Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen bussipysäkillä...

Vierailija
03.06.2011 |

Tulin pysäkille kolmen lapsen kanssa ja katoksen alla seisoi arviolta 40-v mies, joka tuprutteli antaumuksella tupakkaa. Lapset olivat väsyneitä ja olisivat halunneet istua katoksen penkillä, mutta tupakansavusta en pidä ja onhan se vaarallistakin.

Sanoin miehelle:

"Ei millään pahalla, mutta voisitko tupakoida vähän kauempana?".

Mies siihen:

"Voisinhan minä, mutta ei se ole kiellettyä polttaa tässäkään".

Minä:

"No tuossa kuitenkin lukee, että suosittelemme ettei tässä tupakoida ja tässä on nyt pieniä lapsiakin".

Lopputuloksena mies ei tee elettäkään liikkuakseen mihinkään.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit päästänyt kunnon pierut. Niin teen aina jos joku tulee tupakoimaan katoksen alle eikä suostu poistumaan. Jos minä joudun haistelemaan p****a niin voi tupakoitsijakin.

Vierailija
82/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies odotti bussia? Eikö sillä ollut omaa autoa? Tai varaa taksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2011 klo 07:44"]

Tupakoitsijat on ajettu yhteiskunnassa jo täysin nurkkaan kaiken arvostuksen ja ihmisoikeuksien alapuolelle. Siksi tupakoitsija joutuu jo puolustautumaan elintilansa saadakseen. Myös eläimet toimivat samalla lailla hyökäävästi henkensä edestä nurkkaan ahdostettuna.

[/quote]

Oi voi.

Ihan tässä tulee tippa linssiin tupakoitsijoiden ahdingon vuoksi.

Onhan se suorastaan törkeää että yhdellä ihmisellä ei ole oikeutta häätää kymmentä muuta ihmistä hajuillansa bussikatoksesta pois. Siis ei mitään oikeuksia enää tupakoitsijoilla :(

Itsekin menin törkeyksissäni häätämään naapurin miehen tupakkapaikaltaan, meidän terassin vierestä. Olin niin julma että levittelin kanankakkaa pensasaidan juurelle haisemaan. Kakanhaju olikin sitten liikaa naapurille, joka joutui vaihtamaan tupakkapaikkansa toiselle puolelle pihaansa, metsän reunaan.

Pitäisiköhän mennä pyytämään naapurilta anteeksi ja vaikka lahjoittaa hänelle katos tupakkapaikalleen.

Vierailija
84/103 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakointiin kovaan ääneen vaan kohteliaasti ja ainoastaan silloin kun sen polttaminen ei ole soveliasta tai häiritsee muita.

t. 30 v ap

Vierailija
85/103 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiellä laki ei, mutta toisten ihmisten huomioonottaminen ei olisi pahasta - varsinkin kun on kyse omasta huonosta tavasta, joka vaikuttaa muiden hyvinvointiin.

En mielestäni pyytänyt paljoa. Ei sen nyt mihinkään kilometrien päähän olisi pitänyt mennä, jotain hajurakoa vain. Mutta itsekkyys näemmä kukoistaa.

ap

Vierailija
86/103 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran mennyt ravintolassa (joissa tupakointi oli kokonaan kielletty) mennyt sanomaan kessuttelijoille, että olen raskaana ja että mulle tulee tupakan savusta tosi huono olo. Joka kerta ovat lopettaneet polttamisen. Hyi minua valehtelijaa ;). Puolustuksekseni täytyy sanoa, että joka kerta mukanani on ollut henkilö, jolle tulee helposti hengenahdistusta tupakansavusta.

Keksin idean kaveriltani, joka vastaavassa tilanteessa tosiaan oli raskaana ja hänelle tosiaan tuli huono olo. Huono olo oli niin konkreettinen, että kaverini oksensi tupakoitsijoitten pöydän viereen kolmannella valitusmatkallaan...

Vierailija
87/103 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi saanut polttaa, mutta vähän kauempana. Miten pilasin?

ap

Vierailija
88/103 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta puuttuisin taatusti myös asiaan jos joku omahyväinen loso tulisi opettamaan tuntemattomille ihmisille miten elää elämäänsä.

Mikään ei ärsytä niin tehokkaasti kuin ne, jotka kuvittelevat voivansa opettaa aikuisille asioita samaan tyyliin kuin lapsille. Jokainen päättää itse käyttääkö nautintoaineita, siinä ei ole kenelläkään mitään sanottavaa. Siirrytte kauemmaksi jos häiritsee ja jos tässä tapauksessa tupakoiva ihminen ei siirry itse. Olen voimakkaasti sitä mieltä, että ne joilla tämä taipumus opettamiseen on, ovat omassa elämässään jääneet saamispuolelle kun aikaa riittää pohtia muiden tekemisiä. Idiootit.

Vierailija
89/103 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi saanut polttaa, mutta vähän kauempana. Miten pilasin?

ap

Vierailija
90/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa tupakoitsijoiden narinoita.... voi voi kun niiiin ahtaalle ajettu! Kukaan ei tarvitse elääkseen tupakkaa, mutta myös se tupakoitsija tarvitsee raitista ilmaa! SE on jokaisen perusoikeus. Tupakoitsijan perusoikeus EI ole savustaa toisia!

Vierailija
91/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vältän tupakoimista esim. bussikatoksissa. Ymmärrän, että muut eivät halua tupakansavua haistella.

Olen kuitenkin aikuinen ihminen ja tupakointi on täysin oma asiani. Se on laillista ja siihen ei tarvitse kenenkään muun puuttua. On aihetta tarkastella omaa elämäänsä ja sen sisältöä, jos toisten ihmisten tekemiset kiinnostaa niin paljon että niitä täytyy vatvoa ja niistä huomautella.

Vierailija
92/103 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan tupakointia ja mun silmissä tupakoitsijat ovat kyllä harvinaisen typerää porukkaa. Onneksi tuttava- ja kaveripiirissäni polttaa vain muutaman kaverin mies. Yksi kaverini polttaa, jos ollaan iltaa istumassa. Eli harvinaisen fiksua porukkaa onneksi omassa kaveripiirissäni.

Mun mielestä myös liikaa alkoholia käyttävät ovat typeriä, samoin itsensä syömällä ja liian vähäisellä liikunnalla lihottavat, jotka eivät aio tehdä mitään terveytensä eteen. Ja jos vielä lihottavat omat lapsensakin. Mutta vain noi tupakoitsijat aiheuttavat terveyshaittaa myös sivullisille ihmisille. Mun ja mun lasten ei tarvitse altistua tupakansavulle. Piste. Jos joku idiootti tulee polttamaan mun tai mun lasten lähelle, sanon siitä ihan varmasti. Yleensä kyllä omat lapseni ehtivät tuskailla tupakan savua ennen kuin mä avaan suuni.

Mä en kyllä ymmärrä tupakoivia aikuisia. Olen mäkin teininä polttanut, mutta onneksi tulin järkiini ja lopetin sen. Tupakoitsivat haisevat pahalle ja suudellessa he maistuvat pahalle. Heidän kätensä haisevat pahalle vielä pitkään polttamisen jälkeen. Lisäksi he heittelevät tumpit maahan, mikä on tosi törkeää roskaamista. Mun omat alle 10 v ikäiset lapsetkaan eivät koskaan heitä roskia maahan, mutta aikuiset tupakoitsijat heittävät. Säälittävää!

Vierailija
93/103 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
94/103 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ottaa päähän katoksessa tupakoitsijat, mutta ymmärrän silti, että kiellettyä se ei ole, ja suositus on vain suositus. Mies oli siinä ensin ja siinä on hänelläkin oikeus olla, joten vaikka lapsosesi olisi kuinka väsyneitä, ei heillä ole etuoikeutta penkille.

Vierailija
95/103 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään mies ei istunut penkillä, ei satanut vettä, että mitään sen ihmeellisempää syytä hänellä ei ollut juuri sen katoksen kohdalla olla kuin vain olla ääliö

ap

Vierailija
96/103 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tupakoin bussipysäkillä kahden lapseni kanssa, joista toinen vaunuissa ja poltan myös kotona sisällä.

Ihme vauhkoja nipottajia.

Vierailija
97/103 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies teki ehkä oikein, mutta tekikö "oikein"?

Vierailija
98/103 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut mitään etuoikeutta tuohon katokseen. Etenkin, jos se mies ei edes siinä penkillä istunut, niin sehän oli vapaa teille, eikö? Kyllä tupakkakatoksessa saa tupakoida, ei sitä ole missään laissa kielletty. Onhan se varsin ikävää lapsiperheiden ja tupakoimattomien kannalta, mutta elämä on, kaikki ei aina mene silleen kivasti niinku itse haluis.

Vierailija
99/103 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista elämä valitettavasti on.

Vierailija
100/103 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitisjoista suurin osa on ääliöitä, eikä sille voi mitään. Valitettavasti. Kun ei niitä turpiinkaan saa vetää, ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän