Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostelkaa MEIDÄN häät!

Vierailija
10.06.2011 |

Juhla alkaa perjantaina klo 19 tunnelmallisessa pienessä ravintolassa, joka on siis varattu meidän seuruetta varten puoleen yöhön saakka. Vieraita on kutsuttu 40 eli vain läheisimmät ystävämme ja heidän kumppaninsa. Ravintolassa on pöytiintarjoilu. Juhla aloitetaan kuohuviinimaljalla.

Alkupaloina on parsaa ja korvasienikastiketta, pääruokana joko paistettua kuhaa ja fenkolirisottoa tai kevätkääryleitä ja rucolavinegrettiä, jälkiruokana minttu-raparperipaistos ja vaniljavaahto. Vieraille tarjotaan alkumaljan lisäksi kaksi kaatoa viiniä (tai vaihtoehtoisesti olutta) sekä kahvin kanssa avec. Tämän lisäksi vieraat voivat itse ostaa ravintolan baarista lisää juotavaa.

Hääleikkejä ei ole. Puheen pitävät mieheni ja mahdollisesti bestman. Ilta kuluu ruoan ja seurustelun merkeissä. Juhlat ovat luonnollisestikin lapsettomat. Sulhanen on pukeutunut tummaan pukuun ja minulla on tätä tyyliä oleva mekko:

http://images.jcrew.com/erez4/cache/images_onFigure_86_86454_86454_NA64…

Ja sitten se hinta: 4000 euroa.

Mielipiteitä?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin kyllä ohjelmaan pari puhetta ja jonkin musiikkiesityksen. Ei tarvitse olla mitään suureellista, mutta kyllä jotain ohjelmaa olisi hyvä olla vaikka vieraat keskenään hyvin viihtyvätkin. Antakaa ainakin mahdollisuus halukkaille vieraille puhua. Minusta jonkinlainen musiikki ja puheet luovat sitä mukavaa ja erityistä tunnelmaa häihin - vaikka muuten haluaisikin vain normaalin mukavan juhlaillan ilman mitään erityisiä kommervenkkejä.

Menu vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
62/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap haluat, että ihmiset arvostelevat teidän häät, jos et halua edes pohtia mitään muutoksia niihin palautteen pohjalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyit mitään mielipidettä täällä kun vastaukset eivät näköjään suo miellytä.Musta toi kuullostaa ihan tavalliselta illalta kaveri porukan kesken,safkaa,jutustelua ja sit ehkä jatkot jossain tanssi paikassa.JOs se on se mitä haluatte niin eiks se oo silloin ok?Tarvitko jotain hypetystä nyt tälle vai mikä on sun pointti?Ja joo 4000 euroa tosta on törkee hinta,samalla rahalla saatiin ite pöydät vimpan päälle koreaksi pitopalvelusta.

Vierailija
64/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlasi kuulostaa tosi mukavalta ja ruoka aivan mahtavalta.

Pukukin nayttaa kivalta, voisin kuvitella samanlaisen itselleni.

Tulisin oikein mielellani mieheni kanssa juhliisi, lapset jatan mummolaan.

Ihanaa haajuhlaa teille.

Vierailija
65/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyit mitään mielipidettä täällä kun vastaukset eivät näköjään suo miellytä.Musta toi kuullostaa ihan tavalliselta illalta kaveri porukan kesken,safkaa,jutustelua ja sit ehkä jatkot jossain tanssi paikassa.JOs se on se mitä haluatte niin eiks se oo silloin ok?Tarvitko jotain hypetystä nyt tälle vai mikä on sun pointti?Ja joo 4000 euroa tosta on törkee hinta,samalla rahalla saatiin ite pöydät vimpan päälle koreaksi pitopalvelusta.

Jos joku on erimieltä, niin heti teilataan. Oliko tarkoitus hakea vain hyvä-hyvä-mahtavaa -pönkitystä? Kun kukaan "arvostelijoistakaan" ei mitään perinnehäitä kaivannut.

Vierailija
66/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai se sitten on suomalainen tapa (asumme Keski-Euroopassa, jossa viini ei ole niin kallista ravintolassakaan, tosin kyllä meidänkin juhlissa on pullon hinta ollut noin parikymppiä... jos on aihetta juhlaan, niin se on sitten sen arvoista!)

Vierailija
67/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaunis puku, en tajua yhtään tätä nykyistä muotia morsiuspuvuissa, missä rinnat tursotetaan tiukalla korsetilla kainaloihin, niin että hoikkakin morsian saa istuessaan makkaroita.

Ja ruoka on hyvää, söisin erittäin mielelläni.

Viiniä en kaipaisi enempää, jos on yhdessä mukavaa, niin ei kai sitä humalassa tarvitse olla.

Vierailija
68/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kyllä ottaisin myö alkuruokaan sekä jälkiruokaan toisen vaihtoehdon.

Vierailija
69/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ruoka on pahaa ja on hassua että viiniäkin joutuu ostamaan.

Itse en pidä sienistä enkä parsasta. Olen kalalle allerginen, enkä pidä kevätkääryleistä. Raparperipaistoskin kuulostaa oudolle. Mutta tapaahan siellä ystäviä :D.

Tiedän olevani nirso, joten omissa häissäni oli vaihtoehtoja. Tästä kiiteltiin kyllä. :D

Vierailija
70/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mitenkään erityiseltä. Olen ollut yksissä tämän tyyppisissä häissä ja jäin kaipamaan jotain pientä, joka olisi tehnyt juhlista häät. Vieraatkin kuitenkin varaavat juuri tämän illan teitä varten, ostavat lahjan, ehkä myös vaatteet, laittautuvat ja saapuvat tiettyyn aikaan, tiettyyn paikkaan juhlistamaan teidän avioliittoanne.

Minusta juhlassa olisi mukava olla jonkinlainen seremonia osuus. Esim. amerikkalaiseen tyyliin teidän kuulutetaan sisään, sanotte vaikka muutaman sanan toisillenne tai ainakin toivotatte vieraat tervetulleiksi. Minun mielestä tähän sopisi myös yhteislaulu, mutta ymmärrän, että se ei ole kaikkien makuun. Tai joku läheinen ystävä lausuu runon tai laulaa laulun.

Vierailija
71/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mitenkään erityiseltä. Olen ollut yksissä tämän tyyppisissä häissä ja jäin kaipamaan jotain pientä, joka olisi tehnyt juhlista häät. Vieraatkin kuitenkin varaavat juuri tämän illan teitä varten, ostavat lahjan, ehkä myös vaatteet, laittautuvat ja saapuvat tiettyyn aikaan, tiettyyn paikkaan juhlistamaan teidän avioliittoanne.

Minusta juhlassa olisi mukava olla jonkinlainen seremonia osuus. Esim. amerikkalaiseen tyyliin teidän kuulutetaan sisään, sanotte vaikka muutaman sanan toisillenne tai ainakin toivotatte vieraat tervetulleiksi. Minun mielestä tähän sopisi myös yhteislaulu, mutta ymmärrän, että se ei ole kaikkien makuun. Tai joku läheinen ystävä lausuu runon tai laulaa laulun.

Vierailija
72/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotenkin toi mieleen sen papin kaavun mikä ikinä onkaan. Varmaan ton nauhan takia. No mutta makunsa kullakin :)

Vierailija
73/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät kuulostavat todella kivoilta. Itse en tajua noita suomalaisia hääleikkejä ollenkaan, minusta ne ovat ihan kaikki kamalia. Eivätkö aikuiset ihmiset osaa puhua ja seurustella, miksi pitää leikkiä ja ohjelmoida koko ilta? En käsitä. Ankeaa.

Juomaa tarjoaisin kyllä enemmän. Vaikkapa yksi lasi lisää per nenä, jos on kovin kallista. Tai sitten tietty määrä pulloja per pöytä, voisi itse kaataa niistä sitten. Samoin alkupalavaihtoehtoja olisi tosiaan hyvä olla kaksi.

Vierailija
74/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi heti haukutaan toisten ehdotuksia,ja morkataan että junttihäät on,jos jotain muuttaisi?

Vierailija
75/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen haaveillut saman tyyppisistä häistä. Omissani tekisin kyllä niin, että olisi booli/viini-tms. tarjoilu koko illan, koska muuta ohjelmaa ei ole. Samoin voisin jopa ajatella, että juhlat kestäisivät pitempään, ja puolilta öin tarjoiltaisiin jotain "snäksejä".

Pitäisin huolta, että taustalla soisi tunnelmaan todella hyvin sopiva musa. Pitäisin myös huolta siitä, että kaikille olisi heti alusta asti selvää illan ohjelma. Ihmiset eivät välttämättä ala seurustella vapaasti ja käveleskellä ympäriinsä, jos he odottavat koko ajan, tapahtuuko seuraavaksi jotain. Eli alkuun joku tervetulotoivotus ja toive siitä, että nyt saa bilettää ja jutskata vapaasti ja ohjelmassa seuraa puhe x ja puhe y jossain välissä tms. Että ihmiset tietävät, että ok, nyt syödään, juodaan ja seurustellaan pohjanmaan kautta :)

Ihanaa hääjuhlaa!

Vierailija
76/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla voi käydä tylsäksi tuo juhliminen, itse haluaisin että juhlatila olisi sillä tavalla "meille varattu" että siellä voisi tanssia, eikä vain pöydissä pönöttää.

Kasvisruokavaihtoehtonne kevätkääryleitä ja rucolavinegrettiä kuulostaa ankealta. Ehkä on hyvää, mutta kuulostaa ankealta.

Haluaisin myös hääkakun mieluummin kuin raparperipiirasta/paistosta. Se ei kuulosta juhlavalta.

Mekko on kaunis!

Minusta juomien maksaminen itse on pihistelyä eli piikki auki vaan koko illaksi!

Vierailija
77/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otinhan minä täältä vinkin toisesta alkupalavaihtoehdosta, koska niin moni kritisoi parsaa! Leikkeihin tai lauluesityksiin en nyt vain taivu, koska ne eivät ole meidän juttu. Ja kaikki tuntuvat olevan nyt kovin kiinni siinä että "eihän tuollainen pelkkä illallinen ilman ihjelmaa ole mikään hääjuhla, vaan ihan tavallinen ystävien kokoontuminen". Ei olekaan ja juuri niin sen haluammekin olevan :) Ja puheita toki saa pitää vieraatkin, jos sille päälle sattuvat. Ohjelmoituna on vain sulhasen puhe.

Viinilasi maksaa kympin, joten jos neljännen lasin tarjoaa, niin se on sit 400 euroa lisää hintaa loppusummaan. Laitan harkintaan. Toisaalta, neljä annosta alkoholia muutaman tunnin sisällä on mielestäni ihan riittävä määrä ja jos joku haluaa vielä lisää juoda, niin ravintolasta saa kyllä ostaa niin paljon kuin haluaa.

AP

Vierailija
78/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea teille!

Vierailija
79/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pienellä porukalla ravintolassa, hyvää ruokaa ja juomaa sekä seurustelua. Ainoana erona ja ohjelmanumerona oli se, että ravintolassa tekivät pyynnöstämme meille hääkakun ja sen leikkasimme "perinteisin menoin". Muistaaksen viihdyimme illallisen ääressä nelisen tuntia, jonka jälkeen siirryimme jatkoille. Ihanat juhlat ja teillekin tulee varmasti, nauttikaa:)

Vierailija
80/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juomaa voisitte kustantaa vähän enemmän kuin parin kaadon verran, vaikkette koko iltaa haluaisi kustantaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme