Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La helmikuussa 2012

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki,

Pahoittelen että heti aloitan omalla asialla, mutta voimat ei riittänyt muiden viestien lukemiseen ihan heti.

Eilen alkoi rv6+0 verinen vuoto ja kovat kivut. Olin työmatkalla, ja sain varattua yksityiselle gynen ja ultra-ajan. Selvisi, että olin odottanut kaksosia joista toinen oli mennyt kesken. Toinen voi toistaiseksi hyvin, mutta oli vielä niin pieni ettei sydänääniä saatu..

Nyt pelottaa, että tämä toinenkin menee kesken. Onko jollain teistä kokemusta/tietoa meneekö toinen aina kesken jos toinenkin menee?

Unohdin lääkäriltä tätä kysyä..

Surullinen, huolestunut ja toisaalta varovaisen onnellinen olo..

Toivon niin että tuo toinen jaksaisi matkassa..

Vierailija
62/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompunpomppu: toivotaan että toinen pikkuinen pysyy kyydissä! eihän se automaattisesti tarkoita että molemmat kesken menee.

täällä mennään vähän sekavissa fiiliksissä, ootteko muut jo varanneet neuvola aikaa? itsellä oli 2 vko päästä, ja jotenkin pelko että jos kaikki ei olekkaan taaskaan hyvin, no kai ultran jälkeen tästä pelosta sitten selviää. itse en varhaisultraan halua, 2 ensimmäisessä raskaudessa olin, molemmat päättyivät kesken niin tuntuu jotenkin liian raskaalta taas nähdä pikkuinen jos jotain kuitenkin käy.

onko muilla rv 4+4 ollut noita alamahan kipuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pitäisi olla LA 14.2.2012 :) Toinen muksu tulossa ja ikäeroa tulee näin ollen 2v4kk..toisaalta meillä on nyt tosi paha uhmis jo eli ei se enää voi pahentua! Tyttö on erittäin vilkas tapaus.

Oireita: alavatsaa ja -selkää jomottaa aika lailla, päätä ajoittain särkee (voi toki olla, että kahvin juonnin vähentäminen vaikuttaa, ennen join noin 6 kpp päivässä, nyt paljon vähemmän). Ei minkäänlaista pahoinvointia ole. On se vaan aika jännää olla taas raskaana. Varhaisultraan aion mennä, heinäkuun lopussa, neuvolassa voisi käydä sitä ennemmin.

Helmikuunhelmi: minäkin asun aivan Seinäjoen lähellä eli lääkäritalolle aion varata ajan :) Onneksi vuotosi loppui, no kohta pääset onneksi ultraan!

Muillekin tsemppiä ja paljon tarrasukkia!

Vierailija
64/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä käyt nyt lävitse. Mulla olisi tänään ollut kaksostyttöjen laskettu aika eli koskettaa sun tapaus mua todella paljon. Mulla siis oli kaksosraskaus, jossa alkoi vuodot viikolla 7+4, silloin oli tietoa vain yhdestä sikiöstä, jonka luulin vuotavan pois. Tämän jälkeen jälleen viikolla 8+ aloin vuotamaan uudelleen, jolloin taas keskenmenon epäilyksen vuoksi ultraan, jolloin todettiin, että odotankin kaksosia, mahdollisesti mulla ollut kolme alkiota alunperin kehittymässä, kun ultrassa näkyi olevinaan kolme sikiöpussia, joista kahdessa oli syke. Kävi kuitenkin niin, että aloin taas hieman vuotamaan viikkoja 9+ jotain ja ultrassa todettiin, että toinen sikiöistä on menehtynyt.. Tämän jälkeen lähinnä supistusten ja vuodon takia olin tarkassa seurannassa äippäpolilla ja mulla kävikin niin ikävästi, että lapsivedet meni viikolla 21+2 ja synnytin 5.2. pienen pienen enkelitytön. :( Kaksosraskaushan on aina riskiraskaus, ja kuollut alkio voi tuoda mukanaan myös terveen pois, tää ei kuitenkaan ole automaattisesti näin. Monella toinen on jaksanut hyvin loppuun asti. Siinä on paljon erilaisia tekijöitä, riippuu hieman, että onko ollut sama sikiöpussi, kalvot, istukka jne. vai ovatko alkaneet kehittyä omissa pusseissaan. Yleensä kuulemma jos ihan alkuvaiheessa toinen menee kesken, niin toisen pitäisi jaksaa.. Voimia ja jaksamisia sulle nyt tosi paljon! Juttele asiasta neuvolassa ja jos vähänkin tuntuu, että epäilyttää ettei kaikki ole hyvin niin soittoa neuvolaan. Meillä ainakin oli niin ihana terkkari, että sain koska vaan ku soitin käydä kuuntelemassa sydänääniä. Toivottavasti tää vähän edes auttoi, vaikka mun tilanteessa kävi köpelösti. On myös paljon onnistumistarinoita. :)

Vierailija
65/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta! Ja kivaa kuulla, että täältäpäin on myös odottajia mukana. :) Mullakin oli tarkoituksena varata tosiaan lääkäritalolta aikaa, mutta nyt pääsenkin neuvolaan ultrattavaksi tuon vuodon takia ensiviikolla. Toivon niin todella,että kaikki olisi hyvin. Tänä aamuna ainakin yököttävä olo tuntuu olevan voimakkaampaa kun aikaisemmin aamulla. Pian pitäisi alkaa viikotkin olla sellaisia, että istukkakin tuottaa hormonia ja olo "pahentua" sen mukaan.. Pahimmat viikot taitaa olla 7-9, kun yököttää ja heikottaa. :) Suosittelen muuten Petäjän Tiinaa lääkäriksi, jos sulla ei oo tiedossa omaa gyneä lääkäritalolta. Mielestäni oikein hyvä ja mukava lääkäri. On ollut mulla hoitavana gynenä sairaalassa tuon myöhäisen keskenmenon jälkeisten hommien jälkeen. :)

Vierailija
66/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani puolestasi :( Kylmät väreet kulkivat useaan kertaan kuin luin. Toivotaan, että kaikki menee jatkossa hyvin.

Suru on varmasti suuri..

HelmikuunHelmi: samoin, tuntui todella pahalta lukea, mitä olette joutuneet käymään läpi.

Murmelille ja muille uusille tervetuloa! Meillä on muuten sama ikäero ekan ja tokan kanssa :)

ninnisofia: neuvola on heti heinäkuun alussa, 6.7. varasin sen jo jokin aika sitten, kun ajattelin kesälomien jne sotkua kunnallisella puolella.

äiskämonelle: onnea pienestä sydämensykkeestä ?

Sain varattua lauantaiksi ultran, aamulla menen heti. Jänskättää kovin. Napaa juili ikävästi eilen illalla, olinkin ihan huuli pyöreänä, että eikai nyt kuitenkaan vielä näillä viikoilla. Kaipa se kasvatus alkaa ja menee joka kerta taas uudella tavalla ja nopeammin, tilaakin on varmaan jo metrojunan mennä :D

Onhan tämä jo kuudes raskaus, kolmas synnytys. Kaikkea on mahtunut mukaan..

67/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut toisen kaksosen menetyksestä :( En haluaisi pelotella, mutta minullakin on vain huonoja kokemuksia kaksosraskauksista. Ensimmäisellä kerralla toinen kaksosista meni kesken 6+0 ja toinen tuli mukana viikkoa myöhemmin. Toisella kerralla nt-ultrassa todetiin kaksosraskaus, joista toinen oli tuulimuna ja toinen elossa oleva sikiö. Kaikki meni ihan hyvin, kunnes 21+3 enkelipoikamme todettiin kuolleeksi kohtuun. Hän syntyi 22+0. Mitään syytä ei hänen kuolemalleen löydetty. Mutta toivottavasti olet onnekkaampi ja kaikki menee hyvin loppuun saakka..

Täälläkin innokas juoksija ilmoittautuu: tosin riskiraskauden takia minulta loppuu kaikki urheilu jo alkumetreillä. Syke ei saa nousta yli 150, sen jälkeen vauvan hapensaanti heikentyy. Tälläsia ohjeita sain muutama vuosi sitten. Lenkin pituudella ei ole väliä. Jonkun rv:n jälkeen juoksua ei enää suositella, en muista tarkkaan, mutta se oli vasta loppuraskaudesta. Eli oman voinnin mukaan ja sykemittari kädessä! Minulla supistusherkkä kohtu estää kaiken rasituksen, ja vuodelevossakin meidän vauvat syntyy keskosina:(

Tervetuloa mukaan Murmeli!

Äiskämonelle: onnittelut sydämen sykkeestä!

Aotearoa 5+6

Vierailija
68/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista ja pahoitteluni niille joilla ei kaikki mene ihan suunnitellusti.

Tänään taas vähän vähemmän epäluuloinen päivä. Ihmeellinen on odottavan mielentila,siitä ei aina ota itsekkään selvää!Huomenna onneksi neuvola,niin pääsee purkaa mieltä painavat asiat sinne. :)

Tervetuloa kaikille uusille,yritetäämpäs roikkua täällä nyt loppuun asti vaan!

Mulla oli aamulla ensimmäistä kertaa etovaa oloa enemmän,mutta ei yökittelyjä tai mitään.Väsymystäkin on tullut.Taidan kömpiä päiväunille pienten viereen tuonne.

Vierailija
69/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen kaksosen menetyksestä. Kokemuksesta voin sanoa (en kylläkään omasta), että toinen voi mennä yliajalle..tsemppiä kuitenkin, ymmärrän, että hieman jännittää (ja surettaa).

LPP:minkälaonen ikäero tämä on? Meillä ainakaan en saa nytkään puhua juurikaan muille lapsille saati pitää vauvaa sylissä..esikoinen on hyvin mustasukkainen.

äiskämonelle: ekasta ainakin mulla varhaisultra ei vastannut viikkoja ja np-ultrsassa LA muuttui viikolla aikaisemmaksi. Eli ei tosiaan kovin luotettava, mutta haluan tietää sykkiikö sydän..

Vierailija
70/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluista ja myötäelämisestä.

Ja tervetuloa kaikille uusille plussanneille!

HelmikuunHelmi: Olen niin pahoillani, en pysty edes kuvittelemaan kuinka pahalta sinusta tuntuu. Voimia aivan mahdottoman paljon ja jaksamista.

Aotearoa:

Jaksamista teillekin suureen suruun. Liian paljon googletettuani huomasin, että on aika yleistä että kaksosraskaudessa, jossa toinen menee alussa kesken, menee usein myös se toinen.

Onneksi poikkeuksiakin on ja siihen oljenkorteen minä nyt takerrun..

Tänään ei ole juuri vuodellut, eikä särkenytkään. Raskausoireetkin nostelivat päätään taas aamulla (olivat poissa noin viikon)

Se, mikä huolesutttaa on että sikiö/alkio ei vastannut laskettuja viikkoja. Tosin tässä vaiheessahan heittoa voi olla koska tarkkaa hed. päivää ei ole tiedossa.

Neuvolaan soittelin ja heillä ei ole resursseja (?) järjestää kontrollia tällaisessa tilanteessa, ja kehoitti kääntymään jälleen yksityisen puoleen.

Sinne siis parin viikon päästä ellei nyt vuotelut ala pahemmin..

Onneksi tuo ihana 2,5 vuotias rakas pieni poika jaksaa pitää mielen iloisena. Tänä aamuna näki mainoksen Muumimaailmasta ja sanottiin, että voidaan mennä sinne lomalla. Hän siihen; Joo, mennään!

Seisoi sitten vaipassa ja kumisaappaissa ovella ja oli kovasti menossa.. :)

Vierailija
71/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Mulla itseasiassa meni kesken viikoilla 20 toinen kaksosista. Toinen on nyt 7v. Ei se kaksonen ollut kehittynyt mihinkään. Alkoi verivuodolla ja multa tuli limamöykky jossa verisuonia, ulos. Ei me edes tiedetty odottavamme kaksosia. Pääsin "oikeelle" naistentautien erikoislääkärille ja hän sitten löysi tyhjän pussin. Hassua ettei sitä nähty aikaisemmassa ultrassa.

Että voi päätyä onnellisestikin, halusin kertoa :)

Oma olo ihan karsee. Edelleen. Tissit on ku melonit ja herkät. Pahaolo kokoajan aamusta iltaan. Onneksi mielialan hyppelyt on muuttunu ja olo on ihan onnellinen nyt.

Onko kukaan teistä koskaan kokeillut tai jonkun ystävä olisi kokeillut sitä seabandiä jonka pitäisi painaa akupistettä joka helpottaisi pahoinvointia?

T. Miro77 6+5

Vierailija
72/150 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta tuntuu lukea ja kuulla, mitä niin monelle on tapahtunut, kovasti voimia ja toivotaan että kaikki probleemat eivät oikeita ongelmia olekaan. Edellisessä raskaudessa itselleni tuli voimakasta vuotoa raskausviikolla 12, olin varma keskenmenosta mutta ehei..pikkuinen oli ihan ok ja tuolla se nyt tuhisee yöuniaan tyytyväisenä.Tämä kannustuksena kaikille, joille vastaavaa ilmenee, että ei peli menetetty automaattisesti.

Nyt sain neuvola-ajan tämän kuun loppuun, 29.6 ja ultra siitä parin viikon sisällä..ei millään malttais odottaa..mutta kaipa odottelen vaan rauhassa.Aamulla kuvottaa enemmän ja pitkin päivää esiintyy varsinkin jos ei pistä suuhunsa jotain tasaisin väliajoin..paino noussut jo varmaan vaikka kuinka:))(...

Vierailija
73/150 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut & Voimia. Niinkuin Kesäyö sanoi, pahalta tuntuu lukea mitä on tapahtunut ja vielä niin monelle :(

Eilen kävin itse ensimmäisessä neuvolassa, ja neuvolan mukaan olin eilen 4+6. Kysyin miten ihmeessä neuvola oli noin aikaisin (soitin toissapäivänä varatakseni aikaa sopivaksi työvuorojen kanssa) nii sanoi että johtuu neuvolan sulkuviikoista ja kesälomista.. nyt odotellaan äitipolin puolelle kutsua, mutta varmaan 1,5kk odotellaan ennenkun ultraan päästään. Jännittävää..niinkin epäluuloinen olen vielä asiasta, että tein eilen kolmannen testin ja kyllä, plussaa näytti. :)

Vierailija
74/150 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmeli: Minusta se oli hyvä ikäero, siis ettei päivääkään vähempää. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Oltiin onnekkaita, että esikoinen ei ole mustasukkainen tapaus, kakkonen sen sijaan on... Hän on sitten neljä, kun tämä kolmonen syntyy. Yksi mikä jäi harmittamaan tavallaan pienessä ikäerossa oli se, että esikoisen piti kasvaa liian nopeasti. Mutta enemmän se oli meidän moka.

Ompunpomppu: toivon todella, että kaikki menee hienosti, että saat oman nyyttisi helmikuussa syliin ? Oletko mistäpäin suomea? Eikai nuo kontrollit edes mene neuvolaan, äippäpolille, siellä on laitteet ja keinot tarkkailla. Sanot vaan neuvolaan, että tämä on nyt hoidettava. Ja jos pistää yksityiselle, niin kunnan maksusitoomus sitten mukaan. Eivät he voi olettaa, että jos kerran on yksityisellä käynyt, sinne voi mennä ihan noin vaan aina kuin huvittaa..

emmaL: no onpas tosiaan ajoissa, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole. Veikkaan että moni meistä syöksyisi intopiukeena neuvolaa aina kun pääsisi :)

Minä kyllä odotan sitä huomista ultraa ihan hirveästi! Jännittää niin pirusti. Ja kamalia unia näen. Viime yönä näin unta keskenmenosta. Niin se vaan painaa mieltä :(

Ja ennenkaikkea odotan viikonloppua, että saa nukkua! Voisin nimittäin vaan nukkua! Onko muilla ihan kamalaa väsymystä? Siis kahdeksan aikaan illalla olen valmis sänkyyn, lasten seuraksi.

Inhottavista vatsakivuista kärsin, johtunee syksyllä puhjenneesta vatsahaavasta, täytyy toivoa, että ei tulis takaisin. Nappeja nassuun, että voi olla ja helpottaa.. Syöminen on tällä hetkellä ihan nounou, kivistää heti.

Vierailija
75/150 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus Ompunpomppu, olen pahoillani! Toivotaan että nyt menee kaikki hyvin loppuun asti!

LPP, huomenna jo sulla ultra, oon kade!! Tsemppiä sinne, varmasti on perhosia vatsanpohjassa.

Tervetuloa uusille!

Ja mitäs muuta. Höh, enää muista mitään mistä luin 2 minuuttia sitten...

Siirrynpä siis omiin asioihin. Joita ei nyt kyllä sen kummemmin ole. Olo edelleen hyvä, ja epäuskoinen. Tekis mieli tehdä joka aamu raskaustesti niin voisi olla varma että tuolla jotain tapahtuu!! Miksi, oi miksi nää päivät kuluu niin hitaasti.

Hah, nytpä mä muuten soitan ja varaan sen ultran kun on sopiva sauma. On sitten jotain mihon tehdä aamukampa... Parin viikon päähän ajattelin sen varata siis.

Kivaa viikonloppua kaikille!

Sailis, jopa 4+1 tänään! Jee! :)

Vierailija
76/150 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin!

Lueskelin tuossa viestejä joita olette kirjoitelleet, tosi ikäviä kokemuksia monella :(

Nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin jokaisen kohdalla!

Itselläni on kaikenlaisia ihmeellisiä vaivoja ja kolotuksia tämän raskauden myötä, laitan osan myös iän piikkiin (32v) ;)

Väsymys piinaa edelleen, pahoinvointi pysyy kuvotustasolla, kerran piti juosta pytylle yökkimään, muttei tullut mitään ylös asti. Närästää ja polttelee, hartiat meni jumiin, alaselkä reistailee, aijaijai voivoivoi :D

En malta odottaa, että menen juhannuksen jälkeen töihin! Olen sairaalassa töissä ja pääsen uä-laitteeseen "käsiksi", joten ajattelin itse tarkastaa, onko pikkupipana oikealla paikallaan varmasti :) Pelottelen itseäni päivät pitkät lukemalla netistä esim kohdunulkoisesta raskaudesta... Jotenkin kovin varovasti uskaltaa iloita tästä pienestä ihmeestä, kun se ei vielä näy missään mitenkään, eikä ole edes ultraäänellä varmistunut. Olen kauhean skeptinen aina kaiken muunkin suhteen, tämä on normaalia minulle ;)

Missä vaiheessa kerrotte/kerroitte vauvasta isommille sisaruksille? Mietin, että joko sitä uskaltaisi kertoa lapsille, että pikkusisarus on tuloillaan vai vasta todellakin odotella sinne asti, että näkee ultraäänellä sydämen sykkeen..

Christabel 4+6

Vierailija
77/150 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään neuvolassa laskettu aika 27.1,mutta se kyllä siirtyy niskapoimu-ultrassa eteenpäin helmikuulle kun varhaisultrassakin olisi siirtynyt.Mulla menee raskaudet aina 10pv yli,joten jään kuitenkin tänne puolelle keikkumaan. :)

