Arvostelkaa MEIDÄN häät!
Juhla alkaa perjantaina klo 19 tunnelmallisessa pienessä ravintolassa, joka on siis varattu meidän seuruetta varten puoleen yöhön saakka. Vieraita on kutsuttu 40 eli vain läheisimmät ystävämme ja heidän kumppaninsa. Ravintolassa on pöytiintarjoilu. Juhla aloitetaan kuohuviinimaljalla.
Alkupaloina on parsaa ja korvasienikastiketta, pääruokana joko paistettua kuhaa ja fenkolirisottoa tai kevätkääryleitä ja rucolavinegrettiä, jälkiruokana minttu-raparperipaistos ja vaniljavaahto. Vieraille tarjotaan alkumaljan lisäksi kaksi kaatoa viiniä (tai vaihtoehtoisesti olutta) sekä kahvin kanssa avec. Tämän lisäksi vieraat voivat itse ostaa ravintolan baarista lisää juotavaa.
Hääleikkejä ei ole. Puheen pitävät mieheni ja mahdollisesti bestman. Ilta kuluu ruoan ja seurustelun merkeissä. Juhlat ovat luonnollisestikin lapsettomat. Sulhanen on pukeutunut tummaan pukuun ja minulla on tätä tyyliä oleva mekko:
http://images.jcrew.com/erez4/cache/images_onFigure_86_86454_86454_NA64…
Ja sitten se hinta: 4000 euroa.
Mielipiteitä?
Kommentit (124)
Parsa on minusta huono valinta. Jos otan palankin parsaa, minulla alkaa alapäässä haisemaan palaneelta autonrenkaalta. Ja sitten haistan muutkin, joilla on tuo ominaisuus. Parsassa osa ihmisistä alkaa haisemaan, ja osa ei, ja osa ihmisistä haistaa sen ja osa ei.
Kait noita kevätkääryleitä yrittäisin närppiä.
Tuo mekko on ihan ok, jos sinulle sopiva.
Onko kakkua kanssa?
Minä yrittäisin jotain spesiaalia siihen sovittaa, että ne olisivat selkeästi teidän häät, eikä vain pelkkä illanvietto.
ja niitä voisi olla n. 3 kpl. Musiikkia ja/tai tanssia on myös aina mukavissa juhlissa.
Muuten kuullostaa ihan tyylikkäältä. Ehkä siis jopa liiankin tyylikkäältä.
ja toivottavasti vieraat osaavat viihdyttää itseään sitten ruuan jälkeen. Olen aika kaikkiruokainen, mutta kumpikaan pääruokavaihtoehto ei uppoaisi. En voi sietää fenkolia enkä rucolaa. Rucola on lisäksi sellainen muotirehu, sitä tungetaan ihan joka paikkaan.
Mekkosi on kiva ja kesäinen.
Onko musiikkia, bändi? tanssia vai mitä teette ruuan jälkeen?
Ei bändiä. Seurusteellaan, juodaan, skoolaillaan, nauretaan ja rupatellaan. Aivan kuten missä tahansa muissakin juhlissa! Eikä siellä ravintolassa tarvitse väen vängällä olla puoleen yöhön, jos homma tuntuu olevan paketissa vaikka jo kymmenen jälkeen. Mutta kaveripiirin tuntien tiedän, että he viihtyvät vallan mainiosti toistensa seurassa ja varmasti juttua riittää. Eri asia perinteisissä häissä, joissa on mukana paljon toisilleen vieraita ihmisiä.AP
kyllä erittäin tylsältä, jos ei ole musiikkia, tanssia ja viiniäkin saa häiden piikkin pari lasia (enkä tarkoita, että kännit pitäisi kaikkien vetää, mutta NOLOA säännöstely). Ja ap pyysi arvostelua, mutta silti ei oikein osaa ottaa sitä vastaan...
mutta ruoka. Miksi ei mitään lihaa? Kalalle kun on moni allerginen(tai ei oikeasti vain tykkää) niin kevätkääryleet ovat aika huono juttu.. Ja kyllä, olen syönyt niitä ns. kunnon kevätkääryleitä ja ei ne kyllä niin kummoisia ole.
Alkuruokaan myös toinen vaihtoehto olisi hyvä. Parsa kun varsinkin tuntuu olevan todella kahtia jakava ruoka, kuten myös sienet.
Kuulostaa kivalta, mutta jos mitaan muuta ohjelmaa ei ole jarjestetty (vain jutustelua, eika bandiakaan ole), niin tarjoaisin ehdottomasti enemman viinia/olutta, varsinkin kun vieraita ei tuon enempaa ole, ja sanot etta ovat lahimpia ystavianne (tama tekisi tilaisuudeta heille paljon mukavamman).
Alkupala jaisi minultakin syomatta (sienet yokottaa).
Sitten, kun ohjelmaa ei ole, itketään ohjelman perään. :D
tuskin tässäkään morsiamenryöstöjä tai tuolileikkejä kaivataan, vaan jotain muuta kuin istuskelua ja jutustelua (sitähän nyt tapahtuu ihan missä vaan ilman juhliakin), eli mielestäni puutoksena ainakin kunnon musiikki (ja halutessaan tanssiminen).
Just minun suosikkimakuja. Hääleikkien puuttuminen on vain plussaa. :D
esimerkiksi kylmä sosekeitto.
Juomista sen verran, että jokainen voi tosiaan ostaa itse lisää niin paljon kuin sielu sieltää ja maksa polttaa :D
AP
mutta ruoka. Miksi ei mitään lihaa? Kalalle kun on moni allerginen(tai ei oikeasti vain tykkää) niin kevätkääryleet ovat aika huono juttu.. Ja kyllä, olen syönyt niitä ns. kunnon kevätkääryleitä ja ei ne kyllä niin kummoisia ole.
Alkuruokaan myös toinen vaihtoehto olisi hyvä. Parsa kun varsinkin tuntuu olevan todella kahtia jakava ruoka, kuten myös sienet.
Jos mulle tarjotaan illallinen ystävien avioliiton kunniaksi, niin mä en odota että siellä tarjotaan mun lempiruokia. Syön vaikka sitten sitä voileipäkakkua ja pastasalaattia, jos se on "päivänsankarien" mielestä herkkua ja juhlaruokaa.
Ap miehineen tuntee vieraansa, joten eiköhän tuo menyy uppoa. Kala sopii oikein hyvin pääruuaksi kesällä.
Ihan mukavan, joskin hieman kohokohdattoman tuntuista, mutta jos hillitty tyyli sopii hääparille, sopii se juhliinkin.
Viiniä voisi olla tarjolla koko illan, muutoin osa saattaa siemailla jäävettä sen jälkeen, kun hääparin tarjoamat juomat on nautittu. Tai sitten jotain tyylikästä mietoa boolia sivupöydälle?
Ap miehineen tuntee vieraansa, joten eiköhän tuo menyy uppoa. Kala sopii oikein hyvin pääruuaksi kesällä.
ystävät valittu, jos kaikilla neljälläktmmenellä on sama ruokamaku ja halu vain istuskella.
Kaikki ovat ns. meidänhenkisiä eli kolmekymppisiä kaupunkilaisia, jotka käyvät paljon ulkona syömässä ja ovat varmasti tottuneet eksoottisiin makuihin kuten sieniin ja rukolaan :D Ja oikeasti, jos vielä lisäämme sosekeiton alkupalavaihtoehdoksi, niin mistä löytyy ihminen joka ei syö kasviskeittoa ja kasvisrullia?! Eihän tällaisten juhlien tarkoitus ole tarjota kaikille heidän lempiruokaansa, se on mahdotonta. Mutta uskoisin että kuka tahansa aikuinen ihminen pystyy kyllä nielemään kasvisruokaakin, vaikka kotona mieluummin veteleekin kassleria ja HKn sinistä. Jota ystävämme eivät muuten juurikaan tee...
Ja kuten sanottu, ei siellä tarvitse vain istuskella vaan vieraat voivat kierrellä ravitolassa, istua baarin sohvilla tai ulkona terassilla! Tai lähteä kotiin heti illallisen jälkeen. Porukassa on aivan varmasti mukana myös sellaisia, jotka haluavat jäädä nauttimaan seurasta iltamyöhälle saakkka.
AP
ruoka herkulliselta ja pukukin on kaunis.
Jätä näiden junttihäihin tottuneiden urputus omaan arvoonsa. Juhlat ovat varmasti oikein onnistuneet.
Hyvää ruokaa, hyvää seuraa, rentoa jutustelua & yhdessäoloa. Nauttikaa!
tosi, tosi kaunis ja häätkin ovat oikein kivasti suunniteltu aikuisille.
Olen tehnyt nuoruudessa keikkaa tarjoilijana ja kyllä, jos tarjoaa vain 2 kaatoa se on se pakollinen.
1 alku- ja yks pääruuan kanssa. Ymmärrän ettei ole avointa baaria ja yleensä 2 kaatoa riittää, mutta oikeesti, ex-ammattilaisen vinkki ottakaa se kolmas.
Te itse tunnette vieraanne parhaiten, mä itse henk koht tykkään niin paljon lihasta, ihmettelen aina juhlissa jos ei ole lihaa. Tosin kala on kesäisempi ruoka. Me oltiin mieheni kanssa kerran Ausseissa häissä joissa grillattiin takapihalla. Sen jälkeen mieheni aina häissä muistelee sitä. Jos tunnette vieraanne ja tiedätte ettei ole mitään meat-lovereita, silloin ok.
Mä henk koht inhoan minttua ja raparperi on niin sellainen halpisraaka-aine, samoin se sun ehkä tuleva sosekeitto = EI.
Muistan kun kerran mut oli kutsuttu Radissoniin syömään 5 ruokalajin illallisen ja lopuksi oli ihanaa paistosta jossa oli minttukastiketta niin paljon ettei sitä saanut kaavittua edes pois. Minttu on NIIN voimakas mielipidejakaja. Sitä vois vähän lisää miettiä.
Mun tuttavalla oli häissä esiintymässä taikuri. Piti n 20 min ohjelma ja se oli tosi kiva, muuten häät samantyyliset kuin teillä. Toinen otti tälläisen stand up koomikon, jolta kiellettiin kaksimieliset jutut ja niitähän sitten viljeli koko ajan. Ei saanut esiintymispalkkiota vaikka uhkasi viedä sen käräjille. Ei myöskään keskeyttänyt puhetta vaikka kaaso sitä vinkkaili ja lopulta bestman otti mikin pois. Ylilyöntejä sillä saralla voi tulla.
Muuten toivotan oikein hauskoja juhlia ja tervetuloa rouva-maailmaan !
Uskon, että juhlista tulee oikein mukavat ja meidän näköiset!
AP
olisivat aika pitkälle "unelmahäät" minulle, siis vieraan roolissa (ja miksei morsiamenkin). Menu kuulostaa herkulliselta! Onnea morsiamelle!
kivoilta vaikka tykkäänkin myös ns. perinteisistä häistä. Ainoastaan näin kala-allergikkona olisin hieman pettynyt pääruokaan.
Hääpuku on kerrassaan ihana.
Onnea häiden johdosta! :)
Emme suosi lihan tehotuotantoa. Lammasta tai riistaa mietimme lihavaihtoehdoksi hetken, mutta sitten totesimme että yksinkertaisempaa on valita kotimainen kala ja sitten tuo pakollinen kasvisvaihtoehto.
AP