Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostelkaa MEIDÄN häät!

Vierailija
10.06.2011 |

Juhla alkaa perjantaina klo 19 tunnelmallisessa pienessä ravintolassa, joka on siis varattu meidän seuruetta varten puoleen yöhön saakka. Vieraita on kutsuttu 40 eli vain läheisimmät ystävämme ja heidän kumppaninsa. Ravintolassa on pöytiintarjoilu. Juhla aloitetaan kuohuviinimaljalla.

Alkupaloina on parsaa ja korvasienikastiketta, pääruokana joko paistettua kuhaa ja fenkolirisottoa tai kevätkääryleitä ja rucolavinegrettiä, jälkiruokana minttu-raparperipaistos ja vaniljavaahto. Vieraille tarjotaan alkumaljan lisäksi kaksi kaatoa viiniä (tai vaihtoehtoisesti olutta) sekä kahvin kanssa avec. Tämän lisäksi vieraat voivat itse ostaa ravintolan baarista lisää juotavaa.

Hääleikkejä ei ole. Puheen pitävät mieheni ja mahdollisesti bestman. Ilta kuluu ruoan ja seurustelun merkeissä. Juhlat ovat luonnollisestikin lapsettomat. Sulhanen on pukeutunut tummaan pukuun ja minulla on tätä tyyliä oleva mekko:

http://images.jcrew.com/erez4/cache/images_onFigure_86_86454_86454_NA64…

Ja sitten se hinta: 4000 euroa.

Mielipiteitä?

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vieraana monissa samantyyppissä häissä, osassa on ollut lapset mukana osassa ei. Koskaan keskustelu ei ole tyrehtynyt parin tunnin jälkeen eikä vierailla ole ollut tylsää.

En viitsinyt lukea koko ketjua, sillä siellä oli niin ikäviä kommentteja, joten musiikista olikin varmaan ollut puhetta. Taustamusiikki, joku lauluesitys (esim. mieskvartetti?) tai lopuksi tanssia voisi olla kiva lisä.

Ihanaa, tunnelmallista hääjuhlaa teille!

Otinhan minä täältä vinkin toisesta alkupalavaihtoehdosta, koska niin moni kritisoi parsaa! Leikkeihin tai lauluesityksiin en nyt vain taivu, koska ne eivät ole meidän juttu. Ja kaikki tuntuvat olevan nyt kovin kiinni siinä että "eihän tuollainen pelkkä illallinen ilman ihjelmaa ole mikään hääjuhla, vaan ihan tavallinen ystävien kokoontuminen". Ei olekaan ja juuri niin sen haluammekin olevan :) Ja puheita toki saa pitää vieraatkin, jos sille päälle sattuvat. Ohjelmoituna on vain sulhasen puhe. Viinilasi maksaa kympin, joten jos neljännen lasin tarjoaa, niin se on sit 400 euroa lisää hintaa loppusummaan. Laitan harkintaan. Toisaalta, neljä annosta alkoholia muutaman tunnin sisällä on mielestäni ihan riittävä määrä ja jos joku haluaa vielä lisää juoda, niin ravintolasta saa kyllä ostaa niin paljon kuin haluaa. AP

Vierailija
82/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikki auki 40 hengelle? Aika varoissaan saa olla, että siihen pystyy Suomessa, jossa normaaleista ruokajuomistakin (alkumalja, pari kaatoa viiniä, avec) kertyy helposti 50 euroa/nenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät? Missä se vihkiminen on vai oletteko jo etukäteen karanneet vihille ja juhlat nyt jälkikäteen ystäville?

Ihan ok ruoat ja typerien leikkien pois jäänti ei minua haittaisi. Mutta jotain ohjelmaa voisi olla puheiden lisäksi, ettei olla vain syömässä samassa ravintolassa, vaan tuntuisi juhlalta.

Eli pelkät juhlat järjestetään jälkikäteen. Mielestäni se, että paikalla on paljon ystäviä, hyvää ruokaa ja juomaa on jo juhlavaa. En oikein kaipaa tansseja tai valokuvashowta lapsuudestamme.

AP

tosin juomaa sai yllinkyllin ja ruoka oli erittäin hyvää, mutta se oli coctail-buffet tyyppisesti esillä. Paikka oli ihana, pieni ravintola ja dj soitti levyjä, mikä loi tunnelmaa. Morsiamella ei ollut valkoista pitkää pukua vaan ainoastaan juhlava coctailmekko. Ihan kivat bileet, muttei jäänyt mieleen "häinä". Olisin kaivannut "jotain" lisää - pienen maljapuheen, kuvia vihkimisestä, rakkauden tunnustuksen tai jotain muuta kuin tavallista bilettämistä hyvässä seurassa.