Vierailija
78/150 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa te, kenellä ei raskausoireita oikeastaan ole. Minulla nimittäin on teidän muidenkin edestä, olen ollut ihan sairaslomalla tämän viikon siitä syystä. Pahoinvointi on koko aikaista ja väsymys aivan järkyttävää. Aikaisemmissa raskauksissa hajut ei ole aiheuttaneet mitään murhetta, mutta nyt tietenkin jokainen voimakas haju aiheuttaa oksennusreaktion. Pahin kaikista on tuo väsymys, kun silmät ei vaan yksinkertaisesti pysy auki! Mies onneksi palaa kolmen viikon reissultaan viikonloppuna, että saan iltaisinkin nukkua! =) Lapset on ihmeissään, kun äiti vaan nukkuisi koko ajan. Mitään ruokaa ei tee mieli ja olotila on kaikenkaikkiaan hutera.

No kiitos kun kuuntelitte vuodatukseni! Positiivinen juttu on, että kun kävin lääkärissä niin ultrattiin samalla ja näin pienen ihmeen ja sykkeen.

Vierailija
79/150 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Ihan tuli kyynel silmään viestiketjua lukiessa! (=tunteet pinnassa taas ;) )

testiplussa 7.6.

l.a. 11.2.

nyt rv 5+6

Kotona tytöt 5v ja 7v, mies 39 ja minä 36v.

Masussa pikkuinen, jota olen vinkunut 1,5v; tärppi ekasta kierrosta.

Neuvolassa kävin jo tänään. vu:een en aio mennä, katsotaan ajan kanssa mitä tulee. Muistan kyllä ensimmäisen raskauteni, silloin olisin käynyt vaikka joka viikko ultrassa!

Oireita on vähemmän kuin aiempien rakauksien aikana, olen siis varma että tulokas on poju ;)

Pahinta on näin kasvissyöjänä, kun tulee kamala mieliteko juustohampurilaisiin. Tänään meni kaksi. Eri kerroilla. Onko muita lihanhimoisia? olen periaatteellinen kasvissyöjä/mieluiten vegaani, ja perheessämme käytetään luomulihaa jos pakko. Ja nyt jonotan kiltisti Hesessä kesken työpäivän!

Jäin 4pv:ksi yksin kotiin, perhe lähti mummolaan. Ajatteln että nauttisin yksin olemisesta, mutta on niin kova ikävä lapsosia... No, huomenna pakkaamaan, muutto parin viikon päästä!

Onko kenelläkään vielä ollut supistustuntemuksia? Tunnistan itse nyt jo jos juoksen, kuinka kohtu kramppaa, ei ole kiinnikkeistä pelkästään.

Ai niin, kävin jo ostamassa kokoa isommat kesähousut, farkut ei mahdu enää.. ed raskauksissa tuli +25kg molemmissa(lähtivät kyllä sitten poiskin), täytynee hillitä jalkojen pyrkimystä Heseen päin!

En ole koskaan aiemmin kirjoitellut viestiketjuihin, nyt tuntuu kivalta ajatukselta, että on teitä siellä samassa tilanteessa!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
80/150 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulispää: olen ensimmäistä kertaa raskaana ja tuntuu että voisin kokoajan tarkistella onko pikkunen masussa ;)

Mitä mieltä ootte varhaisultrasta? Tekis hirveesti mieli mennä, kun tuntuu että jos vaikka se 1,5kk menee ennenkuin pääsee mihinkään tarkkailtavaksi on liian pitkä aika.. Pitäs jutella miekkosen kanssa miitä se on mieltä :)

Väsymystä täälläkin....hirveesti. Tosin aamusta en saa nukuttua pitkään, mutta päivällä voisin torkkua. Katotaan miten 9,5h työpäivä sujuu..vai pitääkö käydä välillä vähä lepäilemässä ;) Menkkamaiset kipuilut jatkuu, ja ilmaa tuntuu olevan mahassa enemmänku tarpeeks. Aivankun munasarjatkin "tykyttäisivät" välillä (ei mitenkään kivuaalisti, mutta jokainen tuntemus saa hämmentyneeksi).. Onko muilla tämmöistä?

Nyt töihin lähtö, heidå ja nauttikaahan viikonlopusta!!

-emmaL 5+1. LA 17.2.