koiraperheille asiallinen kysymys :)
miten toimitte, kun perheeseenne tulee kylään lähisukulaisia joiden joukossa on
1. erittäin allerginen koiralle, ja astmaattinen ihminen, epipenkynäkin mukana
2.ihminen , jolla puutteellinen vastustuskyky , johtue mm. syövästä ja lääkkeistä,
ei siis ole koskaan ollut koirein kanssa tekemisissä, ja pienikin koiran raapaisu voi aiheuttaa eritääin vaikeasti hoidetttavissa olevan infektion tuolle ihmiselle.
3 ihminen, joka pelkää KAIKKIA eläimiä, ei voi olla samassa huoneessa, jossa koira on vapaana
eli asutte isossa omakotitalossa, jossa useita huoneita, teillä on iso piha, jossa myös aidattu alue koirallenne, kaksi erillistä terassia
ja ilma on mitä upein :))))
koiranne on tietenkin suloinen ja kiltti, ei pure , ei raavi, on nuori koira , joten innoissaan pomppii ja nuolee kaikki tulokkaat
niin ja koska kyseessä on vieraileva sisaruksenne lapsineen, niin olette jo perehtyneet heidän sairauksiinsa erittäin hyvin vuosien varrella, eli ei tule yllätyksenä, kuten ei tule heidän vierailunsakaan :)
eli toivon ystävällisiä ja asiallisia kommentteja, kiitos :))
Kommentit (122)
ei kuulu tuollaisia ihmisiä. Siis ihan oikeasti, ymmärrän toki ettei sairaus ja allergia ole ihmisen oma vika eikä sille mitään voi. Mutta silti onneksi minun ei tarvitse miettiä tuollaisia asioita, koska se olisi äärimmäisen hankala tilanne minulle. Sanokaa sitten vaikka sekopääksi mutta ei varmaan luonto antaisi periksi minulla lukita osaa perheestä toiseen huoneeseen vieraiden ajaksi.
Jos koiralla on omalla pihalla tuttu aitaus, jossa se muutenkin viettää aikaa?
jos olen itsekin siinä pihalla, tarpeeksi lähellä aitauksensa reunaa. Muutoin tulee aidan yli. Ollaan eletty aikalailla tiiviisti yhdessä koko sen elämän ajan, eikä se ole ikinä erossa minusta.
Itsepä valitsin rodun jonka rotumääritelmässä sanotaan koiran kiintyvän omistajaansa aivan erityisen lujasti. Ja vieläpä kasvattajan mukaan koko se pentue josta koirani on, niin on ollut vielä erikoisen hyviä toteuttamaan tätä nimenomaista piirrettä.
Onneksi se ei ole minulle ongelma, eikä kelleen ystävälle tai sukulaisellekaan.
ja voin vakuuttaa, että koko suku hengähtää helpotuksesta, kun supernipo tajuaa jäädä pois.
Sille koko suvulle vaiko vain ap:lle??
joissa valitettavaa sairautta on....
ja koiran omistajan perheelle, kun ovat niin hurahtaneet koiraansa joka pian 1v,
ei kuulu tuollaisia ihmisiä. Siis ihan oikeasti, ymmärrän toki ettei sairaus ja allergia ole ihmisen oma vika eikä sille mitään voi. Mutta silti onneksi minun ei tarvitse miettiä tuollaisia asioita, koska se olisi äärimmäisen hankala tilanne minulle. Sanokaa sitten vaikka sekopääksi mutta ei varmaan luonto antaisi periksi minulla lukita osaa perheestä toiseen huoneeseen vieraiden ajaksi.
eli koira olisi voinut olla pihalla isolla terasilla muiden , osan vieraista, kanssa, terassin lisäksi siinä todella iso alue aidattuna jossa muutoinkin koira asustelee. vieraat vaivoinensa olisivat voineet olla esim sisällä keittiössä. ongelma oli ettei perhe voinut laittaa terasiin ovea kiinni, kun koiran täytyy saada kotona vapaasti kulkea ;))))))) kyseessä siis veljeni perheineen ja juhlat, jossa koko suku :))))
mutta itse olisi sitten pitänyt olla kokoajan samalla puolella kuin koira.
En ottaisi heitä kylään, koirankarvoja on aina ja joka puolella vaikka koira olisikin ulkona.
Tapaisin muualla.
Etkö koskaan matkustele (ulkomailla)? Etkö lähde vaikkapa ulos syömään? Etkö harrasta mitään (muuta kuin sitä naurettavaa "koiratanssia" tai agilitya)? Etkö käy töissä? Vai oletko se hullu, joka raahaa piskinsä työpaikalleenkin..?
Ollaan eletty aikalailla tiiviisti yhdessä koko sen elämän ajan, eikä se ole ikinä erossa minusta
ne koirat ovat sen pahempia riskejä saada pöpöjä kuin ihan normaalielämäkin ilman koiraa? Suurempi riski on että sukulaislapsi aivastaa kerran naamalle ja kohde saa siitä sitten jotain haitallista. Tai vaikka kaatuu pihalla ja saa polveen naarmun. Koiran suu on puhtaampi bakteereista kuin ihmisen suu ja normaalisti koira ei raavi naarmuja ihmiselle.
Allergia koiria kohtaan ei ole syy vältellä koiria ellei se ole todella vakava ja silloinhan sellainen henkilö ei koiraperheeseen voisi tulla vaikka koira olisikin muualla.
Ihmettelen myös sitä että jos kolme tuollaista ihmistä mahtuu samaan perheeseen niin jotain hiukan kummallista siinä on että joka sairaudesta sun muusta löydetään syitä koiravastaisuuteen.
Onko nuo nimenomaan lääkärin ohjeet? Minkä lääkärin?
Etpä niin, minulla onkin fiksu lähipiiri.
se ettei nämä sairaat ihmiset tule koiraihmisten kotiin, tarkoita sitä että muualla ei voisi tavata. Eli seuraelämästä se ei ole pois. En siis ymmärrä miksi väkisin tehdä vierailua joka on noin vaikeaa.
ei varmaan oikein hahmotakaan mitään. Otan osaa.Pysy kotona.
Kiitos tästäkin perjantaikivasta. Ja ap, on siellä tullut asiallisiakin vastauksia.
Etkö koskaan matkustele (ulkomailla)? Etkö lähde vaikkapa ulos syömään? Etkö harrasta mitään (muuta kuin sitä naurettavaa "koiratanssia" tai agilitya)? Etkö käy töissä? Vai oletko se hullu, joka raahaa piskinsä työpaikalleenkin..?
Ollaan eletty aikalailla tiiviisti yhdessä koko sen elämän ajan, eikä se ole ikinä erossa minusta
Ja myös minulla on sellainen hullu työkaverina jolla on koira mukana ja sellainen hullu pomona jolla on koira mukana. Näin ainakin oli kun olin töissä, nyt olen kotiäiti taas.
Koiran kanssa voi matkustella ulkomailla, koiranäyttelyissä. Meidän tyttö on kehien prinsessa. ;)
Harrastan juoksua, koiran kanssa, pyöräilyä, koiran kanssa, koiranäyttelyissä käyntiä, harrastan myös käsitöitä, koira makaa jaloissani kuten nytkin. Shoppailu on ainoa harrastukseni jossa koira ei ole mukana, sekin on harventunut koiran jälkeen. Ulkona syömässä saatan joskus harvoin käydä, mutta en ole kauaa. Kaikilla ystävillänikin on koira.
eli koira olisi voinut olla pihalla isolla terasilla muiden , osan vieraista, kanssa, terassin lisäksi siinä todella iso alue aidattuna jossa muutoinkin koira asustelee.
vieraat vaivoinensa olisivat voineet olla esim sisällä keittiössä.
ongelma oli ettei perhe voinut laittaa terasiin ovea kiinni, kun koiran täytyy saada kotona vapaasti kulkea ;)))))))kyseessä siis veljeni perheineen
ja juhlat, jossa koko suku :))))
Veljen vaimo tai veljesi taitaa olla ihan idioottimoukkia tai ehkä ne tosiaan haluavat katkaista välit teihin. Jos järkkää juhlat johon on tulossa noinkin monta sukulaista jotka ei voi olla koiran lähellä, niin normaali ihminen laittaa sen koiran aitaukseen. Eikä mussuta jostain koiran kodista. Tsiisus, koira on yksivuotias?? Se on KOIRA! Ei mikään sisko tai lapsi.
Ja että oikein "kehien prinsessa"... Voi anna mun kaikki kestää. Mitä aiot tehdä, kun koira kuolee?
Ja anna kun arvaan: työkaverisi ja pomosi ovat lapsettomia naisia, kuten sinäkin.
I feel sorry for you :-(
Ap ei mielestäni kertonut yhtään ainoaa OIKEAA tapausta.
Se koira-allerginen kun ei missään tapauksessa voi sinne tulla, oli koira missä tahansa.
Muu on kaikki keksittyä soopaa.
Mulla on mennyt välit ystävään sen takia kun sillä on idiootti mies!
Ollaan allergisia ja niillä on kissa, mutta silti ennen vierailtiin puolin ja toisin. Ei enää, vittu kun pitikin ottaa sellainen idiootti ukoksi, ei sinne voi todellakaan mennä lapsien kanssa eikä huvita mennä edes yksin. Ja se perkele raahaa sitä luuseria mukaansakin joka paikkaan!!
JOku helveitin allergia on pikkujuttu tähän verrattuna!!
eli koira olisi voinut olla pihalla isolla terasilla muiden , osan vieraista, kanssa, terassin lisäksi siinä todella iso alue aidattuna jossa muutoinkin koira asustelee. vieraat vaivoinensa olisivat voineet olla esim sisällä keittiössä. ongelma oli ettei perhe voinut laittaa terasiin ovea kiinni, kun koiran täytyy saada kotona vapaasti kulkea ;))))))) kyseessä siis veljeni perheineen ja juhlat, jossa koko suku :))))
Veljen vaimo tai veljesi taitaa olla ihan idioottimoukkia tai ehkä ne tosiaan haluavat katkaista välit teihin. Jos järkkää juhlat johon on tulossa noinkin monta sukulaista jotka ei voi olla koiran lähellä, niin normaali ihminen laittaa sen koiran aitaukseen. Eikä mussuta jostain koiran kodista. Tsiisus, koira on yksivuotias?? Se on KOIRA! Ei mikään sisko tai lapsi.
tai koira on pehmentänyt heidän aivonsa ;)
ap
nyt täytyy poistua tunniksi
Ja myös minulla on sellainen hullu työkaverina jolla on koira mukana ja sellainen hullu pomona jolla on koira mukana. Näin ainakin oli kun olin töissä, nyt olen kotiäiti taas.
Koiran kanssa voi matkustella ulkomailla, koiranäyttelyissä. Meidän tyttö on kehien prinsessa. ;)
Harrastan juoksua, koiran kanssa, pyöräilyä, koiran kanssa, koiranäyttelyissä käyntiä, harrastan myös käsitöitä, koira makaa jaloissani kuten nytkin. Shoppailu on ainoa harrastukseni jossa koira ei ole mukana, sekin on harventunut koiran jälkeen. Ulkona syömässä saatan joskus harvoin käydä, mutta en ole kauaa. Kaikilla ystävillänikin on koira.
siihen se johtaa nyt, että loppu kesällä juhlat jää väliin :((((
ap