Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen bussipysäkillä...

Vierailija
03.06.2011 |

Tulin pysäkille kolmen lapsen kanssa ja katoksen alla seisoi arviolta 40-v mies, joka tuprutteli antaumuksella tupakkaa. Lapset olivat väsyneitä ja olisivat halunneet istua katoksen penkillä, mutta tupakansavusta en pidä ja onhan se vaarallistakin.

Sanoin miehelle:

"Ei millään pahalla, mutta voisitko tupakoida vähän kauempana?".

Mies siihen:

"Voisinhan minä, mutta ei se ole kiellettyä polttaa tässäkään".

Minä:

"No tuossa kuitenkin lukee, että suosittelemme ettei tässä tupakoida ja tässä on nyt pieniä lapsiakin".

Lopputuloksena mies ei tee elettäkään liikkuakseen mihinkään.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niuhottaa ulkoilmassa tupakasta ????????? niuhottakaa mammat jos lapset altistuu tupakansavulle sisalla..

Niuhotan kyllä siitäkin. Kovaan ääneen.

t. 21

Vierailija
42/103 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovaan ääneen toisten tupakointiin puuttuvat? Ihan mielenkiinnosta. En pidä siitä, että joku polttaa esim. katoksessa, mutta ei kertakaikkiaan ole kiinnostusta alkaa yleiseksi moraalipoliisiksi. Elämässä on paljon pahempiakin asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovaan ääneen toisten tupakointiin puuttuvat? Ihan mielenkiinnosta. En pidä siitä, että joku polttaa esim. katoksessa, mutta ei kertakaikkiaan ole kiinnostusta alkaa yleiseksi moraalipoliisiksi. Elämässä on paljon pahempiakin asioita.

Ja opetan mielelläni toisten huomioimista niille, joiden oma älli ei huomioimiseen riitä. Muillekin kuin käryttäjähäiriköille.

Minkäs ikäinen itse olet?

t.21

Vierailija
44/103 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siis pitäisi poistua lapsineni sateeseen (katoksesta jossa on useimmiten tupakointikieltotarra) eikä tämän tupakoitsijan?

Itse menen yleensä sillä kaavalla että jos katoksessa on valmiiksi tupakoitsija niin jään suosiolla katoksen ulkopuolelle. Mutta jos itse olen katoksessa ja toinen tulee siihen tupakkeinensa niin tokihan minulla on oikeus huomauttaa.

Itse sanon tarvitaessa suoraan, mutta aina kohteliaasti koska kohteliaat tupakoitsijat siirtyvät sillä ja epäkohteliaita se jotenkin ärsyttää niin paljon että korkeintaan tuhisevat ja lähtevät sitten mieltään osoittaen. Naputtamisella kumpikin ryhmä vain ärsyyntyy eikä siirry minnekään.

Mutta kolmevuotias poikani (ihan itse, ilman mitään opettamisia) ottaa sormilla kiinni nenästään ja nyrpistää minulle pahan hajun merkiksi ja useimmiten tupakoitsijat siirtyvät jo tästä eikä minun tarvitse sanoa mitään. Olen joskus kiusallisen kauppatilanteen jälkeen sanonut ettei ihmisten saa sanoa haisevan pahalle ja siksi nyrpistelee eikä sano mitään. Enkä ole viitsinyt kieltää tuota tupakan yhteydestä.

Vierailija
45/103 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minun on vaikeaa hengittää tupakansavussa. Minun siis pitäisi poistua lapsineni sateeseen (katoksesta jossa on useimmiten tupakointikieltotarra) eikä tämän tupakoitsijan?

Itse menen yleensä sillä kaavalla että jos katoksessa on valmiiksi tupakoitsija niin jään suosiolla katoksen ulkopuolelle. Mutta jos itse olen katoksessa ja toinen tulee siihen tupakkeinensa niin tokihan minulla on oikeus huomauttaa.

Itse sanon tarvitaessa suoraan, mutta aina kohteliaasti koska kohteliaat tupakoitsijat siirtyvät sillä ja epäkohteliaita se jotenkin ärsyttää niin paljon että korkeintaan tuhisevat ja lähtevät sitten mieltään osoittaen. Naputtamisella kumpikin ryhmä vain ärsyyntyy eikä siirry minnekään.

Mutta kolmevuotias poikani (ihan itse, ilman mitään opettamisia) ottaa sormilla kiinni nenästään ja nyrpistää minulle pahan hajun merkiksi ja useimmiten tupakoitsijat siirtyvät jo tästä eikä minun tarvitse sanoa mitään. Olen joskus kiusallisen kauppatilanteen jälkeen sanonut ettei ihmisten saa sanoa haisevan pahalle ja siksi nyrpistelee eikä sano mitään. Enkä ole viitsinyt kieltää tuota tupakan yhteydestä.

Vierailija
46/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollainen nipottaminen. Minusta taas on tosi ärsyttävää kun ämmät tulee busseihin huutavien kakaroiden kanssa eikä osaa viedä lapsiaan kotiin muuta kuin tosi väsyneinä ja kiukkuisina. Siinä sitten saa kanssamatkustaja kuunnella kakaroiden kiljuntaa. Tai turhaa riehumista kun nykyaikana ei osata kakaroita kasvattaa ottamaan kanssaihmisiä huomioon

Vierailija
47/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollainen nipottaminen. Minusta taas on tosi ärsyttävää kun ämmät tulee busseihin huutavien kakaroiden kanssa eikä osaa viedä lapsiaan kotiin muuta kuin tosi väsyneinä ja kiukkuisina. Siinä sitten saa kanssamatkustaja kuunnella kakaroiden kiljuntaa. Tai turhaa riehumista kun nykyaikana ei osata kakaroita kasvattaa ottamaan kanssaihmisiä huomioon

Minuakin inhotta, kun bussissa liikkuu lihavia ihmisiä, jotka ovat pukeutuneet trikoolegginseihin ja trikoopuseroon, nilkkasukkiin ja avokkaisiin. Niin mautonta, niin mautonta. Olen estetikko, ja särkee silmiä moinen näky.

Minua inhottaa myös teinit, joilla on liian pienet puserot, avonaiset kaula-aukot, läskimakkarat t-paidan ja farkun kauluksen välissä ja jonka pitää koko ajan nostella niitä liian kireitä farkkuja.

Ja lapset, joilla on nenän alla räkämällit, kuivat tai kosteat. Hei, pyyhkikää vaikka vessapaperiin jos nenäliinaan ei ole varaa!

Minua ällöttä lässyttävät lapset, ja äidit, jotka lässyttää. Ja rumat lapset - yleensä tällätyllä meikatulla, laitetulla äidillä , siis, ns kauniilla äidillä, on rumat lapset.

Itse nimittäin pukeudun asiallisen tyylikkäästi, olen sopusuhtainen enkä missään nimessä läski ylipainoinen, ja lapseni ovat kauniita, jos on nuha, se niistetään ja nenänaluset on aina puhtaat.

En myöskään tupakoi, joten ihoni on heleä.

Vierailija
48/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin siirryn ihan kyselemättä muualle kessuineni jos sinne tulee muita, olkoon lapsia tai aikuisia. Ja jos sataa niin tumppaan.

Onneksi ei tule ajeltua bussilla kun pari kertaa vuodessa ja liikkuessa autolla paikasta A paikkaan B saan kessuttaa just miten lystään, enkä häiriköi ketään.

Ei se hyvälle haise, tiedän. Ja masituukin aivan paskalla useimmiten.

Vierailija
49/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi saanut polttaa, mutta vähän kauempana. Miten pilasin? ap

No ei sitä kävellessä ole kiva tupakoida, se on junttia katsos.

Vierailija
50/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa 290 henkilöä? Passiiviseen tupakointiin kuolee 300. Vasta oli uudet tilastot tv:ssä, ja aika järkyttävää on tuo. Ap on täysin oikeassa, miehen piti saada olla ääliö.

Oliko tilastossa mainintaa kuinka moni menettää järkensä kun joutuu passiivisesti haistelemaan hienhajuisia ihmisiä bussikatoksessa sateella?

Vierailija
51/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme nipottaja olet. sitä tupakansavuu nyt oli joka tapauksessa siinä katoksessa siirty äijä tai ei. Kerran bussikatoksessa oli tupakoitsija ja kun menin siihen lasten kans niin siirty ihan oma-aloitteisesti. Eikä ois kyllä tullu mieleen mennä pyytämään siirtymään

Vierailija
52/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin nelivuotias osaa erityisen painokkaasti ja kovaäänisesti todeta: "Yööööök, tupakka haisee" ja sitten keskustellaan lasten kanssa kovaan ääneen siitä, miten vaarallista tupakka on, vauvansiemenetkin se myrkyttää, ja miten ei nuorena kannata sitä aloittaa kun vanhana se on jo saanut ihmisen niin valtaansa ettei siitä pääse eroon. Ohitan joka päivä työmatkallani erään koulun "tupakkapaikan" ja seuraavaksi suunnittelen meneväni jututtamaan siellä käryttäviä nuoria: "Oletteko te tosiaan jo noin nuorina varmoja siitä, ettette koskaan halua lapsia?" "Mtäh?!?!" "Niin, kun tota röökiä vedätte siinä päivästä toiseen, sehän on yleisin lapsettomuuden aiheuttaja. Te kun olette juuri siinä iässä että teidän munasolut ja siittiöt kehittyy, aika suurella todennäköisyydellä tuhoatte ne tuolla menolla.."

opettamassa juopuneita ihmisiä? Viina kun tuhoaa aivosolut, tai pizzeriassa menet lihaville ihmisille antamaan valistusta terveellisen ruokavalion tarpeellisuudesta? Puhumattakaan narkkareista, sehän se vasta epäterveellistä on.Liikalihavuuden aiheuttamien sairauksien hoitoon menee nykyään enemmän rahaa kuin tupakoinnin aiheuttamiin. Joten eikös liikasyönti ole pahempi tapa kuin tupakointi?

Vierailija
53/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on muitakin huonoja tapoja kuin tupakointi. Tupkointi on kuitenkin yski harvoista, joka on vaarallista myös sivullisille. Viinaa ei kukaan voi väkisin sun kurkusta alas kaataa.

Vierailija
54/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat on ajettu yhteiskunnassa jo täysin nurkkaan kaiken arvostuksen ja ihmisoikeuksien alapuolelle. Siksi tupakoitsija joutuu jo puolustautumaan elintilansa saadakseen. Myös eläimet toimivat samalla lailla hyökäävästi henkensä edestä nurkkaan ahdostettuna.

Ei noilla tupakoivilla, itsekkäillä, ällöttävillä kusiaivoilla ole minkäänlaista ihmisarvoa. Etkö sitä tiennyt? Jokaikinen tupakoitsija on minua alempiarvoisempi. Ahdistukoot tupakkansa kanssa nurkkaan ja kuolkoot sinne.

Vierailija
55/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itseesi, syvälle, todella syvälle!

Vierailija
56/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itseesi, syvälle, todella syvälle!

Vierailija
57/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2011 klo 14:15"]ei jaksa tupakoitsijoiden narinoita.... voi voi kun niiiin ahtaalle ajettu! Kukaan ei tarvitse elääkseen tupakkaa, mutta myös se tupakoitsija tarvitsee raitista ilmaa! SE on jokaisen perusoikeus. Tupakoitsijan perusoikeus EI ole savustaa toisia!

[/quote]

Älähän sinäkään sitten ajele metriäkään autolla perheesi kanssa. Sinun autostasi lähtevät pakokaasut nimittäin pilaavat ilmaa enemmän kuin minun röökini.

Samoin muistat jättää aivan kaikki ponnekaasulliset tökötit kauppaan, koska nekin pilaa ilmastoa suuresti.

Kummallista porukkaa täällä kyllä on! Opetetaan lapsille huonoja tapoja ja kuvitellaa olevansa itse jumalia. :D

Mähän vedän körssini tasan siinä missä sen haluan vetää. Ja jos viereeni tulee joku nirppaileva av mamma penikkansa kanssa niin tulkoot. Mua saa mulkoilla ja mulle saa tuhahella, saa myös kitistä ja valittaa, mutta jos minä olen ensin ollut paikalla ja sinä saavut viereeni kun näet minun tupakoivan niin ongelma on yksin sinun omasi!

Miksi mun pitäisi mennä piiloon tupakalle? Senkö takia, että jumalana itseään pitävä av mamma saa kiillotella sädekehäänsä ja kuvitella olevansa parempi kuin minä? :D

Minä sentäs osaan käytöstavat enkä ala toisille kitistä turhasta, kun taas täydellisyyttään hipova av mamma kuvittelee voivansa muuttaa maailman haluamakseen valittamalla kaikille kanssaeläjilleen turhuuksista.

Alhainen tai en, eipä mun silmissä nipottajatkaa ihmisiä ole.

Vierailija
58/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on paha astma (jota rajottavuutensa takia vihaan tosi paljon) ja ymmärrän sinua ap. Minusta esim sekin, jos joutuu jonottamaan johonkin ulkona ja joku laittaa tupakaksi, on aivan alkeellisien käytöstapojen puutetta.

Vierailija
59/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta suomalaisilta pallopäiltä voi odottaa kuin toisten ignooraamista...

Vierailija
60/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2011 klo 21:05"]

Kyllä muakin ottaa päähän katoksessa tupakoitsijat, mutta ymmärrän silti, että kiellettyä se ei ole, ja suositus on vain suositus. Mies oli siinä ensin ja siinä on hänelläkin oikeus olla, joten vaikka lapsosesi olisi kuinka väsyneitä, ei heillä ole etuoikeutta penkille.

[/quote]

Voi helkkari sentään, pitääkö KAIKKI tässä maassa KIELTÄÄ ennen kuin ihmisten oletetaan käyttävän tervettä järkeään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän