La helmikuussa 2012
Kommentit (150)
EmmaL: On ihanaa, että sulla on just tuo tunne sen tarkastelun suhteen!!! Olin itse terveysasemalla töissä 2 ekan aikana, oli monta kertaa viikossa doppleri masulla, kuuntelin sykettä ihan villinä kyynel silmässä ;D Menkkatyyppiset kivut kuuluu niin tähän alkuun, selässä ja alamahassa, sisällä ja nivusissa.
Tolleroinen, minäkin olen ammatissani mielenkiintoisessa vaiheessa, olen myös sitoutunut pitkään koulutukseen jonka työnantaja maksaa, elokuusta toukokuuhun...Mulla alkoi oikeasti jo biologinen kello pauhata niin hätähuutoa, ettei mikään muu tuntunut tämän rinnalla miltään. Nyt kun tämä on totta, niin olen miettinyt hieman kriittisemmin elämän muutosta taas tässä vaiheessa, pilleri kävi mielessä mutta oli liian myöhäistä. Joten nyt vaan nauttimaan, tätähän olen toivonut! (kognitiivista terapiaa ;P )
heippa! Minä täällä koiraleirillä kattelen kun muut vetää kaljaa.. Vasta 3.pv jälkeen joku ihmetteli mikset juo vai oletko raskaana, sanoin arvaa ja nauroin päälle :) saunassa pyörryttää ja aamuisin sekä muutenkin vahvat hajut etoo..
Täällä on ollu pakko ottaa päiväunia, väsyttää kovasti koko ajan..
Kiva kun on paljon porukkaa mukana! Mulla maanantaina eka neuvola.
Aurinkonainen 5+6.
vietetään, käytiin ipanoiden kanssa kirpparilla ja mukaan tarttui pojalle uusi pleikkaripeli ja tytölle DVD, eipä tarvi äidin viihdyttää ;)
Aurinkonainen, aika hidas sytytys ihmisillä siellä ;) Itekin kävin perjantaina saunassa ja meinasin pökrätä, lisäksi piti vielä oksentaa saunan päälle. Että ei hirveästi varmaan tarvi saunoa tässä lähiaikoina :)
Mahaa turvottaa aika reippaasti, mutta eipä tässä nyt enää tarvitse sen enempiä peitellä, komea raskausmaha vaan esiin ;) heh. Turvonnut pallohan tuo on, ei sillä taida vielä tän raskauden kanssa olla mitään tekemistä :D Yököttää aina välillä ja nukun joka päivä päikkärit.
Huomenna pitäisi soittaa ensimmäistä neuvola-aikaa. Käväisen loppuviikosta töissä ihmettelemässä ultraäänellä näkyykö vielä mitään.
Mites muiden vkoloppu on sujunut?
Christabel 5+1
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea hurjasti!
Oikeastaan ihan ensin teki mieli kertoa, että siellä se syke oli
Mulla näyttää viesti menneen bittiavaruuteen vaikka juuri sen naputtelin tänne.. Noh, palataan myöhemmin!
Heipähei!
Mä en osaa sanoa onko turvotusta vai ei mahan kohdalla,taitaa olla vanhoista raskauksista jäänyt sen verran pömppömahaa.heh,kukaan ei osaa epäillä mitään kun olen muutenkin pyöreä.Ei aiota kertoa isovanhemmillekaan ennenkun näkyy selvästi. :) Mulla on suunnitelma josko päästäisiin 3d-ultraan asti ja sit lähetettäis kortti isovanhemmille jossa on kuva.Ne olisi aivan kauhuissaan jos nyt tietäisivät että odotan neljättä lasta.Onneksi olen kotona,enkä käy töissä,pystyn piilottelemaan mahdollisimman pitkään ja pitämään salassa koko asian.Vain pari ystävää tietää.
Edelleenkään ei pahoinvointia,ehkä pientä kuvotusta joskus.Tissejä nippaa ja menkkamaista kipua ajoittain.Muita raskausoireita ei sitten olekaan.Välillä unohdan koko asian.
Äiskämonelle 8+2 (tai 6+4?)
Noniin.. elikkä oli tuon rekisteröitymisen kanssa ongelmia ni en ole päässyt tänne liittymään.. Minulla kans helmikuussa laskettu aika olisi 8.2 laskureiden mukaan. :) Ensimmäistä odotellaan miehen kanssa. Elikkä minä 22v ja mies 27v. Neuvolaan ajattelin huomenna soittaa kun lomakin alkoi perjantaina ni on varmasti sopivia aikoja milloin pääsee sitten käymään.. oireista sen verran että väsymystä ollut aikas paljon..joka päivä pitää nukkua päikkärit ja kokoajan on nälkä.. :) Pahoinvointia tulee jos ei syö tasaisin väliajoin, mutta oksentanut en onneksi vielä ole. Ihanaa liittyä tänne ja jakaa kokemuksia muiden kanssa..kun hirveästi ei uskalla vielä tuttaville puhua kun niin alussa vielä on.. :) Tsemppiä kaikille odotukseen! :)
mutukka 6+4
Vaikka olenkin plussan saanut juuri (jeeeee!) niin tulen mukaan. Tuolla odotuspuolella kun saa keskustella melkeinpä yksinään.
Eli perjantaina cb+ testillä haalea plussa kp 25/26-28 (tässä kierrossa ovisplussa kp12). Keskiviikkona se ei vielä mitään näyttänyt. Kun mies oli tulkinnut mokomaa cb+ testiä väärin, ostin vielä sen herkän predictorin (kallis!) lauantaina ja se ei näyttänyt testiajan sisällä eikä vielä nytkään mitään! Ihan masis iski.
Tänään sitten kuitenkin testasin viimeisen testin kaapista, predcheck-puikko cittarista ja kyllä siihen kaksi selvää viivaa vieretysten piirtyi. :) Ihanaa!
Vau.fi kertoisi 27 päivän kierron mukaan, että la on 27.2. En nyt sitten tiedä...neuvolahan laittaa todennköisesti siihen 28.2. 28 päivän kierron mukaisesti. vai onko teillä muita kokemuksia? Ovisplussan mukaan la ois 26.2., jos kierto 26 päivää, mut en mä tiedä koska se ovis on sit ollu, ku viel kp12 illalla oli tummat viivat (ekan kerran kp11 illalla).
Minkä te laittaisitte la:ksi? (Ihan ku muutamalla päivällä ois merkitystä...)
Olen siis 33 vuotias kahden tyttölapsen ja yhden pienen enkelipojan äiti. Elän uusperheessä 36-vuotiaan mieheni, tyttöjen ja miehen 11-vuotiaan pojan kanssa. Pieni poikamme menetettiin maaliskuussa rv 17. Tai hänellä todettiin kehityshäiriö ja runsas turvotus häiritsi edelleen kehitystä - päädyimme keskeytykseen. Raskas päätös ja raskas kevät. :(
Mutta nyt uudella innolla, epävarmoin mielin, toivon, että kaikki menisi hyvin!
Onnenhelmi 4+0 tai 3+6
Ilmottaudun varovaisesti joukkoon :) Tänään testin tein ja plussahan sieltä tuli. Neljättä siis odotellaan vielä alkuhämmästyksen pyörteissä. Osasin jo vähän arvatakin, kun viime viikolla siideripullon aukasin ja se jäi puolilleen ja viikko sitten loppui maidon tulo kun seinään (imetin 1v3kk tyttöä siihen asti siis). No nyt tässä varovaisin mielin odotellaan. Keskenmeno on alkuraskaudessa takana ja kaksi edellistä raskautta ei alkaneet helposti.
En kaikkia kerennyt lukemaan tähän astisista, mutta pikavilkaisun tein. On mukana jo monenlaista tarinaa ja toivon kaikille paljon tarrasukkia sinne masukeille ja onnea matkaan! Varsinkin, te, jotka olette pikkuisen menettäneet matkan varrella, erityisesti teitä ajattelen!
Jokos on facebookissa ryhmä? Ainiin ja olin ennen Miiru80, mutta en saanut sitä enää auki, jos sattuu olemaan paikalla maaliskuisia 2010..
LA laskurilla katottuna 22.2.2012
Olo alkaa pikkuhiljaa helpottaa, kunhan muistan syödä vähän väliä ihan pieniä annoksia. Enkä liiku :D
Mulla toi mahan turvotus on myös ihan järkkyä. Masentaa hirveesti, kun heti on rantapallo jos vähänkin syö. Ja joo, näkyyhän se masu aikasemmin, kun on jo 4:s raskaus menossa, mutta ei se kauheen hauskaa ole, kun ei ite ihan hoikimmasta päästä ole muutenkaan.
Kerrottiin lapsille, että saavat pikkusisaruksen. PIenet (7&8v) olivat innoissaan. 14 v. järkyttyi siitä, että me harrastetaan seksiä näin vanhoina ;)
Elämä on toisille vähän rankempaa, kuin toisille :D
Miro77 8+1
Aluksi kaikille uusille tervetuloa ja onnea paljon!! :)
Päivitin taas listaa, mut jos on korjattavaa niin korjaillaan..
Oon hieman yllättynyt kuinka monta meitä enkelivauvan omaavia mammoja täällä onkaan, voimia ja jaksamista kaikille, mutta ennenkaikkia teille, jotka kantavat surua sydämessään mukana. Tunteet, jotka nyt uuden raskauden myötä tulee ei ole helppoja ja pelko raskauden kulusta on aina ehkä jotenkin vieläkin voimakkaammin esillä meillä. Mukavaa saada täältä vertaistukea ja kannustusta ja valoa luo myös se, että täällä on paljon myös muita ihania odottavia äitejä, jotka omalla raskaudellaan tuovat esille, että onnistumisiakin on! :)
Ehkäpä se on tästä raskaudesta johtuvaa, mutta tunteet todella heittelee ja itku tulee mitä pienimmästäkin asiasta, pitää vaan pystyä hyväksymään nää tuntemukset. Onneks Mies on paljon töissä, niin ei joudu jatkuvaa mielialan heittelyä nähdä/kuulla. :D
Väsymys oli hetken poissa, mutta taas voisin nukkua kellon ympäri, hajutkin tuntuu voimakkaammilta ja etovaa oloa aika ajoin.. Mä tässä jännään torstain ultraa jo nyt ja arvatkaapas vaan meneekö tämä aika hitaasti!?! :)
Pakko siellä jotain elämää on oltava, kun raskausoireet voimistuu päivä päivältä, muuten mut saa valkotakkiset käydä nappaamas kyytiin.
Mistäpäin Suomea muuten olette? Olis kiva tietää, sit ku alkaa neuvolassa käynnit yms. niin voisi verrata hieman käytäntöjen eroa jos sellaisia on ja onhan niitä.
Nyt on jatkettava töitä taas, hyviä vointeja mammat! :)
Helmkuunhelmi 6+3
ja hyvää maanantaita kaikille!
Varasin nyt sitten ajan ensimmäiseen neuvolakäyntiin, se olisi 6.7. Jännittävää :)
Onhan siitä jo melkein 7 vuotta kun viimeksi olin raskaana..
Miro, joo täällä kans toi pallomaha ongelmana, kun ei nyt ihan hoikka muutenkaan ole, niin eipä syömisen jälkeinen turvotus mielialaa nosta :P Mutta siksipä sitten vaan tyytyväisenä taputtelen julkisesti "raskausmahaani", ettei ihmiset katso, että onpas siinä valas ;)
En ole vielä kertonut tulevalle isosiskolle ja isoveljelle vauvasta, odottelen vielä hetkisen.. Ehkä siihen asti, että saan ultraäänellä varmistettua, että joku siellä masussa elelee.
Torstaina käyn töissä ja pyydän työkaveria ultraamaan, meillä on uä-laitteita osastolla :)
Tervetuloa Cherry, eipä ole kyllä tietoa onko facebookissa ryhmää.. Ehkä joku voisi sellaisen perustaa?
Ja Onnenhelmi, jeeeee :) tervetuloa mukaan! Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hienosti ja hyvin loppuun asti.
Mutukka tervetuloa myös :)
Jahas, ehkä sitä pitää lähteä tästä kävelylenkille, vaikka oikeastaan tekisi vaan mieli painaa pää tyynyyn ja nukahtaa "pienille" päikkäreille..
Christabel 5+2
Ihanaa, että joukko lisääntyy! Onnea hurjasti uusille plussanneille ?
Miro77: ihana tuo teidän teini :)
HelmikuunHelmi: keskiseltä uudeltamaalta kirjoittelen
Me siis tosiaan käytiin siellä ultrassa ja pieni ihminen bongattu. On ne vaan liikuttavia hetkiä. Me ei olla vielä kerrottu lapsille tästä uudesta, kovasti olisivat kyllä innoissaan. Ainakin esikoinen. Kakkonen onkin sitten vähän haastavampi versio, mustis mikä mustis..
Joku vege kirjoitteli tuolla aiemmin lihanhimosta, anteeksi nyt en muista nickiä lainkaan.. Täällä oli myös ihan karmea lihanhimo, mikään muu ei tyydyttänyt nälkää vaikka kuinka olisi syönyt. Olen kyllä ihan sekasyöjä, mutta aika harvoin punaista lihaa kuitenkin. Minut piti tyytyväisenä ainoastaan kaupasn grillitiskistä haettu kylki ja rasva, mikä valui suunpieliä pitkin.. Ai siis mikä paino ja turvotus? :D
Pahoinvointi on edelleen ihan karmeaa.. Aamut ovat infernaalisia, mutta ei ne illatkaan kovin siinä häviä. Päivittäin saa arpoa, mikä menee alas. Cittarin patonki on hyvä lounas :)
Hassua.. mulla on selkeä fiilis siitä, että odotan poikaa, mutta oireiden puolesta kuin tyttöraskaudessa oli. Selvinnee kuitenkin aikanaan.
Mites muilla? Onko etukäteistuntemuksia?
Täällä sitä jännittyneinä odottajien puolella ollaan. :)
Meikäläinen asusta kehä III:n ulkopupolella noin 10km pohjoseen päin. ;) Tuossa kesken menneessä raskaudessa yllätti neuvolakäyntien vähyys - kävin viikolla 7 vai 8 ja sit seuraavan kerran ois ollu viikolla 24! Siis rakenneultran jälkeen. Lisäksi eivät laittaneet äitiyspolille seurantaan, vaikka on kolme kroonista perussairautta ja aikoinaan laitettiin jo siitä yhdestä. No, jouduin sitten erilaiseen seurantaan siitä ekasta ultrasta lähtien. :(
Mut nyt kyllä aattelin vaatia seurannan äitipolilla. Mul on colitis ulcerosa (haavainen paksusuolen tulehdus), astma ja kilpparin vajaatoiminta. Musta noilla pitäisi jo seurailla ja samaa mieltä oli naikkarin erityislääkäri, kun kysyin asiasta keskeytyksen jälkeen.
Mun olo on aika normi. Iltapäiväväsymys alkaa taas parhaillaan. Se tuntuu siltä ku nukahtais pystyyn. Huoh. Ja illalla maha on todella potkupallo, sikaturvonnut. Samat merkit ku edellisessä. Vielä tässä vaiheessa ei paljon muuta ole. Rinnat oli illalla täydet ja arat.
odotan sitä, ettei makeaa tee mieli. :) Kaikissa kolmessa raskaudessani mun on tehnyt mieli vaan suolaista. Ja tuloksena kaksi tyttöä, yksi poika (se enkeli). Ei nouse painokaan samalla tavalla, ku ei syö kokoajan makeeta. :)
Ootteko kukaan koskaan törmänneet madam mammaan? Se hömpötysennustajajuttu, joka kertoo milloin ja montako lasta vielä saatte. Mä joskus kauan sitten erehdyin sille laittamaan moisen kysymyksen. Jännää nähdä miten käy. ;)
Nyt ruoan kimppuun!
Onnenhelmi
Mulla on sellanen pienenpieni tyttöfiilis tästä.. Kahdessa edellisessä raskaudessa tiesin mitä sukupuolta on tulossa, tai sitten vaan arvasin oikein :D Mitään varmaa tuntemusta ei ole, mutta tosiaan vähän on semmonen hentoinen tyttöfiilis. Katsotaan.
LLP, ihanaa, että ultrassa näkyi pikkuinen :) ! Itekin odotan kovasti, että saa jotain konkreettista informaatiota tästä tilanteesta.
Nyt on sitten yrjöfesti alkanut täälläkin.. Ihan mihin aikaan tahansa saattaa yhtäkkiä ykä tulla kylään. Äsken kauppareissun jälkeen piti juosta huutamaan norjaa posliinipuhelimeen.. Ihanaa :P
Vähän jännittää miten loman jälkeen käy töissä.
Itse olen vegetaristi, mutta nyt on (kuten ekassakin raskaudessa, josta siis melkein 10 vuotta aikaa, silloin tuli poika) iskenyt tonnikalanhimo! Vetelin purkillisen sitä tuossa edellisiltana! Huhuh. Edellisen kerran mitään eläimen lihaa siis syönyt tuolloin lähes 10 vuotta sitten. Että jos se merkki kertoo pojasta, niin sitten olisi poika tulossa. Mutta toisaalta tytöstä oli jatkuva paha olo, oksensin koko 9kk, kun taas pojasta en juurikaan oksennellut. Että sen puolesta sitten taas olisi tyttö tulossa. Mielenkiintoista :)
Onnenhelmi, ilman muuta vaadit tarkempaa seurantaa. Ihan uskomatonta, että olisi vain muutama neuvolakäynti (ja lopussa varmaan ois ollut tiheämmin, mutta silti :O).
Muistan hämärästi madam mamman, itekin laitoin joskus tiedustelua, mutta ei mennyt ennustukset ihan putkeen, olisi jo viime vuonna pitänyt saada vauva :) ja muistaakseni myös 2008..
Vauvahuumassani menin liittymään Liberoklubiin jo :) En malta odottaa, että pääsee ostelemaan vaippapaketteja :D
Varsinais-Suomen alueelta kirjoittelen :)
Christabel 5+2
Onhan toi madam mamma aika hömppää, niinkuin ennustaja ellikin, mutta! molemmat ennustivat aikoinaan, että saan helmikuussa 2012 vauvan ja tässä sitä nyt ollaan :o
Meillä on muuten suunnilleen sama alue, mistä kirjoitellaan :)
Christabel: ihanan innokas olet :D Saanko liittyä kerhoon? tilasin tänään bola-korun itselleni :)
heh, minä sain sieltä myös tuloksen, että poika syntyisi helmikuussa 2012. Jännityksellä odotan. :) ja sen lisäksi syntyisi muistaakseni toukokuussa 2015 kaksoset, tyttö ja poika. =D
Jaa...alkoikin kiinnostaa LPP:n asuinalue. Mihis menet synnyttämään vai oletko moista vielä miettinytkään?
missä olette pääkaupunkiseutulaiset käyneet varhaisultrissa?
HIntaa ja kokemuksia?
Me käytiin viimex Femedassa ja tykkäsin kyllä, mutta siihen tutkimushuoneeseen liittyy nyt myös ahdistusta ja pelkoa. En tiedä haluanko enää sinne vai kävelenkö vaan päin pelkojani rohkeasti...
LA 27.1.2012 mutta se siirtyy varmasti helmikuun alkuun ultrassa ja mun raskaudet menee aina 10pv yli :)
Moro kaikille! Näyttää niin reilusti olevan noita viestejä että ehdin lueskella niitä joskus illan hiljaisina tunteina, nyt ajattelin tulla kertomaan vain pikaisesti että uutta jäsentä tähän ryhmään tosiaan pukkaa..
En tiedä, onko täällä muita tammikuisia 2008 tai elokuisia 2009, sillä minulla on tyttö 02/08 (la oli siis tammikuun lopussa) ja poika 08/09. Tästä kolmosesta olen kyllä haaveillut, mutta suunnitelmissa ei ihan vielä ollut. Pääsi käymään sitten "aikuisten vahinko", suoraan sanottuna kävin hakemassa vielä jälkiehkäisypillerinkin mutta näköjään tämän tulokkaan on tarkoitus tulla morjestamaan meitä muitakin :)
Nyt en tiedä vielä tuota laskettua aikaa, pitäisi käydä laskurilla... viimeiset menkat alkaneet 20.5. Yleensä kierto pitkänlainen, n. 31pv.
Tilanteeseen oman jännityksensä tuo se, että aloitin vasta toukokuun alussa uudessa, haastavassa työpaikassa, jota olen "kärkkynyt" noin kolmisen vuotta. Nyt minut sinne kutsuttiin, ja sitten on tämmöistä uutista kerrottavana het alkuun... noh, eiköhän ne asiat järjesty :)
Pohjois-Pohjanmaalta ollaan, mies 40v, minä 31v, lapset tosiaan oli kaksi pienempää, isännällä entisestä tytär (aikuinen kohta)...
Viime raskaudessa ehdin vielä hyvin seurailla näitä keskusteluja, saa nähdä miten nyt ehdin kun nuo termiitit on melkoisen haastavan ikäisiä. Uhmaa ja tappelua, huhhuh...
Onnea kaikille muille plussanneille!! Toivotaan että kaikki menee hyvin!