Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostelkaa MEIDÄN häät!

Vierailija
10.06.2011 |

Juhla alkaa perjantaina klo 19 tunnelmallisessa pienessä ravintolassa, joka on siis varattu meidän seuruetta varten puoleen yöhön saakka. Vieraita on kutsuttu 40 eli vain läheisimmät ystävämme ja heidän kumppaninsa. Ravintolassa on pöytiintarjoilu. Juhla aloitetaan kuohuviinimaljalla.

Alkupaloina on parsaa ja korvasienikastiketta, pääruokana joko paistettua kuhaa ja fenkolirisottoa tai kevätkääryleitä ja rucolavinegrettiä, jälkiruokana minttu-raparperipaistos ja vaniljavaahto. Vieraille tarjotaan alkumaljan lisäksi kaksi kaatoa viiniä (tai vaihtoehtoisesti olutta) sekä kahvin kanssa avec. Tämän lisäksi vieraat voivat itse ostaa ravintolan baarista lisää juotavaa.

Hääleikkejä ei ole. Puheen pitävät mieheni ja mahdollisesti bestman. Ilta kuluu ruoan ja seurustelun merkeissä. Juhlat ovat luonnollisestikin lapsettomat. Sulhanen on pukeutunut tummaan pukuun ja minulla on tätä tyyliä oleva mekko:

http://images.jcrew.com/erez4/cache/images_onFigure_86_86454_86454_NA64…

Ja sitten se hinta: 4000 euroa.

Mielipiteitä?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naisten mieleen, mutta ainakin mun ukko nyrpisti nokkaansa. Uskon että muitakin miehiä voisi liharuoka kiinnostaa.

Oltiin talvella vähän vastaavissa häissä, ihan kivaa oli, vaikka mielummin sitä juomaa olisi ottanut useamman kaadon. Ko häissä vain alkumalja+ 2 kaatoa viiniä. Loput sai itse ostaa baarista.

Vierailija
122/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naisten mieleen, mutta ainakin mun ukko nyrpisti nokkaansa. Uskon että muitakin miehiä voisi liharuoka kiinnostaa.

Kala ei kelpaa ja kasvisruoka nyt ei varsinkaan kelpaa eikä varsinkaan miehille. :D Onneksi oma mieheni on jo sen verran kauan sitten noussut kahdella jalalla kävelemään, että pystyy myös 100% kasvisruokaa syömään ilman että tarvii kitistä.

Työkaveri on kans tällainen kesämies. "No mää en syö sitä ja sit mää en syö tätä ja sitä mää en syö tuotakaan..." Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi yksi ateria pystyä syömään ilman itkua vaikka ei olisikaan juuri oma lempiruoka.

Tunnen syvää myötähäpeää ruoasta kitisijöitä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla vieraana ehdottomasti! Vihaan perinteisiä häitä ohjelmanumeroineen, jäykkiä puheita, ruokailua, josta salaatit loppuvat aina kesken, kermakakkuhökötystä, joka maistuu vaan kermalle, liian kovaa soittavaa bändiä, että ei voi vierustoverinkaan kanssa jutella, noloja humppabiisejä, liikaa alkoholia naukkailevia vanhoja setiä ja sitä noloa alkoholistitätiä, joka löytyy joka häistä ja joka keikkuu ympäriinsä kaatumassa...

Ruokavaihtoehdotkin olivat houkuttelevia. En syö ravintoloissa usein, joten nautin aina, kun pääsen. Kuhavaihtoehto olisi luonteva minulle mutta minusta taas tuo kevätkääryle kuulosti kiehtovalta. Ja upea, kesäinen jälkiruoka! Korvasienet eivät ole suosikkisieniäni, mutta sopivat niin hyvin suomalaiseen kesään (anoppi tekee koko kesän korvasienikeittoa, joten jo useamman vuoden olen tehnyt niin, että en syö korvasieniä missään muualla).

Erityisen tyytyväinen olen alkoholitarjoiluihin. Minulle nuo riittäisivät mainiosti koko illaksi. En pidä alkoholilla läträämisestä, se on mautonta ja niin suomalaista hamstrata, kun ilmaiseksi saa... Juon harvoin kahta lasia viiniä enempää aterialla, mutta luulen, että tuon menun kanssa uppoaisi se toinenkin hienosti. Alkumalja varmaan saattaisi säästyä minulta jopa jälkiruokaan asti... Jos iltaa istuttaisiin pidempäänkin, saattaisin jopa ehkä jonkin lasillisen itsekin ostaa, mutta mikään välttämättömyys se ei olisi onnistuneelle illalle.

Miehelleni sen sijaan tuo alkoholitarjoilu olisi pettymys. Hän ei ole sellainen makunautiskelija kuin minä, ja on juuri tuollainen ruokarajoitteinen vinkuja, kuten täälläkin muutama on ollut: ei syö lainkaan kalaa eikä pidä kovati sienistäkään. Onneksi pitää kasvisruoista ja rucolasta erityisen paljon ja jälkiruokakin on yksi hänen herkuistaan. Sen lisäksi hän omistaa pankkikortin, jolla voi tilata sitä alkoholia mielin määrin.

Puku oli aivan ihana. Tyylikäs, kesäinen ja myös juhlava.

Tahtoisin niiiin päästä mukaan!

Vierailija
124/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustamusiikista sen verran, että olin tässä taannoin tyylikkäissä häissä, joissa erityisen ylellistä fiilistä loi elävä pianomusiikki taustalla. Olisiko se teidän porukalle luontevaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi