Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koiraperheille asiallinen kysymys :)

Vierailija
10.06.2011 |

miten toimitte, kun perheeseenne tulee kylään lähisukulaisia joiden joukossa on

1. erittäin allerginen koiralle, ja astmaattinen ihminen, epipenkynäkin mukana

2.ihminen , jolla puutteellinen vastustuskyky , johtue mm. syövästä ja lääkkeistä,

ei siis ole koskaan ollut koirein kanssa tekemisissä, ja pienikin koiran raapaisu voi aiheuttaa eritääin vaikeasti hoidetttavissa olevan infektion tuolle ihmiselle.

3 ihminen, joka pelkää KAIKKIA eläimiä, ei voi olla samassa huoneessa, jossa koira on vapaana

eli asutte isossa omakotitalossa, jossa useita huoneita, teillä on iso piha, jossa myös aidattu alue koirallenne, kaksi erillistä terassia

ja ilma on mitä upein :))))

koiranne on tietenkin suloinen ja kiltti, ei pure , ei raavi, on nuori koira , joten innoissaan pomppii ja nuolee kaikki tulokkaat

niin ja koska kyseessä on vieraileva sisaruksenne lapsineen, niin olette jo perehtyneet heidän sairauksiinsa erittäin hyvin vuosien varrella, eli ei tule yllätyksenä, kuten ei tule heidän vierailunsakaan :)

eli toivon ystävällisiä ja asiallisia kommentteja, kiitos :))

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi koiralle tarha ulkona niin pistäisin sen sinne tuossa tilanteessa.

Nykyisessä kerrostalokolmiossani sen sijaan toivoisin, että ko vieraat jättäisivät kyläilyn välistä. Tämä kun tosiaan on mun koti (ja tuon koiran koti)eikä täällä ole paikkaa minne koiran voisi eristää.

Tosin taas jos olisin itse tuollaiset vieraat luokseni kutsunut, niin varmaan toimittaisin koiran jonnekin hoitoon. Ero taitaa nyt olla lähinnä siinä, että ovat vieraat toivottuja vai pakkopullaa.

Vierailija
122/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen se, joka aiemmin totesi, että talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan (jos käyvät...). Toimii muuten toisinkin päin. Minä en ota lemmikkejäni mukaan kyläillessäni - en edes luvan saatuani. Enkä edes pidä kyläilevistä lemmikeistä ylipäätään. Meillä esim. on yksi sukulainen, jonka (isokokoinen) koira on _joka_ paikassa mukana ja nousee myös kyläpaikoissa sohville röhnöttämään jne. Eikä tämä ihminen tajua tilanteessa mitään kummallista tai paheksuttavaa. Eli vaikka lemmikkini ovat minulle tärkeitä ja meidän kotimme pyörii pitkälti niiden ympärillä, en odota muilta samaa vaan kunnioitan heidän valintojaan. Odotan heiltä vastavuoroisesti samaa. Ei pitäisi olla ongelma?

että ellei koko porukka ole tervetullut niin sitten ei mennä ollenkaan kylään. Niin minä teen. Eli toki kunnioitan jos ihmiset eivät halua koiriani vieraikseen, silloin en siihen taloon vierailulle mene. Tai jos haluavat rajata että koirat pääsevät vain tiettyyn osaan heidän taloaan niin minä olen myös sitten sillä rajatulla alueella.

Tästä on muutaman kerran tullut ihmettelyjä, varsinkin siis siitä että kun on etukäteen kysytty minulta että onko ok että koirat ovat esim. vain jossain tietyssä huoneessa ja olen sanonut että toki se sopii ja sitten olen itse ollut myös vaan koira-alueella. Ei se minulle ongelma ole, ja toki talossa talon tavalla.

Oma sukuni ei ole koskaan kyseenalaistanut sitä että koirani vierailevat mukanani, he tuntevat minut ja sellainen olen ollut pikkutytöstä lähtien, mutta miehen suvun puolella on aiheuttanut vähän loukkaantumisia kun on kielletty koirien vierailu ja lopputuloksena ainoa joka on vierailulle lähtenyt on mies yksin. Mutta sekin on minulle ok, kunnioitan tietysti sitä ettei koiria kaikkiin talouksiin haluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi