Eilen bussipysäkillä...
Tulin pysäkille kolmen lapsen kanssa ja katoksen alla seisoi arviolta 40-v mies, joka tuprutteli antaumuksella tupakkaa. Lapset olivat väsyneitä ja olisivat halunneet istua katoksen penkillä, mutta tupakansavusta en pidä ja onhan se vaarallistakin.
Sanoin miehelle:
"Ei millään pahalla, mutta voisitko tupakoida vähän kauempana?".
Mies siihen:
"Voisinhan minä, mutta ei se ole kiellettyä polttaa tässäkään".
Minä:
"No tuossa kuitenkin lukee, että suosittelemme ettei tässä tupakoida ja tässä on nyt pieniä lapsiakin".
Lopputuloksena mies ei tee elettäkään liikkuakseen mihinkään.
Kommentit (103)
Mielstäni tuohon on aika hyvä nyrkkisääntö se, että jos tupakoitsija on ollut aiemmin siinä, niin ei sitä häädetä pois, mutta jos muita on siinä niin sinne ei saa tulla tupakoimaan.
johon tupakoitsija vastaa hahah kuka tollasia räkänokkia haluaa [quote author="Vierailija" time="04.06.2011 klo 23:27"]
Meilläkin nelivuotias osaa erityisen painokkaasti ja kovaäänisesti todeta: "Yööööök, tupakka haisee" ja sitten keskustellaan lasten kanssa kovaan ääneen siitä, miten vaarallista tupakka on, vauvansiemenetkin se myrkyttää, ja miten ei nuorena kannata sitä aloittaa kun vanhana se on jo saanut ihmisen niin valtaansa ettei siitä pääse eroon.
Ohitan joka päivä työmatkallani erään koulun "tupakkapaikan" ja seuraavaksi suunnittelen meneväni jututtamaan siellä käryttäviä nuoria: "Oletteko te tosiaan jo noin nuorina varmoja siitä, ettette koskaan halua lapsia?" "Mtäh?!?!" "Niin, kun tota röökiä vedätte siinä päivästä toiseen, sehän on yleisin lapsettomuuden aiheuttaja. Te kun olette juuri siinä iässä että teidän munasolut ja siittiöt kehittyy, aika suurella todennäköisyydellä tuhoatte ne tuolla menolla.."
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2011 klo 23:45"]kovaan ääneen toisten tupakointiin puuttuvat? Ihan mielenkiinnosta. En pidä siitä, että joku polttaa esim. katoksessa, mutta ei kertakaikkiaan ole kiinnostusta alkaa yleiseksi moraalipoliisiksi. Elämässä on paljon pahempiakin asioita.
[/quote]
mä oon 40.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="06.06.2011 klo 07:44"]
Tupakoitsijat on ajettu yhteiskunnassa jo täysin nurkkaan kaiken arvostuksen ja ihmisoikeuksien alapuolelle. Siksi tupakoitsija joutuu jo puolustautumaan elintilansa saadakseen. Myös eläimet toimivat samalla lailla hyökäävästi henkensä edestä nurkkaan ahdostettuna.
[/quote]
Oi voi.
Ihan tässä tulee tippa linssiin tupakoitsijoiden ahdingon vuoksi.
Onhan se suorastaan törkeää että yhdellä ihmisellä ei ole oikeutta häätää kymmentä muuta ihmistä hajuillansa bussikatoksesta pois. Siis ei mitään oikeuksia enää tupakoitsijoilla :(
Itsekin menin törkeyksissäni häätämään naapurin miehen tupakkapaikaltaan, meidän terassin vierestä. Olin niin julma että levittelin kanankakkaa pensasaidan juurelle haisemaan. Kakanhaju olikin sitten liikaa naapurille, joka joutui vaihtamaan tupakkapaikkansa toiselle puolelle pihaansa, metsän reunaan.
Pitäisiköhän mennä pyytämään naapurilta anteeksi ja vaikka lahjoittaa hänelle katos tupakkapaikalleen.
[/quote]
Ja kuvittelet siis olevasi fiksu ja aikuinen naapuri kun et pystynyt asiallisesti keskustelemaan tämän tupakoivan naapurisi kanssa asiasta vaan heti heittäydyit yhtä alhaiseksi saastaksi mitä naapurisikin? Naapurisi olisi saattanut jopa ihan asiallisen ja fiksun keskustelun päätteeksi jopa vaihtaa tupakointi paikkaansa, mutta koska hänellä on kusipäänaapuri niin eipähän hänenkään tarvitse olla yhtään asiallisempi sinua kohtaan.
Voi harmi kun et ole mun naapurini. ;) Saisit kyllä tuntea tuon typerän käytöksesi aiheuttamat ongelmat. ;)
[/quote]
Mitä ihmettä.
Eikö omia pensaita saa lannoittaa?
[/quote]
Tottahan saat, mutta miksi kieltää toiselta röökinpoltto?
[/quote]
Milloin muka olen kieltänyt keneltäkään röökinpolttoa?
Enhän minä tehnyt muuta kuin lannoitin omalla pihalla, oman terassini vieressä olevia pensaita. Naapurin puolella olevia pensaita en lannoittanut.
Kylläpä olen ilkeä ja paha ihminen ö.ö
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="06.06.2011 klo 07:44"]
Tupakoitsijat on ajettu yhteiskunnassa jo täysin nurkkaan kaiken arvostuksen ja ihmisoikeuksien alapuolelle. Siksi tupakoitsija joutuu jo puolustautumaan elintilansa saadakseen. Myös eläimet toimivat samalla lailla hyökäävästi henkensä edestä nurkkaan ahdostettuna.
[/quote]
Oi voi.
Onhan se suorastaan törkeää että yhdellä ihmisellä ei ole oikeutta häätää kymmentä muuta ihmistä hajuillansa bussikatoksesta pois. Siis ei mitään oikeuksia enää tupakoitsijoilla :(
Itsekin menin törkeyksissäni häätämään naapurin miehen tupakkapaikaltaan, meidän terassin vierestä. Olin niin julma että levittelin kanankakkaa pensasaidan juurelle haisemaan. Kakanhaju olikin sitten liikaa naapurille, joka joutui vaihtamaan tupakkapaikkansa toiselle puolelle pihaansa, metsän reunaan.
Pitäisiköhän mennä pyytämään naapurilta anteeksi ja vaikka lahjoittaa hänelle katos tupakkapaikalleen.
[/quote]
Ja kuvittelet siis olevasi fiksu ja aikuinen naapuri kun et pystynyt asiallisesti keskustelemaan tämän tupakoivan naapurisi kanssa asiasta vaan heti heittäydyit yhtä alhaiseksi saastaksi mitä naapurisikin? Naapurisi olisi saattanut jopa ihan asiallisen ja fiksun keskustelun päätteeksi jopa vaihtaa tupakointi paikkaansa, mutta koska hänellä on kusipäänaapuri niin eipähän hänenkään tarvitse olla yhtään asiallisempi sinua kohtaan.
Voi harmi kun et ole mun naapurini. ;) Saisit kyllä tuntea tuon typerän käytöksesi aiheuttamat ongelmat. ;)
[/quote]
Mitä ihmettä.
[/quote]
[/quote]
Enhän minä tehnyt muuta kuin lannoitin omalla pihalla, oman terassini vieressä olevia pensaita. Naapurin puolella olevia pensaita en lannoittanut.
[/quote]
Noh, raukkamainen toiminnallasi kylläkin. Kun edelleen aikuisten tulisi kyetä KESKUSTELEMAAN toistensa kanssa asioista, mutta ehei. Sinäpä aikuisena heittäydyt alhaiseksi kusipääksi sanomatta mitään ja nyt vielä ylpeilet raukkamaisella käytökselläsi. Ihan kuin olisit muka parempi kuin naapurisi.
Olet vain säälittävä ja alhainen naapuri.
Omalla tökeröllä tavallasi KIELLÄT naapuriasi tupakoimasta omalla pihallaan siinä, missä hän haluaa. Olet todellakin typerä käytöksesi perusteella.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:34"]
[/quote]
Oi voi.
[/quote]
[/quote]
Mitä ihmettä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Noh, raukkamainen toiminnallasi kylläkin. Kun edelleen aikuisten tulisi kyetä KESKUSTELEMAAN toistensa kanssa asioista, mutta ehei. Sinäpä aikuisena heittäydyt alhaiseksi kusipääksi sanomatta mitään ja nyt vielä ylpeilet raukkamaisella käytökselläsi. Ihan kuin olisit muka parempi kuin naapurisi.
Omalla tökeröllä tavallasi KIELLÄT naapuriasi tupakoimasta omalla pihallaan siinä, missä hän haluaa. Olet todellakin typerä käytöksesi perusteella.
[/quote]
OK. Ymmärrän että vain tupakoitsijoilla on oikeuksia.
Ensi kerralla kysyn naapuriltani saanko lannoittaa puutarhassani olevia kasveja :)
Pitäisikö minun kysyä häneltä lupa myös teen juomiseen omalla terassillani. Teen arominihan saattaa ikävästi häiritä hänen tupakkanautintoaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:20"]
[/quote]
Oi voi.
[/quote]
[/quote]
Mitä ihmettä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
OK. Ymmärrän että vain tupakoitsijoilla on oikeuksia.
Ensi kerralla kysyn naapuriltani saanko lannoittaa puutarhassani olevia kasveja :)
Pitäisikö minun kysyä häneltä lupa myös teen juomiseen omalla terassillani. Teen arominihan saattaa ikävästi häiritä hänen tupakkanautintoaan.
[/quote]
Selvä homma, koska "keskustelu"taitosi ovat todella olemattomat niin eiköhän tämä sitten ollutkin tässä. :)
Ymmärrän hyvin, miksi naapurisi ei sinusta tykkää. Kukapa sitä mulkuista tykkäisikään? Jos sinua noin kamalasti ahistaa naapurisi oikeudet omalla pihallaan niin suosittelen lämpimästi muuttoa vaikkapa Inariin. Ja valikoi sieltä semmoinen asunto jossa lähimpiin naapureihin sen 50 kilometriä, eipähän enää tarvi olla kusipäinen naapuri. ;)
Kai olette huomanneet, että julkisten rakennusten pihoille rakennetaan kyllä katoksia tupakoijille, mutta missä ovat katokset niille jotka eivät sauhuttele? Tauoilla röökaajat voivat mennä ulos, satoi tai paistoi. No, voihan muutkin, mutta kastuvat.
mutta kun siihen ei ihan hirveesti voi vaikuttaa, miten tuntemattomat käyttäytyy. Kusipäitä on maapallo täynnä, vaikka kuinka toivoisi, ei kaikki ihmiset ole kivoja.
Ei kiellä laki ei, mutta toisten ihmisten huomioonottaminen ei olisi pahasta - varsinkin kun on kyse omasta huonosta tavasta, joka vaikuttaa muiden hyvinvointiin. En mielestäni pyytänyt paljoa. Ei sen nyt mihinkään kilometrien päähän olisi pitänyt mennä, jotain hajurakoa vain. Mutta itsekkyys näemmä kukoistaa. ap
Kun yritit ajaa miestä pois katoksesta. Meilläpäin oli ainakin niin voimakas ja kylmä tuuli eilen, ettei olisi tehnyt mieli seisoskella katoksen ulkopuolella, ja sinun lapsosesi ei varmaan olisi saanut keuhkosyöpää yhden tupakan savun hengittämisestä.
Tuo on tuollaista älytöntä vouhkausta, juu, passiivinen tupakointi on pahasta. Se ei tarkoita sitä, että jos kerran haistaa ohimennen tupakansavua, niin sitten on peruuttamatonta haittaa syntynyt.
Todennäköisesti se ap:n vararengas vyötärölla ja sen aiheuttavat huonot ruokailutottumukset ovat ap:n lapsille plajon isompi uhka.
terv 3 lapsen äiti. Itsekään en tupakoi, mutta ei mun lapset siitä vaurioidu, että ovatyhden kerran hajuetäisyydellä tupakasta. ajattele, jotkut jopa asuvat Bankokissa???? siellä vasta on saastainen ilma.
Oletpa saanut tylyjä vastauksia. No tsemiä eteenpåin. Elämä on.
Katso vaikka kaupungin sivuilta.
Ensinnäkään minulla ei ole vararengasta vyötäröllä, kiitos vaan huolehtimisesta ;)
Ja toisekseen, tupakoija ei käyttänyt katosta mihinkään muuhun kuin ärsyttämiseen. Lapsillani oli sille käyttötarkoitus. Jos tämä tekee minusta itsekkään niin so be it!
Eivät varmastikaan yhteen altistuskertaan kuole, mutta joku muu voi kärsiä siitä todella pahastikin - astmaatikot ja muut. Peräänkuulutin tältä aikuiselta mieheltä vähän toisten huomioonottamista ihan yleensäottaen. Yeensä kai tupakoijat automaattisesti polttavat syrjemmällä tai viimeistään siirtyvät kun muita (etenkin lapsia) tulee paikalle (?). Minusta on kuitenkin käsittämätöntä, että huomautuksen jälkeenkin käyttäytyy kuin idiootti. Olisin ymmärtänyt ehkä paremmin jos polttaja olisi ollut joku pojankloppi tai edes humalassa. Vaikka ei se silloinkaan hyväksyttävää olisi ollut.
ap
Meilläpäin pysäkkikatoksissa on tupakoinnin kieltävät tarrat lasissa. Joka kerta ilmoitan käryttäjille: "Huomasitkos ton tarran?" "Hmmmh..." "Etkö ymmärrä, että tässä on tupakointi kielletty?"
Tää on mun lemppari sateella: "Toi on aika kohtuutonta, että me tupakoimattomat joudutaan seisomaan sateessa, kun sä vedät siinä kessuas. Olen mäkin ennenvanhaan tupakoinut, mutta EI KOSKAAN TULLUT mieleenikään, että olisin tupakoinut pysäkkikatoksessa! Mee vaan tonne sateeseen käryttään. Kyllä tupakoitsijan täytyy osata huomioida toiset ihmiset, eikä käryyttää joka paikassa!"
Jos mulla on lapset tai joku kaveri mukana: "Hyi kauheeta kun toi TUPAKKA HAISEE PAHALTA!" Nuorimmainenkin (4v.) osaa jo ihan oikealla äänenpainolla ilmoittaa: "Äiti, täällä haisee taas toi paha tupakka!"
Yksikään ei ole koskaan jäänyt siihen pysäkkikatokseen, kun mä latelen. Siinä on käyty läpi keuhkosyövät, vanhentuvat ihot, nivelreumat sun muut. Jos ei ole kerrasta liikahtanut, kiihdytän falsettiin päin ja tuijotan. Ei ole vielä löytynyt niin uskaliasta tupakoitsijaa, että olisi vastaan pannut ;)
Meilläpäin pysäkkikatoksissa on tupakoinnin kieltävät tarrat lasissa. Joka kerta ilmoitan käryttäjille: "Huomasitkos ton tarran?" "Hmmmh..." "Etkö ymmärrä, että tässä on tupakointi kielletty?" Tää on mun lemppari sateella: "Toi on aika kohtuutonta, että me tupakoimattomat joudutaan seisomaan sateessa, kun sä vedät siinä kessuas. Olen mäkin ennenvanhaan tupakoinut, mutta EI KOSKAAN TULLUT mieleenikään, että olisin tupakoinut pysäkkikatoksessa! Mee vaan tonne sateeseen käryttään. Kyllä tupakoitsijan täytyy osata huomioida toiset ihmiset, eikä käryyttää joka paikassa!" Jos mulla on lapset tai joku kaveri mukana: "Hyi kauheeta kun toi TUPAKKA HAISEE PAHALTA!" Nuorimmainenkin (4v.) osaa jo ihan oikealla äänenpainolla ilmoittaa: "Äiti, täällä haisee taas toi paha tupakka!" Yksikään ei ole koskaan jäänyt siihen pysäkkikatokseen, kun mä latelen. Siinä on käyty läpi keuhkosyövät, vanhentuvat ihot, nivelreumat sun muut. Jos ei ole kerrasta liikahtanut, kiihdytän falsettiin päin ja tuijotan. Ei ole vielä löytynyt niin uskaliasta tupakoitsijaa, että olisi vastaan pannut ;)
tänne tykkää-nappeja ;DD
*tykkää*
Meilläkin nelivuotias osaa erityisen painokkaasti ja kovaäänisesti todeta: "Yööööök, tupakka haisee" ja sitten keskustellaan lasten kanssa kovaan ääneen siitä, miten vaarallista tupakka on, vauvansiemenetkin se myrkyttää, ja miten ei nuorena kannata sitä aloittaa kun vanhana se on jo saanut ihmisen niin valtaansa ettei siitä pääse eroon.
Ohitan joka päivä työmatkallani erään koulun "tupakkapaikan" ja seuraavaksi suunnittelen meneväni jututtamaan siellä käryttäviä nuoria: "Oletteko te tosiaan jo noin nuorina varmoja siitä, ettette koskaan halua lapsia?" "Mtäh?!?!" "Niin, kun tota röökiä vedätte siinä päivästä toiseen, sehän on yleisin lapsettomuuden aiheuttaja. Te kun olette juuri siinä iässä että teidän munasolut ja siittiöt kehittyy, aika suurella todennäköisyydellä tuhoatte ne tuolla menolla.."
Kysyn suoraan: "Kukas sulle tupakat osti? Kielletty alle 18!" Joku joskus yrittänyt iästään länkyttää, jolloin totean, et jos sä olet 18, niin mä olen äiti-Teresa. Sitten ne tavanomaiset tautikertomukset. Aina ne tumppaa ;)
21
niuhottaa ulkoilmassa tupakasta ????????? niuhottakaa mammat jos lapset altistuu tupakansavulle sisalla..
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2011 klo 21:09"]Ensinnäkään mies ei istunut penkillä, ei satanut vettä, että mitään sen ihmeellisempää syytä hänellä ei ollut juuri sen katoksen kohdalla olla kuin vain olla ääliö
ap
[/quote]
Kun itse vielä tupakoin säännöllisesti, ei olisi tullut mieleenkään mennä katoksen alle tupakoimaan ja ylipäätään pysyttelin etäällä muista ihmisistä. Etenkin lasten, mitta aikuisten. Koin että olisi törkeää muita kohtaan tuprutella sellaisissa paikoissa.
Toinen asia on vaikkapa kesäterassi, siellä en kyllä rajoita polttamista, koska sinne ei ole kenenkään pakko tulla.
[/quote]
Sama täällä! Mä jään aina kauas pysäkistä polttamaan. Siirryn myös sateella heti pois katoksesta, jos pysäkille tulee joku muu.
Terassilla polttelen rauhassa ja silloin kyllä ärsyttää, jos siihen viereen pönkeää joku vaunujen kanssa ja sitten mulkoillaan :D