Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostelkaa MEIDÄN häät!

Vierailija
10.06.2011 |

Juhla alkaa perjantaina klo 19 tunnelmallisessa pienessä ravintolassa, joka on siis varattu meidän seuruetta varten puoleen yöhön saakka. Vieraita on kutsuttu 40 eli vain läheisimmät ystävämme ja heidän kumppaninsa. Ravintolassa on pöytiintarjoilu. Juhla aloitetaan kuohuviinimaljalla.

Alkupaloina on parsaa ja korvasienikastiketta, pääruokana joko paistettua kuhaa ja fenkolirisottoa tai kevätkääryleitä ja rucolavinegrettiä, jälkiruokana minttu-raparperipaistos ja vaniljavaahto. Vieraille tarjotaan alkumaljan lisäksi kaksi kaatoa viiniä (tai vaihtoehtoisesti olutta) sekä kahvin kanssa avec. Tämän lisäksi vieraat voivat itse ostaa ravintolan baarista lisää juotavaa.

Hääleikkejä ei ole. Puheen pitävät mieheni ja mahdollisesti bestman. Ilta kuluu ruoan ja seurustelun merkeissä. Juhlat ovat luonnollisestikin lapsettomat. Sulhanen on pukeutunut tummaan pukuun ja minulla on tätä tyyliä oleva mekko:

http://images.jcrew.com/erez4/cache/images_onFigure_86_86454_86454_NA64…

Ja sitten se hinta: 4000 euroa.

Mielipiteitä?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät? Missä se vihkiminen on vai oletteko jo etukäteen karanneet vihille ja juhlat nyt jälkikäteen ystäville?

Ihan ok ruoat ja typerien leikkien pois jäänti ei minua haittaisi. Mutta jotain ohjelmaa voisi olla puheiden lisäksi, ettei olla vain syömässä samassa ravintolassa, vaan tuntuisi juhlalta.

Vierailija
22/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tiedät vieraiden ruokatottumukset,mutta perus tientallaajalle kuten minä, varma valinta olisi joku liha,peruna,salaatti tarjottava..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalalle moni on allerginen ja jos sen korvaavana ruokana on kevätkääryleet, niin outo valita korvaavaksi ruuaksi.

Kyseessä on siis ihan korkean tason ravintola ja tuo kevätkääryle nyt vain on nimi kasvisannokselle, jossa on kotimaisia tuoreita vihanneksia rulalla. Ei niitä upporasvassa paistettuja kinukkikääryleitä, jos niin luulit :D

AP

Vierailija
24/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tällaista tylsää hetkeä ei tulisi. Ravintolassa on pöydät joilla tuolit, ruokailu ja kahvit taas aiheuttavat sen, että istutaan "omilla paikoilla" ja keskustelua syntyy vain oman pöytäseurueen kesken.

Eli siellä saa liikkua ja kuljeskella muissakin kuin omissa pöydissä. Vapaata seurustelua ja jutustelua, kuten missä tahansa juhlissa, valmistujaisissa, synttäreillä jne. Jotenkin tuntuu, että kun juhlan etuliitteenä on sana HÄÄT, niin suomalaiset olettavat että heitä viihdytetään koko ilta mitä ihmeellisimmillä esityksillä. Eivätkä osaa siis olla normaalisti, kuten missä tahansa muissa juhlissa. AP

Mutta olen ollut tuon tyyppisissä häissä ja niissä vaan kävi kuten kerroin.

Vierailija
25/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta illalliselta. Sinuna kuitenkin miettisin, mikä tekee juhlasta juuri teidän näköiset. Jos ei ole mitään ohjelmaa, pelkkää seurustelua ja ruokaa, niin muistaako kukaan vuoden päästä koko häitä? Ovat vaan illanistujaiset muiden joukossa.

Tietysti jos ette kaipaa mitään sen erikoisempaa kuin vaan mukavan illan rakkaiden kanssa niin sittenhän tuo on hyvä suunnitelma. Ruoat ovat mielestäni oikein hyvät ja juhlalliset, miksi lie muut niitä viitsivät haukkua... ovat kai tottuneet syömään sitä karjalanpaistia vaan häissä. ;)

Vierailija
26/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät? Missä se vihkiminen on vai oletteko jo etukäteen karanneet vihille ja juhlat nyt jälkikäteen ystäville?

Ihan ok ruoat ja typerien leikkien pois jäänti ei minua haittaisi. Mutta jotain ohjelmaa voisi olla puheiden lisäksi, ettei olla vain syömässä samassa ravintolassa, vaan tuntuisi juhlalta.

Eli pelkät juhlat järjestetään jälkikäteen. Mielestäni se, että paikalla on paljon ystäviä, hyvää ruokaa ja juomaa on jo juhlavaa. En oikein kaipaa tansseja tai valokuvashowta lapsuudestamme.

AP

Vierailija
27/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta illalliselta. Sinuna kuitenkin miettisin, mikä tekee juhlasta juuri teidän näköiset. Jos ei ole mitään ohjelmaa, pelkkää seurustelua ja ruokaa, niin muistaako kukaan vuoden päästä koko häitä? Ovat vaan illanistujaiset muiden joukossa.

Tietysti jos ette kaipaa mitään sen erikoisempaa kuin vaan mukavan illan rakkaiden kanssa niin sittenhän tuo on hyvä suunnitelma. Ruoat ovat mielestäni oikein hyvät ja juhlalliset, miksi lie muut niitä viitsivät haukkua... ovat kai tottuneet syömään sitä karjalanpaistia vaan häissä. ;)

Tarkoituksena ei ole järjestää mitään vuosisadan hääjuhlia, joita kaikki ihastelevat vielä jälkikäteenkin. Ja kyllä minä ainakin muistan vielä yhden ystäväni valmistujaiset, jotka järjestettiin vastaavalla tavalla ravintolassa ystäväporukalle. Sen sijaan en enää muista kaikkia niitä perinteisiä seuraintalohäitä, joissa olen vuosien varrella ollut. Ne mössääntyvät mielessä yhdeksi harmaaksi - vai pitäisikö sanoa vaaleanpunaiseksi - massaksi.

AP

Vierailija
28/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kuulostaa kaikki hyvältä,

paitsi jollei ole edes sitä musiikkia...

Vierailija
29/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkupala koskemattomaksi. En vain voi sietää sieniä saati parsaa. Pääruokana kuha ja risotto ok, mut ei mitään riemuhuutoja. Ja jälkkäri samoin.

Muuten tykkään häiden rungosta Itsekin voisin mennä naimisiin noin, maistraattipiipahduksen päätteeksi. Tosin esim. musiikkia tms. viihdykettä voisi lisätä.

Vierailija
30/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkien niiden seurantalo-seuraleikki-häiden jälkeen, joissa olen viime vuosina ravannut, tuo olisi aivan ihanaa vaihtelua! Intiimit ja tyylikkäät, aikuiset häät. Ja olen eri mieltä siitä, että viiniä pitäisi olla koko ajan tarjolla. Tuossahan on alkumaljat, ruokajuomat ja avecit; eli juuri ruokajuomat tyylillä; ne, jotka haluavat juoda enemmän (itsekin varmaan haluaisin), voivat aikuisina ihmisinä varmasti ostaa baarista itselleen mieluisia drinkkejä.

Mutta kritiikkiäkin (tai ainakin pohdittavia näkökulmia):

Minustakin klo 19-24 on aika pitkä aika viettää ruokapöydissä. En usko, että toisilleen tutut ihmiset tarvitsevat mitään erityistä viihdykettä viityäkseen, mutta kuten joku jo sanoikin, ruokailuun itsessään ei mene kuin pari tuntia, sen jälkeen tuolit ja istumapaikat rajoittavat seurustelua. Yleensähän yhteisestä ruokailusta siirrytään illanvietoissakin jonnekin baariin (isot sohvat, joissa kaikki pääsevät samaan seurueeseen), tanssipaikkaan, terassille, pihalle tms. paikkaan, joss ihmiset voivat sekottua ja seurustella ja liikkua. Viisi tuntia ruokapöydissä ilman seurattavaa ohjelmaa tuntuu vähän pitkältä ajalta ja rajoittaa illan kontaktit vain lähellä istuviin.

Ja tosiaan, kun nyt kyseessä on "teemallinen" illanvietto eli teidän HÄÄJUHLS, eikö olisi kiva, ettei se olisi aivan tavallinen ystäväpiirin illallinen. Ei tarvitse olla mitään seuraleikkejä, mutta esim. juuri joku maulla tehty audiovisuaalinen esitys tai teille tärkeä musiikkiesitys tai joku kaikkia osallistava puhe-esitys voisi olla kiva.

Vierailija
31/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko musiikkia, bändi? tanssia vai mitä teette ruuan jälkeen?

Ei bändiä. Seurusteellaan, juodaan, skoolaillaan, nauretaan ja rupatellaan. Aivan kuten missä tahansa muissakin juhlissa! Eikä siellä ravintolassa tarvitse väen vängällä olla puoleen yöhön, jos homma tuntuu olevan paketissa vaikka jo kymmenen jälkeen. Mutta kaveripiirin tuntien tiedän, että he viihtyvät vallan mainiosti toistensa seurassa ja varmasti juttua riittää. Eri asia perinteisissä häissä, joissa on mukana paljon toisilleen vieraita ihmisiä.

AP

Vierailija
32/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkupala koskemattomaksi. En vain voi sietää sieniä saati parsaa. Pääruokana kuha ja risotto ok, mut ei mitään riemuhuutoja. Ja jälkkäri samoin. Muuten tykkään häiden rungosta Itsekin voisin mennä naimisiin noin, maistraattipiipahduksen päätteeksi. Tosin esim. musiikkia tms. viihdykettä voisi lisätä.

mutta älä huoli, eihän sinua noihin juhliin ole kutsuttukaan.

Vierailija
33/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuruokaan olisin valinnut myös toisen vaihtoehdon, kaikki kun ei tosiaan sienistä tykkää. Myös pääruokaan ehkä joku lihavaihtoehto. Mutta itsehän te toki ystävänne tunnette. Hauskaa ja ikimuistoista iltaa!

Vierailija
34/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa on myös istuskelupaikkoja pöytien lisäksi ja pieni terassi, jossa voidaan istua iltaa jos on kaunis sää.

AP

Vierailija
35/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka vaikuttaa ihanalta.

Hauskoja vastauksia olet saanut. Muissa hääketjuissa

itketään miten hirveitä ovat häät, joissa on ohjelmaa.

Sitten, kun ohjelmaa ei ole, itketään ohjelman perään. :D

Vierailija
36/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa bileissä? Kun vieraina vain 40 läheisintä ystävää ja heidän kumppaniaan???

Vierailija
37/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teillä ole lihaa vaihtoehtona millään ruokalajilla? Kalaa on pääruoalla, mutta muuten kasvislinjaa... Oletteko aatteellisia kasvissyöjiä?

Tiedän että oma lähipiirini pitäisi ruokatarjoiluja riittämättöminä.

Muuten vaikuttavat tunnelmallisilta juhlilta. Ovatko vieraat mukana vihkimisessä vai pidättekö vain juhlatilaisuuden vieraiden kanssa? Eli vieraat tulevat vain iltajuhlaan jolloin itse naimisiinmeneminen on jo tapahtunut? Mitä ohjelmaa olette järjestäneet? Pelkkä ruokailu ja keskustelu tuntuu hieman riittämättömältä.

Vierailija
38/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin kauaa syödä, veikkaan että häät ovat paketissa jo parin tunnin kuluttua, sillä ei kukaan jaksa vaan pälättää montaa tuntia.

Vierailija
39/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylläri, itse järjestimme melkolailla samantyyliset häät. :)

Ruoka kuulostaa korkeatasoiselta ja hyvältä, juuri minun makuuni. Olen tottunut syömään hyvissä ravintoloissa, joten tuollainen menu ei tunnu ollenkaan vieraalta eikä vaikealta. Jos joku nyrpistelee sienille niin se on hänen henkilökohtainen tappionsa. Allergiat toki erikseen.

Kello 19-24 on kuitenkin melko lyhyt aika, joten ei se mielestäni kaipaa erikoisempaa ohjelmaa. Itse lähinnä kiusaantuisin jos hyvät keskustelut pitäisi keskeyttää moneen kertaan siksi että joku serkku vetäisee jonkin viisun. Eihän normaalin ravintola-illan aikanakaan erikoisempaa viihdeohjelmaa ole ja hyvin jaksaa hyvällä porukalla istua viisi tuntia, usein pidempäänkin.

Itse tarjoaisin enemmän juomia kuin alkumaljat + 2 kaatoa viiniä/olutta (+ avec?), mutta ymmärrän että ravintolahäissä se tulee melko kalliiksi.

Ja pukusi on varmasti kaunis. Itsekin pidän tuon tyyppisistä paljon enemmän kuin prinsessamekoista.

Mukavia häitä ja myötätuulta avioon!

Vierailija
40/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa bileissä? Kun vieraina vain 40 läheisintä ystävää ja heidän kumppaniaan???

Käymme perheidemme (= isät, äidit ja sisarukset puolisoineen) kanssa illallistamassa vihkimisen jälkeen arki-iltana. Sukulaisia (eli tätejä, serkkuja ja sitä kaukaisempia ihmisiä) emme kutsu ollenkaan.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä