Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La helmikuussa 2012

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näyttäisi olevan laskurin mukaan la 2.2, eli myös aika alussa ollaan. Kiva, että aloitit tämän ketjun :)

Vierailija
2/150 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiköhän meitä vielä tässä viikkojen kuluessa kerkiä lisää tulemaan. :) Voisi sitten tehdä tarkempaa päivitystä kaikkien tilanteesta. Mun piti vielä tänä aamuna uudelleen testailla ja kai se on vaan uskottava, että jotain pientä tuolla sisällä kasvaa ja kehittyy.. Eli siis hyvin haalea viiva tullut testiin nyt kahtena aamuna. Jotain pientä oireilua on ilmassa, kuten lämmöt hieman koholla, mahan jomotusta ja paineen tunnetta ehkä hieman väsyneempi kuin ennen. Rinnatkaan ei ole mitenkään erityisen herkät, pientä jomotusta ja kivistystä kyllä tuntuu. Toivotaan nyt, että pysyisi pikkuunen matkassa. Mulla ei kovin mukava historia ole, tämä on mun viides raskaus, kolme synnytystä takana, joista viimeisin rv:lla 21+6, enkelityttö oli menehtynyt kohtuun. Tiedän jo nyt etten osaa täysillä nauttia tästä raskaudesta, riskiraskaus kyseessä jo tuon myöhäisen keskenmenon takia kuin myös sen takia, että mulle on tehty maaliskuussa Loop-hoito kohdunkaulalle vaikean dysplasian takia. (voi aiheuttaa ennenaikaista synnytystä). Mennään nyt kuitenkin päivä kerrallaan. :) Onnea Heddy siis sullekin matkaan! Onko tämä sinun ensimmäisesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika siis näyttäisi olevan 2.2., tänään vielä uudella testillä varmistettu. Pikkukolmosta odotellaan innolla. Väsymystä ja pahoinvointia ilmassa jo nyt.

Onnea matkaan teille!

Kristy

Vierailija
4/150 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti meitä tulee vielä enemmän tänne :)

HelmikuunHelmi: tuo kohtukuolema on varmaan pahinta mitä voi tapahtua :( Halaus!

Tämä on meidän ensimmäinen lapsi ja tuntuu, etten mäkään oikein uskalla vielä hyppiä ja pomppia ilosta, kun mitä vain voi kuitenkin tapahtua. Mulla ei ole hirveesti mitään oireita ollut, nännit on kipeet, väsyttää ehkä enemmän kuin aikaisemmin mut vielä oon säästynyt pahoinvoinnilta aika hyvin.

Vierailija
5/150 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskurin mukaan, meille olisi pikku kakkonen syntymässä 7.2.2012 :) En tosin vielä ole edes varma että olenko raskaana :D

Mulla on normaalisti kuukautiskierto 30-33 päivää. Tammikuussa siis jätin pillerit pois. Helmikuussa menkat alkoi 23 päivä. Maaliskuussa 26 päivä. Ja Huhtikuussa 28 päivä. Sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Järjen mukaan menkkojen oisi pitänyt alkaa Toukokuun 27-30 päivien välisenä aikana, mutta ei ole edelleenkään alkanut. Nyt on siis Kesäkuun 4 päivä, menkat siis jo ainakin kuusi päivää myöhässä! Tein eilen (perjantaina) joskus klo. 12 pintaan raskaustestin ja ikkunaan ilmestyi TODELLA haalea haamu-viiva. Erottui kyllä kun arkasti katsoi, mutta haalea oli. Tänään lauantaina tein aamupissasta testin ja samanlainen haamu-viiva ilmestyi jälleen, mutta ei yhtään sen tummempana kuin edellinenkään eli yhtä haaleana. On kuitenkin erotettavissa että pieni haalea iiva siinä ruudussa näkyy.

Nyt sitte on hieman epätietoinen olo että olenko raskaana vai en? :D Mitään oireita ei ole, paitsi ehkä hieman väsyneempi oon ainaki tänään ollut mitä muina päivinä. Mulla ei ensimmäisenkään aikana ollut minkäänlaisia oireita. Ei pahoinointia tms. :) Mutta silloin 2009 kun rupesin tuota likkaa odottamaan, menkat oli tasan viikon myöhässä, tein testin ja vahvasti näytti positiivista; kahta viivaa. Siitä ei ollut epäilystäkään :)

Maanantaina ajattelin käydä neuvolassa vielä varmistamassa asian nii saa mielenrauhan. Ketuttaa ku ei oon tk:t vkl. auki :D

Vierailija
6/150 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa laskettuaika 2.2.2012 :)

Väsymys, naama kukkii, vessassa saa ravata, nälkä vainoo enempi ja turvotus mahassa on valtaisaa!

Meillä keskenmeno joulukuussa vkolla 7. Lasta yritetty 2v 8kk. Eli ei tästä nyt ihan kympillä pysty nauttimaan vielä. Ehkä sitte kun sydänäänet kuulee, voi vähän huokasta :)

7/150 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä plussasin tänään oman syntymäpäiväni kunniaksi ja nyt pelottaa kauheasti vaikka olenkin tosi onnellinen. Raskaushistoria on ainakin yhtä surullinen kuin HelmikuunHelmellä. Neljä lasta, joista kaksi syntynyt keskosina, kolme keskenmenoa (joista kahdet kaksoset) ja viime elokuussa enkelipoikamme kohtukuolema rv 22. Kovasti toivoisin, että kaikki menee nyt hyvin... La on 10.2. Vatsasssa kiertää jo inhottavasti ja rinnat aristaa. Ja väsyttää!

Onnea meille kaikille helmikuun odottajille!

Aotearoa ja pikkukuutonen

Vierailija
8/150 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan. Tilauksessa neljäs lapsi. Nykyiset jo kouluikäisiä.

Vierailija
9/150 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tehtiin juuri plussa.On iso yllätys ja shokki.En tiedä vielä kuulunko tänne,mutta haeskelen fiilistä.Meillä on jo 4 lasta ja suunnitelmiin kuului sterilisaatio.Yhtäkkiä sitä ollaankin tässä ja mietitään miten tässä näin kävi.(keskeytyskin kävi mielessä)

Nyt makustellaan ja sopeudutaan ajatukseen.

Vierailija
10/150 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ylläri tavallaan tahallinen, kolmas pieni :)

LA olisi ihan helmikuun alussa, kai 4.2.2012.

Esikoista ja kakkostakin odotin tällä palstalla, mutta nyt piti vaihtaa nimimerkkiä, kun halutaan pitää täysin salaisuutena toistaiseksi..

Kiva palata taas vauvan palstalle ?

Vierailija
11/150 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jo viime keskiviikkona sain plussa clearbluen digitestillä; raskaana 1-2 viikkoa :)

Aikas uskomattomalta tuntuu!!! Kierukan poistatin maaliskuun lopussa ja tyhjennysvuoto alkoi vappuaattona ja nyt jo + :)

Jos vaan masuasukki pysyy matkassa, olis hän meidän neljäs, esikoinen 08/03, keskimmäinen 09/05 ja tän hetkinen kuopus 12/07. Itsellä ikää kohta 33 vee ja miehellä vuosi enemmän.

LA olis jossain ystävänpäivän tienoilla, mut meen juhannuksen jälkeen alkuraskauden ultraan niin tarkentunee :)

Terkuin Onnesta sekaisin oleva Katsa ja iltatähti rv n. 4 :)

Vierailija
12/150 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaahan meitä helkikuun mammoja tänne pikkuhiljaa kertymään ja lisää mahtuu, niin saadaan vaihtaa tuntemuksia ja ajatuksia. Kaikilla nyt on niin alussa, että varmasti jokainen sulattelee ja ihmettelee asiaa ja toki pieni varovaisuus ja pelko siellä takaraivossa on, mutta yritetään nyt nauttia ja jättää turhat ressit pois.. Tiedän, helpommin sanottu kun tehty. :)

Oloista.. Mulla ei oikeastaan mitään suurempaa edelleenkään, rintoja kipristelee silloin tällöin ja pientä kuvottavaa oloa aika ajoin, odotellaan nyt. Aikaisemminkin etova olo tullut vasta 7-8vkolla. Viimeisin raskaushan oli tuplaraskaus ja vointi oli sen mukainen, aivan älytön väsy ja kuvottava olo oli 24/7.. Niinhän sitä sanotaan, että mitä pahempi pahoinvointi niin ilmeisesti istukkakin toimii silloin oikein.. Tiedä sitten.

Soittelin jo neuvolaankin ja heinäkuun puoleenväliin sain ekan ajan, toki ajattelin käväistä alkuraskauden ultrassa varuuksi.

Mutta odotellaan ja jännitellään, kaikille hyviä vointeja :) ja tarrasukkia matkaan! Voisi jossain vaiheessa muuten tekaista jonkinlaista listaa meistä, mitä ootte mieltä?

Vierailija
13/150 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaton väsymys täälläkin :) Pahoinvointiakin esiintyy, varsinkin iltaisin. En ole kuitenkaan alkanut oksentelemaan. Nyt odottelen, että tulenkohan yhtä kipeeksi, kuin edellisten kanssa. Nyt olin tehnyt ennakkopäätöksen, että kivuista huolimatta yritän liikkua mahdollisimman paljon ja todella tarkkailen mitä suuhuni pistän, ettei pääse tulemaan ihan hirvittäviä ylimääräisiä kiloja.

1.+30kg

2.+11kg

3.+5kg

Niin ja itse olen 34 ja mies 40 v.

Vierailija
14/150 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että tänne vain ajatukset vetää :)

Tosiaan onnittelut kaikille plussasta, on se vaan ihmeellinen asia. Aina ei edes muista olevansa raskaana.. vielä :D

Minulla kävi tuossa viikko sitten sellainen, että kävin verenluovutuksessa kuitenkaan tietämättä että olen raskaana. Soittelinkin sinne tänään ja sanoivat, että vaan sitten hurjasti rautaa nassuun. Ei auta kuin popsia.

Lihaa tekee aivan tajuttomasti mieli, johtuneeko sitten tuosta? Tänäänkin treenin jälkeen oli pakko lampsia ässään ja hakea kassillinen lihaa. Hassua!

Neuvolankin varasin tänään, heinäkuun alkuun meni. Onneksi olen juuri silloin kesälomalla, ettei tarvitse heti kertoa tästä hommasta töissä..

Ja salilta varasin ajan omalle pt:lle että tekee turvallisemman ohjelman. Sykkeet pitää nyt vaan pitää matalammalla, hyvästi siis juokseminen.

Oloista: todella satunnaisesti tulee kuvotusta, oksentanut en ole oikeastaan kummastakaan edellisestä kuin ihan satunnaisesti. Mutta voi luoja, että mä olen vihainen :D Siis aivan kaikki ottaa kupoliin ja raskaasti. Ei taida ihan sataan laskeminen aina auttaa sekään :)

HelmikuunHelmi: millä viikoilla ajattelin käydä varhaisultrassa ja missä? me ollaan käyty noista aikaisemmistakin, mutta oliko se vkon kuusi jälkeen tms?

Vierailija
15/150 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itekseni, josko saisi ajan juhannusviikolle, silloin olis viikkoja 6+ eli hyvällä säkällä pitäisi jo syke näkyä. Ajattelin ihan yksityiseltä puolelta varata aikaa, siellä on sama gynekologi lääkärinä, joka on hoitanut mua täs kevään aikana sen myöhäisen keskenmenon jälkeen. Saisin varmaan varhaisultran kunnalliseltakin puolelta, kun oikein kinuaisin, mutta taitaa olla helpompi mennä suoraan yksityiselle, Lääkäritalolla olen aikaisemmiltakin raskauksilta käynyt eikä se nyt kovin kallistakaan ole.. Asustelen siis Seinäjoella..

Tänään olen kyllä useampaan otteeseen miettinyt,että onkohan tuolla masussa mitään elämää, jotenkin niin oireeton olo. Täytyy vaan tsempata itteensä, alussahan tässä mennään vielä.. Kumpa aika kuluisi hieman nopeampaa.. :)

Vierailija
16/150 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuossa lauantaina jo kerroinkin noista haamu-viivoista, joka sitten tarkoitti sitä errä raskaana ollaan :) Maananantaina vein neuvolaan aamupissan ja hoitaja teki saman tien testin joka näytti vahvasti kahta viivaa. Ei siis mistään haamu-viivasta ollut tietoakaan :D Laskettu aika olisi 2.2.2012 ja toista lasta siis odotan :) Itse täytän syksyllä 24 ja mies loppuvuodesta 31.

Pahoinvointia ei ole ollenkaan ollut. Esikoisen aikana ei ollut myöskään. Saa nähdä tuleeko tämänkään raskauden aikana. Ehkä pientä ällötysoloa on ollut mutta oksentaa ei ole onneksi tarvinnut. Esikoinen on syntynyt 01/2010. Minipillerit jätin pois tammikuun lopulla ja eipä kauaa kestänyt kun jo tärppäsi ;) Vielä on aika epätodellinen olo, kun ei vielä mitään huomaa että odotan, mutta eikö se sitten viimeistään kun vauvan potkut tuntuu, sydänäänet kuuluu ja masu kasvaa :)

17/150 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun nyt minäkin mukaan kun on pikkasen enemmän varmuutta asiasta. Eli tein testin viime viikon perjantaina ja hetihän sieltä kaks viivaa silmien eteen rävähti!

Tunne oli aika sekava, koska luulin, että menkat jo sieltä alkaa kun tuhruvuotoa oli vähän. Tein testin silti, koska takaraivossa tuntui siltä, että entä jos...

Meillä oli viime syksynä keskeytynyt keskenmeno viikolla 8+ ja nyt tämän vuodon takia on ollu vähän pelko, että sama toistuu...

Sain lähetteen hcg-kokeeseen ja äsken sain vastauksen. Neuvolan täti onnitteli kovasti. Tämä on aivan uskomatonta! Olen niin onnellinen :)

Varhaisultra on kahden viikon päästä. Aika sais nyt mennä tositosi nopsaan eteenpäin!

Onnea kovasti muillekin plussanneille!

mimmu

Vierailija
18/150 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, kun tuntuu olevan pohjaton väsy päällä, just ja just jaksaa työpäivän ja mielellään nukkuisi illan ja unta tuntuu silti riittävän yöksikin, eikä aamulla jaksaisi millään nousta. Onneksi lapsukaiset ovat mummulassa kesälomalla, niin saa levätä rauhassa. Alavattassa ja vasemman puoleisessa , munasarjois juilii ja vihloo julmetusti, tänään taas ollut menkkamaista jomotusta. Vainoharhaisena ravaan vessassa vähän väliä tarkistamassa ettei vaan vuoto ole alkanut.. Vuodosta puheen ollen, aika yleistähän se sanotaan olevan, että alkuraskaudessa on vuotoa,eikä välttämättä ole vaaraksi. Mä vuosin rv8+ lähtien tuossa viimeisimmässä tuplaraskaudessa aina sinne viikoille 16-17 asti, olin tarkassa seurannassa sen takia, eikä syytä vuodolle löydetty vaikka kaikki testit otettiin, yeensähän voi sit olla vaikka joku tulehdus mikä sitä aiheuttaa. Mulla luultavasti tai ainakin itse ajattelin, että vuodot johtuikin siitä vaikeasta dysplasiasta mikä löytyi kaavinnan yhteydessä.. Onnea kuitenkin Mimmu80 plussasta ja pidetään peukkuja, että vuoto harmitonta ja pikkuinen pysyy matkassa!! Tämä alku tosiaan on uskomattoman ressavaa aikaa, varsinkaan, kun ei ole vielä kenellekään raskaudesta kertonut, niin ei ole oikeen juttukaveriakaan, miestä ei oikeen jaksa innostaa mun höpötykset, kun ei oikeen naisten juttujen päälle ymmärrä.. :) Kuinkas muilla menee?

Vierailija
19/150 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti kärsimättömänä ostaa tänään uus clearbluen digitesti... Ja kyllä raskaana ollaan edelleen , nyt 2-3 viikkoa!!!

Mä oon niin huono odottamaan ;D

Ainoat oireet on palelu ja väsymys, voisin kans nukkua kellon ympäri ihan ohi mennen!!

No huomenna alan sit tosiaan varaamaan sitä ultraa!!

Terkuin Katsa ja iltatähti jotain 4+... :)

Vierailija
20/150 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Meillä on kans tahallinen yllätyskolmonen tulossa.... ;)

En todellakaan oikeesti odottanut että kolmonen ilmottais tulostaan vielä näin nopeesti, mutta eilen tehtiin apteekin testillä tooooooosi hailakka plussa kun menkat on jo 5 päivää myöhässä.

Tänään joku toinen testi ei antanut plussaa, mutta menkoista ei oo tietoa ja kp on 35/29, joten alan jo pikkuhiljaa uskoa että kyllä sieltä pikkuinen on ehkä tulossa. Aamulla ajattelin tehdä vielä kolmannen testin ja jos se on sitten nega niin oon kyllä ihan pihalla...

Tänään tuli jo jotain pientä punaista valkovuodon mukana, mutta ei se kyllä ollu menkkamaista ollenkaan. Soitin kuitenkin miehelle töihin tästä ja hän oli kyllä niin pettyneen oloinen, vaikka ei olla virallisesti vauvan teosta puhuttukaan. Hetken aikaa hän kokosi itseään ja tunteitaan ja sanoi että ei usko mihinkään pieneen tuhruun, että kyllä sieltä vauva on tulossa... Ihanaa että mies on noin innoissaan tulevasta vauvasta.

Meillä on jo kaksi tyttöä syntyneet vuosina 07 ja 09, nyt sitten innolla vielä kolmatta odotellaan...

Sen verran vielä kyselen kun en ole aikaisemmin tällä sivustolla kirjoittanut että onko tällä palstalla sellainen kulttuuri että sama viestiketju jatkuu läpi koko odotusajan? Itse kopioin raskauden lopussa aina viestiketjusta omat kuulumiset ja kokoan siitä raskauspäiväkirjan, joten jos vaan kaikille sopii niin pidetään tätä samaa ketjua helmikuulle saakka.. ?

Toivottavasti huomenna plussaan ja saan olla odottamassa teidän seurassa helmikuulle saakka. Tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille!! :)

Mooona (laskurien mukaan) 4+4