Miksei vihkimistä voi järjestää paikan päällä? Maistraatista voi pyytää vihkijän paikallekin. Olen yksissä toisissa häissä saanut todistaa ravintolan kabinetissa vihkimistä ja vaikka tilaisuus oli kirkkohäitä yksinkertaisempi ja koruttomampi, niin vihkimiseen osallistuminen oli ihanaa. Tilaisuus oli tyylikäs ja liikuttava. Tällä hääparilla oli sentään edes se hääkakku.

No, toiset tykkää HÄISTÄ ja toisen "häistä". Teille tulee jälkimmäiset.

Vierailija
84/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menu kuullostaa hyvältä, tykkäisin mennä tuollaisiinkin häihin vaihteeksi. Hääkakku olis kuitenkin kiva olla, mutta mikäs siinä... onpas kallis mekko. Missäs vihkiminen tapahtui?

Vierailija
85/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juomaa voisitte kustantaa vähän enemmän kuin parin kaadon verran, vaikkette koko iltaa haluaisi kustantaakaan.

- kuohuviini

- 2 lasia viiniä

- avec eli konjakki tms.

Eikö tämä riitä ilmaisesta viinasta?

AP

Vierailija
86/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikki auki 40 hengelle? Aika varoissaan saa olla, että siihen pystyy Suomessa, jossa normaaleista ruokajuomistakin (alkumalja, pari kaatoa viiniä, avec) kertyy helposti 50 euroa/nenä.

Olen, useasti. Olen myös laittanut omiin häihini 10 000€, joten ei tuntuisi meillä missään :). Minusta ei pidä järjestää häitään ravintolassa, jos ei ole varaa tarjota koko iltaa. Mielipidettä kaivattiin ja kerroin omani. Jos minulla olisi tuollainen tilanne, niin vuokraisin jonkun toisen tilan ja kutsuisin paikalle luxus-cateringin hoitamaan ruoat, niin ei tarvitsisi tinkiä ruoan tasosta, mutta voisi myös tarjota laadukasta juomaa kaikille.

Ai niin, näinhän mä jo teinkin omissa häissäni :)

22

Vierailija
87/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toiset tykkää HÄISTÄ ja toisen "häistä". Teille tulee jälkimmäiset.

Emme ole perinteiden kannattajia ja mietin todella pitkään jopa tuota hääpukua. Meinasin aluksi jättää senkin pois, koska se on liian "häinen". Mutta sitten ajattelin, että koska kukaan ystävistämme ei edes uskonut meidän koskaan naimisiin menevän (avoliitossa eletty 13 vuotta) niin yllätetään heidät nyt vielä tuolla puvulla :)

AP

Vierailija
88/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juomaa voisitte kustantaa vähän enemmän kuin parin kaadon verran, vaikkette koko iltaa haluaisi kustantaakaan.

- kuohuviini

- 2 lasia viiniä

- avec eli konjakki tms.

AP

Kun olette kutsuneet ystävät häihin. Yksi lasi lisää vielä aterialle, niin kukaan ei hermostu.

Vierailija
89/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kuohuviini

- 2 lasia viiniä

- avec eli konjakki tms.

AP

alkumalja, yksi lasi alkuruoilla, yksi lasi pääruoilla ja jälkkäriviini on minusta kyllä aika minimi. No, häät todennäköisesti päättyvät pian tuon jälkkärin jälkeen, jos ei ole ohjelmaa, tanssia, musiikkia tai edes juomaa. Jos minut kutsutaan häihin, en tajuaisi ottaa edes lompakkoa mukaani. Kas, kun ette myy pääsylippuja.

Vierailija
90/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menu kuullostaa hyvältä, tykkäisin mennä tuollaisiinkin häihin vaihteeksi. Hääkakku olis kuitenkin kiva olla, mutta mikäs siinä... onpas kallis mekko. Missäs vihkiminen tapahtui?

Mekko maksaa vähän reilut 400 euroa. Onko se siis kallis?

Mieheni ei pidä täytekakuista, joten hääkakku on no-no. Vihkiminen arkena maistraatissa.

AP

Vierailija
91/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niihin meni noin paljon rahaa.

Vierailija
92/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tietenkin päätät, mitä häissäsi tarjotaan, mutta tosiaan hääkakku voi olla vaikka juustokakku-tyyppinen, vaihtoehtoja on rajattomasti eli vain sen takia, ettei tykkää täytekakusta, ei kakusta tarvitse luopua.

Vierailija
93/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lasi lisää vielä aterialle, niin kukaan ei hermostu.

Jos aikuiset työssään keskimäärin oikein hyvin ansaitsevat ihmiset hermostuvat siitä, että joutuvat ostamaan itsen neljännen ilmaisen lasillisen jälkeen juotavaa, niin huhuh! Ei meidän ystäväpiirissämme...

AP

Vierailija
94/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei ota pankkikorttia mukaan kun lähtevät juhliin, vaikka kyseessä olisikin häät?

Itselläni on käytännössä aina, jos ei koko lompakko niin edes henkkarit ja pankkikortti mukana. Ainoastaan lenkille en niitä ota. Miksi ihmeessä lähtisin ulos (=juhliin tms.) ilman rahaa?

Vierailija
95/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tietenkin päätät, mitä häissäsi tarjotaan, mutta tosiaan hääkakku voi olla vaikka juustokakku-tyyppinen, vaihtoehtoja on rajattomasti eli vain sen takia, ettei tykkää täytekakusta, ei kakusta tarvitse luopua.

Itselle tulee hääkakusta mieleen vain sellainen kermakerroshärpäke, jonka päällä pönöttää muovinen miniatyyrihääpari :D Joku yksinkertainen juustokakku voisi toimiakin, kiitos vinkistä!

AP

Vierailija
96/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, useasti. Olen myös laittanut omiin häihini 10 000€, joten ei tuntuisi meillä missään :). Minusta ei pidä järjestää häitään ravintolassa, jos ei ole varaa tarjota koko iltaa. Mielipidettä kaivattiin ja kerroin omani. Jos minulla olisi tuollainen tilanne, niin vuokraisin jonkun toisen tilan ja kutsuisin paikalle luxus-cateringin hoitamaan ruoat, niin ei tarvitsisi tinkiä ruoan tasosta, mutta voisi myös tarjota laadukasta juomaa kaikille.

Ai niin, näinhän mä jo teinkin omissa häissäni :)

22

Me laitetaan mieluummin vähän vähemmän häihin ja mennään sitten säästyneillä rahoilla häämatkalle vaikka New Yorkin kautta Hawaiille surffaamaan :)

Olen käytännössä aina pettynyt pitopalveluiden tarjoiluihin ja näin pienelle porukalle ei oikein paikkakunnaltamme (jota en mainitse) löydy tunnelmallista ja intiimiä juhlatilaa. Sen kuitenkin pitäisi ehdottomasti olla keskustassa, ettei vieraiden tarvitse miettiä miten sinne pääsee.

AP

Vierailija
97/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkeihin tai lauluesityksiin en nyt vain taivu, koska ne eivät ole meidän juttu.

AP

ei ole tainnut yhtään leikkiä ehdottaa, eli oma mielipiteesi ilmeisesti joko nämä tasan sinun hääsi vs. "perinteiset" leikkihäät.

Vierailija
98/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ruoka ei kuulostanut ainakaan tekstinä kovinkaan houkuttelevalta. Haluaisin myös syödä häissä sitä hääkakkua ;) Kuulostaa myös mielestäni tylsältä istuskella ravintolassa vaikka mukana olisi ystäviäni, koska teen sitä muutenkin ihan riittävästi, joten häissä olisi mukava tehdä jotain muuta.

Hääpuku oli ihan ok, ei kovin juhlallinen kylläkään mutta sitä varmaaan haettiinkin.

Vierailija
99/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kuohuviini

- 2 lasia viiniä

- avec eli konjakki tms.

AP

Vierailija
100/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lasi lisää vielä aterialle, niin kukaan ei hermostu.

Jos aikuiset työssään keskimäärin oikein hyvin ansaitsevat ihmiset hermostuvat siitä, että joutuvat ostamaan itsen neljännen ilmaisen lasillisen jälkeen juotavaa, niin huhuh! Ei meidän ystäväpiirissämme...

AP

koko iltaa. Meillä oli kyllä niin paljon olutta, siideriä, lonkeroa, viiniä tarjolla kuin kukakin halusi juoda. Eikä kukaan ollut räköposkella. Ei olisi tullut mieleenkään, että vieraat joutuvat maksamaan juomistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan