Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La helmikuussa 2012

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille tullukkaa kolmonen ainakaan helmikuuksi. Aamulla alko menkat, mutta innolla mennään kesää kohti ja katotaan mikä sen sato on... :)

ihanaa odotusta teille kaikille!!! :)

22/150 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa kaikille mukaan.

Onnea Susu87 vahvasta plussasta ja Mooonalle onnea uuteen yritykseen!

Oma olo on nyt jo ihan kaamea. Väsyttää ja heikottaa. Oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinut, mutta ei ole kaukana sekään. Minulla on aina ollut kauhea pahoinvointi. Olen aina oksentanut useamman kerran päivässä ja laihtunut aina 4-7kg ensimmäisten neljän kuukauden aikana. Sitten helpottaa. No, sitä sitten odotellessa.. Olen melkein kateellinen teille, joilla ei pahoinvointia ole. Mutta nyt tiedän kyllä olevani varmasti raskaana.

Varhaisultrasta: en meinannut itse mennä, koska riskiraskauden takia minulla on ensimmäinen aika äitiyspolille Tyksiin jo parin viikon päästä. Siellä toivottavasti ultrataan kunnolla. Mutta rv 6+ näkyy sydämensyke. Sitä ennen ei kannata mennä.

Raskauskiloista: minulle ei ole koskaan tullut montaa kiloa. Ekasta 10kg, tokasta 12 kg, kolmosesta 3kg, nelosesta 2kg ja viitosesta jäi pahoinvoinnintakia pari kiloa vielä miinukselle. Tosin kolmessa viimeisesssä raskaudessa ei päästy lähellekään loppua kun lapset syntyivät jo rv 31+6, 33+6 ja 22+0. Toivottavasti tälläkertaa päästään paljon pidemmälle.

Mutta onnea kaikille odotukseen!

Aotearoa ja pikkukuutonen 4+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa mukana tällä palstalla...tänään testi näytti plussaa, LA olisi 13.2:)...neljäs pienokainen tulossa..kotoa löytyy kaksi kouluikäistä sekä yksi 9 kk vanha pikkuinen, joten aikas nopeaan tahtiin tulee tämä neljäs:)...

Vierailija
24/150 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin varovasti taas ilmottaudun tänne. LA 20.2, tosin kaksi keskenmenoa takana, joten vähän jännittää miten nyt käy..

Vierailija
25/150 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa meidän joukkoon jännäämään ja jakamaan ajatuksia, tuntemuksia jne. :)

Tästä on tullut mulle jokapäiväinen rutiini, on tunne, että pitää saada jollekin turista näitä oloja. :)

Ajattelin jos mä pikkuhiljaa voisin alkaa pientä listaa tekemään meistä helmikuun mammoista ja yritän sitä parhaani mukaan päivitellä sitten. :)

Nyt olisi siis täällä 5+0 viikkoja, päätä särkee, hieman krapulainen olo (ilman alkoholia siis tietty :)) ja yököttää eli sieltä ne oireet vaan pikkuhiljaa puskee kimppuun, ihanaa!! Väsyttää edelleen ja rinnoista tulee maitoa! Siis kun hieman puristaa niin pieniä pisaroita tulee, ihmekös tuo kun niitä hieman kivistää välillä.

Ensviikolla varaan sen varhaisultran, en millään malta odottaa heinäkuun neuvolaan!

Ihanaa, alkaa viikonloppu! Toivottavasti saadaa lisää plussauutisia ja teille kaikille oikein lämmintä ja aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
26/150 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa meidän joukkoon jännäämään ja jakamaan ajatuksia, tuntemuksia jne. :)

Tästä on tullut mulle jokapäiväinen rutiini, on tunne, että pitää saada jollekin turista näitä oloja. :)

Ajattelin jos mä pikkuhiljaa voisin alkaa pientä listaa tekemään meistä helmikuun mammoista ja yritän sitä parhaani mukaan päivitellä sitten. :)

Nyt olisi siis täällä 5+0 viikkoja, päätä särkee, hieman krapulainen olo (ilman alkoholia siis tietty :)) ja yököttää eli sieltä ne oireet vaan pikkuhiljaa puskee kimppuun, ihanaa!! Väsyttää edelleen ja rinnoista tulee maitoa! Siis kun hieman puristaa niin pieniä pisaroita tulee, ihmekös tuo kun niitä hieman kivistää välillä.

Ensviikolla varaan sen varhaisultran, en millään malta odottaa heinäkuun neuvolaan!

Ihanaa, alkaa viikonloppu! Toivottavasti saadaa lisää plussauutisia ja teille kaikille oikein lämmintä ja aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
27/150 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie vaihdoin nimimerkkiä, ihan sen takia ettei minua tunnisteta täällä :D en halua että kukaa tuttu saa tietää ku nii alussa vasta raskaus on :)

Vierailija
28/150 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille

Täällä ilmoittautuu uusi esikoisen odottaja mukaan keskusteluun :)

Laskureiden mukaan on rv 5+2 menossa ja laskettu aika ois 8.2.2012, tosin en oo ihan varma kierron pituudesta on heitelly jonkin verran.

Oon kohta 28 v. ikuinen opiskelija :) Tarkoitus olis nyt valmistua ennen vauvan syntymää. (mies sanois tähän, että "sen kun näkis" :) ). Ollaan miehen kanssa oltu yhessä yli seittemän vuotta ja niistä 1,5 naimisissa. Perheeseen kuuluu lisäksi koira.

Raskaus oli ihan toivottu, mutta silti edelleen olen hyvin epäluuloinen, että onko tää nyt oikeesti tottakaan ja mitä ihmettä tästä seuraa. Vähän semmonen "mihin soppaan sitä on päänsä nyt työntänyt"-fiilis. Olin jotenkin varautunut vähän pidempään odotteluun, mutta raskaaksi tulin heti ensimmäisestä kokonaisesta kierrosta. Oireina on tähän mennessä ollut lievää kuvotusta ja rintojen arkuutta. Väsymys ei ole vielä pahemmin painanut.

Helteistä loppupäivää ja hyvää viikonloppua kaikille!

-Manutti

Vierailija
29/150 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täältä helteestä kömpii seuraanne toistaan odottava 25-vuotias äiti :)

Plussailin jo reilu viikko sitten, ja laskettu aika olisi näillä näkymin 8.2.12

Ikäeroa meidän lapsosille tulee noin 3 vuotta.

Täytyy sanoa, etten muista esikoista odottaessani olleeni näin väsynyt ja turvoksissa! Melkein saa pitää hammastikkuja silmäluomissa että jaksaa pysyä hereillä.

Kiukkua on myös yli oman tarpeen. Aikaisin alkaa nämäkin vaivat!

Toista lasta ollaan toivottu jo yli vuosi, ja olemme niin niin onnellisia kun nyt tärppäsi.

Rupeankin tästä lukemaan koko ketjua läpi,

rattoisaa iltaa kaikille :)

Ps. Meidän esikoinen totesi, kun kerrottiin(jo nyt) että äidin masussa kasvaa vauva, että hän antaa tuttinsa vauvalle. Kovasti loukkaantui kun eihän se vauva navan kautta tuttia huolinut :(

Vierailija
30/150 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuunhelmi; Olit laittanu tohon ekaan viestiin että mun laskettu aikani olisi 4.2 mutta se on kyllä 2.2 ;) Ja nimimerkin voi kans vaihtaa ;)

Vierailija
31/150 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla piti kuukautisten alkaa. Tein aamulla raskaustestin ja laskurin mukaan laskettu aika pitäisi olla 11.2. Olin kyllä jo aavistellut tätä pari viikkoa, koska rinnat ovat niin kipeät. Muita oireita ei kyllä ole.

Vierailija
32/150 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! täälä kans yks 25-vuotias odottaja ilmoittautuu, eka yritys ja pillerien lopetuksen jälkeen 3. kuukausi lopettamisesta positiivinen testitulos! Kyllä siinä kädet ehti täristä kun testasin ja vielä toisellakin.

Turvottelee ja pahoinvointia on. Naispomo arvasi mistä on kyse kun aamulla töihin tullessa ensin huokailin kalpeena ja sitten oksensin vessassa.. =)

Ammatiltani oon fysioterapeutti ja koko päivän jalkojen päällä pystyasennossa, iltapäivää kohden tulee paineen tunne, ja pitää päästä makoilemaan ihan hetkeksi. Vatsakipua oli aikaisemmin öisin sekä nopeasti ylös noustessa.

Isä otti uutisen vastaan vaieten ja sitten vitsali hermostuneesti ennenkuin asiasta pystyi järjellisesti puhumaan. Kiva kun täällä on kohtalotovereita! La näillä näkymin 6.2.2011, eka neuvola ja ultra viikon päästä ma eli jussiviikolla

Vierailija
33/150 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee viime kesä mieleen kun silloin ison mahan kanssa istuin ja ähkin takapihalla....nyt ei ole maha vielä iso mutta olo silti tukala..kuumuus ja lievä kuvotus vaivaa pitkin päivää.Ensi viikolla varaillaan neuvola-aikaa, jännittää taas vaikka viime kertaisista neuvolakäynneistä ei ole vielä vuottakaan:)...onneksi huomenna helpottaa säiden puolesta...

34/150 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun La on myös 10.2 eikä 7.2.

Kokopäivä meni pojan jalisturnauksessa ja nyt olen aivan poikki!

Aotearoa 5+1

Vierailija
35/150 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vielä laskettua aikaani virallisesti tiedä. Se varmasti ekassa ultrassa tarkentuu, mutta omien laskelmien perusteella 4.2.

Olo on karsee. Oksettaa ja supistuksia pukkaa. Varmaan helteet aiheuttaa niitä. Pahoinvoinnista, mies sanoi, kärsineeni ennenkin. Itse en enää muista moista. Supistelukivut muistin kyllä sitten paremmin :(

Pahalla tuulella en nyt ole pariin päivään ollut (tai sit ei ole ollut mitään arsyttävää ympärillä :D ).

Ensi viikolla pitäisi neuvolakin tilata. Tuntuu ettei ole edes siihen aikaa. Pakko olisi opetella rentoutuminen ja rauhassa ottaminen, ettei tule mitään ongelmia tyypin kanssa...

Vierailija
36/150 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian ensimmäinen neuvolakäynti pitäisi varata? Odotan ensimmäistäni eikä lähipiirissäkään ole paljon lapsiperheitä, joten kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä. Haluaisin tosin ensin käydä varmistamassa laboratoriokokeissa.

Vierailija
37/150 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään (lauantaina) on ollut ekaa kertaa melkein koko päivän paha olo. En ole oksentanut mut semmonen puuskutusolo on kuitenkin koko ajan :x Ja parina viime päivänä on paha olo alkanut aina noin kahden-kolmen aikaan päivällä ja jatkunut iltaan asti. Koko ajan tekee mieli syödä mut en tiedä oikein mitä laittaisin suuhun, kun ei pysty syömään mitään lämmintä. Oon vetänyt vesimelonia, nektariineja ja muroja maidolla. Mitä te syötte jos kärsitte pahoinvoinnista? Onko teillä jotain hyviä naposteluideoita?

Heddy 6+2

Vierailija
38/150 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks sen ekan neuvolan voi varata heti kun epäilee? tietenkin testin jälkeen kun se labrassa testataan ja sitten sen voi varata. Ja mikäli ongelmia tulee tai joku painaa mieltä niin soittaa sinne ja kysyy rohkeasti!

Vierailija
39/150 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

La:sta ei tietoa vielä,koska mun kierto ollut todella omituinen.Ihan tammihelmikuun vaihteessa kuitenkin,luulisin että helmikuun puolella.Perjantaina eka neuvola ja ensiviikolla pitäisi olla ultra.Mullehan on esitetty keskeyttämisen mahdollisuutta terveydentilan takia,mutta olen sitä mieltä ettei kantti kestä ja yllätysraskausshokkikin alkaa lieventyä.

Mä odottelen vielä la:n tarkentumista ultrassa,jos hyppää tammikuun puolelle...siirryn sitten sinne.Palaan tänne kertoilemaan.

Yksi juttu mikä tässä painaa mieltä on se ettei ole mitään oireita.Ei pienintäkään.On sellainen tunne että olisiko tulokas vielä elossakaan?... :/

Vierailija
40/150 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, helmikuun mammat ja oikein paaaljon onnitteluja kaikille plussanneille, toivotaan masuasukeille voimia kehitykseen ja kasvuun!

Tässä listaus meistä mammoista, huikkikaa tilanteen muutoksista. :)

La 2.2.2012 Heddy, Kristy, EmaEma

La 4.2.2012 Susu87

La 7.2.2012 Aotearoa

La 10.2.2012 Helmikuunhelmi, Miro77

La 13.2.2012 Kesäyö

La 14.2.2012 Katsa

La 20.2.2012 Ninnisofia

Äiskämonelle ja LPP, onko tietoa La:sta?

Terve taas :)

Meillä meni arki ihan sekaisin, kun esikoinen tuossa sairasteli. Olen ollut ti lähtien siis pois töistä ukkelin kanssa kotosalla. Ei sillä.. ihan hyvät ilmat valitsi kuitenkin sairastua :)

Ja tosiaan samalla, kun ei ole töissä ollut, niin ei täälläkään ole tullut käytyä.

Koitin kahlata pinoa läpi, tervetuloa uusille! Ja onnea sylin täydeltä