotakin. Sitoutuminen tarkoittaa sitä, että juuri silloin kun on vaikeaa ja oikeasti tekisi mieli kääntää kokka muihin suuntiin se kirkossa sanottu side kiristyy eikä napsahda poikki. Ei kai sillä sitoutumisella helppoina aikoina mitään virkaa olekaan, mutta elämässä tulee raskaita aikoja, ylämäkiä ja muuta ikävää. Niiden läpi pitää vaan jaksaa elää yhdessä.
Lapsillesi tulee isän luona tukalat oltavat, jos jatkat samaan malliin. Isä on esitellyt naisen heille myönteiseen sävyyn ja he näkevät, että isä viihtyy naisen kanssa. Isä myös odottaa heiltä asiallista suhtautumsita naiseen, hyvin todennäköisesti toivoo lasten jopa kiintyvän häneen.
Kun sinä samaan aikaan viestität, että nainen on syyllinen ikäviin asioihin ja kaiken onnettomuuden lähde, lapset hämmentyvät. Miten isä ja äiti voivat olla tästä ihmisestä niin eri mieltä?
Lapset kiintyvät luonnostaan helposti aikuisiin, jotka kohtelevat heitä hyvin. Äitipuolella on todennäköisesti suuri intressi kohdella lapsiasi hyvin, koska hän haluaa näyttää miehelleen, että hänessä on äitiainesta ja hän tulee lasten kanssa toimeen. Näin ollen voi olettaa, että äitipuoli yrittää olla kiva.
Lapset eivät kuitenkaan uskalla kiintyä äitipuoleen ennen kuin sinä annat siihen heille luvan. Olisi lastesi hyvinvoinnin kannalta erittäin tärkeää, että antaisit sen.
Voisit sanoa esimerkiksi ihan suoraan, että äiti ei tuosta naisesta hirveästi tykkää, mutta te saatte kyllä tykätä hänestä.
terveisin äitipuoli 24/7
jos äiti mollaa isää tai kertoo isän jättäneen perheensä tyttöystävän vuoksi. Lapsi ajattelee ettei ollut tarpeeksi arvokas, kokee olleensa jotenkin syypää siihen, että isä lähti, menettää sen kaikkein tärkeimmän miehenmallinsa.
Ei pienellä lapsella ole keinoja käsitellä tällaista asiaa. Totuutta voi valottaa lapsen vastaanottokyvyn kehittyessä. On todella itsekästä äidiltä pilata lapsensa tulevaisuus sen lisäksi, että isä sen jo osin teki rikkoessaan perheen.
Minusta kaksinaamaisuus lapsia kohtaan on väärin. Jotkut vanhemmat salaavat lapsiltaan juuri tuollaisia isoja "aikuisten" asioita, mutta lapset elävät koko elämänsä näiden salaisuuksien ja suputuksien ympäröimänä.
Lasten kuuluu saada tietää syy, ennenkaikkea lapset ymmärtävät jo pieninä tosi hyvin mitä ympärillä tapahtuu. Kun omat vanhempani erosivat kun olin 5 vanha ja isämme esitteli hänen uuden "kaverinsa" olen vain tokaissut että tuotako meidän nyt pitää sanoa äidiksi. On hyvä että lasten kanssa jutellaan näistä asioista.
Miten touus voisi olla väärin?