Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seuraavat asiat ärsyttävät suunnattomasti kaupan kassalla:

Vierailija
29.05.2011 |

a) Kuitin tyrkyttäminen pikkuostoksista. En HALUA kuittia ostettuani yhden suklaapatukan.

b) Käteisellä maksaessa kuitin sullominen vaihtorahan väliin niin, että alimpana ovat setelit, välissä kuitti ja päällimmäisenä kolikot.

c) Kortilla maksaessa kortin PAKETOIMINEN kuitin sisään. AARGH!

d) S- tai Plussa-kortin perään kyseleminen, jos niitä ei tarjoa pankkikortin kanssa. EI TARVITSE KYSELLÄ, annan kyllä kortin jos haluan. Ja jos on pakko kysyä, niin miksi kysymys esitetään menneessä aikamuodossa ("oliko S-etukorttia")?

e) Ostosten tunkeminen erinäisiin pikkupusseihin. Jokaista sukkaa tai varsinkaan pakasteita varten EI tarvitse erillistä pussia!

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennytkään, että kaupassa käyminen on näin vaikeeta, ennen kuin luin tämän ketjun :O

En ole edes ajatellut koskaan esim. tuota kolikkojuttua. Kyllähän välillä kiireessä pinnaa kiristää kauppajonossa, mutta ei siitä päivä pilalle mene :D

Ei voi olla niin kiire, että ahistaa, jos edellä oleva ei laita sitä kapulaa??? Tai jos kassa antaa kuitinkin. Iih. Karmeeta epäpalvelua!! ;)

Vierailija
2/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan ärsytä kassan toiminta. Minua ärsyttää ne hiton kassalla hidastelijat ja käytävien tukkijat. Ei pääse eteen eikä taakse kun pari käytäväntukkijaa sattuu samalle kohdalle. Eniten tosin ärsyttää yhdistelmä käytäväntukkija jutustelijat.

Päläpälä kerrotaan kaikki kuulumiset ja seistään tiellä. Hermostuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen taas EHDOTTOMASTI HALUAA sen kuitin/ pienen pussin.

Kuitiihan kai pitäisi antaa aina, kyselemättä.

Kortteja taas velvoittaa työnantaja kysymään, ei se myyjä sitä ilkeyttään tee. Tuohon aikamuoto-asiaan ei viitsi edes kommentoida.

Jospa tilaisit postimyynnistä/ kotiinkuljetuksella, niin säästyisit ärsytyksiltä?

Vierailija
4/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on sun murheet -onnellinen ihminen?

Vierailija
5/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet viimeksi mittuuttanut verenpaineesi?

Vierailija
6/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muistan esittää sen oma-aloitteisesti, mutta joskus unohtuu. Hyvä, että kassa muistuttaa, muuten harmittaisi jälkikäteen, kun jäi bonukset saamatta.

Vierailija
7/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jugurteille, etteivät mene rikki!

Kuitti on hyvä tarkistaa, ettei siinä ole virheitä ja että on laskutettu oikein.

Bonuskorttien kysely on hyvä asia, saattaa helposti unohtua antaa.

Olen ap kanssasi erimieltä..

Vierailija
8/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kassalla töissä ja jos unohdin kysyä korttia niin asiakkaat vaatii satojen eurojen ostokset uudelleen laitettavaksi. Silloin ainakaan ei saanut plussia jälkikäteen.

Vierailija
9/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kassalla ärsyttää, niin se, että edellinen asiakas jää maksettuaan pakkaamaan tavaroitaan kassojen väliin niin, etten pääse läpi pakkailemaan omia tavaroitani. Itse tykkään toimia kassalla tehokkaasti, ja sitten ärsyttää, kun toiset tukkii tien.

Vierailija
10/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita tässä nyt sitten selvitä...

Vierailija
11/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo että jäädään pakkaamaan siihen käytävälle eikä mennä sinne kassan päähän. Tai että aletaan kaivaa pörssiä laukusta vasta kun kassa on sanonut hinnan.

Vierailija
12/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Kuitin tyrkyttäminen pikkuostoksista. En HALUA kuittia ostettuani yhden suklaapatukan. b) Käteisellä maksaessa kuitin sullominen vaihtorahan väliin niin, että alimpana ovat setelit, välissä kuitti ja päällimmäisenä kolikot. c) Kortilla maksaessa kortin PAKETOIMINEN kuitin sisään. AARGH! d) S- tai Plussa-kortin perään kyseleminen, jos niitä ei tarjoa pankkikortin kanssa. EI TARVITSE KYSELLÄ, annan kyllä kortin jos haluan. Ja jos on pakko kysyä, niin miksi kysymys esitetään menneessä aikamuodossa ("oliko S-etukorttia")? e) Ostosten tunkeminen erinäisiin pikkupusseihin. Jokaista sukkaa tai varsinkaan pakasteita varten EI tarvitse erillistä pussia!

a) asiakkaalle annetaan kuitti. aina. hän voi itse mainita jos ei tarvitse kuittia.

b) setelit, kuitti ja kolikot on järjestys, koska niin asiakkaan on helpompi ottaa rahat. jos kolikot on alimmaisena, aika moni ne pudottaa.

c) enpä ole törmännyt kummallakaan puolella kassaa

d) kassan pitää kysyä sitä korttia. niin hänet on ohjeistettu. tiedätkö, ap, mikä huuto alkaa jos asiakas unohtaa kortin? tiedätkö ketä asiakas syyttää?

e)no, aika monta kauppaa on tullut koluttua sekä asiakkaana, että kassassa ja kaikissa KYSYTÄÄN, haluaako asiakas ne pussit. aika moni haluaa.

eli itseasiassa sun pitäisi riehua niille muille ASIAKKAILLE. heidän takiaan nuo ko. asiat tehdään. ;)

Vierailija
13/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs kassa vastasi edelläni asioineelle henkilölle "en minäkään sitä tarvitse" kun hän sanoi "en halua kuittia".

asiakas voi itse tunkea sen kuitin minne lystää, vaikka siihen niille tarkoitettuun pieneen roskikseen kassan jälkeen.

sitä minäkään en y,,ärrä miksi niiden kolikoiden kanssa täytyy tasapainoilla sen setelinipun päällä. Eikö kolikoita voi antaa ensin kämmenen pohjalle ja sitten setelit lopuksi.

Vierailija
14/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) edellä oleva asiakas, joka ei itse voi laittaa kapulaa hihnalle kun on latonut omat ostoksensa

b) juurikin nuo hidastelijat, jotka alkavat kaivaa lompakkoa vasta sitten kun summa ilmoitetaan. Voi sen kortin ottaa esille jo valmiiksikin.

c) lottoajat ja kaiken maailman arvanostajat paikoissa, joissa ei ole omaa veikkauspistettä. Kestää, kestää, kestää...

d) kyllä, se että ne kolikot laitetaan setelien ja kuittien PÄÄLLE, josta luistavat kaikkialle ja leviävät lattioille

Vierailija
15/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassu tapa joillakin. On mullekin joku joskus niin tehnyt. Ei ärsyttänyt, mutta huvitti, että mikähän tarkoitus sillä toiminnalla pitäisi olla. Varmaan joku tekee niin vain ajatuksissaan.

Mutta kuitti tosiaan kuuluu antaa aina kaikista ostoksista pyytämättä. Ja on hyvä, kun bonuskorttia kysytään. Kyllähän se parhaiten muistaa antaa, kun on tavallisilla ruokaostoksilla lähikaupassa. Mutta ei sitä jossain ihmekaupassa tai esim. apteekissa muista. Silloin olen kyllä ihan kiitollinen, kun sitä kysytään.

Miksi niitä sukkia muuten laitetaan niihin pikkupusseihin. Nuo pakasteet vielä jotenkin ymmärrän, mutta niitä sukkia en. Ehkä siksi, että minä pesen sukat ennen ensimmäistä käyttöä. Epäekologista joka tapauksessa tuo pikkupakkaaminen. En siitä silti viitsi ärsyyntyä, vaan ajattelen, että myyjä pyrkii tekemään työnsä hyvin, mikä on kiva asia.

Vierailija
16/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi varmaan selkeämpää kassan latoa ne vaihtorahat + kuitti vaikka siihen tiskille niin kuin monissa muissa maissa tehdään.

Siitä helppo tsekata, onko saanut rahasta oikein takaisin.

Vierailija
17/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassalla on mielestäni erittäin huomaavaista myyjältä.

Etukorttia pitää kysyä ohjeistuksen mukaan ja hyvähän se onkin, koska ei sitä aina itse muista.

Kuittiakin pitäisi ohjeiden mukaan aina tarjota, myös siitä viidenkymmenen sentin suklaapatukasta.

Ap saisi mennä vähän itseensä. Maailma ei pyöri hänen ympärillään, eivätkä edes kaupan kassat.

Vierailija
18/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) edellä oleva asiakas, joka ei itse voi laittaa kapulaa hihnalle kun on latonut omat ostoksensa

Arvaatkos miksi? No siksi, kun mua ärsyttää sellaiset perässä tulevat asiakkaat, jotka alkaa latomaan niitä ostoksiaan siihen kapulan perään heti, kun hihnalla on sentti tilaa. Minä joudun väistämään eteenpäin, vaikka siellä ei ole tilaa, kun edellinen asiakas on vasta maksamassa. Jos en väistä, niin tämä perässä oleva hätähousu vaan väkisin ojentelee sinne hihnalle ja pyyhkii hihallaan mun selkää. Se on toisen henkilökohtaiselle reviirille tulemista (tuo reviiri siis tarkoittaa sitä "hengitystilaa", lähestymisetäisyyttä, josta jossain vuorovaikutusteorioissa puhutaan).

Parhaassa tapauksessa se perässätulija lataa kaikki ostoksensa siihen kapulan jälkeen, vaikka siinä ei olisi riittävästi tilaa, jolloin sen ostokset vyöryy kapulan yli mun ostosten sekaan.

Minä en siis ikinä laita kapulaa. Jospa tuollaiset hätähousut siten edes joskus malttaisivat odottaa rauhassa omaa vuoroaan.

Vierailija
19/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokee ilmatilan loukkausen siinä vaiheessa, kun joudun kaivamaan sen kapulan selkäsi takaa, sinun ostostesi yli kurkotellen. Koska alan joka tapauksessa latoa omia tavaroitani ennen kuin olet itse ohittanut kassan.

Vierailija
20/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pesisikin kotona, niin ei tarvitse heti alkaa käsittelemään tahranpoistoaineella.

Yleensä täällä kysäistään, että "laitanko pussiin"?

Minua taas ei ärsytä juuri kuin ylihappamat kassat, ja niitä ei ole usein kohdalla. He tekevät työtään, "pakko jaksaa". Asiakkaat taas ovat väsyneitä ja sekaisin kiiiressä, jollekin taas hiljaisen päivän kohokohta kaupassa. Me asiakkaat saadaan olla pöläjsteitä :o)

.

Miksi niitä sukkia muuten laitetaan niihin pikkupusseihin. Nuo pakasteet vielä jotenkin ymmärrän, mutta niitä sukkia en. Ehkä siksi, että minä pesen sukat ennen ensimmäistä käyttöä. Epäekologista joka tapauksessa tuo pikkupakkaaminen. En siitä silti viitsi ärsyyntyä, vaan ajattelen, että myyjä pyrkii tekemään työnsä hyvin, mikä on kiva asia.