Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La helmikuussa 2012

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou :)

Vähän olen tässä Juhannuksden aikana arponut että uskaltaako jo liittyä vai ei. Testi plussasi torstaina, mutta kohonneen kohdun ulkoisen raskauden riskin takia en uskalla riemuita ennen varhaisultraa. Se lienee joskus parin viikon päästä ohjelmassa.

Olen pian 32v suur-uusperheen kotiäiti. 'Laumaan' kuuluu miehen lapset '96 ja '01, minun edellisen liiton lapset '99, '00 ja '02 sekä yhteinen pikkuhurmuri vuosimallia '10. Nyt tulossa olisi siis toinen yhteinen lapsukainen, ikäeroa edelliseen n. 1v10kk.

Huomenna pitäisi soittaa neuvolaan ja kysellä sen ultran perään. Hiukan meinaa jännittää :)

Vierailija
142/150 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja tervetuloa minapieni,ihanaa että tulee lisää suurperheenäitiä!Itseäni hieman jännittää tuleva,että miten tässä pärjätään ja kuinka jaksan näin montaa lasta,kun meitä on ensi talvena sitten 5 lasta ja aikuiset.Kaipaan hieman neuvoja ja vinkkejä miten suurperheissä asiat hoituvat. :) Onko mitään sivustoja olemassa suurperheille?Kun monikkoperheillekin on vaikka mitä tukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Juhannus meni kotona ja mökkeilessä ja eilinen pyörittiin Tuurissa :)

Eipä tänne mitään uutta, tai no, koirakuume vaivaa. Westietä ollaan mietitty ja vois nyt viimeistään syksyllä ottaa, että kerkiäis se kasvaa vähän ennen uutta vauvaa.

Jäätelö oksettaa! Himo jäätelön syöjänä kummalle tuntuu, että ei voi edes haistaa tai katsoa kun toinen syö jäätelöä. Saa nähä kuinka pian sukulaiset tajuaa, kun usein jätskillä herkutellaan..

Jahas, pienin neiti heräsi, elikkäs aamuhommat kutsuu. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja toivotaan niitä aurinkoisempia kelejä! Täällä ainakin on tullut vettä vähäks aikaa vähintään tarpeeks!

144/150 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Sylvi-Iita ja Minapieni!

Nina 1989: Meillä esikoinen siirrettiin omaan huoneeseen ennen kakkosen syntymää. Tosin hän nukkui täysiä yöunia jo viiden kuukauden ikäisenä. Hän ei ole koskaan herännyt vauvan itkuun. Vieläkin on mahtavat unenlahjat tytöllä. Tuplavaunuja suosittelen, ne on nykyään paljon kätevämpiäkin kuin kymmenen vuotta sitten.

HelmikuunHelmi: ihania ultrakuulumisia. Onnea!

Ninnisofia: voi ei! Toivottavasti vuoto on vaaratonta.. Vieläkö olet täällä?

Suurperheellisiä kirjoittelee Kissankulmalla, täällä odotuspuolella myös. Tervetuloa sinnekin mukaan!

Minultakin ääni viikkopinoille: on paljon helpompaa selata läpi kirjoituksia ja vastailla muille kun pinot pysyy pienempinä.

Listalle: minun synnytyssairaala on TYKS.

Olo on edelleen kauhea. Kiloja on jo kadonnut kaksi. Oksettaa ja väsyttää. Ja vielä on monta viikkoa edessä. Kokemuksestä tiedän, että tämä alkaa helpottaa vasta rv16. Plääh!

Aotearoa 7+3

Vierailija
145/150 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet tervetuloa! Ihanan paljon meitä onkin jo ja toivotaan, että kaikki pysyvät matkassa!

Onko Ompunpompusta kuulunut?

Ninnisofia: Mikä on siellä tilanne? Toivotaan, ettei mitään raportoitavaa ja tänne jäät ?

Synnäriksi minulle voi laittaa Hyvinkään, mikäköhän sen lyhenne on..?

Aotearoa: Täällä ei pelkoa kilojen menetyksestä, vaikka olot on, mitä on. Aina saa jotain alas.. Joten epäilen suuresti todellisen kasvatusoperaation alkaneen :D

Eniten maistuisi nyt se jäähilejuoma, slush! Sitä vedinkin eilen Lintsillä, mutta en saanut tarpeekseni :)

Muuten mikään makea ei oikein tipu..

Pitäisikö se viikkopino aloittaa sitten ensi ma? Samalla vaihtuu kuukausikin. Helmikuun Helmet taitaa olla ollut joka vuosi tai sitten Helmisimpukat.. mutta jos joku keksisi jotain omaperäisempää, vaikka noissakaan mitään vikaa ole :)

Esikoinen alkaa epäillä jotain, totesi että onpas sulla iso maha äiti.. Ihan kun olis vauva :D Meillä siis lähipiirissä isomahaisia tällähetkellä.

Nyt aloitinkin viimeisen työviikon ennen lomaa ja motivaatiota on vaikeaa kerryttää enää yhtään! Jotain ohjeistuksia pitäisi tehdä ja pöytä tyhjäksi. Ei vaan millään huvittaisi, plääh!

Aloittaako joku muukin loman nyt maanantaista sitten?

Ensi viikolla onkin jo eka neuvola! Niin se aika kuluu vaan nopsaan, jänskättää.

Jospa sitä nyt vaan yrittäisi jotain muutakin naputtaa kuin tänne :) Mukavaa viikkoa kaikille!!

Vierailija
146/150 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aikani kuluksi täällä listasin meitä ja aloitin myös samalla uuden pinon.. Sinne siis kaikki kertomaan kuulumisia! :) Ja ilmoitelkaa sairaala, jossa synnytätte, jos tiedossa.. :)

Vierailija
147/150 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Liityn myös tähän ketjuun mukaan, laskettu aika alustavasti 25.2.2012. Meillä odotetaan esikoista, joten erityisen jännät paikat meillä molemmilla. Olen 22, mieheni 27 ja asumme pk-seudulla. Rauhallinen elämäntilanne ja molemmilla vakituinen työ, joten ajateltiin, että nyt olisi hyvä hetki vauvan tulla, mikäli onnistuisi ja niinhän siinä taisi käydä. En meinaa vielä itse oikein ymmärtää ja ennen rakenneultraa ei kerrota kenellekään, sen verran epävarma olo vielä kuitenkin.

Mieheni latasi kännykkään pari aivan ihanaa raskausaiheista sovellusta, jossa on mm. laskurit ja alkion/sikiön kehitykseen liittyvät vaiheet kuvina ja teksteinä. Siitä voi hyvin vilkaista aina tarkat raskausviikot- ja päivät. Suosittelen!

Tänään soitin neuvolaan ensimmäistä kertaa ja varasin heinäkuun lopulle ensimmäisen ajan. Aivan ihanan oloista henkilökuntaa heillä. Hetki jo puhelimessa terkkarin kanssa juteltiin ja monikin asia, jota olin netistä lukenut, osoittautui vanhaksi/vääräksi tiedoksi. Mm. nykyään ei enää anneta maksimisykerajoja äideille liikuntaa varten, mikä oli ainakin hyvä tietää. Enkä myöskään tiennyt tästä uudesta Downin syndrooman seulonnasta.. Tuntui hyvältä kuulla myös ensimmäiset onnittelut. :)

Nyt vaan toivotaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti. Oliko tämä muuten se ketju, johon oli tarkoitus liittyä? Vai oliko jo jaettu osiin?

Vierailija
148/150 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi pino on aloitettu tälle viikkoa ja yritetään jatkossa aloittaa uusi pino jokaiselle viikolle. Eli jatkossa ollaan Helmisimpukoita. Tervetuloa! Mikä minapieni on mahd. la?

Vierailija
149/150 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika helmikuun 1. (muuttunut viikolla tammikuun puolelta helmikuun alkuun). Tämä on ensimmäinen raskauteni. Nyt olen viikolla 11+2.

Minulla ei ole ollut paljoa raskausoireita, olinkin huolissani viime viikon neuvolakäynnillä, kun sydänääniä ei kuulunut, joten varasin heti ultran ja halusin varmistaa että mahassa on asukki. Ultrassa varmistui että vauvalla on syke ja että se oli viime viikon ke 10+3 viikolla menossa.

Nyt olen levollisin mielin ollut raskauden suhteen. Uskon että tyyni asenne vaikuttaa myös vauvan olotilaan kohdussa rauhoittavasti.

Onnellista odotusta kaikille helmikuun äideille, toivottaa DiaLia :)

Vierailija
150/150 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla tänne ilmoittautumaan. Odotan ensimmäistä lastani ja olen 32-vuotias. Neuvolassa en ole vielä käynyt, mutta varhaisraskauden ultraäänessä olin rv 7+2. Pikkuisen tyypin koko oli tuolloin 12 millimetriä ja sydän löi kovasti. Viimeiset kuukautiset oli 17.5 ja sain kontrolliviivaa tummemman viivan raskaustestiin 12.6. Aivan hirvittävää ollut tämä alkuraskauden pahoinvointi, sillä oksentelen useita kertoja päivässä. Muuten kaikki on ok, paitsi jotain viiltelyjä alamahassa on. Kohtu on taasepäin kallellaan. Olen ollut järkyttynyt, että kuukautisten mukaan alkuraskauden paha olo alkoi jo rv 3+3 ja rv 3+6 jo yökkäilin lenkillä. Aivan hirvittävää pahoinvointia aamusta iltaan ja illasta aamuun. En voinut käsittää, että tämä on tällaista. Enkä voinut ymmärtää, että se alkaa ennen kuin raskaustesti on positiivinen. Raskausviikko 4 oli todella paha pahoinvoinnin suhteen. Voikohan toisilla hormonimäärät nousta heti alussa todella voimakkaasti? Kohdallani on kysymys myös varhaisesta kiinnittymisestä.