Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La helmikuussa 2012

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen melkein varma että odotan poikaa koska oireet poikkeaa niin rankasti edellisistä tyttöraskauksista.Mulla ei ole mitään pahoinvointia,lievää etomista toisinaan.Mun tekee mieli vain mäkkäri ruokaa ja seksiä.Joten tän on pakko olla poika. :D :D

Edellisissä raskauksissa on ollut hullu makeanhimo ja kirpeiden makeisten ja mm. sitruuna,appelsiinit jne...himo.Sit oksensin ammusta iltaan viikkotolkulla.

Tyttöraskauksista mun kasvot on mennyt heti näppyläiseksi ja iho huonoksi,poikaraskaudessa taas kasvot oli kun vauvan pylly,iho hehkeä.Niinkuin nytkin. :)

Mutta jännityksellä odotan taas 3d-ultraa,kysyn sukupuolen siinä.Siihen voi kuulemma mennä viikoilla 18-24 jolloin näkyvyys paras.Onko kokemuksia?Itse kävin viimeeksi viikolla 23,vauvasta ei saanut ihan niin hyviä kuvia kun oli jo iso.

äiskämonelle la 27.1.2012 (tai 8.2.2012)

Vierailija
102/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun jo osa on päässyt ultraan. Itsellä ensimmäinen 7.7. Aika varmaan menee suht nopeasti, koska kotona on tätä vilskettä ja pikku reissu Kalajoelle on tulossa just ennen sitä.

Täällä neuvolakäyntejä on tiuhaan ja joka kerta ultrataan :) Olen tästä tosi onnellinen, koska harvassa paikassa näin on.

Pohjois-Savossa asustellaan. Onko muita täältä päin. Synnärinä on kys, jos nyt jo sinne pompataan :)

Sukupuolifiilistä ei ole vielä tullut. On aikaisemmin tullut siellä 10 viikon tietämillä ja paikkansa pitänyt. Nyt jännittää kyllä se, kun ovulaatio oli molemmin puoleinen (minulla ne on tosi kipeät, ja tietää kyllä mistä irtoaa ja millon:D) ja sitten vielä isännälle sanoin, että tehhään nyt kerralla kaks, niin meidän lapsluku on sitten täynnä :D No...mut jos sitä nyt kuitenkin se yks :D

Josko sitä yrittäis lähteä jotain haukkaamaan, kun pitäs kohta lääkäriin lähteä. Aamusta ja aamupäivästä ei taho mikkään maistua, mutta ei varsinaisesti pahaa oloa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niin huono olo, ettei pystyssä pysy. Oksennus lentää päivittäin ja etova olo on yötä päivää. Kokoajan täytyy käydä lepuuttelemassa sängyssä kun seisominen vie kaikki voimat. Onneksi olen kotiäitinä, töistä ei kyllä tulisi yhtään mitään.

Tervetuloa uusille, kiva kun meitä on jo monta!

Paikkakuntagallupiin: asumme Turussa. Muutimme tänne viisi vuotta sitten maapallon toiselta puolelta.

Sukupuolesta: ei hajuakaaan! En osaa oireiden perusteella arvata mitään, toivon vaan kovin, että saisimme pikkuisen/pikkuiset elossa.

Ompunpomppu: mitä kuuluu? Kuinka voit?

Pitäisikö meidän keksiä helmikuisten ryhmälle oma nimi?

Aotearoa 6+4

Vierailija
104/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun oli paaaaljon tullu viestejä edellisestä lukukerrasta :) Itsellä ei vielä pahoinvointia, nälkä kokoajan ja maha turvoksissa iltaisin..(pahemmin kuin normaalisti ;) ) Täällä ollaan keski-suomesta Jyväskylästä. Jos sukupuolta pitää lähteä arvailemaan, naama täynnä näppylöitä, joten arvelisin tyttöä..Mutta kumpikin on tervetulleita. Aikooko moni tehdä riskiseulan? Itse en osaa päättää, toisaalta olisi hyvä valmistautua jos tervettä pienokaista ei ole tulossa, mutta on lapsi terve tai ei, se pidetään..

Kohta päästään viettämään juhannusta, toivon parempia oloja kaikille! :)

EmmaL 5 + 4

Vierailija
105/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vietetään ekaa lomaviikkoa, tosin aika pilvistä on aika ajoin. Toiveikkaasti istun kuitenkin mökin terassilla topissa, välillä pitää vääntää pitkähihaista päälle :).

Ei ole niin mitään sukupuolituntemusta vielä. Kun ei ole muutenkaan juuri niitä tuntemuksia :D. Meillä on yhteensä kaksi tyttöä ja poika entuudestaan, eli poika tietty tasapainottaisi tilanteen, mutta molempi parempi ;). Ehkä se tunne sitten myöhemmin tulee. Aiotaan näillä näkymin selvittää sukupuoli sitten 3 (vai 4)deessä.

Mä olen menossa varhaisraskauden ultraan kahden viikon kuluttua, hui ja jee!

Tervetuloa kaikille uusille! Kiva kun alkaa muitakin loppukuun odottajia tulla mukaan :).

Ja onnea ultrakuulumisista, ainakin LPP. Mitä muuten sun PT sanoi siitä treenaamisesta? Mä oon tässä surffaillut eri sivuilla ja se sykkeen nousu yli 150 näyttää olevan se nou-nou, eli sen puitteissa ajattelin käydä hölköttelemässä ja tehdä muitakin treenejä.

Mulla ei ole mitään mielitekoja eikä pahoinvointia edelleenkään. Rinnat on kipeät ja alavatsa arka ja nippailee aina välillä. Tosin ylihuomenna tulee vasta 5 viikoa täyteen. Ainoa poikkeava tunne on hirmuinen "reikä vatsassa" -nälkä, mikä yllättää jos ei syö tarpeeksi usein :D. Mutta ei mulle kiloja vielä ole lisää tullut tai muutenkaan mitään masun kohdalle lisää, mikä on ihan hyvä, kun on muutenkin helposti mallia pömppö. Yritän kovasti vetää sitä sisään kun anoppi yms. tulee kylään.

Lapsille eikä muillekaan ei olla vielä kerrottu eikä aiota kertoa. Varmaan odotellaan ainakin lähelle sitä 12 viikkoa, tai ainakin 8-9 viikoille. On vaan sovittu että vielä ei kerrota muille. Parhaalle ystävälle tekis mieli kertoa ja kyllä mä sille varmaan sitten ultran jälkeen kerronkin...

Ai joo, ja me ollaan pk-seudulta. En vielä tiedä oisko synnäri Kättäri vai NKL, pitää miettiä.

Semmoista täältä lomalaitumilta, tsemppiä pahoinvoiville ja muille muuten vaan terkkuja :D

Sailis 4+5, ja kahden viikon päästä ultraan!

Vierailija
106/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi mamma tulisi mukaan. Kyseessä toinen lapsi, esikoinen on 1-v tyttö. Laskettuaika on tällä tietämällä 24.2.

Minulla on jostain syystä etiäinen, että tämä tulokas on tyttö ja syntyy vasta maaliskuun puolella, mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Esikko syntyi laskettuna päivänä ja olin silloinkin ihan varma, että pari viikkoa tässä vielä menee.

Esikoinen nappasi melko heti yrityksen alettua ja nyt tämä pikkukakkonen ensimmäisestä kierrosta. Ykkönen oli täysin tjot:ttailun tulosta, tämä kakkonen taas mietityn ajoituksen lopputulema.

Hirveää kuinka paljon enemmän kaikki mahdollinen pelottaa nyt, kuin ensimmäisessä raskaudessa. Minulla on nyt ollut reilun viikon ajan flunssaa ja olen ollut huolissani onko minulla se joku virus, joka aiheuttaa vain kylmetyksen oireita äidille, mutta vaikka mitä hirveyksiä vauvalle

Tajuan myös paljon selkeämmin, että ei ole sanottua, että helmikuussa on nyytti sylissä, vaan nyt on toivottava lujasti, että masuasukin on tarkoitettu pysyvän kyydissä.

Itsestäni vielä sen verran, että olen nyt vielä heinäkuun loppuun hoitovapaalla ja palaan sitten töihin noin puoleksi vuodeksi. Tämä järjestely oli jo ennen kuin pikku kakkosesta tiedettiin mitään.

Viimeksi jouduin jäämään kolme viikkoa ennen äitiysloman alkua sairaslomalle selkäni takia ja ennen sitä olin jo ollut aiemmin kaksi viikkoa potemassa samaa vaivaa. Nyt pitäisi muistaa venytellä ja hoitaa ruotoa, kun tietää sen heikoksi paikakseen.

Onko kellään samanlaista muistikuvaa kuin minulla, että tuolla puolen vuoden jaksolla töitä vanhempainvapaiden välissä olisi jotaiin merkitystä johonkin etuuteen? KELA:n tukiahan voi hakea LA:ta edeltävm 6 kk mukaan, mutta oliko jotain muutakin?

Vierailija
107/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EnnaNin:lle vaan vastailen, että koska esikoisesi on alle 3v saat halutessasi saman äitiysrahan kuin hänestä sait. Muutoin lasketaan edellisen valmistuneen verovuoden mukaan lasketusta ajasta, eli kun ä-lomasi alkaa tammikuussa, on v. 2010 verotus viimeisin valmistunut. Eli jos viimeisen ½ vuoden tulot ovat 20% paremmat kuin vuoden 2010 tulot, saat ne puolen vuoden mukaan. Muutoin kannattaa laskettaa onko edellinen ä-raha kuitenkin kaikista korkein. Kelassa ne laskevat ja Kelan laskureillakin saa ne suht hyvin selville. Ja puolen vuoden tulot lasketaan siis ÄITIYSLOMAN ALUSTA ½ vuotta taaksepäin nykyään, eli ei voi hakea kesken odotusajan kuten ennen.

Vierailija
108/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äällä vietetään, siivouksen lomassa voi hyvin kirjoitella tännekin ;)

LLP: tervetuloa innokaiden kerhoon :D itsekin ajattelin tänään alkaa katselemaan bola-korua :) Mistä tilasit?

Aoteaorea: Onpa sulla kunnon pahoinvoinnit siellä! Vähän jänskättää miten käy kun menen loman jälkeen töihin maanantaina, kun itsekin pitää välillä lepäillä pitkin päivää.. Töissä ei paljoa voi makoilla :D Samasta kaupungista olen muuten minäkin.

Niitä sukupuolituntemuksia mietin tässä vielä.. Näppylöitä on tullut naamaan ihan kiitettävästi, uusi teini-ikä on iskenyt.. Että sen puoleen sitten sekin puoltaisi tyttöä.

Christabel 5+3

Vierailija
109/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin sit mammavaatteita netistä... nokun ne oli alessa... Voi hiisi, miten mä nyt tolleen höyrähdin! ;D

Vierailija
110/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi mamma ilmoittautuu helmikuun mammoihin. La olisi 20.2.

Toista odotellaan, esikoinen iältään 2,5v.

En millään olisi jaksanut odottaa ensimmäistä neuvolaa, joten tein saman liikkeen kuin esikoista odottaessani, eli varasin ajan varhaisultraan. Se tekee raskauden todellisemmaksi ja saa nähdä onko masussa kaikki kunnossa :)Varovaisen onnellisena odotellaan.

Olen Seinäjoelta, Etelä-Pohjanmaalta ja ikää on 30v.

Vierailija
111/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo maksaa? Me halutaan ehdottomasto käydä myös tommosessa, kun ei silloin (aikoja sitten) ollut mahdollisuutta.

Mille viikoille olisi hyvä varata?

Ja eikö sitä saa kunnalliselta?

Vierailija
112/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onnea ja kaikkea hyvää kaikille odottajille, toivotaan että kaikki päästään onnellisesti raskauden loppuun saakka! =)

Ilmoittaudun mukaan porukkaan lasketulla-ajalla 6.2,mutta joka oviksen mukaan varmaankin siirtyy n. viikolla eteenpäin. Mutta sitä tarkennellaan jos ultraan asti päästään.. nimittäin aamulla tuli ruskeaa tuhruvuotoa vähän, josta kovan ressin sain päälle vaikka olenkin monesta suunnasta kuullut että se aika yleistäkin näin alkuraskaudessa. Ja ei todellakaan mitään veristä vuotoa, vaan sellasta kuukautisten loppu"sotkua",joka pyyhkästessä paperiin jäin ei siis vuotamalla vuotanut.. nyt ei oisi kuukautisten aika,mutta toivon todellakin että oisi jotain harmitonta ollut,ei onneksi päivällä ainkaan enää tullut. Kipuja ei onneksi ollut, jotain pientä nipristelyä ollut kokoajan ja nyt viime päivinä kuukautistyylistä kipua.

Muuten oireita ei kyllä ole pahemmin ollut, ainoastaan niitä kipuja alavatsassa kun aivastaa, venyttelee tms ja sitten rintojen arkuus, ne on täysin kosketusarat. heh. Etovaa oloa ei minkäänlaista ( josta olenkin todellakin ihmetellyt, että olenkohan etes raskaana,sillä esikoisen aikana kauhea pahoinvointi.) Ensimmäinen ultra vasta heinäkuun toisella viikolla,joten odotavan aika on pitkä..jospa kuitenkin kaikki kunnossa meillä kaikilla!

papaija 7+1 tai 6+jotain =)

Vierailija
113/150 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvola oli tänään. Ensimmäinen raskaus kun on ni lippuja ja lappuja ja oppaita vinopino saatiin mukaan. Neuvolan laskurin mukaan La olisi 7.2 eli päivää aiemmin mitä itse laskin mutta saa nähdä muuttuuko vielä ultran jälkeen :). Itsellä ei vielä mitään hajua kumpi sukupuoli olisi tulossa. Jyväskylässä me asustellaan. Väsymys on kyllä ihan hirveä vaikka lomalla on ni väsyttää :D. Ja pahoinvointiakin jonkin verran. Nyt vain odotellaan aikaa ultraan niin saa kuulla pikkuisen sydän äänet

Vierailija
114/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liittyisin tänne:)Testejä tehty nyt kolme että kai se on uskottava:) Ei vaan uskonut että ilman varsinaista yritystä onnistaisi, mutta onnellisempi ei voisi olla! La on 28.2.

Uudella tunnarilla mennään ettei vaan kukaan vielä tunnistaisi. Pk-seudulta ollaan.

Neljättä odotellaan, kolme poikaa on entuudestaan ja tuntemuksista päätellen samaa sarjaa tämäkin. Ihanaa! Meitä neljännen odottajia taisi olla useampi? Lähipiirissä taidamme olla hiukka outo kun muuten tuppaa pienempiä perheitä olevan:) Ja kolmannen kun piti olla meillä viimeinen niin aikamoinen ylläri tulee lähipiirille olemaan!

Olo on kamala vaihdellen, ihan sama syökö jotain vai ei ja ruoka ei meinaa maistua.

Mietin tässä kovasti mentäisiinkö varhaisultraan vai ei. Toisaalta saisi nähdä sykkeen yms. mutta toisaalta jos sitä vaan luottaisi että kaikki hyvin. Tai ehkä mietin jos sitä ostaisi kotidoplerin niin sillä voisi rauhoitella itseään jo ennen np-ultraa. Onko ketään kokeillut noita?

Jännää ja ihanaa!

Vierailija
115/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiskämonelle: me ollaan käyty sekä esikoisesta, että kakkosesta tuolla 4d:ssä ja pakkohan se on tästäkin mennä :) Pelkkää hyvää kokemusta on ja ollaan käyty Femedassa, Cacciatorella.

sailis: viime ma on ollut viimeinen kun olen pystynyt mitään treenaamaan, peruin sen pt tapaamisenkin, kun oli niin huono olo ja väsynyt :/ Nyt pitää vaan sopia uudet treffit. Oliko siinä mitään, saako sykkeet olla 150 kuinka kauan? Mulla on max syke 210, joten toi olis kyllä helppo sykemittarin kanssa hoidella.

Onnenhelmi: saan valita synnärin HUS:n alueella, mutta maantieteellisesti mun kannattanee mennä Hyvinkäälle. Kun nuo molemmat ovat tulleet alle 3h, niin ei uskalla lähteä ajamaan sitten NKL tai KOS :)

Christabel: tilasin täältä: http://www.bolakorut.fi/

Aotearoa:) tsemppiä pahoinvoinnin kanssa, oletko kokeillut mitään vippaskonstia siihen?

Tämä viikko ja ensi viikko enää töitä ja sitten alkaisi loma! Voi että mä odotan! Uni maistuisi ja työnteko häiritsee nukkumista :D Onneksi tosiaan tämäkin viikko on ihan pian ohi, tynkäviikko! Onkos millaisia juhannussuunnitelmia? Me luultavasti lähdetään ystäväpariskunnan kanssa mökille, mutta mitään ei ole kiveen kirjoitettu. Oma vointi tässä askarruttaa eniten, etten sitten pilaa muiden juhannusta voimalla pahoin ja nukkumalla..

Laivareissukin voisi olla ihan kiva, mutta tosiaan jänskää vähän, että miten sitä sitten jaksaa?

Vierailija
116/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päivä kai se jo on. Kuopus vaan yllätti ja ukkui puoli ysiin (ei ole koskaan vielä melkein 6 vuoden elämänsä aikana niin tehnyt). :)

Minä en ole käynyt kahdessa edellisessä raskaudessa 4d:ssä, mut jos tästä sinne asti päästään niin takuuvarmasti aion käydä. ILmiesesti niitä tehdään myös Femedassa Brunon toimesta ja sinne meinaan pyrkiä siinä missä varhaisultraankin. Päätin siis, etten pysy täysijärkisenä, jos ei käydä katsomassa onko kaikki todella ok tuossa vaiheessa. Heinäkuun puoli välin jälkeen tosin vasta varasin ultran, silloin jo 8+ viikot. Ja neuvolaan en suostu ennen sitä menemään...ei niin hyvät kokemukset tuon edellisen keskeytetyn kohdalla neuvolasta.

LPP: taidetaan tosiaan asua samalla paikkakunnalla. :) Ehkä. 3 tien varressa. Meilläkin maantieteellisesti Hyvinkää paras vaihtoehto, mutten ole sitä vielä siltikään miettinyt oikeana vaihtoehtona. Ja toisaalta - en mä ole nopea synnyttäjäkään.

Meillä juhannussuunnitelmat osuvat mökkeilyyn ja tuttavapariskuntaan. En osaa piilotella asiaa, kun näin kesällä aina tarjotaan punaviiniä tms. ja kaikki tietää, että normaalitilanteessa ota aina sen lasillisen. Ajateltiin, että ei turhaan piilotella asiaa, muttei myöskään laulella, jos ei ole pakko.

Oireita ei vielä enempää kuin tähänkään asti. Ylimääräisellä hymynaamaovistestillä eilen aamulla tsekkasin, et mitähän mahtais näyttää. Näytti hymyä. :) Eli raskaana vielä onnellisesti.

Nyt töiden kimppuun!

Onnenhelmi 4+2

Vierailija
117/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutukka: Sinäkin Jyväskylästä! Lupasivatko neuvolasta millon ensimmäistä ultraa? Täällä odotellaan jo kutsua kovasti, vaikka ei varmaankaan vielä tule, kun rv 5 + 5 menossa..

Täällä juhannussuunnitelmissa mökkeily. Eilen ensimmäinen päivä, kun pää oli kipeä ja pahoinvoiva olo.. Saa nähdä mitä mökkeilystä tulee ja jos pahoinvointia esiintyy, arvaa kaikki varmasti mistä on kyse ;)

Täällä on yks joka haluais jo ostaa vauvalle lastentarvikkeita..Mutta pitää malttaa ja odottaa vaan muutama kuukausi.. Ajattelin juuri soittaa varhaisultra-ajan yksityiseltä, jotta en turhaan stressaa pikkusen takia.

Oikein ihanaa keskiviikkoa kaikille. Enää kaksi päivää niin juhannusta viettämään! :)

EmmaL 5+5

Vierailija
118/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LPP: siellä vaan sanotaan että suositeltava yläraja on toi... mä oon nyt sit ollut aika orjallinen sen kanssa. Tosin mulla ei ole sykemittaria tällä hetkellä mutta tiedän kyllä aika hyvin rajani.

Täältä noita juttuja luin mm.:

http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Elamantavat/Loyda-oma-tapasi-liikkua/

Mä aion tilata bola-korun kanssa heti ultran jälkeen :).

Kolmas lomapäivä, jee! Ollaan menossa iltapäivällä lasten kanssa uimarannalle, kivaa vaihtelua. Vähän on kyllä pilvistä ja tuulista.

Meidän jussisuunnitelmiin kuuluu rauhallista mökkeilyä ja ystäväperheen vierailu. Sukulaisten kanssa varmaan vietetään juhannuspäivä. En sit tiedä pitäisikö esittää siemailvansa viiniä vai olla ottmatta ilman selittelyjä... No sitä ehtii miettiä :).

Hassua on muuten se miten ei kyllä siideri eikä viini ole maistunut plussatestin jälkeen! Minä joka todellakin tykkään nauttia saunasiiderin ja lasin-pari viiniä ruoan kanssa. Ajattelin perjantaina, että voihan sitä puoli lasia kuivaa siideriä ottaa - eikä mennyt alas?! Onko se ihan alitajuista, että kroppa pistää vastaan, vai joku fysiologinen juttu, no oli mikä oli niin ihan hyvä. En ajatellut olla absolutisti (siis puoli lasia punkkua pihvin kanssa tyyliin) mutta näköjään se tulee ihan automaattisesti.

Kivaa keskiviikkoa!

Sailis 4+6

Vierailija
119/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, täällä olis yks plussannu kanssa! Ajattelin etsiä tälläsen keskustelun, että voi sitten sydäntään tulla purkamaan jos siltä tuntuu ja tietää että sitä ei oo pakko kenenkään lukea :D

Mulla on niin hassu tilanne että oon 22-vuotias, odotan nyt toista lasta. "vanhin" on siis 7kk vanha, eli ikäeroksi tulee 1v 3kk. Pitkään mietittiin, että mitenhän tässä näin kävi, mutta eipä oo mitään syytä keskeyttääkään. ja mulla ei oo edes sydäntä siihen. Jos kerran näin on, ni sitten on :D

Mutta siis laskettu aika on luultavasti 17.2.2012, ehkä. Yhet kuukautiset kerkesi oleen välissä ja ne alko 13.5.2011 ja kierrosta ei mitään tietoa synnytyksen jälkeen. Nyt 30.6.11 on varhaisultra missä tarkistetaan raskauden kesto.

Tulipas runoiltua, ihanaa keskiviikkoa kaikille!

Terkuin Nina ja Oona 7kk

Vierailija
120/150 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on meitä pian. :)

Minä soitin tänään neuvolaan, että saisin ajan varatuksi näin kesäaikana johonkin kohtaan.

Sain lopulta hienosti ajan varhaisultran jälkeen heinäkuun 21. :)

Ja neuvolan mukaan laskettuaikani olisi siis 26.2., sen voisi tuohon päivittää.

Onnellista keskiviikkoiltaa!

Onnenhelmi 4+3