Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koiraperheille asiallinen kysymys :)

Vierailija
10.06.2011 |

miten toimitte, kun perheeseenne tulee kylään lähisukulaisia joiden joukossa on

1. erittäin allerginen koiralle, ja astmaattinen ihminen, epipenkynäkin mukana

2.ihminen , jolla puutteellinen vastustuskyky , johtue mm. syövästä ja lääkkeistä,

ei siis ole koskaan ollut koirein kanssa tekemisissä, ja pienikin koiran raapaisu voi aiheuttaa eritääin vaikeasti hoidetttavissa olevan infektion tuolle ihmiselle.

3 ihminen, joka pelkää KAIKKIA eläimiä, ei voi olla samassa huoneessa, jossa koira on vapaana

eli asutte isossa omakotitalossa, jossa useita huoneita, teillä on iso piha, jossa myös aidattu alue koirallenne, kaksi erillistä terassia

ja ilma on mitä upein :))))

koiranne on tietenkin suloinen ja kiltti, ei pure , ei raavi, on nuori koira , joten innoissaan pomppii ja nuolee kaikki tulokkaat

niin ja koska kyseessä on vieraileva sisaruksenne lapsineen, niin olette jo perehtyneet heidän sairauksiinsa erittäin hyvin vuosien varrella, eli ei tule yllätyksenä, kuten ei tule heidän vierailunsakaan :)

eli toivon ystävällisiä ja asiallisia kommentteja, kiitos :))

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästäkin perjantaikivasta. Ja ap, on siellä tullut asiallisiakin vastauksia.

Vierailija
82/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että oikein "kehien prinsessa"... Voi anna mun kaikki kestää. Mitä aiot tehdä, kun koira kuolee? Ja anna kun arvaan: työkaverisi ja pomosi ovat lapsettomia naisia, kuten sinäkin. I feel sorry for you :-(

yksi lapsi, ja lisää tulossa. Miten voisin olla lapseton nainen kun juuri sanoin olevani kotiäitinä! Työkaverini on lapseton nainen, mutta pomolla on kaksi lasta ja hän on mies, ikää lähes 40v. En tosin tiedä miten se asiaan liittyy?

Tiedän että koirat kuolevat aiemmin kuin ihmiset. Ei tämä koira ole ainoa eläimeni, ei myöskään ensimmäinen eikä viimeinen. Kun se kuolee, suren. Mutta onneksi se on vielä nuori.

Kyllä koiranäyttelyt ovat harrastus siinä missä muutkin harrastukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule ikinä ymmärtämään että joillakin elukat menee ihmisten edelle.

Jos kyse on satunnaisesta vierailusta, niin kyllä läheisten ihmisten takia sen huushollin siivoaa ja eläimen laittaa ulos vierailun ajaksi.

Tietysti jos vierailut olisivat joka viikkoisia, niin ehkä sitten itsekin alkaisin pohtia jaksanko aina puunata paikat. Kissan voisin pihalle laittaakin, mutta itse en varmasti jaksaisi pitää huushollia "karvavapaana".

Sukujuhlat ovat sellaiset että kyllähän sinne täytyy sen allergikonkin tai koiran pelkääjän päästä. Tai jos ei voi sen vertaa järjestää asioita, niin voisi sitten kyllä olla rehti ja sanoa suoraan ettei teitä tänne haluta.

Vierailija
84/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei mielestäni kertonut yhtään ainoaa OIKEAA tapausta.

Se koira-allerginen kun ei missään tapauksessa voi sinne tulla, oli koira missä tahansa.

Muu on kaikki keksittyä soopaa.

Vierailija
85/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti koira-allerginen ei voi mennä koirahuusholliin, vaikka siellä kuinka siivottaisiin ja koira pantaisiin terassille.

Muu on ihan soopaa.

Vierailija
86/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun koiraihmiset alkavat olla kaikessa kaameudessaan suorastaan huvittavia :D

Vierailija
87/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti koira-allerginen ei voi mennä koirahuusholliin, vaikka siellä kuinka siivottaisiin ja koira pantaisiin terassille.

Muu on ihan soopaa.

Miten voit sanoa ett "muu on ihan soopaa"? Mihin perustat väitteesi?

Vierailija
88/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen sairaus muka estää nimenomaan koiran läsnäolon, muttei aiheuta ylihysteeristä pelkoa kaatumista tai mitään muutakaan todennäköisempää ja tavallisempaa vammaa kohtaan.

Paljon todennäköisemmin se infektio tulee esimerkiksi hyttysenpistosta, kynnen nirhaumasta tms. tai kaupan ostoskärryn kahvasta tai bussissa vierustoverin aivastuksesta.

Ja "koirapelko" on vain yhtä suurta soopaa kuin tuo edelläolevakin.

Koko muu suku juhli siellä iloiten. Ja sekös ap:ta nyt jurppii.

Vierailija
89/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne eivät voi tulla sisään koirataloon vaikka se koira kuinka vietäisiin pois ja imuroitaisiin ja putsattaisiin ja puunattaisiin. Siellä on silti joka paikassa varmaan kuukauden verran koiranhilsettä ja bakteereita, jotka voi aiheuttaa ykkösesimerkiknkaltaiselle ihmiselle anafylaktisen shokin ja se kakkosesimerkkihän ei ylipäätään varmaan mielellään kyläisekään ihmisten joukossa, jos sen imuuunijärjestelmä on syöpähoitojen takia down. Näiden takia ei tarvitse eikä kannata tehdä mitään, koska mitään ei oikeasti ole tehtävissä. Tavatkaa jossain, missä olosuhteet on järjestettävissä heille sopiviksi.

Tuon kolmostapauksen kohdalla taas minusta on ihan selvä, että koira voidaan laittaa toiseen tilaan siksi aikaan kun hän on kylässä - eihän se voi olla pitkä aika.

Vierailija
90/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti mä en rupea elämään kenenkään toisen perheen ehdoilla. Minä olen koiran hankkinut meidän perheeseen välittämättä onko meidän sukulaisissa allergisia tai joku tuttava allerginen, mulle ihan sama tuleeko kylään vai ei. Pihalla voi koira olla mutta ovia en rupea sulkemaan edes meidän koiran edestä. Ja jos totta puhun niin kyllä mä tiedän ja tunnen ihmisiä joiden edelle meidän koira menee ihan kybällä. Mulle sama vaikka heiltä henki lähtisi mä en pidä heistä, suorastaan inhoan heitä joten kyllä! koirani on arvokkaampi kuin eräät tuntemani ihmiset ja tuntemattomista en välitä paskaakaan. Oma perhe ja sen hyvin vointi on tärkein.

Vierailija
91/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti mä en rupea elämään kenenkään toisen perheen ehdoilla. Minä olen koiran hankkinut meidän perheeseen välittämättä onko meidän sukulaisissa allergisia tai joku tuttava allerginen, mulle ihan sama tuleeko kylään vai ei. Pihalla voi koira olla mutta ovia en rupea sulkemaan edes meidän koiran edestä. Ja jos totta puhun niin kyllä mä tiedän ja tunnen ihmisiä joiden edelle meidän koira menee ihan kybällä. Mulle sama vaikka heiltä henki lähtisi mä en pidä heistä, suorastaan inhoan heitä joten kyllä! koirani on arvokkaampi kuin eräät tuntemani ihmiset ja tuntemattomista en välitä paskaakaan. Oma perhe ja sen hyvin vointi on tärkein.

Harva uskaltaa ääneen sanoa, ja harvassa seurassa itsekään uskaltaa ääneen sanoa että todellakin koira on monia ihmisiä tärkeämpi!

Vierailija
92/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että harvinaisen ärsyttävä koiraihminen :)Itse sukurakkaana en voisi kuvitellakaan hylkiväni sukulaisiani koiran takia. Mutta kun elämä pyörii koiran ympärillä, niin ymmärtäähän sen ettei siinä yhtään sukulaiset kiinnosta.

Vierailija
93/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide:

- Siivoan aina, ennen kuin allergisia ihmisiä tulee kylään. Imuroin, pesen lattiat. Jos kovin allerginen, eihän se mitään auta, mutta onneksi ystäväni osaavat ostaa apteekista lääkkeitä. Meillä on "koiraton" vierashuone allergisille yövieraille. Koira menee mahdollisuuksien mukaan vierailun ajaksi hoitoon.

- Jos joku pelkää koiraa, laitan sen toiseen huoneeseen. Jos meillä olisi aitaus pihalle, sinne tietysti. Kenenkään ei tarvitse kyläillä meillä pelossa.

- Jos joku sanoo, että hänellä on vakava sairaus minkä vuoksi ei halua olla samassa tilassa koiran kanssa, voin hyvin pistää koiran siksi aikaa toiseen huoneeseen tai muualle hoitoon. Oli se mielestäni totta tai ei. Tuskin tällaiset vieraat meille usein tulevat.

Nyt vain kuulostaa siltä, että ap:n tilanteessa tää leukemia on tekosyy haukkua veljen perhettä. Parempi pysyä pois väkijoukoista jos saa helposti infektioita, tuo koiran raapaisusta sairastuminen on kyllä niin kummallista tarinaa että alta pois.

Noista ainoa oikea syy on pelko, enkä ihan ymmärrä noita joiden mielestä pelkotiloja voi vähätellä. Etkö sä nyt ap vaan voi sanoa veljellesi, että pelkäät heidän koiraa ja toivot, että se olisi aidattuna vierailunne ajan?

Tai sitten jätät vaan menemättä jos tosissaan teidän pitäisi varoa ylimääräisiä pöpöjä...

Vierailija
94/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden tyttö pelkäsi ihan hysteerisesti koiria. Alkuun istui vaan isänsä sylissä ja huusi jos näkikin koiran. Syytä koirapelkoon ei tiedetty. Vanhemma eivät pelkää koiria ja tyttöä ei ollut koira ikinä purrut tai mitään.

Eihän sitä koko viikonloppua voi koiraa pitää poissa silmistä ja tytön vanhemmat eivät todellakaan vaatineet koiran sulkemista toiseen huoneeseen.

Lopputulos oli se että kun he meiltä viikolopun jälkeen lähti kotiin niin tyttö ei pelännyt enää ollenkaan, oli mitä parhain kaveri koiran kanssa.

Mä oon miettinyt että mitä jos oltaisiin toimittu toisin, olisiko tyttö vieläkin koiranpelkoinen? hyvin paljon mahdollista kai?

Vierailija
95/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun koiraihmiset alkavat olla kaikessa kaameudessaan suorastaan huvittavia :D

Silti aika surullista luettavaa, muta valitettavan monella koiraihmisellä näyttää noin menevän. Samalla hämärtyy kaikki muukin peruskäytöstavoista ja tositen huomioon ottamisesta lähtien. Sitten vielä väitetään lemmikkien kasvattavan empatiakykyä, huh huh! Mitä omanapaisempi ihminen, sitä useampi lemmikki...

Vierailija
96/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti aika surullista luettavaa, muta valitettavan monella koiraihmisellä näyttää noin menevän. Samalla hämärtyy kaikki muukin peruskäytöstavoista ja tositen huomioon ottamisesta lähtien. Sitten vielä väitetään lemmikkien kasvattavan empatiakykyä, huh huh! Mitä omanapaisempi ihminen, sitä useampi lemmikki...

Toki sä voit uskotella niin jos parempi mieli tekee. Mutta tosiasia on että ihan samanlaisia epäempaattisia omaan napaan tuijottajia löytyy myös ihmisistä joilla ei lemmikkejä ole.

Vierailija
97/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. tapaus ei voi tietenkään vierailla koiraperheessä, koska allergeeneja ei muutamallakaan siivouksella saa kodista kokonaan pois,

2. ja 3. tapauksissa laittaisin koiran vierailun ajaksi aitaukseen tai toiseen huoneeseen. Ei ainakaan meidän koirallemme olisi mikään ongelma.

Vierailija
98/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. en usko, että noin allergisen kannattaa tulla paikalle, koska kissanhilse on niin mikroskooppista, että sitä on listojen alla ym ja kestää vuosia ennekö se on poistunut asunnosta

2. jos henkilö itse uskaltaisi tulla paikalle, niin laittaisin kissat nykyisessä asunnossa parvekkeelle tai saunaan, jottei olisi mikään naarmu mahdollista

3. laittaisin kissat saunaan tai parvekkeelle. Tosin ihmettelen, että eläimiä pelkäävä ihminen meille haluaisi tulla..

Vierailija
99/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koirallinen ihminen, ja ajattelin kirjoittaa oman asiallisen mielipiteeni kun täällä tämä keskustelu on mennyt varsin rumaksi.

Ymmärtääkseni kylään on tulossa enemmänkin porukkaa ap:n tapauksessa. Jos minun luo olisi tulossa (paljon) ihmisiä, voisin hyvin laittaa koirani aitaukseen tai hihnaan ulos, missä se on näköetäisyydellä, mutta ei jaloissa pyörimässä. En laittaisi koiraani yksin huoneeseen koska se ei ole tottunut olemaan eristyksissä suljetun oven takana muuten kuin illalla nukkumassa. Sulkeminen yksin huoneeseen olisi koiran näkövinkkelistä rangaistus jos sen sinne tyrkkäisin samalla kun koko talo on täynnä touhua. Mielestäni se saisi riittää vieraille että koira on sellaisessa paikassa missä heidän ei tarvitse sitä lähestyä, vaikka se olisikin näkyvillä, siis pihalle hihnassa tai aitauksessa.

Ihmettelin tässä ap:n tapauksessa tuota allergista ihmistä. Kuinka niin pahasti allerginen ihminen voi edes tulla kyläilemään sisätiloihin koiralliseen asuntoon? Ei kämppää voi siivota niin hyvin etteikö siellä olisi allergeeneja silti ilmassa. Jos juhlat eivät ole täysin pihajuhlat niin itse jäisin allergisena pois juhlista.

Syöpäpotilaan kohdalla olen samaa mieltä kuin muutama muu, eli eikös ole todennäköisempää että potilas saa infektion aivan muista jutuista kuin koirasta, jotka eivät todellakaan raavi ihmisiä ellei kyseessä ole rajut leikit tms. Mutta jos nyt on pakko pitää koira erossa potilaasta niin eiköhän se riitä että se koira on siinä hihnassa/aitauksessa.

Myös sille koirapelkoiselle varmasti riittäisi se, että koira on paikassa missä ei pääse kosketuksiin koirapelkoisen kanssa, vaikka olisikin näköetäisyydellä. Jos ei riitä niin sitten ei auta kuin kestää tilanne.

Eli siis loppukaneettina sanoisin että mielestäni tälle ap:n perheellä tulisi riittää se, että koira on aitauksessa/hihnassa, eli ei pyöri jaloissa, mutta koko kämppää ei aleta desinfioimaan allergisen vuoksi eikä koiraa suljeta yksin eristyksiin. Minusta tässä on tarpeeksi kompromissia molemmille osapuolille.

Vierailija
100/122 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen se, joka aiemmin totesi, että talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan (jos käyvät...).

Toimii muuten toisinkin päin. Minä en ota lemmikkejäni mukaan kyläillessäni - en edes luvan saatuani.

Enkä edes pidä kyläilevistä lemmikeistä ylipäätään. Meillä esim. on yksi sukulainen, jonka (isokokoinen) koira on _joka_ paikassa mukana ja nousee myös kyläpaikoissa sohville röhnöttämään jne. Eikä tämä ihminen tajua tilanteessa mitään kummallista tai paheksuttavaa.

Eli vaikka lemmikkini ovat minulle tärkeitä ja meidän kotimme pyörii pitkälti niiden ympärillä, en odota muilta samaa vaan kunnioitan heidän valintojaan. Odotan heiltä vastavuoroisesti samaa.

Ei pitäisi olla ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi