Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seuraavat asiat ärsyttävät suunnattomasti kaupan kassalla:

Vierailija
29.05.2011 |

a) Kuitin tyrkyttäminen pikkuostoksista. En HALUA kuittia ostettuani yhden suklaapatukan.

b) Käteisellä maksaessa kuitin sullominen vaihtorahan väliin niin, että alimpana ovat setelit, välissä kuitti ja päällimmäisenä kolikot.

c) Kortilla maksaessa kortin PAKETOIMINEN kuitin sisään. AARGH!

d) S- tai Plussa-kortin perään kyseleminen, jos niitä ei tarjoa pankkikortin kanssa. EI TARVITSE KYSELLÄ, annan kyllä kortin jos haluan. Ja jos on pakko kysyä, niin miksi kysymys esitetään menneessä aikamuodossa ("oliko S-etukorttia")?

e) Ostosten tunkeminen erinäisiin pikkupusseihin. Jokaista sukkaa tai varsinkaan pakasteita varten EI tarvitse erillistä pussia!

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"osa taas haluaa KAIKEN pikkupussissa, siis ihan oikeesti jokainen leipä ja maito PITÄÄ laittaa omaan pussiin :D"

Mä joudun pakon edessä pakkaamaan yksitellen vaikka mitä, kun perheessä on hengenvaarallista allergiaa. Jos jokin paketti vuotaa ja rikkoutuu kassissa, voi olla koko kassillinen käyttökelvotonta osalle perhettä.

Ja mua ärsyttää kanssa, jos kassa kommentoi ostoksia. Joskus tulee mieleen, että pitäisi jopa sanoa eteenpäin (esimiehelle), mutta en ole jaksanut.

Kerran ostin lapselle valmisperunamuusipurkin, niin kassa kommentoi "ei taida olla nykyäideillä aikaa perunoita keitellä".

Vierailija
42/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perästä tunkevat asiakkaat eli se, että en saa pakata rauhallisesti ja järkevästi vaan apinanraivolla saa mättää ostokset sikinsokin kassiin ja poistua paikalta kun seuraava vyöryy takana niskaan. Muissa käymissäni maissa tämä ei ole ollut ongelma vaan jokainen saa pakata rauhassa ja jonossa ei höngitä edessä olevan niskaan verenpaineet kahdessa sadassa. Toinen asia on sitten nämä pikkupusseihin pakkailut, tsiisus mitä epäekologista tuhlailuja. Citymarketissa myydään spr:n kestohedelmäpusseja, mistä pisteet heille, mutta heti kassalla kaikki mahdollinen sälä ehdotetaan tungettavaksi pikku pussiin. Ei hyvää päivää järki hoi hei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokee ilmatilan loukkausen siinä vaiheessa, kun joudun kaivamaan sen kapulan selkäsi takaa, sinun ostostesi yli kurkotellen. Koska alan joka tapauksessa latoa omia tavaroitani ennen kuin olet itse ohittanut kassan.

ennen kuin minä olen maksanut. Mutta ei pitäisi olla kovin vaikeaa odotella, että edes se minun edellä oleva ehtisi maksaa, jotta pääsen pois sun tieltä. Mulla on joka tapauksessa aina hihnan täydeltä tavaraa, joten miksi sun tarvii turhaan kiirehtiä, kun ne sun kamat ei siihen hihnalle edes mahdu ennen kuin mun edellä oleva on maksanut ja edennyt pakkaamaan.

Vierailija
44/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostin 2 Tuplaa ja Pantteri-askin.. joo olen lihava, mutta karkit oli kummiperheen lapsille, ei minulle.

Samoin ärsyttää kaikenmaailman keräyslipareiden tyrkyttäminen, sanoin viimeksi kassalle, että en ottaisi Mari-skoolia ilmaiseksikaan

Vierailija
45/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia on sitten nämä pikkupusseihin pakkailut, tsiisus mitä epäekologista tuhlailuja. Citymarketissa myydään spr:n kestohedelmäpusseja, mistä pisteet heille, mutta heti kassalla kaikki mahdollinen sälä ehdotetaan tungettavaksi pikku pussiin. Ei hyvää päivää järki hoi hei.

Inhoan pikkupusseja myös apteekeissa ym. paikoissa, joissa tehdään pieniä ostoksia. Apteekissa sentään yleen sä kysytään, tarvitseeko pussia vai ei. En tod halua pussia millekään särkylääkepakkaukselle.

Täkäläisessä (rihkama)koruliikkeessä homma viedään niin pitkälle, että ensin koru kääritään paperiin, joka teipataan kiinni ja sitten höskä työnnetään 10x10 cm muovipussiin! Käkääk!

Vierailija
46/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. itse haen työpaikalleni kahvipaketin, tarvitsen kuitin jopa siitä yhdestä parin euron kahvipaketista jotta TA maksaa sen. Ja joskus unohdan esittää etukortin vaikka se minulla on. Toiset haluavat pakasteet ym. pikkupusseihin, jotta ne eivät sotke kassia tai muita ostoksia. Kassa kysyy, koska ei tällaisia päällepäin näe ja jos kysymättä jättää, seuraa valituksia ja loppuviimein potkut. Jos et halua kassan kysyvän, voit avata suusi ja sanoa " hei, ei kiitos pakasteita pussiin, ei ole plussakorttia, en tarvitse kuittia, kiitos hei"

Asiat voi tehdä helposti tai vaikeasti. Jopa sen kapulan voi itse ottaa siirtymällä askeleen eteenpäin ja tientukkeista pääsee normaalisti eroon käyttämällä sanoja "anteeksi, kiitos". Oikeastaan ainoa mihin en ole keksinyt lääkettä, on nämä ostoskärryillä persettä tuuppivat jotka eivät ilmeisesti ymmärrä, että kyseinen tapa ei vaikuta jonon kulkunopeuteen.

Vierailija
47/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä käskemällä ja näsäviisastelulla voi poistaa, että joku kokee asian ärsyttävänä? Jos kuittien tyrkyttäminen ärsyttää, niin se ärsyttää siitä huolimatta, että kuitti vain pitää sääntöjen mukaan antaa.

Vierailija
48/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteet pitää tietenkin viedä suorinta tietä kotiin eikä jäädä hengailemaan kassien kanssa helteeseen tai jotain.

Ihan oma moka jos jäätelö läträäntyy kassiin.

Vierailija
49/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä käskemällä ja näsäviisastelulla voi poistaa, että joku kokee asian ärsyttävänä? Jos kuittien tyrkyttäminen ärsyttää, niin se ärsyttää siitä huolimatta, että kuitti vain pitää sääntöjen mukaan antaa.

Veikkaanpa, että aika monia teistä ärsyttää esim. se, että pysäköintikiekon puuttuessa ei voi ilmoittaa saapumisaikaa paperilapulla, koska sääntöjen mukaan aika on ilmoitettava oikean näköisellä, kokoisella ja muotoisella pysäköintikiekolla.

Vierailija
50/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsiisus.

En ymmärrä miten joku perustoiminto voi ärsyttää noin kamalasti??? Älkää menkö sinne kauppaan sitten jos noin paljon nousee verenpaine.

Vierailija
51/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki mitä aikaisemmat on vastannet on totta. On kassan velvosissus antaa kuitti ja kysyä bonuskorttia. Ja lisäksi ainakin siinä Cittarissa jossa olin töissä velvoitettiin laittamaan lihat, pakasteet ja pienet asiat asiaakkaalle valmiiksi pikku pussiin, jotta pakkaaminen olisi nopeampaa..

Ainoa jota edelliset eivät selittäneet oli kortin rullaaminen kuitin sisään. Siihen on mulla selitys: Kaupassa opetettiin, että pitkät kuitit pitää taitella asiakkaalle, jotta niistä saa helpommin otteen. Jos kuitti on toooooooosi pitkä se on helpompi taitella kortin ympärille. Itse luovuin tästä, kun kokemusta tuli enemmän ja opin taittelemaan kuitin ilman korttia.

Vierailija
52/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden on pökittävä minua ostoskärryllään tai kolkuteltava niillä nilkkojani sekä kortin tunnusluvun nuuskijat.

Sekä se että kuitti pistetään ostosten sekaan kaupankassiin, kun haluan sen aina lompsaani.

Ai niin ja perheen kanssa ostoksilla olevat! Niiden vekarat AINA juoksevat kiipeilemään kassan päätyyn, siis sinne, missä pakataan tavarat kasseihin. Ja tottakai ne tunkevat MINUN puolelleni, eteen.

Vierailija
53/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa opetettiin, että pitkät kuitit pitää taitella asiakkaalle, jotta niistä saa helpommin otteen. Jos kuitti on toooooooosi pitkä se on helpompi taitella kortin ympärille. Itse luovuin tästä, kun kokemusta tuli enemmän ja opin taittelemaan kuitin ilman korttia.

Mikään ei nimittäin ole niin ärsyttävää kuin onkia kiiressä korttiaan sieltä kuittipaketista. Viimeksi korttini paketoitiin Hesessä, vähänkö meinasi palaa päreet!

Vierailija
54/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä mulla tulee mieleen, kun näkee jonkun tällasen ketjun on, että ei v... jotkut ihmiset elää tylsää elämää.

Vierailija
55/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla kolikot putoavat asiakkaan oikealla puolella olevasta automaatista kuppiin mista ne on helppo kouraista lompakkoon ennenkuin kassa on edes kerennyt antaa kuittia ja seteleita.

Pakkaajakin on ennattanyt laittaa suurimman osan ostoksista jo karryyn ja kysya tarviinko apua niiden lastaamisessa autoon. Kerran tarvitsin kun oli rannetulehdus.

t.usalainen

Vierailija
56/116 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA KUN MÄ TAHDON sen kapulan valmiiksi, ärsyttää jos sitä ei laiteta. Pakkohan se on itse siihen asettaa, jos edellä oleva asiakas ei jaksa kättään nostaa. Mua ärsyttää, ärsyttää ja mua saa ärsyttää, nii.

ehkä sinun pitäisi ottaa miehesi kauppaan kapula-asettajaksi, jos se nyt on niin vaikea tehdä itse? ehkä olisi helpompaa jos ottaisit ensin lääkkeitäsi ennen kun menet kauppaan?

Vierailija
57/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen joka ei halua sanoa sanaakaan kaupassa käydessään. Pelkää puhetta, khävettää kun aikki katsoo jne.

Rohkaise vaan mielesi ja sano kaupan kassalle rohkeasti, että kiitos en tarvitse kuittia, kiitos en tarvitse eri pussia pakasteille jne. Siihen tottuu pikkuhiljaa ja sitten se ei enää häiritsekään. VOILA!

Vierailija
58/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipätevää esittävä kassa joka vetelee ostoksia överi nopeesti kassan läpi ja yrittää näyttää helvetin pätevältä toivoen, että asiakkaat ajattelisi: "ooh, onpa ihanan ammattitaitoinen viivakoodinlukijaneiti siinä!".

että voiskos tähän saada vähän vielä tarkennusta? Miltä näyttää ihminen, joka yrittää näyttää pätevältä? Ja miksi se on joillekin ongelma, että kassa on työssään nopea? Vielä ikinä ei ole kohdalleni osunut liian nopeaa kassaa. Oliskohan tässä nyt suurempi ongelma kuitenkin se hidas pakkaaja kuin nopea kassa? ;)

Vierailija
59/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaakaa ne tavarat hihnalle siihen ihan päätyyn, eikä kassaneidin viereen. Silloin myös takana oleva näkee että teillä ostosten laitto kesken, eikä tunge liian lähelle ja ala laittaa omia tavaroita hihnalle.

Yleensä se että on siirtynyt lähemmäs kassaneitiä on merkki siitä että kaikki tavarat on jo hihnalla ja on valmis maksamaan.

Osaako joku teistä kertoa miksi joillakin on sellainen tapa, että odottaa että edelleninen on maksanut ennen kuin aloittaa edes latomaan tavroita hihnalle? Se ihan oikeasti hidastaa ihan hurjasti kassan työtä ja jonon kulkua, enkä ymmärrä mikä siihen voisi olla syynä.

T:kassa

Vierailija
60/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan sen kapulan ennen ostoksiani, jos jonossa edellä oleva ei ole laittanut sitä itse ostoksiensa perään. Ennen tätä varmistan kyllä, että edelläolijan tavarat ovat jo hihnalla kaikki, ennen kuin alan latoa omiani. Kun olen saanut omani hihnalle, laitan kapulan ostosteni perään, vaikka jonoon ei vielä perääni olisikaan ehtinyt ketään. Näin se on siellä valmiina, jos joku sattuu tulemaan. Mitenkään en rasitu, vaikka tosiaan joutuisin laittamaan sen kapulan kaksikin kertaa ostoksilla käydessäni.