Eilen bussipysäkillä...
Tulin pysäkille kolmen lapsen kanssa ja katoksen alla seisoi arviolta 40-v mies, joka tuprutteli antaumuksella tupakkaa. Lapset olivat väsyneitä ja olisivat halunneet istua katoksen penkillä, mutta tupakansavusta en pidä ja onhan se vaarallistakin.
Sanoin miehelle:
"Ei millään pahalla, mutta voisitko tupakoida vähän kauempana?".
Mies siihen:
"Voisinhan minä, mutta ei se ole kiellettyä polttaa tässäkään".
Minä:
"No tuossa kuitenkin lukee, että suosittelemme ettei tässä tupakoida ja tässä on nyt pieniä lapsiakin".
Lopputuloksena mies ei tee elettäkään liikkuakseen mihinkään.
Kommentit (103)
ollut mitään etuoikeutta tuohon katokseen. Etenkin, jos se mies ei edes siinä penkillä istunut, niin sehän oli vapaa teille, eikö? Kyllä tupakkakatoksessa saa tupakoida, ei sitä ole missään laissa kielletty. Onhan se varsin ikävää lapsiperheiden ja tupakoimattomien kannalta, mutta elämä on, kaikki ei aina mene silleen kivasti niinku itse haluis.
Ei ne mitään tupakkakatoksia ole tupakoimista varten!!!! Ei ole kumma jos kärytetään joka paikassa ja koko ajan jos bussipysäkkejäkin pidetään yleisinä "tupakkakatoksina".
ollut mitään etuoikeutta tuohon katokseen. Etenkin, jos se mies ei edes siinä penkillä istunut, niin sehän oli vapaa teille, eikö? Kyllä tupakkakatoksessa saa tupakoida, ei sitä ole missään laissa kielletty. Onhan se varsin ikävää lapsiperheiden ja tupakoimattomien kannalta, mutta elämä on, kaikki ei aina mene silleen kivasti niinku itse haluis.
Mä oon kyllä jotenkin luullut, että ne katokset on bussia odottavia varten, eikä mitään TUPAKKAkatoksia. Siis joo, voihan tupakkaa polttaa kun odottaa bussia, mutta että ihan tupakkakatos. Huhhuh.
Ei kiellä laki ei, mutta toisten ihmisten huomioonottaminen ei olisi pahasta - varsinkin kun on kyse omasta huonosta tavasta, joka vaikuttaa muiden hyvinvointiin.
En mielestäni pyytänyt paljoa. Ei sen nyt mihinkään kilometrien päähän olisi pitänyt mennä, jotain hajurakoa vain. Mutta itsekkyys näemmä kukoistaa.
ap