Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori kärsii kun isänsä haukkuu, silti haluaa asua isän luona

Vierailija
08.02.2023 |

Koska iskä on iskä, ja sen kans tehdään kaikkea.
Puhuu miten on tuntunut pahalle, kun isä haukkuu homoksi.
Puhuu, miten on välillä ollut syömättä, kun isä haukkunut lihavaksi, vaikka enää ei ole edes pyöreä sanoo että tuntuu tosi pahalle jos joku sanoo läskiksi ja siksi ei aina syö.
Puhuu itsestään todella rumasti, mä nyt oon tämmönen tyhmä idiootti, no niin en osannu totakaan. Kun olen kysynyt tähän syytä, miksi puhuu niin, niin sanoo, että kun on aina tyhmäksi haukuttu.
Jne. Jne.

Tämä kaikki tekee minut todella surulliseksi. Enkä voi asialle mitään. Tai tietysti omalta osaltani pönkittää hänen itsetuntoaan. Tuntuu, että yhtään jos joutuu antamaan kritiikkiä hänen toiminnastaan niin ottaa tosi raskaasti.
Viikon pingottaa isänsä kanssa, ja sitten tulee minun luo ja purkaa kaiken.

Hänen mielenterveydelleen olisi niin paljon parempi nähdä isää harvemmin. Varmaan haukkujakin tulisi silloin vähemmän.

2 muuta lapsista viettää isänsä kanssa vähemmän aikaa. Toinen juurikin haukkumisen takia, ei halua olla enempää isän luona ja toinen käytännön asioiden vuoksi, siksi että isää ei kiinnosta esim. Harrastusjutut.

Mutta tämä yksi haluaa väkisin pitää isästä kiinni. On valmis lopettamaan harrastuksetkin kun isä ei kuskaa.

Ihan hirveä tilanne. Tekee niin isoa tuhoa lapsen itsetuntoon. Ja tuntuu minusta aivan valtavan pahalle.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pitää pistää heti loppumaan! Vaikuttaa syvälle lapsen itsetuntoon. Oma isäni oli samanlainen. Uskoin vuosikaudet olevani tyhmempi kuin muut kunnes ymmärsin, mistä ajatus oli alunperin edes tullut.

Vierailija
2/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitrn sen voi laittaa loppumaan? Lapsi on sen ikäinen, että häntä on kuultava asumisjärjestelyissä. Ja tämä haukkuminen ja törkeä käytös on miehen normaalia käytöstä lapsiaan kohtaan. En onnistunut sitä lopettamaan liittomme aikana, eikä minulla enää ole siihen mitään vaikutus mahdollisuuksia. Ei ymmärrä itse miten väärin toimii, vaan kääntää asian aina jotenkin toisen syyksi. Omasta mielestään kasvattaa.

Siksi tilanne onkin aivan kamala. Kun en voi sille mitään, ja tiedän miten se rikkoo kokoajan enemmän lasta.

En voi isää arvostellakkaan, kun lapsi on niin isänsä lumoissa. Voin toki kertoa, että tuo on on vääränlaista käytöstä mitä ei saisi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämmöisestä puhua lastenvalvojalla? Vaikka mitäpä hänkään asialle voi. Kun kyseessä lapsen oma tahto. Onneksi sentään asuu puolet ajasta kodissa missä ei haukuta. Ei vaan ole mukavaa sekään kun kuorma aina purkaantuu, ja meidän yhteisestä ajasta menee iso osa tähän purkamiseen.

Voiko isästä tehdä lastensuojeluilmoituksen? Vainka, sekin kääntyisi varmasti lopulta minua vastaan. Se mies osaa puhua mustan valkoiseksi. Päästää solvauksia suustaan, ja seuraavassa lauseessa kieltää niin koskaan sanoneensa. Ihan sama kuinka monta ihmistä sanoisi hänen sanoneen xx asian niin inttää vaan, että ei ole niin sanonut.

Saa pahimmillaan ihmisen epäilemään omaa mielenterveyttään. Aikuisenkin. Saatika sitten lapsen.

Vierailija
4/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on rikos jos nimittelee ja haukkuu. Varsinkin kun kohteena on oma nuori ja se on jatkuvaa, tuhoavaa. 

Vierailija
5/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten sen rikoksen todistaa? Isä ei ikinä tulisi asiaa myöntämään.

Pitäisikö nuoren itsensä nostaa syyte?

Esikoinen saattaisi tämän tehdänkin.

Ja kyllä, haukkuminen ja arvostelu on jatkuvaa.

Vierailija
6/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta, kun nuori ei tässä tapauksessa jostain syystä ymmärrä omaa parastaan. Rikos syytöksillä saatan ajaa hänet kokonaan isänsä luo. Ja sitten haukkuminen ja pingottaminen on hänen elämässään kokoaikaista. Nyt saa sentään välillä hengähtää.

Toivon todella, ettei lopeta hyvää harrastusta tän asian takia. Koska siitä ei hyvää seuraa.

Vierailija
7/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miten sen rikoksen todistaa? Isä ei ikinä tulisi asiaa myöntämään.

Pitäisikö nuoren itsensä nostaa syyte?

Esikoinen saattaisi tämän tehdänkin.

Ja kyllä, haukkuminen ja arvostelu on jatkuvaa.

Kännykällä nauhottamalla salaa. Mutta niin että nauhoittaa sinua varten. Ehkä silloin sossu, sukulaiset tai mummo sanoisi isälle, että nyt riittää. 

Vierailija
8/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät asiasta, joten tehtäväsi on tehdä lastensuojeluilmoitus. Kerro lapsellesi että aiot ilmoituksen hänestä tehdä, koska olet huolissasi.

Vierailija
9/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on rikos jos nimittelee ja haukkuu. Varsinkin kun kohteena on oma nuori ja se on jatkuvaa, tuhoavaa. 

Taitaa (valitettavasti) olla niin, että ei ole välttämättä rikos. Jotta pelkkä henkinen väkivalta olisi lain mukaan pahoinpitelyä, sillä pitäisi olla jotain todennettavissa olevia seurauksia, jotka tekijällä on ollut tarkoitus aiheuttaa.

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-henkinen-v%C3%A4kivalta

Vierailija
10/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani päätti lopettaa kaiken yhteydenpidon juuri samoista syistä.

Vierailija
11/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät asiasta, joten tehtäväsi on tehdä lastensuojeluilmoitus. Kerro lapsellesi että aiot ilmoituksen hänestä tehdä, koska olet huolissasi.

Näinhän se taitaa olla. Asiasta nousee aivan valtava sota. Ja luulen, että mies silti kääntäisi kaiken minun syyksi. Vaikka toisaalta, varmasti myös lasten kertomat asiat painaisi tässä.

En vaan haluaisi vastakkain asetelmaa lasten ja vanhempien/vanhemman välille.

Toisaalta mietin, olisiko lapselle helpotus, jos minä vaatisin esimerkiksi tapaamisia niin, että lapset pääsääntöisesti minulla ja joka toinen vkonloppu isällä? Olisiko helpompi jos päätös tulisi vanhemmalta eikä sitä tarvitsisi nuoren itse tehdä? Nyt ajattelee myös isänsä tunteita, miltä siitä tuntuu, jos kukaan ei jää sen luo. Ja pelkää isän muuttavan kauas, jos kukaan lapsista ei jää isän luo. Eli vähän kun uhrautuu, oman hyvinvointinsa kustannuksella. Ja toisaalta toivoo hyviä hetkiä isän kanssa, nauttii niistä niin kovasti. Niitä yhteisen tekemisen hyviä hetkiä on vaan niin kovin vähän, muutamia kertoja vuodessa.

Vierailija
12/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani päätti lopettaa kaiken yhteydenpidon juuri samoista syistä.

Minun toinen poikani ei halua asua isänsä kanssa. Käy silloin tällöin isänsä luona. Toisaalta, häntä isä haukkui vielä enemmän.

Vierailija
13/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlainen äiti on, kun lapsi on mieluummin isänsä luona?

Vierailija
14/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis lapsi on viikko-viikko.

Vierailija
15/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
16/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin jo... tai hän jätti. Tai miten se nyt sitten menikään.

Vierailija
17/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on selvästi narsisti. Sano sille että lapsi käy tästä lähtien hänen luonaan vain joka toinen viikonloppu, niin lapsi ei joudu isänsä sairaan käytöksen alle liikaa, sairastuu pian itsekin.

Vierailija
18/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlainen äiti on, kun lapsi on mieluummin isänsä luona?

Nimen omaa.Murkku ikänen osaa myös valehdella sinulle muista se. Aivan samoin hän voi kertoa sinusta isälle storia mikä ei pidä paikansa.Tavoitena saada sinulta lohdutusta rahaa tai lahjoja,kun huono isä ja sama tavoite puhu puppua isälle sinusta.Taas saa lahjoja rahaa. Meidän tytär oli selainen,

Vierailija
19/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kyse ei ole murkun valehtelusta, vaan asioista jotka olen aivan itse kuullut.

Ja tälle vanhemmalle ei niin vaan sanota yhtään mitään. Varmasti tappelee vastaan kaikessa, ihan vaikka vaan periaatteesta tai kiusatakseen. Tai mikä suurin syy, rahan takia. Ei halua maksaa mitään. Ja minä olen rahanahne joka hakee vain taloudellista hyötyä.

Jotenkin toivon, että lapsi jossain vaiheessa itse haluaa vähentää isän luona käymistä, kun ajan kuluessa näkee ettei homma muutu. Tosin, siinä on se riski, että ehtii itsekkin sairastua.

Hänellä kuitenkin on luonani huone ja oikeus tulla sinne, kotiinsa, ihan niinkun kotiinsa, milloin haluaa. Oli sitten kenen viikko tahansa.

Ja toisaalta toivon, että isä kyllästyy pian tähän viikko-viikko hommaan ja ehdottaa itse muutosta. Nyt ero on niin tuore, ja kaikki uutta että tässä voi mennä hetki ennen kun kukaan myöntää tehneensä väärää päätöstä ja haluaa muutosta asiaan.

Tuota haukkumista oli siis paljon jo silloin kun asuimme yhdessä. Se oli yksi iso syy eroon, kun minä olin se huono ja epäreilu vanhempi, kun en sitä haukkumista ja morkkaamista hyväksynyt ja vetänyt yhtä köyttä toisen vanhemman kanssa. En vaan voinut hyväksyä niin järkyttävää käytöstä omia lapsia kohtaan.

Vierailija
20/37 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi