Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen bussipysäkillä...

Vierailija
03.06.2011 |

Tulin pysäkille kolmen lapsen kanssa ja katoksen alla seisoi arviolta 40-v mies, joka tuprutteli antaumuksella tupakkaa. Lapset olivat väsyneitä ja olisivat halunneet istua katoksen penkillä, mutta tupakansavusta en pidä ja onhan se vaarallistakin.

Sanoin miehelle:

"Ei millään pahalla, mutta voisitko tupakoida vähän kauempana?".

Mies siihen:

"Voisinhan minä, mutta ei se ole kiellettyä polttaa tässäkään".

Minä:

"No tuossa kuitenkin lukee, että suosittelemme ettei tässä tupakoida ja tässä on nyt pieniä lapsiakin".

Lopputuloksena mies ei tee elettäkään liikkuakseen mihinkään.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:02"]

Samoin muistat jättää aivan kaikki ponnekaasulliset tökötit kauppaan, koska nekin pilaa ilmastoa suuresti.

[/quote]

MILLÄ vuosikymmenellä sä asut? Otsonikerrosta tuhoavia ponnekaasuja ole saanut kaupoista enää pariin vuosikymmeneen:)

Vierailija
62/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltan kyllä, mutta en ikinä bussipysäkillä tai muussa vastaavassa tilassa, jossa pitää olla kuin "sillit purkissa". Jos mieleni tekee polttaa kun odotan bussia, menen kauemmaksi ja otan huomioon myös sen jos tulee kovasti. Yritän sillon mennä tuulen alapuolelle, jotta kanssaihmisten ei tarvi haistella mun käryttelyjä! Minun mielestä ihan itsestään selvä juttu! Vaikkei lapsia olisi lähimäilläkään voi jollakulla olla esim. astma ja tupansavu ei hyvää tee. En pidä itsekkään siitä jos joku tulee vetämään röökiä puolen metrin päähän minusta, vaikka, kuten sanottu, itsekin poltan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti osa tupakoijista on itsekkäitä ääliöitä, jotka myös vieskelevät tupakantumpit pitkin. 

Vierailija
64/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:02"]

Samoin muistat jättää aivan kaikki ponnekaasulliset tökötit kauppaan, koska nekin pilaa ilmastoa suuresti.

[/quote]

MILLÄ vuosikymmenellä sä asut? Otsonikerrosta tuhoavia ponnekaasuja ole saanut kaupoista enää pariin vuosikymmeneen:)

[/quote]

Kyllä saa. Hiuslakat.

Vierailija
65/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tupakoin katoksen alla jos muita ei ole. Taas jos muita on niin tupakoin katoksen takana. Mut jos joku sanoisi mulle ilkeästi niin en tottelisi ja jos sanoisi ystävälliseen sävyyn niin tottelisin. Hyökkäys käynnistää aina vastuksen. Ap oliko sävysi puhuessasi ystävällinen? Jos olis niin moukka oli äijä!

Vierailija
66/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:11"]Minulla itselläni on paha astma (jota rajottavuutensa takia vihaan tosi paljon) ja ymmärrän sinua ap. Minusta esim sekin, jos joutuu jonottamaan johonkin ulkona ja joku laittaa tupakaksi, on aivan alkeellisien käytöstapojen puutetta.

[/quote]

Ehkäpä tupakoitsija ei osaa lukea ajatuksiasi astmastasi? Ehkäpä sinun pitäisi joko mainita asiasta asialliseen sävyyn tai vaikka alkaa kulkemaan kylillä kylttiä kantaen jossa lukee "vaikea astma!".

Ihan yhtälailla mulla on hajusteyliherkkyys ja monesti henki piukeena saanu olla julkisissa tiloissa kun jotkut tampiot kuvittelevat olevansa seksikkäitä kun uivat hajusteissaan. Linja-autossa olen joutunut pyytämään kauniisti viereeni istahtanutta henkilöä.joko siirtymään toisaalle istumaan tai väistämään, että minä pääsen edes pikkuisen kauemmas hänen lemuustaan. Yllättäen minullehan on asiasta suututtu. Vaikka asian olen pyrkinyt mitä kohteliaimmin esittämään ja selittänyt myös, että.voimakkaat hajusteet saavat henkeni tukkoon ja migreeninkin vielä.pahimillaan päälle.

Mutta minä olen kamala rikollinen kun tupakoin. Tupakan haju ei ei tee niinkään pahaa ja tupajoinnin etuna olen myös hiukan meneytänyt hajuaistiani, vaan eipä se siltikään auta näiden kohdalla.

Mutta eihän tätä asiaa ymmäretä (tai haluta ymmärtää), koska tupakoitsijat on maailman pahimpia rikollisia pedofiilien rinnalla jopa alhaisempia. Tupakoitsijat kun ovat niinkin kamalia ihmisiä, että aikuisina käyttävät ihan omaa laillista oikeuttaan tehdä mitä haluavat. Hyi hirveys, mitä ihmisiä!!

Vierailija
67/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2011 klo 15:07"]Mä inhoan tupakointia ja mun silmissä tupakoitsijat ovat kyllä harvinaisen typerää porukkaa. Onneksi tuttava- ja kaveripiirissäni polttaa vain muutaman kaverin mies. Yksi kaverini polttaa, jos ollaan iltaa istumassa. Eli harvinaisen fiksua porukkaa onneksi omassa kaveripiirissäni.

Mun mielestä myös liikaa alkoholia käyttävät ovat typeriä, samoin itsensä syömällä ja liian vähäisellä liikunnalla lihottavat, jotka eivät aio tehdä mitään terveytensä eteen. Ja jos vielä lihottavat omat lapsensakin. Mutta vain noi tupakoitsijat aiheuttavat terveyshaittaa myös sivullisille ihmisille. Mun ja mun lasten ei tarvitse altistua tupakansavulle. Piste. Jos joku idiootti tulee polttamaan mun tai mun lasten lähelle, sanon siitä ihan varmasti. Yleensä kyllä omat lapseni ehtivät tuskailla tupakan savua ennen kuin mä avaan suuni.

Mä en kyllä ymmärrä tupakoivia aikuisia. Olen mäkin teininä polttanut, mutta onneksi tulin järkiini ja lopetin sen. Tupakoitsivat haisevat pahalle ja suudellessa he maistuvat pahalle. Heidän kätensä haisevat pahalle vielä pitkään polttamisen jälkeen. Lisäksi he heittelevät tumpit maahan, mikä on tosi törkeää roskaamista. Mun omat alle 10 v ikäiset lapsetkaan eivät koskaan heitä roskia maahan, mutta aikuiset tupakoitsijat heittävät. Säälittävää!

[/quote]

Muistathan, että tupakointi on riippuvuus. Itse pidän itseäni ihan fiksuna, vaikka tupakkaa poltankin. Toki tiedän, että siitä on haittaa ja yritän kovasti lopettaa. Ei pidä yleistää. T: edellisen viestin kirjoittaja

Vierailija
68/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="16.06.2011 klo 15:07"]Mä inhoan tupakointia ja mun silmissä tupakoitsijat ovat kyllä harvinaisen typerää porukkaa. Onneksi tuttava- ja kaveripiirissäni polttaa vain muutaman kaverin mies. Yksi kaverini polttaa, jos ollaan iltaa istumassa. Eli harvinaisen fiksua porukkaa onneksi omassa kaveripiirissäni.

Mun mielestä myös liikaa alkoholia käyttävät ovat typeriä, samoin itsensä syömällä ja liian vähäisellä liikunnalla lihottavat, jotka eivät aio tehdä mitään terveytensä eteen. Ja jos vielä lihottavat omat lapsensakin. Mutta vain noi tupakoitsijat aiheuttavat terveyshaittaa myös sivullisille ihmisille. Mun ja mun lasten ei tarvitse altistua tupakansavulle. Piste. Jos joku idiootti tulee polttamaan mun tai mun lasten lähelle, sanon siitä ihan varmasti. Yleensä kyllä omat lapseni ehtivät tuskailla tupakan savua ennen kuin mä avaan suuni.

Mä en kyllä ymmärrä tupakoivia aikuisia. Olen mäkin teininä polttanut, mutta onneksi tulin järkiini ja lopetin sen. Tupakoitsivat haisevat pahalle ja suudellessa he maistuvat pahalle. Heidän kätensä haisevat pahalle vielä pitkään polttamisen jälkeen. Lisäksi he heittelevät tumpit maahan, mikä on tosi törkeää roskaamista. Mun omat alle 10 v ikäiset lapsetkaan eivät koskaan heitä roskia maahan, mutta aikuiset tupakoitsijat heittävät. Säälittävää!

[/quote]

Muistathan, että tupakointi on riippuvuus. Itse pidän itseäni ihan fiksuna, vaikka tupakkaa poltankin. Toki tiedän, että siitä on haittaa ja yritän kovasti lopettaa. Ei pidä yleistää. T: edellisen viestin kirjoittaja

[/quote]

Anteeksi, ei edellisen vaan viestin 67 :)

Vierailija
69/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="16.06.2011 klo 15:07"]Mä inhoan tupakointia ja mun silmissä tupakoitsijat ovat kyllä harvinaisen typerää porukkaa. Onneksi tuttava- ja kaveripiirissäni polttaa vain muutaman kaverin mies. Yksi kaverini polttaa, jos ollaan iltaa istumassa. Eli harvinaisen fiksua porukkaa onneksi omassa kaveripiirissäni.

[/quote]

[/quote]

Anteeksi, ei edellisen vaan viestin 67 :)

[/quote]

Ei mene putkeen nyt tämä :D viestin 64 siis.

Vierailija
70/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:02"]

[/quote]

[/quote]

Kumma kyllä meiltä löytyvät ponnekaasu pullot tsekkasin huvikseni. Yhdestäkään EI löytynyt mainintaa ettei olisi haitallinen otsonikehälle. ;)

Että kyllä kuules pikku murmelini elän ihan 2014 luvulla ja EDELLEEN löytyy ponnekaasupakkauksia jotka vahingoittaa ilmakehää. ;)

Vierailija
71/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nyt lukea koko ketjua, mutta minä olisin kyllä sanonut vielä painavammin, että kyllä aikuinen mies nyt vain ottaa ja siirtyy sen metrin siihen sen pleksilasin toiselle puolelle! On se ihme, että jos jokin ei ole erikseen kielletty tai sanottu, niin sitten ei voi käyttää omaa järkeään! Tiedän ihmisiä, jotka eivät auton kanssa edes hidasta, jos heillä on vihreä valo, ja silti joku ylittää kävellen tai pyörällä tietä -- kun nehän ovat niitä jotka rikkovat lakia, joten mitä väliä vaikka jäisivätkin auton alle! Tavit...

Vierailija
72/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltan tupakkaa mutta en ikinä bussipysäkillä jos siinä on muita, enkä muuallakaan julkisilla paikoilla.

Vierailija
73/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ärsyttää jo odotan bussia katoksessa ja siinä on 3 muutakin ihmistä ja sitten siihen kaikkien keskelle kävelee joku ja sytyttää tupakan. Ihan oikeasti, onko niin hankalaa ottaa muut huomioon ja polttaa siinä metrin tai kahden päässä. Itse en halua haistella sitä hajua tai haista sille hyi.

Vierailija
74/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:11"]Minulla itselläni on paha astma (jota rajottavuutensa takia vihaan tosi paljon) ja ymmärrän sinua ap. Minusta esim sekin, jos joutuu jonottamaan johonkin ulkona ja joku laittaa tupakaksi, on aivan alkeellisien käytöstapojen puutetta.

[/quote]

Ehkäpä tupakoitsija ei osaa lukea ajatuksiasi astmastasi? Ehkäpä sinun pitäisi joko mainita asiasta asialliseen sävyyn tai vaikka alkaa kulkemaan kylillä kylttiä kantaen jossa lukee "vaikea astma!".

Ihan yhtälailla mulla on hajusteyliherkkyys ja monesti henki piukeena saanu olla julkisissa tiloissa kun jotkut tampiot kuvittelevat olevansa seksikkäitä kun uivat hajusteissaan. Linja-autossa olen joutunut pyytämään kauniisti viereeni istahtanutta henkilöä.joko siirtymään toisaalle istumaan tai väistämään, että minä pääsen edes pikkuisen kauemmas hänen lemuustaan. Yllättäen minullehan on asiasta suututtu. Vaikka asian olen pyrkinyt mitä kohteliaimmin esittämään ja selittänyt myös, että.voimakkaat hajusteet saavat henkeni tukkoon ja migreeninkin vielä.pahimillaan päälle.

Mutta minä olen kamala rikollinen kun tupakoin. Tupakan haju ei ei tee niinkään pahaa ja tupajoinnin etuna olen myös hiukan meneytänyt hajuaistiani, vaan eipä se siltikään auta näiden kohdalla.

Mutta eihän tätä asiaa ymmäretä (tai haluta ymmärtää), koska tupakoitsijat on maailman pahimpia rikollisia pedofiilien rinnalla jopa alhaisempia. Tupakoitsijat kun ovat niinkin kamalia ihmisiä, että aikuisina käyttävät ihan omaa laillista oikeuttaan tehdä mitä haluavat. Hyi hirveys, mitä ihmisiä!!

[/quote]

Ja jatkanpa vielä sen verran, että näin siitepölyaikaan ne hajusteet pahentaa oloani vielä enemmän! En pysty julkisilla liikkumaan kesäisin, kaupoissakin käytävä siten ettei siellä ole suuria ihmistungoksia.

Ja kyllä, minähän edelleen olen paha rikollinen kun vedän körssiä. Ainakin joidenkin mielestä. Ja aivan turha tosiaan alkaa vetoilemaan johonkin tupakanhajun vaarallisuuteen. Vaarallisempia minulle on ne hajusteet kuin jonkin röökin poltto lähelläni.

Vierailija
75/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos täällä ketjussa saa muutoinkin nurista tupakoitsijoista, niin mikä ihme siinä on, ettei niitä tupakantumppeja voi pistää roskikseen, tai vaikka sitten syödä ne, kun ne kerta niin herkkua on! Vaan ei, ne on pakko jättää läjiin leikkipaikoille ja penkkien viereen tai mihin ikinä sillä kertaa haluaakaan! Ihana mennä hyppimään paljain jaloin vesilätäköihin, kun ne on täynnä niitä hemmetin tumppeja! Ja tietenkin kaikenlaiset kolot seinissä sun muissa, mitä olisi hauska kaivella kepeillä, niin on täynnä niitä tumppeja! Juu, ihan rauhassa vaan tupakoikaa, mutta voisivatko aikuiset ihmiset tajuta, että täällä asuu muitakin ihmisiä!!! T. 73

Vierailija
76/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos täällä ketjussa saa muutoinkin nurista tupakoitsijoista, niin mikä ihme siinä on, ettei niitä tupakantumppeja voi pistää roskikseen, tai vaikka sitten syödä ne, kun ne kerta niin herkkua on! Vaan ei, ne on pakko jättää läjiin leikkipaikoille ja penkkien viereen tai mihin ikinä sillä kertaa haluaakaan! Ihana mennä hyppimään paljain jaloin vesilätäköihin, kun ne on täynnä niitä hemmetin tumppeja! Ja tietenkin kaikenlaiset kolot seinissä sun muissa, mitä olisi hauska kaivella kepeillä, niin on täynnä niitä tumppeja! Juu, ihan rauhassa vaan tupakoikaa, mutta voisivatko aikuiset ihmiset tajuta, että täällä asuu muitakin ihmisiä!!! T. 73

Vierailija
77/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppöjä on monenlaisia, nuoret tupakoijat itse usein siirtyvät, mutta pahimpia on katkerat äijät.

Oma lapsikin on jo varhain oppinut, että maailmassa on ääliöitä.

Kun menimme eilen bussilla ja oli ystävällinen kuski oli pieni lapseni hämmästynyt ja puheli minulle kun menimme istumaan, että eikös ollut ystävällinen kuski?  Nauratti, mutta samlla oli hiukan surumielinen olo.

Vierailija
78/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2011 klo 23:12"]

---Tää on mun lemppari sateella: "Toi on aika kohtuutonta, että me tupakoimattomat joudutaan seisomaan sateessa, kun sä vedät siinä kessuas. Olen mäkin ennenvanhaan tupakoinut, mutta EI KOSKAAN TULLUT mieleenikään, että olisin tupakoinut pysäkkikatoksessa! Mee vaan tonne sateeseen käryttään. Kyllä tupakoitsijan täytyy osata huomioida toiset ihmiset, eikä käryyttää joka paikassa!"

Jos mulla on lapset tai joku kaveri mukana: "Hyi kauheeta kun toi TUPAKKA HAISEE PAHALTA!" Nuorimmainenkin (4v.) osaa jo ihan oikealla äänenpainolla ilmoittaa: "Äiti, täällä haisee taas toi paha tupakka!"

Yksikään ei ole koskaan jäänyt siihen pysäkkikatokseen, kun mä latelen. Siinä on käyty läpi keuhkosyövät, vanhentuvat ihot, nivelreumat sun muut. Jos ei ole kerrasta liikahtanut, kiihdytän falsettiin päin ja tuijotan. Ei ole vielä löytynyt niin uskaliasta tupakoitsijaa, että olisi vastaan pannut ;)

[/quote]

No on tässäkin järkevä tyyppi. Muakin häiritsee lihavat ihmiset ihan suunnattomasti, ja latelen niille aina kaikki terveyshaitat jota se ylipaino aiheuttaa, tuhahtelen ja tuijotan ilkeästi! Lapsenikin osaavat jo sanoa että "Hyiii, äiti kato mikä läski! Onkohan jo metabolinen oireyhtymä?"

Tollainen käytös nähdään varmaan aikaa häiriintyneenä, eikä ihme että ihmiset kaikkoaa kauemmaksi ;)Olisihan se liian tylsää sanoa vain ystävällisesti hymyillen, että anteeksi, tupakansavua häiritsee lapsiani, voisitko siirtyä kauemmaksi. Harmi että joillakin av-mammoilla se lasten kanssa ajan viettäminen vie sosiaaliset taidot mukanaan.

Vierailija
80/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin joskus aikanaan ja minulla oli tapana aina kysyä lähellä olijoilta junaa tai bussia odotellessa, että haittaako, jos pistän kessuksi. Ne hämmentyneet katseet, kun joku tällä tavalla otti muut huomioon oli kyllä surullista katsottavaa. Elämme yhteiskunnassa, jossa muiden huomioonotto on ihmeellinen poikkeus. Se on surullista.

Myönnän kyllä itsekin ärsyyntyväni jos joku polttaa lähelläni (en siis enää ole vuosiin tupakoinut itse) ja parveketupakointi se vasta ottaakin päähän, mutta eipä se kyllä haitallisuudessaan vedä vertoja muille ilmansaasteille. Pahanhajuista ja inhottavaahan se tietty on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi