Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koiraperheille asiallinen kysymys :)

Vierailija
10.06.2011 |

miten toimitte, kun perheeseenne tulee kylään lähisukulaisia joiden joukossa on

1. erittäin allerginen koiralle, ja astmaattinen ihminen, epipenkynäkin mukana

2.ihminen , jolla puutteellinen vastustuskyky , johtue mm. syövästä ja lääkkeistä,

ei siis ole koskaan ollut koirein kanssa tekemisissä, ja pienikin koiran raapaisu voi aiheuttaa eritääin vaikeasti hoidetttavissa olevan infektion tuolle ihmiselle.

3 ihminen, joka pelkää KAIKKIA eläimiä, ei voi olla samassa huoneessa, jossa koira on vapaana

eli asutte isossa omakotitalossa, jossa useita huoneita, teillä on iso piha, jossa myös aidattu alue koirallenne, kaksi erillistä terassia

ja ilma on mitä upein :))))

koiranne on tietenkin suloinen ja kiltti, ei pure , ei raavi, on nuori koira , joten innoissaan pomppii ja nuolee kaikki tulokkaat

niin ja koska kyseessä on vieraileva sisaruksenne lapsineen, niin olette jo perehtyneet heidän sairauksiinsa erittäin hyvin vuosien varrella, eli ei tule yllätyksenä, kuten ei tule heidän vierailunsakaan :)

eli toivon ystävällisiä ja asiallisia kommentteja, kiitos :))

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ja anoppini ovat sairastaneet kumpikin syövän kahdesti, eikä se estänyt heitä olemasta koiran lähellä. Päinvastoin, antoi kuulemma iloa ja elinvoimaa.

Syöpää suvussa on ollut ja on - ja ollut koiria omasta takaa ja kyläilty on.

JOS on niin totaalisesti vastutuskyky pois, niin ihmettelen ylipäätään, miten tällainen potilas "kyläilee" - siskoltani kun oli vastutuskyky tässä samaisessa tilaanteessa totaalisesti pois, niin hän oli erityksessä sairaalassa....

Vierailija
42/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ihmettelevät miksi joku niin allerginen tai pelokas on tulossa teille kylään?? Ehkä he haluavat tavata teitä? ehkä te olette heille läheisiä? Voisitte muuten ystävällisesti kertoa näille ihmisille että ihmettelette kovasti miksi haluavat tulla kylään. Saisivat tietää etteivät ole tervetulleita ja voisivat näin unohtaa teidät kokonaan.

edes juhlissa ei voi koiraa tunniksi laittaa toiseen tilaan, ja tilaa kun omakotitalossa on, ettei komeroon tarvitse lukita...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käydään vain harvoin erään kaverin luona koska hänellä on kissa ja meidän esikoisen on kissoille allerginen. Zyrtekin avulla voi olla vähän aikaa siellä mutta vaan vähän aikaa. Ei meidän ystävyys ole mennyt sen takia, nähdään usein meillä tai sitten mä vierailen siellä ilman esikoista. Ei se että kaveri laittaisi kissan toiseen huoneeseen kuitenkaan mitään auta, onhan sitä kissapölyä tai mitä lie kuitenkin siellä vaikka kuinka siivoisi.

Mun mielestä on kohtuutonta mennä kylään vaatimuksien kanssa, en minä ainakaan koe että mulla olisi mitään oikeutta määrätä miten isäntäperheen kotona asiat järkätään kun minä olen sinne menossa kylään.

niin en minäkään näe mitään järkeä vierailussa.

Mutta oikeasti läheiset ihmiset ratkovat yhdessä tällaiset ongelmat ja järkkäävät niin että vierailut puolin ja toisin onnistuvat.

Vierailija
44/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paha kissa-allergia. Minusta tämä on meidän perheen handicap, joka sitten aiheuttaa sen, että me joustamme, eivät muut.

Emme käy talouksissa, joissa on kissoja. Jos haluan muistaa kissan emäntää/isäntää, lähetän esimerkiksi kukkia tms.

Tai sovin tapaamisen jonnekin muualle ja tarjoan esimerkiksi lounaan tms.

Ei tulisi mieleenkään vaatia jotain kissankarvasaneerausta tai erikoistoimia lapseni takia!

Vierailija
45/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettää hyppyyttää meitä. Typerästä, itsekkäästä syystä. En minä alkanut terapeutiksi. Sanoin vain että "grow up". Ei kiinnosta, miten kukin siihen pääsee. Edellytän aikuisilta muutenkin aikuista käytöstä.

Olisipa kamalaa tulla teille vierailulle, joutuisin ehkä "hyppyyttämään" sinua kahvinkeittoon. Apua, kuinka kauheaa.

Vierailija
46/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ja anoppini ovat sairastaneet kumpikin syövän kahdesti, eikä se estänyt heitä olemasta koiran lähellä. Päinvastoin, antoi kuulemma iloa ja elinvoimaa.

Syöpää suvussa on ollut ja on - ja ollut koiria omasta takaa ja kyläilty on. JOS on niin totaalisesti vastutuskyky pois, niin ihmettelen ylipäätään, miten tällainen potilas "kyläilee" - siskoltani kun oli vastutuskyky tässä samaisessa tilaanteessa totaalisesti pois, niin hän oli erityksessä sairaalassa....

jo enne sairastumistaan, mutta kun ei ole ollut!

ja on kuitenkin siinä vaiheessa et juhliin pääsisi, mut ei halua riskiä ottaa..

veriarvot matalat kuitenkin ja kaikki sairaudet tarttuu...

Vierailija
47/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käydään vain harvoin erään kaverin luona koska hänellä on kissa ja meidän esikoisen on kissoille allerginen. Zyrtekin avulla voi olla vähän aikaa siellä mutta vaan vähän aikaa. Ei meidän ystävyys ole mennyt sen takia, nähdään usein meillä tai sitten mä vierailen siellä ilman esikoista. Ei se että kaveri laittaisi kissan toiseen huoneeseen kuitenkaan mitään auta, onhan sitä kissapölyä tai mitä lie kuitenkin siellä vaikka kuinka siivoisi.

Mun mielestä on kohtuutonta mennä kylään vaatimuksien kanssa, en minä ainakaan koe että mulla olisi mitään oikeutta määrätä miten isäntäperheen kotona asiat järkätään kun minä olen sinne menossa kylään.

niin en minäkään näe mitään järkeä vierailussa.

Mutta oikeasti läheiset ihmiset ratkovat yhdessä tällaiset ongelmat ja järkkäävät niin että vierailut puolin ja toisin onnistuvat.

ja asia ei ole ongelma. Toki se olisi sitä jos mä niin haluaisin tehdä, mutta asiat voi tosiaan järkätä niin että ongelmaa ei ole. Ystävä pysyy vaikka sillä on kissa ja mun lapsella allergia. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
48/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huh, onneksi et ole minun tuttavani."

Vierailija
49/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku koira oikein PERHEENJÄSEN, jota ei voi laittaa toiseen huoneeseen, ettei vaan tule "paha mieli"... Aivan järkyttävää.

Ja tiedoksi vaan, että itselläni on 32-vuotisen elämäni ajan ollut lähes koko ajan jokin lemmikkieläin. Tällä hetkellä iso koira 10. vuotta.

Vierailija
50/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paha kissa-allergia. Minusta tämä on meidän perheen handicap, joka sitten aiheuttaa sen, että me joustamme, eivät muut. Emme käy talouksissa, joissa on kissoja. Jos haluan muistaa kissan emäntää/isäntää, lähetän esimerkiksi kukkia tms. Tai sovin tapaamisen jonnekin muualle ja tarjoan esimerkiksi lounaan tms. Ei tulisi mieleenkään vaatia jotain kissankarvasaneerausta tai erikoistoimia lapseni takia!

eli et näe siskoa/veljeä ja muita ???

kuin kahvilassa, kaikki sukujuhlat jäät paitsi???

kissa on pahin ja toki vaikea saada pois allergeeneja

toki antihistamiinit auttaa, kun ottaa ne ennen vierailua, näin itse teemmemutta entä muut kohdat ???

ap

Vierailija
51/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta ei niinkään väliä; se uskoo kyllä ja pysyy tarvittaessa sivummalla/voi olla pihassa. Mutta sisäkissoja ei voi minnekään laittaa vieraiden "tieltä" pois - ja raapaumakin syntyy todennäköisemmin kissan kuin koiran tekemänä. ;)

Toki jos tuollainen henkilö porukassa olisi ja hän oman arvionsa mukaan voisi kyläilyn ajan itse oleskella ulkona/terassilla niin teretulemast vaan.

Kyllä se vaan niin on, että talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan. Meidän elämäntapamme on lemmikit.

Vierailija
52/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu tuollaisia ihmisiä. Siis ihan oikeasti, ymmärrän toki ettei sairaus ja allergia ole ihmisen oma vika eikä sille mitään voi. Mutta silti onneksi minun ei tarvitse miettiä tuollaisia asioita, koska se olisi äärimmäisen hankala tilanne minulle. Sanokaa sitten vaikka sekopääksi mutta ei varmaan luonto antaisi periksi minulla lukita osaa perheestä toiseen huoneeseen vieraiden ajaksi.

Vierailija
53/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu tuollaisia ihmisiä. Siis ihan oikeasti, ymmärrän toki ettei sairaus ja allergia ole ihmisen oma vika eikä sille mitään voi. Mutta silti onneksi minun ei tarvitse miettiä tuollaisia asioita, koska se olisi äärimmäisen hankala tilanne minulle. Sanokaa sitten vaikka sekopääksi mutta ei varmaan luonto antaisi periksi minulla lukita osaa perheestä toiseen huoneeseen vieraiden ajaksi.

Jos koiralla on omalla pihalla tuttu aitaus, jossa se muutenkin viettää aikaa?

Vierailija
54/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pelkään koiria. Ei auta vaikka kuinka olen "siedättynyt" kun lähisukulaisella on koira jota tapaan usein. En yhtään luota koiriin, en edes tähän joka periaatteessa on osoittautunut luotettavaksi, enkä edes pidä niistä ja niitten hajusta. Pystyn kyllä olemaan samassa huoneessa jne. mutta enpä juuri kyläile sellaisissa paikoissa missä on koiria joita en tunne. Harmittavasti en ole allerginen, mutta jos olisin saisin taatusti enemmän sympatiaa asialle.

Vierailija
55/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein käsitin, niin kyse on sinun perheestäsi jossa näitä sairauksia on. Älkää menkö juhliin lainkaan, teillä on siihen varsin hyvät syyt, ja tuo sukulaisperhe osoittaa vain oman moukkamaisuutensa jos tuollaisesta loukkaantuu.

Vierailija
56/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hakee täältä nyt myötätuntoa. Sinäkö olet se friikki koirakammoinen itse? Vai jätitkö lapsesi kasvattamatta?

Miten se infektioarka sitten ylipäätään voi liikkua? Jos kyse on lapsesta, niin kyllä tuhat kertaa todennäköisempää on saada naarmu esimerkiksi kaatuessa. Tai kesällä infektio hyttysenpistosta.

Vierailija
57/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti olen todellakin täysjärkisempi kuin tuollaiset koiria palvovat hullut.

Vierailija
58/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koira olisi voinut olla pihalla isolla terasilla muiden , osan vieraista, kanssa, terassin lisäksi siinä todella iso alue aidattuna jossa muutoinkin koira asustelee.

vieraat vaivoinensa olisivat voineet olla esim sisällä keittiössä.

ongelma oli ettei perhe voinut laittaa terasiin ovea kiinni, kun koiran täytyy saada kotona vapaasti kulkea ;)))))))

kyseessä siis veljeni perheineen

ja juhlat, jossa koko suku :))))

Vierailija
59/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo sukulaisperhe loukkaantuu jos ap:n perhe ei tule juhliin.

Miten voit kirjoittaa tuntemattomalle ihmiselle tuollaista tekstiä:

Sinäkö olet se friikki koirakammoinen itse? Vai jätitkö lapsesi kasvattamatta?

Vierailija
60/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille koko suvulle vaiko vain ap:lle??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän