Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La helmikuussa 2012

Kommentit (150)

121/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille!

LPP: olen ajatellut, että voisin kokeilla sellaista pahoinvointiranneketta. Viime raskaudessa (laihduin 7kg ja olen hoikka muutenkin) lääkäri määräsi minulle pahoinvointilääkettä, mutta siitäkään ei oikein ollut apua. Suolakeksejä mutustelen tasaisin välein, mutta tänäänkin olen oksentanut jo kolmesti.

Jepatus: Minulla on kotona Angel Sounds- kotidoppleri ja hyvä kapine on ollut parissa viimeisessä raskaudessa. Sydänäänet olen saanut kuulumaan sillä jo 8+4 ja 9+1 viikoilla. Kaivoinkin sen jo laatikosta ja odottelen, että pari viikkoa kuluisi nopeasti...

Nina 1989: onnea plussasta! Meillä ekan ja tokan lapsen ikäero on 1v2kk. Ensimmäinen vuosi oli aika rankka, mutta pieni ikäero on myös aivan ihana. Lapset ovat kuin parhaat kaverit, jakavat kaikki salaisuudet (tyttö 9v ja poika 8v) ja leikkivät paljon yhdessä. Ovat selvästikin tosi tärkeitä toisilleen.

Kaikki vippaskonstit pahoinvoinnin helpotukseeen ovat tervetulleita!

Ja hyvää Juhannusta kaikille!

Aotearoa 6+6

Vierailija
122/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa minunkin puolestani uusille :) itse en ole edes LA päivittänyt, olikohan se 24.2... ehkä...

Tästä viestiketjusta; passaisiko kaikille niin että tehtäisi aina viikkopino? Tulee muuten niin hervoton tästä yhdestä ketjusta että hankala löytää, millä sivulla oli viimeksi luetut... Esim. ensi viikon pino voisi olla "Helmikuiset vko 26" Tosin paremmalla helmikuisten nimellä ;) Helmipöllöt? Helmisimpukat? Helmikuun hipsuttelijat? Heittäkää nimiehdotuksia kehiin :)

Meillä ei tämä raskauden toteaminen mennyt ihan kuin Strömsössä... mies otti aika hikiset pariksi päiväksi, eilen saatiin sitten viimein juteltua asiat illalla halki, ymmärrän että hän ei olisi todellakaan ollut tähän valmis mutta eiköhän tästä selvitä. On sitä ihmisille pahempaakin tapahtunut kuin että perheeseen tulee kolmas lapsi. Tai siis miehelle neljäs.. :) Itsellänikin ristiriitaiset oli ajatukset alussa hetken, mutta itse olen sitä mieltä että kun leikkiin ryhtyy niin vastuu pitää pystyä kantaa, eikä minusta olisi keskeytykseen. Töitäkin ehtii vielä hyvin tehdä, ja vielä kun tuo ikäkään ei tästä vähene niin minulle tämä tulokas on hyvin tervetullut.

Ehdin vain jo antaa pois kaikki vauvan vaatteet, pinnasängyn (no onneksi niitä on meillä 2), tuplarattaatkin vasta möin. Mutta eiköhän nämä asiat järjesty :) Äitiyspakkausta olen miettinyt, että ottaisiko nyt kolmannelta, ehkä kuitenkin otan sillä ei sillä rahalla taas saa juuri mitään.

Oireita ei mitään. Paitsi väsyttää!! Samoin kuin ei tytön raskaudessakaan... että vähän tyttöä veikkailen. Neuvola-aikaa en ole vielä edes varannut, kai senkin voisi varailla. Meillä se ensimmäinen menee rv 10 asti.

Nyt pesulle ja sitten voisi mennä jo ajoissa nukkumaan... Tarrasukkia kaikille ja hyviä vointeja :)

Tolleroinen rv 4+5 (kai..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! EmmaL kysyit ultrasta..neuvolassa sanoivat että postissa tulee kutsu 2 vko:n sisällä ja n.10 vko kohdalla olisi ultra ainakin niin lupaili. :)

Labroissa pitäisi käydä ennen ultraa. Itsellä sama homma noiden lastentarvikkeiden ja vaatteiden kanssa..tekisi hirveästi mieli jo ostaa..mutta pitää malttaa vielä hetki :D. Tuosta liikunnan harrastamisesti raskauden aikana kysyin neuvolossa kätilöltä; sanoi että normaalisti voi harrastaa kaikkea mitä ennenkin on tehnyt niin pitkälle kun kokee voinnin hyväksi. Itse kun tykkään rullaluistella kesäisin niin ei kuulemma ole estettä. :)Hauskaa juhannuksen aikaa kaikille..itse menemme mökille viettää sukulaisten kanssa juhannusta. Voimia kaikille odotukseen! :)

Vierailija
124/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille odottajille!

Minulla on kotidoppleri ja se kyllä on mielestäni hyvä kapistus. Alkuun ei kannata säikähtää jos sydänääniä ei vaikka joka kerta kuulekkaan, muutenkin tosi alhaalta saa niitä aluksi etsiä. Odotan jo että pääsen testaamaan :)

Alkoholista, minä olen tullut siihen tulokseen, et kyllä se keho tietää, mitä tarvii ja mitä ei. Itellä jäi jo viime viikolla siideri juomatta, ja vaovasti arvailin, mistähän johtuu..

Juhannuksia kaikille, mökillä painutaan :)

Vierailija
125/150 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin itsekin hankkia, en tosin ihan vielä mutta luultavasti varhaisultran jälkeen. Varasin ajan eilen ensviikon torstaille, jolloin olen viikolla 7 + 0..toivottavasti siellä jotain näkyy :)

mutukka: Lupasivat 10viikolle jo? Mulle sano vaa neuvolasta että tulee kutsu postitse. Mitä tiedän, nii joskus 12 + viikolla on muutamille tuttaville tehty täällä ultra..sen takia varhaisultraa lähdin varaamaanki ettei tarvi odottaa vielä yli kuukautta ennenkuin saan tietää onko kaikki kunnossa:)

Oikein ihanaa juhannusta kaikille ! :)

Vierailija
126/150 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä vanhasta tottumuksesta seurailen hetkisen tätä helmienkin ketjua.. itse toivon pääseväni maaliksien puolelle.. :)

4d-ultrasta oli puhetta.. Me ollaan käyty 2 krt Brunolla Femedassa ja 1 kerran Tapio Kurjella Felicitaksessa ja suosittelen ehdottomasti jälkimmäistä! Brunolla oli Kurkeen verrattuna aikamoinen "liukuhihnameininki". Kurki taisi olla muutaman euron kalliimpi, mutta hänelle tulee 45min aika ja hän tekee tarvittaessa myös sisätutkimuksen. Myös haastattelee ja kertoo juttuja tosi paljon. DVD tulee häneltäkin mukaan ja liuta kuvia + selostus raskaudesta. Hänelle siis menemme seuraavaksikin, jos niin on tarkoitettu että meille vielä lapsi suodaan.

Ihania odotuspäiviä! Näin kolmen "helmen" äitinä tuntuu vieraalta mennä muuhun pinoon kuin helmikuisiin, mutta eiköhän sekin luonnistu kun sen aika on ;)

Vierailija
127/150 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mennyt aikaa että olen täällä muistanut käydä, ja aluksi isot onnittelut uusille plussanneille

Vierailija
128/150 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aotearoa:): Sehän on jo aika lähellä sitä mikä meille tulee, kuukausi vaan eroa! Hienoa. Mä ajattelinkin, että toivottavasti tulee hyvät ystävät sisaruksista. Ajattelin myös, että oppii jakamaan tavaransa ja huomion. Ja koulussa on ainakin yksi kaveri ja hyvällä tuurilla sama kaveripiiri:)

Saanko kysyä paria käytännön asiaa, kuinka ootte ratkassu? Ajateltiin, että tuplat ostetaan käytettynä, eikä myydä uusina ostettuja yhdistelmiä. Sitten kuinka kannattaa huonejako tehdä, siirtääkö vanhin ennen vauvan syntymää omaan huoneeseen, vai onko molemmat meidän huoneessa..herääköhän vanhin vauvan itkuun..? Tiedän, että joka perheessä tehdään niinkuin parhaalta tuntuu, mutta nyt ei kyllä oo minkäänlaista käsitystä mitä sitä tekis..

Vierailija
129/150 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä onnenpäivää, heti hehkutan omia kuulumisia sen verran huojentunut olen. :)

Tänään aamulla kävin siis neuvolassa ultraamassa sen viime viikkoisen vuodon takia ja todellakin, siellä se meidän pieni kirppu pötkötti ja sydän läpätti elämää täynnä! Nyt siis rv 7+0. Aluksi ultrattiin vatsan päältä ja yllätykseksi näkyi jo siinä suurentunut kohtu sekä pieni möykky. Vaginaultralla katsottiin sitte tarkemmin, ruskuaispussi vielä oli ja näkyi selvästi ja alkio pussukkaa jo hieman suurempi, ensiviikolla ruskuaispussin pitäisi hävitä ja istukka toimimaan kunnolla. Hyvin siistiltä näytti muuten, eli vuoto mitä luultavammin tullut sieltä kohdunsuulta. Hyvä näin! Olen niiiin onnellinen, nyt on vahva tunne, että tämä kirppu jaksaa kyllä loppuun asti. :)

Mutta onnea kaikille uusille plussanneille! Päivitän tuota meidän listaa mahdollisimman pian..

Hyvä idea muuten olisi aloittaa se uusi ketju joka viikolle, pysyy ainakin paremmin perillä kaikkien voinneista ja oloista, kun vähemmän viestejä. Ja todellakin joku kiva nimi olis mukava,mä olen ainakin huono keksimään, ehdotuksia?

Vauhti! Mä olen myös Sjoelta, mulla ennestään kaks lasta 9v.&7v.+ enkelityttö.

Ilmeisesti kaikilla alkaa pikkuhiljaa olemaan erilaisia oloja, täällä myös! Olen kahtena yönä heräillyt yököttävään oloon, joka jatkunut aamulla ja myös illalla, katsotaan nyt mihin tämä johtaa. Närästää, pissattaa, itkettää ja naurattaa yms. ja kohdun kasvukipuja päivittäin..

Meillä täällä eka varsinainen neuvolakäynti on 9+ viikoilla, josta lähete labraan verikokeisiin, muistaakseni niihin saa/pitää mennä jos sit melkeen heti jos haluaa sen seulan ottaa.Varhaisultra/Nt-ultraan tuleekin sitten aika 12+ viikoilla, jolloin myös eka lääkäriaika. Ja meillä ainakin ultrataan tuolloin ekalla neuvolakäynnilläkin, koska harvoin ne dopplerilla sykkeet vielä kuuluu kunnolla.

Huh, tulipas taas tekstiä! Ei muuta kuin oikein rentouttavaa ja ihanaa keskikesän juhlaa kaikille mammoille!! :D

Helmikuunhelmi 7+0

Vierailija
130/150 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon nyt koittanu 3 kertaa kirjoittaa mut tulee näkyviin aina vaan noi ensimmäiset 2 riviä :((

Vierailija
131/150 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille. Menin sitten tilaamaan kotidopplerin itselleni :) Mulla on toki työn puolesta mahdollisuus katsoa vaavia ultraäänellä vaikka joka päivä, mutta valitettavasti se työmäärän puolesta ei aina onnistu, joten hankin nyt sitten sellaisen ihan perus kotidopplerin, oli tarjouksessa raskauskeijussa :D

Onnea Helmikuunhelmi, siellä se pikkuinen sitten vaan tiukasti on mukana :)

Ihan hyvä idea, että joka viikko on oma listansa, muuten tämä paisuu ihan mahdottoman pitkäksi ja on hankala pysyä mukana. Helmipöllöt on hauska ehdotus :D

Christabel 5+5

Vierailija
132/150 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset vaatteet tulokkaalle tarttuivat tänään mukaan kirppikseltä. Pieni vaaleansininen myssy, jossa edessä pupun kuva sekä ikään kuin pienet korvat tupsuina, ja joka sopii hyvin jo ennestään olevaan siniseen velour-hupparitakkiin.

Minulla on vanhva tunne tytöstä, mutta nyt olen alkanut hieman epäillä, kun olo on ollut niin erilainen (=hyvä) kuin tyttöä odottaessa. En tosin silloinkaan kärsinyt noin kuin Aoteroa-parka, mutta kuvottava olo oli seurana viikot 6-10. Kasassa ~4+6 tänään eli eiköhän tässä vielä ehdi pahoinvoimaan moneen kertaan.

No, laitetaan pinkkiä sitten kaveriksi. Luin jostain joku aika sitten, että vielä 1900-luvun alussa herkkä vaaleansininen oli tyttöjen väri ja voimakas vaaleanpunainen poikien?

Toinen vaate, jonka ostin oli ristiäisiä ajatellen valkoinen pitkähihainen body, jossa vähän hillittyä röyhelöä nappilistan ympärillä.

Etsin oikeastaan itselleni mamma-vaatteita, mutta löysin ainoastaan yhden paidan, joka oli niin kamalassa kunnossa, etten viitsinyt ottaa riesakseni. Onneksi höyrähdin pari viikkoa sitten mamaliciousin alessa :-D

Nyt pitäisi vaan löytää siisti pitkähihainen paita tai kaksi töihin. Mahdollisesti myös talvitakki.

Esikoinen on kesävauva, joten täytyy hieman tutkia sekä omia ison mahan vaatteita että pienimpiä vauvan vaatteita.

Vauvalle haluaisin hankkia 56 cm toppahaalarin, jos vain jostain löytyisi halvalla. 62 cm löytyy, joka on tosin reilu. Tyttö (-5 käyrän kasvaja) käytti sitä 4-7 kk eikä se silloinkaan jäänyt pieneksi, halusin vain käyttää toista nätimpää haalaria. Vastasyntynyt jokseenkin hukkuu siihen. Väriltään ja kuosiltaan se on kohtalaisen unisex, mutta ollut ennen esikoista jo kahdella lapsella, vaikka eihän tuon kokoinen juuri käytössä kulu. Tyytynen kuitenkin siihen jos parempaa ei tule vastaan.

Vierailija
133/150 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli käytyä, tai itse asiassa työpaikalla, jossa tuttu lääkäri nopsasti ultrasi mahan päältä, ja kohdusta löytyi ruskuaispussi, mutta mitään alkiota ei mahan päältä saanut näkyviin, eikä mikään gyne olekaan, mutta kohtuu hyvällä mielellä tässä ite on nyt, eikös tuo sitten tarkoita, ettei ainakaan kohdunulkoinen raskaus ole :D

Täytyy muutama viikko odotella ja sitten taas töissä ultrailla..

Itsekin olen vauvanvaatteita hamstrannut kirpparilta, jo silloin kun vaavia yritettiin, pessyt muutamia isommilta lapsilta jääneitä jne.

Täytyisi tosiaan ostaa joku kiva 56cm haalari. Ideoita, että mistäs sellaisia saisi kivannäköisiä? Mites H&M ja Lindex tms, sitten kun taas talvikausi alkaa? Kaksi edellistä lasta oli kevätvaaveja, niin pieniä haalareita ei tarvinnut ostaa.

Nyt lähetään mökille, hyvää jussia kaikille!

Christabel 5+5

Vierailija
134/150 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä huomasin iltasella pientä ruskeaa tuhrua pyyhkiessä, taitaapi käydä samoin kun aina ennenkin :(

Vierailija
135/150 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuunhelmi!! Vielä kerran saat tuon mun lasketun ajan vaihtaa :D Eli se olisikin 1.2.2012 :D

Eka neuvola oli siis keskiviikkona ja rv. on nyt 8+3 :) Hemoklobiini 125 ja verenpaine 106/54 :D Alhaisilla lukemilla mennään, mutta niin mentiin esikoisenki aikana :) Sydänääniä ei vielä saatu kuulumaan, mutta toivon mukaan seuraavalla käynnillä, joka on lääkärineuvola 7.7 :) Ai että mä vihaan noita lääkärineuvoloita >:/

Pientä ällötysoloa on ollut, mutta vielä ei ole tarvinnut oksentaa. Kaikki hajut tuntuu tosi voimakkailta. Esikoisen aikana mulla ei ollut minkäänlaisia oireita ja tyttö tuli :) Tuliskohan nyt sitten poika? :)

Vierailija
136/150 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä meni aatto grillailun merkeissä, illalla ruoka aina maistuu aamua ja päivää paremmin, joten tuli nautittua juhannuksesta ruoan ja kokiksen merkeissä..hyvää ja mukavaa oli:).Nyt vaan ootellaan keskiviikon ekaa neuvolaa, saapas nähdä yrittääkö vielä kuunnella sydänääniä, ehkä ei...Kuvottavaa oloa esiiintyy pitkin päivää edelleen, aamulla voimakkaimpana ja alkuillasta iskee aina ihan totaalinen uupumus, joka menee onneksi illan edetessä ohi...muutoin ei kummempia oireita...kesäisin ajatuksen teille kaikille mammoille..niin minä olen Äänekoskelta, kun tuota paikkakuntagalluppia teitte:)

Vierailija
137/150 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuitte noista toppahaalareista, niin Cirafilla on ainakin, tokmanni myy niitä. Ja sitten olen itse esikoiselle huuto.netistä löytänyt. Siellä on kalliimpiakin merkkejä myynnissä joita itse en ainakaan raaski uutena ostaa. Mihinkäs yhdella tai kahdella lapsella käytetty toppahaalari kuluisi? :) Muutenkin ostan vaatteet kirpparilta, saa niin nättejä tosi halvalla!

Paikkakuntia kun kysyitte ni täällä kirjotetaan Mäntsälässä :)

Vierailija
138/150 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu mukaan uusi helmikuinen odottaja. Vasta äsken plussasin, eikä pää ole vielä hommassa ollenkaan mukana :D Pelottaa, jännittää, kauhistuttaa ja tuntuu mahtavalta yhtä aikaa. Laskettu aika on 24.2 ja ennestään perheeseen kuuluu 11 ja 8 vuotiaat pojat. Tuntuu että edellisestä odotuksesta on ikuisuus aikaa ja kaikki on muuttunut valtavasti. En enää edes muista koska ensimmäinen neuvola-aika kuuluu tilata :) Olen Etelä-Pohjanmaalta ja kolmekymppinen. Kiva saada vertaistukea tälle "matkalle".

Vierailija
139/150 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon sitten kuhmosta, vähän pienemmästä paikkaa. Itse sain heti neuvola-ajan soittamalla, ja eka lääkäri sekä ultra on 5.7. silloin pitäisi olla 8+4.

Juhanushan se meni, aatto meni itellä ihan jees, sen jälkeen nää pari päivää on ollu öklötystä ja aamuisin oksentelua.. koira istui vieressä pihatiellä ja vinkui kun oksensin =D piti puskan taa mennä kun kylässä oltiin eikä vielä haluttu kertoa.

Vierailija
140/150 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö tuohon aloitukseen listata nimimerkin ja lasketun ajan lisäksi sairaala?Haluatteko kertoa missä synnytätte?Meillä siis laskettu aika 27.1 tai 8.2,tiedetään vasta ultran jälkeen mihin päätyvät.Niin ja mulla synnytyssairaalana KOKS.