Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koiraperheille asiallinen kysymys :)

Vierailija
10.06.2011 |

miten toimitte, kun perheeseenne tulee kylään lähisukulaisia joiden joukossa on

1. erittäin allerginen koiralle, ja astmaattinen ihminen, epipenkynäkin mukana

2.ihminen , jolla puutteellinen vastustuskyky , johtue mm. syövästä ja lääkkeistä,

ei siis ole koskaan ollut koirein kanssa tekemisissä, ja pienikin koiran raapaisu voi aiheuttaa eritääin vaikeasti hoidetttavissa olevan infektion tuolle ihmiselle.

3 ihminen, joka pelkää KAIKKIA eläimiä, ei voi olla samassa huoneessa, jossa koira on vapaana

eli asutte isossa omakotitalossa, jossa useita huoneita, teillä on iso piha, jossa myös aidattu alue koirallenne, kaksi erillistä terassia

ja ilma on mitä upein :))))

koiranne on tietenkin suloinen ja kiltti, ei pure , ei raavi, on nuori koira , joten innoissaan pomppii ja nuolee kaikki tulokkaat

niin ja koska kyseessä on vieraileva sisaruksenne lapsineen, niin olette jo perehtyneet heidän sairauksiinsa erittäin hyvin vuosien varrella, eli ei tule yllätyksenä, kuten ei tule heidän vierailunsakaan :)

eli toivon ystävällisiä ja asiallisia kommentteja, kiitos :))

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän koira on muutenkin kyllä tottunut olemaan ulkona, ja rotunsa puolesta melkein viihtyykin siellä paremmin. :) Valitettaasti kuitenkin asumme kerrostalossa, joten koira menee tällaisten virailuiden ajaksi toiseen huoneeseen. Tulemme esim. hyvin toimeen mieheni veljen perheen kanssa, mutta veljen poika pelkää kuollakseen koiria. HAluamme heidän käyvä meillä, ja siksi tuo koira on sitten noiden vierailuiden ajan toisessa huoneessa. POjalla onneksi on tuo pelko helpottamaan päin, kiitos meidän koiran, kun isänsä on aktiivisesti koiramme kautta yrittänyt auttaa poikaa pääsemään pelostaan. :)

Vierailija
22/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirat saa vapaasti temmeltää, hyppiä vieraita päin (se niistä juhlavaatteista), nuolla, tunkea syliin yms. Jotkut ihmiset eivät pidä koirista, saattavat jopa pelätä, tällaiselle ihmiselle ei anneta arvoa.

Ja sitten niitä koiria hyysätään, silitetään yms ja samoilla käsillä tehdään ruokaa ja tarjoillaan vieraille. Se että omistaja on saanut hyvän vastustuskyvyn, ei tarkoita sitä, että satunnainen vieras sen saisi, vaan saa pelätä mitä lie vatsatautia. Eikä auta, vaikka omia käsiään pesisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ihmettelevät miksi joku niin allerginen tai pelokas on tulossa teille kylään??

Ehkä he haluavat tavata teitä? ehkä te olette heille läheisiä?

Voisitte muuten ystävällisesti kertoa näille ihmisille että ihmettelette kovasti miksi haluavat tulla kylään. Saisivat tietää etteivät ole tervetulleita ja voisivat näin unohtaa teidät kokonaan.

Vierailija
24/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no me emme ole vierailleet miehen veljen ja hänen perheensä luona enää vuosiin. Mies allerginen kissoille (heillä kissoja+koira) ja minä koirille. Koira varsinkin on aina mukana, vaikka olisi vain pihalla kesällä. Näemmekin heitä enää muutaman kerran vuodessa. (Oma lukunsa on toki jouluriidat jolloin kaikki nämä elukat pitäisi ottaa anoppilaan päiväksi seuraksi.)

Vierailija
25/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen että siirtyy elämään ihan ihkaomassa steriilissä ansarissa.

Vierailija
26/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- siis myös mieleltään, ei vain iältään aikuinen - voi kyllä työstää pelkojaan. Eikä ruveta määräämään niiden perusteella muidenkin elämästä.

Onko se "muiden elämästä määräilemistä" jos laitat koirasi sitä pahoin pelkäävän vieraan tieltä tunniksi toiseen huoneeseen tai ulos? Minun mielestäni se on vieraanvaraisuutta. Samalla tavalla ostan hylamaitoa jos tiedän että sitä tarvitseva ihminen tulee meille kylään, enkä ajattele että sieltä se laktoosi-intolerantikko tulee taas määräilemään minkälaista kahvimaitoa meillä pitää olla.

Vierailija
27/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustuskyky on sytostaateilla mennyt pois ,

eli mikä tahansa pöpö voi herkästi laukaista infektion, joka tietenkin voi olla vaikeasti hoidettavissa

Vierailija
28/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siten kuten tuossa alussa selitettiin: Pienikin koiran raapaisu olisi tälle syöpäpotilaalle vaarallinen.

Vierailija
29/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirat saa vapaasti temmeltää, hyppiä vieraita päin (se niistä juhlavaatteista), nuolla, tunkea syliin yms. Jotkut ihmiset eivät pidä koirista, saattavat jopa pelätä, tällaiselle ihmiselle ei anneta arvoa. Ja sitten niitä koiria hyysätään, silitetään yms ja samoilla käsillä tehdään ruokaa ja tarjoillaan vieraille. Se että omistaja on saanut hyvän vastustuskyvyn, ei tarkoita sitä, että satunnainen vieras sen saisi, vaan saa pelätä mitä lie vatsatautia. Eikä auta, vaikka omia käsiään pesisi.

Vierailija
30/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulenpa että kukaan mainitsemistasi ihmistyypeistä ei meille tulisi tai tyhmiähän ovat jos tulevat. Erikseen voidaan sopia että koira pidetään LYHYEN vierailun aikana toisessa huoneessa tai ulkona mutta pääsääntöisesti jokainen huolehtii ja pyytää mahdollisia erityisjärjestelyjä ennen vierailua eikä oleta että kohdellaan kuin kuningatarta. Koira on perheenjäsen eikä ole reilua että joku pitkittää vierailua joka aiheuttaa haittaa perheenjäsenille. Meillä koira ei kyllä nuole vieraiden kasvoja tai juurikaan hypi. Sellaiselle joka pelkää koiria en soisi mitään erityiskohtelua koska se täytyy jokaisen ihan henkilökohtaisesti hoitaa ja välttely vain pahentaa pelkoa. Tiedän itse käärmekammoisena (en aiemmin suostunut koskettamaan leikkikäärmettä tai edes käärmeen kuvaa lehdessä) että pelko on kamalaa mutta se vain on pakko kohdata. Siinä asiassa auttaisin mielelläni ja ymmärtäen.

Vierailija
31/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ja anoppini ovat sairastaneet kumpikin syövän kahdesti, eikä se estänyt heitä olemasta koiran lähellä. Päinvastoin, antoi kuulemma iloa ja elinvoimaa.

Vierailija
32/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa tapauksissa kestitsisin vieraat ulkona. Jossa koiratkin toki olisivat, mutta eivät varmaan aiheuta haittaa ulkona. otain muuta.

Mitenkäs se syöpäpotilas, jolle pienikin koiran raapaisu on vaarallinen? Meilläkin on kaksi koiraa mutta osaan kyllä laittaa ne "sivuun" tietyissä tilanteissa. Hyvänen aika, ei se koira siitä kärsi vaikka sen tilaa välillä rajoitettaisiinkin.

Ei ne tee sellaista. Kissoilta sitä voi odottaa jos menee niitä kiusaamaan mutta jos pysyy poissa sisältä jossa kissat ovat niin ongelmaa ei pitäisi olla. Eivät minun koirani raavi ketään. Ja tuollaisen ihmisen kai muutenkin kuuluisi olla sairaalassa koska voihan se raapaista vaikka tuolin selkänojaan itsensä...

Vierailija
33/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no me emme ole vierailleet miehen veljen ja hänen perheensä luona enää vuosiin. Mies allerginen kissoille (heillä kissoja+koira) ja minä koirille. Koira varsinkin on aina mukana, vaikka olisi vain pihalla kesällä. Näemmekin heitä enää muutaman kerran vuodessa. (Oma lukunsa on toki jouluriidat jolloin kaikki nämä elukat pitäisi ottaa anoppilaan päiväksi seuraksi.)

ja toi et koirat pitää raahata jopa sukujuhliin, niin ei voi edes sinne yhdessä mennä..

Vierailija
34/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden elämän määräilemistä, jos omien pelkojen t takia hyppyyttää muita.

Laktoosi-intoleranssille ei voi itse mitään, typerille peloille voi.

Vierailija
35/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- siis myös mieleltään, ei vain iältään aikuinen - voi kyllä työstää pelkojaan. Eikä ruveta määräämään niiden perusteella muidenkin elämästä.

määrää teidän elämästä?? Etkö tunne sanaa vieraanvaraisuus? Sitä paitsi itsekin tuollaisessa tilanteessa rupeet määräilemään muiden elämää, jos kerran näin ajatellaan.

Aivan varmasti ihminen joka pelkää koiria, on työstänyt pelkoaan. Ehkä hänellä on prosessi kesken? Ehkä mistään ei ole ollut apua? Koskaan ei kannattaisi vähätellä toisten pelkoja eikä alkaa terapeutuksi ilman ammatitaitoa.

Et muuten vastannut, sinäkö et pelkää mitään?

Vierailija
36/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ja anoppini ovat sairastaneet kumpikin syövän kahdesti, eikä se estänyt heitä olemasta koiran lähellä. Päinvastoin, antoi kuulemma iloa ja elinvoimaa.

Vierailija
37/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käydään vain harvoin erään kaverin luona koska hänellä on kissa ja meidän esikoisen on kissoille allerginen. Zyrtekin avulla voi olla vähän aikaa siellä mutta vaan vähän aikaa. Ei meidän ystävyys ole mennyt sen takia, nähdään usein meillä tai sitten mä vierailen siellä ilman esikoista. Ei se että kaveri laittaisi kissan toiseen huoneeseen kuitenkaan mitään auta, onhan sitä kissapölyä tai mitä lie kuitenkin siellä vaikka kuinka siivoisi.

Mun mielestä on kohtuutonta mennä kylään vaatimuksien kanssa, en minä ainakaan koe että mulla olisi mitään oikeutta määrätä miten isäntäperheen kotona asiat järkätään kun minä olen sinne menossa kylään.

Vierailija
38/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa tapauksissa kestitsisin vieraat ulkona. Jossa koiratkin toki olisivat, mutta eivät varmaan aiheuta haittaa ulkona. otain muuta.

Mitenkäs se syöpäpotilas, jolle pienikin koiran raapaisu on vaarallinen? Meilläkin on kaksi koiraa mutta osaan kyllä laittaa ne "sivuun" tietyissä tilanteissa. Hyvänen aika, ei se koira siitä kärsi vaikka sen tilaa välillä rajoitettaisiinkin.

Ei ne tee sellaista. Kissoilta sitä voi odottaa jos menee niitä kiusaamaan mutta jos pysyy poissa sisältä jossa kissat ovat niin ongelmaa ei pitäisi olla. Eivät minun koirani raavi ketään. Ja tuollaisen ihmisen kai muutenkin kuuluisi olla sairaalassa koska voihan se raapaista vaikka tuolin selkänojaan itsensä...

Lapsi voi riehaantua juoksemaan, koira voi innostua tästä ja hypätä vasten. Tämä ihan vain esimerkkinä. Ei asioiden tarvitse olla niin mustavalkoisia. Jos potilas on sen verran kunnossa että pystyy jo olemaan pois sairaalasta, mutta häntä olisi vielä hieman suojeltava ylimääräisiltä pöpöiltä.

Ihan pakko vielä ihmetellä kuinka itsekkäitä ihmisiä voikaan olla :(

Vierailija
39/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden elämän määräilemistä, jos omien pelkojen t takia hyppyyttää muita.

Laktoosi-intoleranssille ei voi itse mitään, typerille peloille voi.

Eno oikeasti voi ymmärtää ihmisiä, jotka laittaa koiran ihmisten edelle... En tiedä mitä se sitten on, mutta normaalia ei ainakaan.

Vierailija
40/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettää hyppyyttää meitä. Typerästä, itsekkäästä syystä.

En minä alkanut terapeutiksi. Sanoin vain että "grow up". Ei kiinnosta, miten kukin siihen pääsee. Edellytän aikuisilta muutenkin aikuista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi